Az IC-k általában azért nem késnek órákat, jellemzően kb. 10 percet. Sajnos elég zavarérzékeny a rendszer sárbogárdi és sásdi kereszttel. Amikor tervezték, akkor még teljesen korrekt lett volna a Sárbogárd-Sásd 57 perces menetidő, azóta viszont több lett a lassújel. Ha jól tudom, tervezik néhány lassújel kijavítását a vonalon, ez majd talán javítja a menetrendszerűséget.
A mellékvonalak bezárásáról: több vonal megszüntetésével én is egyetértek, de néhánnyal nem:
2b: Mivel teherszállítás úgy is megmaradna, a személyszállítás által okozott többletköltség annyi lenne, amennyi 2 db Bz motorkocsi közlekedtetéséből adódik. Utas pedig lehetne, ha jó lenne a menetrend - és szerintem lehetne jó menetrend.
35: Nincs párhuzamos közút, nem helyettesíthető.
38: A teherfrgalom úgy is maradna, az alacsny kihasználtság pedig szerintem amiatt lehet, mert kb. óránként járnak a vonatok, de némelyik rossz fekvésben.
45: Távolsági szerepe lehetne, hosszútávon nem is akármilyen. Nem hinném, hogy olyan sokat lehetne spórolni ennek a bezárásával.
154: Ez egy iszonyat nagy hülyeségnek tűnik. Távolsági vonal, de helyi utasból is sok van.
Amit én is bezárnék: 37, 47, 64, 78 (Szécsénytől Ipolytarnócig), 126. A többiről nincs véleményem.
* * * * * * * * * *
Más: tegnap délután elvoltam buszozni: elvoltam Deindolban és a Hősök terén. Utaztam a tesztbusszal is, egy megállót. Hát, nem vagyok elragadtatva tőle...
Nem tudom, hogy ez vasárnap mennyire megszokott, de szinte alig volt utas a buszokon. A 23-ason alig néhányan utaztunk, de a szembejövő járatokon sem voltak sokan. Szerintem ezzel kéne kezdeni valamit. Én ebbe bevonnám az orfűi buszokat: vagy a Volán-járatok állnának meg az Urán és Szentkút közötti megállókban, vagy Orfűre helyi busz menne (persze, a városhatáron túl más díjszabással). Szerintem ezzel meg lehetne oldani, hogy viszonylag jó kínálat legye és ne legyenek üresek a buszok.