Nem áll szándékomban offolni a topicot, de ezt az infót úgy kellett kihúznom a dokiból.
Aki eredendően felírta a korszerű vérnyomás csökkentőt (2 évvel ezelőtt), az írt fel vízhajtót is, de azt nem mondta, hogy a mellékhatás miatt van a vizesedés.
Most már mindegy, túl vagyok az egészen.
Azt vettem észre, hogy a SÖR-nek jó hatása van a közérzetemre.
Magas vérnyomás és kezelése kemény vizesedést szokott okozni, amit sajnos mozgással nem tud az ember eltűntetni, csak vízhajtóval, vagy vízhajtó hatású gyógynövényteával.
Leend ez már csak azért is, mert egyes magas vérnyomások eredője a gyerekkorban átvészelt vesegyulladás, mely vesegyulladás isten éltesebb korban okozhat gondot a kiválasztásban. Úgy értem a vizeletében.
Szóval mindenképpen kérdezze meg orvosát vagy gyógyszerészét - vagy csinálj amit akarsz! :D
Elégedetlen voltam a "haladással", ezért úgy gondoltam, legyen 15 kilométer:-)
Nem a legjobb a közlekedés, hisz Szombathelytől Bozsokig majd 1 óra az út, és a buszra is várni kell, 10:10-kor indul.
11:00 körül indulhattam, ez ugyebár 5 órával később van, mint a budapesti indulás.
A bozsoki buszmegálló hivatalos neve:
Bozsok, szövetkezeti italbolt.
A megállóban a tábla, Felsőszer.
Az a lényeg, hogy az első megálló a településen.
Innen tovább kb. 100 méter a Kerekes Üzletház.
Mikor odaértem, már tudtam, hogy itt jártunk már, de azt, hogy az élelmiszer "részlegben" van az OKT bélyegző, azt nemrég tudtam meg.
A választék jó, a kiszolgálás tökéletes, a környezet OK, az udvarból nyílik a cukrászda, már máskori is jártunk erre.
A kévé és a helyi kifli egészen fantasztikus.
Közel van a határ:-))))
Rövid téb-lábolás után rájöttem, hogy tovább, előre.
Érdekes, semmi emlék nem ugrott be, még az sem, ahol első alkalommal bélyegeztem.
Persze aki busszal túrázik:-)))
Megtaláltam végre az elágazást, és indulhatott a túra.
14,4 km, és 43 "szakaszocska".
Az eddigi legtöbb.
Az itiner szerint, mely lekérhető, a második "résztáv" 7.069 méter, és a minősítése turistaút.
Ezt az információt szerettem volna pontosítani.
Részben sikerült is, de pár kilométer után beértem egy szép erdőbe, és attól kezdve már csak a természeti jelenségekkel, na és a tempóval foglalkoztam.
Eredendően sörözést terveztem a végén, és kényelmes hazautazást, de kiderült, hogy elérhető a 14:10-es busz, ha nem is a végállomáson, sörözést követően, de a túra szempontjából ez másodlagos.
A jegyzetek feldolgozásával most nem bíbelődnék, a lényeg, hogy a jelzésekkel nincs probléma, az útvonal járható, és igen szép erdei ösvényeken vezet.
Meglepően kevés az irtott rész, sok a fenyő, nagy a szárazság.
Gond nélkül értem el az orszáutat, az "átkelés" nem veszélytelen.
Találtam egy vendéglátó-ipari egységet, de úgy döntöttem, nem kockáztatok, nem bélyegeztem.
Mivel regisztrációs jegy már nincs, maradt az IC pótjegy, és néhány blokk.
Azért sört is találtam az állomáson:-)
Még világosban hazaértem, kellemesen elfáradva, de elmúlt a fejfájásom, és a lábam sem dagadt.
Tegnap a Lokó Klubban volt szerencsém átvenni a "60 éves az Országos Kéktúra" jelvényeinket, kettőnk számára mindjárt négyet, a dupla teljesítés ellentételezéseként. Nagyon szép, és jól mutat a jelvények között. Ez az első kéktúra-jelvényünk, bár már meglehetne régen a Dorogtól Nógrádig és a Nógrád megye természetjárója is, de eddig nem intéztem el a beszerzését. Utóbbit könnyebb, az előbbi nehézkesebbnek tűnik a hozzászólások alapján. De nem tettünk le róla, már ha még van belőle.
Mondom, engem meggyőztél, meg különben is mindenkinek saját maga felé kell elszámolnia és mivel ezt már egyszer lejártad ez is rendben van, de ha nem jártad volna le akkor is tökmindegy hogy benézel valamit és 2 km-rel arrébb kötsz ki véletlenül.. Nyilván ha "nem annyira véletlenül" kikerülöd a Naszályt az más kategória..
