Elkepesztonek tartom, hogy ma 1 TB befizetore 1 db nyugdijas jut, s ma a nyugdijak 1/4-et hitelekbol fizetik. Hihetetlen, de a nagy partok az aberralt 13. havi nyugdijon egyeznek, mint garancian kozben a nyugdijasok nemcsak a mat, hanem a jovot is felzabaljak!
Kovetelem a nyugdijak radikalis csokkenteset addig, amig arra a befizetesek fedezetet nyujtanak, es a nyugdijak teljesen uj munkaido- es gyermekaranyos elosztasat!
Vedjuk meg a jovonket es a jelenunket a partok kepmutato es hazug garanciajatol!
Na, szóval nem voltam pár napig s valószínű, hogy megint nem leszek... Értelmetlen szószaporításra egyébként is rövid ez az élet, bármilyen hosszú is...
Néhány gyors észrevétel - nem csak neked.
- Úgy látom, hogy helyenként úgy sűlyed a topic, mint a balta a vízben, mert már a kínai áruk is előkerültek. Kellett ide bll, hogy vágyálmaival megint "feldobja..." :-)))
- Azt is látom, hogy van itt olyan, aki látja, hogy az ország helyzetében nem az elsőrendű fontosságú feladat a nyugdíjrendszer bolygatása. A társadalmi feszültségek miatt... Igaz, hogy e jeles észrevételnek nagyon erős "polgári" hátszele volt és ezért nem is így volt ez megfogalmazva, de azért mégis csak igaz. Jó, hogy már látszik...
- Neked kifejezetten a Népszabó cikkre reagálnék. Ennek ugyanaz a baja, mint Holczer úré ill. az övé annyival jobb, hogy legalább csak egyetlen ország nemezetgazdaságára - Magyarországra - való hatásával nem foglalkozott. Mármint azon kívül, hogy akkor kisebb lesz ez a kiadás. (De hogy pl. a munkanélküli segélyek volumene ugrásszerűen növekedni fog, azzal nem számolt...) A Világbank annyival teljesítette túl ezt a rövidlátóságot, hogy 8 országra vonatkozóan tette ugyanezt!
"Desztilláltan", minden mástól eltekintve foglalkozott a Világbank az EU-8-ak nyugdíjrendszerének szerinte szükséges korszerűsítésével, miközben pl. csak a GDP növekedése, tehát a gazdaság fejlődése - tekintetében jelentős eltérések vannak az EU-8-ak között. (Azaz egészen más a nemzetgazdasági helyzet mondjuk Lengyelországban és - mondjuk -Szlovániában.) Hogy a GDP értékének és egy főre jutó hányadának értékéről ne is beszéljünk. És ne is említsük, hogy ezek hogyan viszonylanak az EU-12-khöz... Akik azért jóval fejlettebbek és akik színvonalának elérését tűzték ki távlatilag az EU-8-ak... Magyarország is... Talán ezt nem kéne elfelejteni!
Mondjuk, Holczer úr is eltűnődhetett volna ezekről...
Egyébként a Világbank már többször leszerepelt a gazdaságfejlesztő programjaival, amelynek kulcseleme mindig a szociális kiadások drasztikuis megnyirbálása volt. Nekem személy szerint úgy rémlik, hogy még Bokros úr nevezetes csomagja sem elégítette ki őket. No, meg mintha Dél-Amerikában nagy ívben rúgták volna ki gazdaságfejlesztő javaslataikat. (Ez nem biztos, de mintha...)
No, meg azután, mifene is várható egy banktól, mégha az "Világ" is adott esetben...
Ki a fene hallott arról, hogy egy bank szociális érzékenységű lenne? :-))))) Ami azért elvárható akár egy polgári kormánytól is, hogy egy magát szociáldemokratának valló kormányról ne is beszáljünk...
Szóval, figyeljük csak a kormányprogramot, amely várhatóan nem a nyugdíjrendszer kurtítáasával fog foglalkozni, mert más lehetőségeket is lát...
Persze szükség lesz nyugdíjreformra is. És ezt személy szerint sohasem tagadtam. Majd... Akkor, amikor a magyar gazdaság már a német, osztrák, francia gazdasághoz hasonlóan nem fogja tudni kitermelni a szükséges erőforrásokat a szociális kiadásokra... Úgy gondolom, hogy addig még egy csep víz lefolyik a Dunán... És néhány könnycsepp is pl. bll, rev25, Ngid és a te arcodon is....
