Keresés

Részletes keresés

_nyunyuka Creative Commons License 2019.08.18 -1 0 63427

Lesz! A felújító csapat emberei majd nyilatkoznak, szoktak ide írni.

Előzmény: alkotasu (63425)
zjakabfi Creative Commons License 2019.08.18 0 0 63426

Nekem Almamellekről rémlik ilyesmi.

Előzmény: alkotasu (63424)
alkotasu Creative Commons License 2019.08.18 0 0 63425

Ebből lesz még valami? Forgóvázai gondolom cserélve lettek már.

Feltételezem valami AEGV kocsi lehet, ha Békéscsabán fényezték utoljára 1969. dec. 20-án.

 

alkotasu Creative Commons License 2019.08.18 0 1 63424

Ez miféle C50, hogy ferde a gépház teteje? Miben más ez a változat? Mennyi ilyen készült?

 

erdőszéli Creative Commons License 2019.08.18 -1 1 63423

nagyon jó kis cikk :-)

 

- új infó, hogy készült terv a városi hosszabbításra. megnéztem térképen, párszáz méterre volt a kemping.

- a cikkben almárt írnak felső végállomásra, ez nyilván elírás.

- 1903-ban gyártott szerelvények: talán a két ex. mávos b kocsi lehetett ilyen korú, de a c50-esek, bak kocsik 15-20 éves átlag korukkal még fiatalnak számítottak. 

- új erős mozdonyok kellenének és könnyű nagy utasszállító kocsik: azért a 13 ezres utasszámtól ne szédüljünk már meg... nyári nyitott kocsit meg lehetett volna építeni a több tucatnyi teherkocsi valamelyikéből.

- az elmúlt évben egy áradás megrongálta a hidat, és a mélyépítő vállalattól várnak segítséget: az a vállalat volt a vasút egyetlen fuvaroztatója. de ezek szerint 1974-ben már nem tartott igényt rá. 

 

felsőtárkány kirándulóforgalmának valószínűleg konkurencia lehetett eger. ez utóbbi a városból indult és nyilván szubjektív, de legalább olyan szép természeti háttérrel bírt mint a stimecz-házi vagy barát-réti vonal. 

Előzmény: f_k (63421)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.08.17 -1 1 63422

Van, ahol most is így megy, bár ez a kép már történelem. Nem úgy nézett ki, hogy nagyon gátolná a fejlődést :-).

https://appenzellerbahnen.ch/de/

Előzmény: Törölt nick (63410)
f_k Creative Commons License 2019.08.17 0 2 63421

1974

https://library.hungaricana.hu/hu/view/HevesMegyeiNepujsag_1974_04/?pg=171&layout=s&query=menetrend

" Jó levegőt a Bükkből


Május
elsején indul az egri úttörővasút (?)
Erősödik
a mozgalom: „Ki a természetbe!”, hiszen a fáradt városi ember tüdejének tiszta levegő, izmainak pedig kellemes hegyi séta kell.
A
megyeszékhely egy szén ismeretlen fogalom a por, a korom és a bűz, s a természetbarátok is felülhetnek a kisvasútra, hogy rövid idő múlva az erdő kellős közepén élvezhessek a csendet, a zöldet, a pihenést.
Az
utóbbi időben benépesült a kisvasút egri végállomásának környéke: új rosrész született. — Észrevehető-e a vasút forgalmán, hogy közel 2000 ember lakik a környéken? — kérdeztük Kerek Kálmántól, az úttörővasút üzemvezetőjétől.
_
Igen, észrevehető. 1972
b
en 11 ezer utast szállítottunk, míg 1973-ban már 13 ezret — hangzik a pontos válasz.
—
Ezt a növekedést nem tartjuk soknak. Nagyobb propagandát kellene kifejteni, s akkor bizonyára többen járnának kirándulni a kisvasúton.
__
Vállalatunk az úttörővasút révén elsősorban az iskolákkal van kapcsolatban. A csapatok minden évben, pontos információkat, kapnak menetrendünkről. Azt hiszem, ezen a vonalon nemigen kell többet tennünk. A lakótelepieknek pedig az elmúlt évben minden lépcső- házba kifüggesztettük a jékoztatót, de ezek sajnos két nap múlva eltűntek, őszintén szólva nem is lenne reális alapja a nagyobb propagandának, hiszen eddigi forgalmunkat is éppen hogy csak le tudtuk bonyolítani. Új, erős mozdonyok
,
kellenének
és könnyű nagy utasszállító kocsik.
—
Csebokszári napról napra nő, s remélhetőleg más városrészekben is emelkedik majd a kirándulókéit r Milyen terveik vannak az úttörővasút fejlesztésére?
—
Tövises-államáé a zeljövőben megszűnik. Új helye a Kemping mellett lesz. tehát beljebb kerülünk a rosba. Tavaly felmérték a vasút egész vonalát, s megtörtént a hidak izotópos vizsgálata is. így egy-két éven belül sor kerül majd a korszerűsítésre. Remélem hogy kicserélik az 1903-ban gyártott szerelvényeinket is. De addig is, míg terveink megvalósulnak, mindent megteszünk, hogy az utasok jól érezzék magukat.
—
Hány járat indul naponta?
—
Szezonban öt járat indul Almárba és öt jön vissza. Ebből három — a 8.30- as, a 10.20-as és a 14 órás — menetrend szerint közlekedik. míg két járatot a rendkívüli esetekre tartalékolunk. Ha például váratlanul vihar kerekedik, a szerelvény azonnal indul, hogy hazahozza a kirándulókat.
—
Az idén mikor indul az út törővasút?
—
Az elmúlt évben egy
áradás
annyira megrongálta a hidunkat, hogy ha sürgős segítséget nem kapunk, lehetetlen elindítani a vonatot. Emelőgépek, dömperek, rakodómunkások kellenének. A Mélyépítő Vállalattól várjuk a gyors segítségei. Ha a néhány napos munkát sikerül idejében akkor — de csak akkor! — május elsején 8.30 órakor indulhat az első szerelvény.
—
Reméljük, így is lesz!
Németi
Zsuzsa