Nade a füzetet le is kell igazolni, azért értetlenkedtünk itt, bár most meg azt írod nem is akarod leadni.. hát akkor tutira nem kell újból elzarándokolnod a hiányzó 300 méterért :-)
Aprónép: a fijjúból "tudatos" turista lett mindenféle egyre növekvő igénnyel (ne ide menjünk mert én most kéktúrázni akarok, legközelebb ne gyalogtúra legyen hanem biciklitúra, apa kéne nekem olyan túrabot mint a teljesítménytúrázóknak)
A leány most múlt 8 hónapos, már egyre biztosabban ül, úgyhogy lassan el lehet kezdeni az idomítását :-)
Igen, a műút előtt nem sokkal történt a malőr, csak épp besötétedett, ezért nem is próbáltunk visszamenni. A teljes igazság az, hogy én nem úgy kezdtem a kéktúrába, hogy valaha le fogom adni a füzetet, az igazából csak arra szolgál, hogy nekem legyen mit nézegetnem. Ezért nem is szoktam duplán pecsételni, vagyis csak ott, ahol elsőre nem sikerül :-) Igazából csak arra voltam kíváncsi, ki mennyire szigorú a kéktúrázás ügyében :-) Bocsi.
Ja, Verőce még nem kék volt, csak Magyarkúttól, addig a piros különböző változatain gyalogoltunk.
A múltkori képed nagyon jó volt, de gondolom, már nem a hátadon cipeled az aprónépet :-)
"Kerékpárral: A Sió mindkét oldalán Keselyűsig a töltésen földút . A Duna töltés Keselyűstől Pörbölyig aszfaltozott . Pörböly és Báta között földút. A Duna túloldalára Keselyűstől a Szent László hídon keresztül kijelölt aszfaltozott kerékpárúton lehet átérni . A Duna bal oldali töltése a hídtól Bajáig szintén szilárd burkolatú. Baja és Pörböly között a nagyobb forgalmú 55-ös számú főúton lehet közlekedni."
Annyi még, hogy Szexárd és Keselyűs között van aszfaltút is, csak a töltés földút, azaz ha Baja felöl jössz, akkor a bajai Türr István hídon átjössz, elmész Decsre (bélyegzőhely), majd Szekszárdopt akár meg is kerülheted Keselyűs felé, innen - azt írja fent - végig aszfalton tudsz eljutni a Duna másik oldalára a Szt. László hídon.
A Fajsz-Dombori rév - úgy tudom - a híd átadása után mexűnt.
A MÁV mintha azzal védekezne, hogy az állam a megrendelő.
Van egy olyan érzésem, hogy az állam nem tudja, mit rendel meg.
Pontosan ez a helyzet, jól érted.
Azt is megértem, hogy ha szünetel, akkor a fenntartás még kötelező.
De miért nem lehet "lekapcsolni"?
A sínek felszedéséből már politikai ügy lenne, azt meg senki nem vállalja...
Zete:
A Vác-Bgyarmat vonalon a Diósjenő fölötti szakaszt érinti a ritkítás, úgyhogy ott a Börzsöny északi-északkeleti része felé utazók szívnak csak, Nógrádig szerencsére marad a mostani menetrend. Aszód-Bgyarmat között majdnem egész nap két óránként lesz vonat (késő délelőtt lesz ütem kimaradás), pesti csatlakozással, és mind meg fog állni Becske alsón, itt még kivételesen jól is jön ki a túrázóknak...
A "váras" OKT állomások megközelítése romlik majd nagyon: Csókakő (itt meg se fog állni a napi két pár vonat), Szarvaskő (hétvégén csak reggel oda, délután vissza), Boldogkőváralja...
Jó, hogy betetted ezt a linket, bár nem sok öröm van benne.
"A nógrádi vasútvonalak közül a 75-ösön (Vác–Balassagyarmat) reggel és este minden második, azaz összesen tíz, a 78-ason Aszód–Balassagyarmat között nyolc vonat esik ki, Balassagyarmat–Ipolytarnóc között összesen két vonatpár marad."
Ez elég súlyosan érinti a kéktúrázókat is. Már a romhányi szakasz kivétele is odavert, mert így Romhány megközelítése annyira gázos, mintha kb. a középkorban lennénk.
Egyébként a felszámolásnak két útja van: vagy egyből bezárjuk, felszedjük, stb, mint err emár volt példa a múltban, vagy ennél (csak) látszólag kíméletesebben: először leszűkítjük, majd a csekély kihasználtságra tekintettel nem sokkal később bezárjuk.
Én nem mondoim, hogy nem lenne mit bezárni, de inkább ésszerűsíteni kéne. A tényleg alig használt megállókat végleg kivenni, a vonalakat felújítani, a járatokat sűríteni. Így lenne rá kereslet, így működik ez külföldön is, ahol jól csinálják.
Valahol olvastam, hogy a Kóka-féle vonalbezárások még kétmilliárd forint megtakarítást sem hoztak. Ez az összeg kevesebb, mint a szentendrei Skanzen játékvasútja megépítésének költsége!!!