A június 12-ei, első kormányülés után nyújtja be az új kabinet a költségvetést, a közigazgatást és az államigazgatást érintő első törvénycsomagot - közölte a kijelölt miniszterelnök.
Gyurcsány Ferenc azután beszélt erről, hogy Budapesten a gazdasági élet szereplőivel egyeztetett a készülő kormányprogramról.
A kijelölt kormányfő megerősítette: június 9-dikén megalakul a kormány, a következő napra pedig összehívják az Országos Érdekegyeztető Tanács plenáris ülését.
Gyurcsány Ferenc azt mondta: az ország legfontosabb feladata, hogy mérsékelje azokat a terheket, amelyeket az állam ró a gazdaságra.
A költségvetési egyensúly helyreállítását illetően úgy fogalmazott, hogy azt nagy impulzussal kell elkezdeni, de az eredmények időben elhúzódva jelennek majd meg.
Említést tett arról, hogy az állam működési költségein belül az igazgatási költségek súlya szinte a legkisebb, és egyes igazán nagy költséghelyhez, például a nyugdíjakhoz a kormány nem kíván hozzányúlni.
Az ártámogatásokat illetően hangsúlyozta, hogy a '90-es évek óta egyetlen kormány sem foglalkozott ezzel a kényes kérdéssel, ami összességében 500-600 milliárd forintos kiadást jelent évente.
Az egyén és a közösség felelősségét, illetve az állami szolgáltatások ingyenességét és a korlátlan hozzáférhetőséget boncolgatva a miniszterelnök kitért az egészségügyre és az oktatásra is.
Hangsúlyozta, hogy a magánfelelősség bevonásának célja elsősorban nem pluszforrások megszerzése, hanem az "okos döntések megalapozása".
"A korlátlan keresletet lehetetlen kielégíteni" - mondta.
Gyurcsány Ferenc hangsúlyozta, hogy az ingyenes rendszerek gyakran elosztó rendszerekké válnak, és legnagyobb haszonélvezői a legmagasabb jövedelmi kategóriába tartozók.
"Az egészség nem üzlet, de az egészségügy sokak számára az" - hangsúlyozta.
Az oktatást illetően elmondta, hogy álvita folyik a tandíjról Magyarországon.
"Ez eltakarja a lényeget, azt, hogy Magyarországon a kiemelkedés lehetősége sokaktól el van zárva" - utalva egy kis faluban, illetve a fővárosban született gyermek tanulási lehetőségeinek egyenlőtlenségére.
A miniszterelnök szavai szerint a jelenlegi iskolarendszer a meglévő társadalmi tagozottságot örökíti tovább, és az "ingyenes rendszer a szülőknek mai is több tízezer forintjába kerül".
A miniszterelnök hangsúlyozta, hogy az elosztó rendszereket érintő legtöbb problémának strukturális gyökere van, ám figyelmeztetett, hogy a megoldások sokak érdekeit sérthetik.
A kormányprogramban ismertetendő reform részének nevezte Gyurcsány Ferenc a pártfinanszírozás szükséges átalakítását. Mint mondta, túl sok gyanú veszi körül ezt a területet.
A ma még nem kellően átlátható pártfinanszírozás rendezése szavai szerint a kormányprogramban szereplő nagy átalakítási csomag egyik első része lesz.
A következő éveket a miniszterelnök az intenzív fejlesztési időszak idejének nevezte, ám hangsúlyozta, hogy a mintegy ezermilliárd forintos fejlesztési összeg döntően a beruházások finanszírozására, fejlesztésre szolgál, elsősorban a magas hozzáadott értéket előállító ágazatokban
Máma már hallottam, hogy az a sejtelmes "nyugdíjkorrekció" - ami állítólag törvénybe is van iktatva, egy kicsinykét eltolódik. A nyugdíjasok ugyanis ráérnek.
Lehet, hogy nem közalkalmazott a képviselő, de a költségvetésből kapja a nyugdíját és a képviselői díját, tessé visszavonulni, és átadni a helyet a fiataloknak. Ha a nyugdíjasoktól másik topikban el akarják venni a választójogot, mert ők már nem a jövóre gondolnak, akkor az idős képviselőről pláne el mondható ez. Kíváncsi lennék melyik párt ragaszkodik ennyire a korosakhoz és vajon miért.