 

"

Előzmény: erdőszéli (63085)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.17 0 2 63420

Csak nem azok voltak mint a megszüntetés előtt is, mikor a Bz lement Csabáról meg este mikor az utolsó kanyar után visszament?

 

A felújítás után sem lett, sőt mikor a gyorsvonatok egy része ismét megállt Muronyban akkor sem indították újra a forgalmat, pedig akkor lett is volna igény rá. Érdekes az a békési szárnyvonal, mert van egy másik vonal a Dunántúlon, ami a tükörképe, ugyanúgy 8 km hosszú, ugyanúgy villamosított fővonalból ágazik ki, és egy kb ugyanakkora várost szolgál ki, Somogyszob-Nagyatád és ott órás ütemben is mennek a Bz-k csatlakozva a vonatokhoz és működik, működne ugyanaz Békésnél is.

Előzmény: erdőszéli (63418)
róbertke Creative Commons License 2019.08.17 0 1 63419

OFF

Pécs - Harkány - Siklós - Beremend 63 -as vonal (nagyvasút) is egy ilyen Csanádi György féle Közlekedési Koncepció áldozata lett. 

Személyforgalma nagy volt végig, teherforgalom meg szinte nulla! 

"Majd a Volán viszi az utasokat!"  Legalább 30 évig nem bírta, de ma sem nagyon.

Most már nem csak a Volánt kell nézni, hanem az egyéb magán- és túristabusz forgalmat is, úgy már bitang nagy a közút leterheltsége.   

 

erdőszéli Creative Commons License 2019.08.17 0 2 63418

a felszámolás tervezésekor a a máv szegedi igazgatósága úgy nyilatkozott, hogy a megszüntetés után normál nyomközön közvetlen békéscsaba-murony-békés járatokat állít be. egy 1962-es menetrendet böngészve valóban közlekedett ilyen járat. napi két közvetlen vonatpárt sikerült összehozni...

Előzmény: Törölt nick (63417)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.17 0 2 63417

Indok volt mindig nagyvasútnál is. Lásd. Veszprém-Alsóörs, a vonat zavarta a pártház nyugalmát, ezért találtak olyan számokat, amire lehetett mutogatni. Kihasználtsággal nem volt gond, személyszállítás terén, tömött vonatok jártak rajta, aztán jött egy esős munkaszüneti napon végzett utasszámlálás, meg mutogattak a teherforgalomra, ami a koncepció által meghatározott minimum alatt volt. Eleve hasraütés szerű adatok voltak ,hogy ha a személy VAGY a teherforgalom bizonyos határ alatt van, akkor lehet vizsgálni, hogy meg kell-e szüntetni vagy sem. Ott a személy magasan felette volt a teher minimálisan alatta hát mutogattak a teherforgalomra és megszüntették.  Aztán meg a buszok nem győzték a forgalmat úgy se, hogy Barkasokkal hordták a busz után a csomagokat és a buszos pótlásra a vasút felújításához szükséges pénz majd dupláját költötték el.

 

AEGV esetében is először a legforgalmasabb Békéscsaba-Békés szakaszt szüntették meg.

Előzmény: erdőszéli (63414)
kisebbségi Creative Commons License 2019.08.17 -2 0 63416

Hát talán próbáltál volna helyi busszal menni.Az ott tesz le a bejáratnál.