És amit okozott...
- Sok vasutas elvesztette a munkáját, akiknek végkielégítést és egy ideig segélyt kell fizetni az állam (azaz mi állampolgárok) részéről;
- A pályát továbbra is karban kell tartani és őrizni kell, mert egy részükön van teherszállítás, illetve olyan etnikai környezet van, hogy ami nincs bebetonozva, annak lába kél;
- A ráhordó forgalom elmaradása miatt a fővonalon sincs annyi utas, mert máshogy oldják meg az utazást a népek (vagy nem utaznak, ami által még egy újabb ok miatt lejjebb csúsznak, lelkileg is);
A vonaton tudtam meg, hogy csak felfelé állt meg ott minden vonat, lefelé csak néha és akkor is a mértani sor szerinti ciklust követő gyakorisággal....
Na ez jó hír, éppen ezt a vonatot fogom használni ha minden jól megy hamarosan és persze lefelé :-(
Én meg a másik, de csak azért, mert fogalmam sincs arról, hogy milyen kedvezményekre lehetek jogosult, úgyhogy teljes árat kérek mindig.
A legdurvább a dunántúli rész volt, ahol szokásommal ellentétben - mások javaslatára- a Sárvár-Kőszeg szakaszhoz bizony kocsival mentem le és ugyanannyi volt, mint a vonat....
Ezekkel a vonal lezárásokkal, ritkításokkal volt egy-két vicces élményem. Mikor Romhányban meg kellett szakítanom a túrát, mert kb elefántózisig dagadt a bokám, miután egymás után 8szor kiment. Odamentem a vasútállomásra. Ott volt a pecsét, az épület falán, ablakán a szokásos nyomtatványok, menetrend. Hát leültem és vártam a vonatot. Két órával később már gyanús lett, hogy sehol semmi. Na akkor ötlött a szemembe egy sajtcetli valahol a hirdetmény rengetegben, hogy nincs vonat. Elég választékosan sikerült kiadnom magamból az érzeményeket, utána átballagtam a buszhoz, amit épphogy nem késtem le. Egy pont nullás történet-
Kettő pont nullás sztori: Hollókő-Becske szakasz visszafelé irányban. Hulla forró nap végén, hátam mögött tudva a Szandavárat és a becskei műút poklát kitikkadva borultam le a vasútállomás padjára. Egy óra - egy vonat felfelé. Két óra - két vonat felfelé. Három óra - két vonat lefelé de egy sem áll meg. Négy óra - inkább felszálltam a felfelé menőre, elmentem a végállomásig és onnan vissza Gödöllőre, mert már nem bírtam tovább cérnával. A vonaton tudtam meg, hogy csak felfelé állt meg ott minden vonat, lefelé csak néha és akkor is a mértani sor szerinti ciklust követő gyakorisággal....
Aztán tavaly Celldömölknél fellépve egy szemlátomást felújított vagonba azt hittem dobok egy hátast a rettenettől:
Az a designer, aki ezt a bugyibelsőt megálmodta sztem vagy most szabadult a homokozóból, vagy sosem ült vonaton.
Valamelyik évben elkezdtem számolgatni, hogy mennyi pénzt fizetek a vasútra, de már az év felénél abbahagytam, mert megijedtem az összegtől, nem volt jó egyben látni. Pedig megkerülhetetlen volt sokszor, mert előfordulnak olyan helyzetek, hogy autóval nem, vagy csak körülményesen oldható meg a túrázás. De mindegy, pont pár hete okoskodtam ki egy gyorsabb eljutást a Bakony közepébe. Úgy havonta egyszer szoktam utazni a Veszprém-Győr vonalon, most ha csak velem is, de tovább csökken az utaslétszám azon a részen, mert inkább Pápa felöl támadok busszal.
akkor ha jól értem kb az országút előtti 500 méter maradt ki?
Úgy lett volna szerencsés ha akkor rögtön visszamentek az utolsó jelig..
engem tkp meggyőztél, én elfogadnám (azt írtad jártál már ott régebben füzet nélkül) de hivatalosan kéne a katalinpusztai pecsét is (vagy Verőcén nem pecsételtél induláskor?)
én függőben hagynám, aztán hátha az OKT bfejezéséig arra visz a sors és akkor pótolhatod
OFF: A költségek döntő hányada fix költség (a pálya, a bizt. ber. fenntartása, a járművek időszakos felülvizsgálata, etc.), a gázolaj az elenyésző része a ráfordításoknak. Mivel a mellékvonalakon futó járműpark (zömében Bz) fővonali fordákat nem igazán tud vinni, így a személyzet üresben fog ácsorogni a végállomásokon a fordulók között, azaz tényleg csak az üzemanyagon, meg a pályavasútnak fizetendő használati díjon lesz némi megtakarítás - miközben a pályafenntartás nem lesz sokkal olcsóbb.