Előzmény: C50 (63390)
erdőszéli Creative Commons License 2019.08.17 -1 0 63414

indok kellett, ezt találták. a vasút saját iratanyagaiban sem szerepel a töredéke sem az eseményeknek. egy idézet ugyanabból a "tájákoztató jelentés" anyagból:

 


Elmondták,
hogy korszerűtlenségét maguk is tapasztaljak, s meg vannak győződve arról, hogy az ismertetett modernabb, gyorsabb, higénikusabb közlekedési apparátus jobban szolgálja majd a fejlődést, mint a jelenlegi, azonban kétejeik vannak az irányban, hogy az emiitett feltételek maradéktalanul és időben üzembe lesznek állitva, s mivel ezt nem látják biztosítottnak, mint mondják "sok Ígéretet kaptunk már, s tartunk az emberek előtt ezt igy felvetni. Legyen meg a feltétel,^ s akkor szüntessük meg a vasutat!" a bizottság elgondolását tudomásul veszik, de számukra ez nem megnyugtató, mindaddig, amig a feltételek biztosításáról meg nem győződnek. Ezen elvtársak ugyancsak aggájaikat fejetek ki a tarifa emelkedését illetően is, azonban ugymondták, hogy "ha az emberek látni fogják az utak korszerűsítésének munkálatait, továbbá a pótkocsis busz járatokat, akkor már nem lesz nehéz megmagyarázni az embereknek a tarifa emelkedését, sőt maguk is hiszik, hogy az emberek saját tapasztalataik alapján fognak meggyőződni ezen közlekedési apparátus korszerűségéről, s ilyen formán a tarifális kérdés is csak átmenetileg vetődik madj fel, amig az emberek ezt az ujat megszokják és megszeretik.

 

Előzmény: Sosuke (63413)
Sosuke Creative Commons License 2019.08.17 -2 2 63413

Szemenszedett hazugság. Az egész hálózaton 1894 - 1971 között nem volt ennyi halálos áldozat. Vagy beleszámolták az 1944 évi USAAF bombázást? Grrrrr..........

Előzmény: erdőszéli (63406)
Lovrin Creative Commons License 2019.08.17 0 1 63412

Itt két dolog szokott rendszerint összekeveredni, amikor a "mi lett volna ha" kérdéskört feszegetjük a "nagy" MÁV-kisvasutak esetén.

1, Létezett-e olyan fejlődési pálya, amit ezek a kisvasutak ha bejárnak, ma egy korszerű, jól kihasznált, hivatásforgalmi Tram-Train üzemet kapunk? Persze, nyugatabbra találunk rá példákat.

2, Lett volna-e ennek a fejlődési pályának realitása Magyarországon a 60-70-es években? Láthatóan nem. Szépíteni lehetett volna, ha ezeket a kisvasutakat nem a nagy MÁV kapja meg, hanem marad a GVNV vagy valami más, külön kisvasutas cég ami, aminek a szárnyai alatt túlélte volna mondjuk Szeged, Hegyköz, Békéscsaba is valamilyen formában a rendszerváltozásig. De az országban sehol se tudtak a kisvasutak kitörni a vicinális szerepkörből, és ez inkább a korszellemen múlott. Amikor a pécsi, szombathelyi villamosokat bezárták, és a megmaradt üzemeket is komolyan megnyesték minden városban, aligha tudott volna az AK tovább vinni egy Békéscsaba-Békés villamost/TT-t.

róbertke Creative Commons License 2019.08.17 -1 4 63411

Kecskeméti kisvasút is végigment a Délibábos Hortobágyon, mégsem ütött el senkit ..... :-))) 

Előzmény: Törölt nick (63410)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.17 0 3 63410

AEGV is ilyen volt. Vésztő, Békés, Békéscsaba, Tótkomlós, Orosháza stb. a belvárosban ment, több helyen megállva. Gyakorlatilag tram-train volt keskeny nyomtávon. Manapság is működhetne villamosítva és modern járművekkel, és pályasebességgel.

 

Mellesleg a királyréti kisvasút most is végigmegy Szokolyán az út mellett, és azzal sincs probléma. Szobon is kapubejárókat keresztezve megy végig Nosztra felé.

Előzmény: _nyunyuka (63407)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.08.17 -1 0 63409

Azóta viszont fejlődött a technika, előfeszített vasalású vb. aljak, Pandrol lekötés, ívekbe Y alj, ragasztott ágyazat. Lásd Fenyves.

Előzmény: erdőszéli (63404)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.08.17 -2 0 63408

A szomszédban most is van több ilyen kisvasút, az egyiken a jelenlegi 70-80km/h közlekedés az új járművek érkezésével a múlté lesz.

Előzmény: Törölt nick (63402)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.08.17 -3 1 63407

Igen, addig mantrázták a lakosoknak ezt a hülyeséget, míg elhitték. Nem értem, miben akadályozza a fejlődést egy belvárosi vonal. Az OFFtopik miskolci villamos is végigmegy a sétálóutcán és semmi gond vele, az SZGV is milyen jó helyről indult és haladt végig.

 

Jópár svájci "kisvasút" vonala is végigmegy több város főutcáján, több helyen megállva, mégse tiltakoznak miattuk.

Előzmény: erdőszéli (63403)
erdőszéli Creative Commons License 2019.08.17 0 2 63406

a felszámolással kapcsolatos iratok szerint az ötvenes években 49 halálos áldozattal járó, 51 súlyos- és 73 könnyű sérüléssel járó baleset történt. ebben természetesen volt öngyilkosság is, de döntő többségben útátjárós baleseteket jegyeztek fel. 8 főutat és számtalan utcát keresztezett a kisvasút.

Előzmény: Törölt nick (63405)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.17 0 0 63405

AEGV-n a korabeli jegyzetek szerint a sok balesetet is felírták mint ellenérv, pedig egy kivételével mind az 50-es években történt és mind öngyilkosság volt a Rákosi rendszerben. 1960-ra Békéscsabán és Békésen már majdnem a teljes szakaszon épült védőkorlát is.

Előzmény: erdőszéli (63403)
erdőszéli Creative Commons License 2019.08.17 0 1 63404

összesen 3 db speciálisan erre készült, alacsony tengelynyomású motorkocsi tudta a 60 km/órás sebességet nyír és patak között, valamint a két szárnyvonalon. a sikertörténet hátterében viszont ott volt az ehhez szükséges pályafenntartás tetemes költsége. pár év üzem után a tulajdonos szó szerint fényűzésnek tartotta a gyorsmotorkocsizást, amivel kezdeni kéne valamit... a háború végül megoldotta a problémát.

Előzmény: Törölt nick (63400)
erdőszéli Creative Commons License 2019.08.17 0 0 63403

békéscsabán és sátoraljaújhelyen is ugyanezzel kampányolt a kisvasút ellen a lakosság ill. a tanácsok. mindkét esetben készültek tervek a város elkerülő nyomvonalra, de megszüntetés lett belőle. nyíregyházán ellenben megépült az elkerülő. nem tudom mekkora volt a boldogság, de utána megszűnt az átszállás nélküli lehetőség a belvárosból sóstóra utazni, vagy a környező falvakból a belvárosba. 

Előzmény: _nyunyuka (63399)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.16 -2 1 63402

Ha meg már akkor tudták ezt keskeny nyomtávon, akkor most is megoldható lenne 70-80 km/h is lakott területen kívül az pedig a földúton pattogó Suzuki Swifttel és a busszal is versenyképes lehetne.

Előzmény: C50 (63401)
C50 Creative Commons License 2019.08.16 0 3 63401

Menetrend szerint. Amúgy 70 felett.

Előzmény: Törölt nick (63400)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.16 0 1 63400

60 km/h volt a csúcssebesség hazánkban ez volt a leggyorsabb tudtommal, keskeny nyomtávon.

Előzmény: f_k (63396)
_nyunyuka Creative Commons License 2019.08.16 -3 5 63399

Ez utóbbi azonban jelenleg utopisztikus kategória, csak a kisvasút kedvéért visszarakni a síneket nem lenne túl kedvező a városnak...

 

Valami hasonló volt a magyarázat, amikor áttelepítették, mindenhol azt írták, "a belvároson átvezető kisvasút a város fejlődésének gátjává vált". Mit gátolt? Pesten a csúcsidőben másfél percenként járó 4-6 viszonylat nem gátol? :-)

Előzmény: hivi (63394)
C50 Creative Commons License 2019.08.16 0 1 63398

5*

Előzmény: ArtofNoizz (63397)
ArtofNoizz Creative Commons License 2019.08.16 0 5 63397
Hivi.... hogy mire kellene költeni.. Van ez a 13mrd 3 évre elosztva. Az idei költségvetés 21700mrd Ft, ebből az egészségügy 880mrd Ft..... 13mrd Forintból, ami 3 évre eloszlik hány vasutat fejlesztenek, terveznek, stb.? A költségvetés nem egy nagy buksza. A 3mrd mi a 880-hoz képest? És a 21700mrd-hoz képest? Semmi viszont az üzemeknek minden. És a költségvetési adatok csak bázisszámok...
Előzmény: hivi (63394)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!