Ne aggódj, már látszanak az első lépések: a legégetőbb probléma az oktatás, már jöttek intézkedések. :) Az átlag magyar is jól érzi magát, most majd jól megkapják a tanárok. Szóval eddig pozitív a mérleg.
De nehogy illúzióid legyenek, a másik oldalról is csak a demoagógia meg a hülyeség jönne, ez egy ilyen rendszer. A végsőkig (+ utána is még egy kicsit) fognak ragaszkodni a fenntarthatatlan rendszerükhöz.
Nagyon egyszerű! Én csak magyar árut veszek. Képes vagyok az Aranyfácán nevű sűrített paradicsomért a 3. boltba is bemenni, mert mindenhol a sz@r olasz Ape van.
A kerdes az, hogy a valsagbol ki lehet-e jonni a nyugdijasok privilegiumainak jelentos csorbitasa nelkul ?
1, A kozszferabol lehet megtakaraitani, de csak lassan es viszonylag nem sokat.
2, Adot emelni ongyilkossag, hiszem MO mar igy is tuladoztatott
3, Akkor mi mas marad, mint a 3,2 millio mas adojabol elo nyugdijasok apanazsainak a kurtitasa !
""A MOL többet költött beruházásokra, mint a magyar állam"
A leendő kormányprogramban egy 1300 milliárd forintos költségvetési reformtervnek kellene szerepelnie. Különben Magyarország még jobban eltávolodik az euró 2010-es bevezetésétől. Ha a régi-új kormány mégis halogatja a fájdalmasnak ígérkező lépéseket, akkor a hiány 2008-ra elérheti a GDP 10,6 százalékát, szemben az Európai Unió által megkövetelt 3 százalékkal.
A MOL Rt. tavaly többet költött beruházásokra, mint a magyar állam - ezekkel a szavakkal jellemezte az államkassza valós helyzetét a Magyar Nemzeti Bank ügyvezető igazgatója. Hamecz István hozzátette, az elmúlt évek pénzügypolitikája olyannyira megterhelte a büdzsét, hogy veszélybe került a 2010-es euró. Egy felmérés szerint a tíz új tagállam polgárai közül a magyarok várják legjobban a közös európai valuta bevezetését.
A közgazdászok által 1300 milliárd forintosra becsült kiigazítást nem lehet tovább halogatni, hiszen Magyarország az egyetlen olyan uniós tagállam, amelyik a kormányzati fogadkozások ellenére még mindig nem kezdett semmit az államháztartási hiánnyal.
"Magyarország jelenleg is túlzottdeficit-eljárás alatt áll, mert nem tartja be az EU játékszabályait. Ez azt jelenti, hogy Magyarország már az EMU teljes jogú tagjaként arra lett kérve, hogy minden erőt mozgasson meg a fiskális politika rendbetételére. És ez még nem valósult meg. "- fogalmazott Christian Ghymers az Európai Bizottság gazdasági és pénzügyekkel foglalkozó főigazgatóságának tanácsosa.
Az államháztartási hiány leszorításához nem biztos, hogy elegendő lesz a közszféra elbocsátásai mellett a tandíj- és a vizitdíj bevezetése. Egyes szakemberek szerint a programját a jövő héten publikáló kormány nem kerülheti el az adóemeléseket sem."
A másik meg a dráguló energia. Ugyanis ha ez nincs, nincsenek ilyen számban akik csak kereskednek, szórakoztatnak, eltartatják magukat a hihetetlen kevés valódi termelést végző ember teljesítményén. (Miközben szavazataikkal hatékonyan akadályozzák a megoldásnak még csak a lehetőségét is.) Persze ez itt off, de annyiban nem, hogy nincs ennyi, akármilyen segélyre való energia.
".... "a közszférában nagyon sokan kérik nyugdíjuk megállapítását, és folyósítását jogviszonyuk fenntartása mellett. Már akinek megvan a szolgálati ideje, és betöltött életkora. " tudtommal ezeket hamar elküldik, max a tanárnak hagyják, hogy befejezze az adott tanévet......"
Példa rá a parlament amely a legidősebb a rendszerváltás óta átlagéletkorban, és ez úgy jött össze, hogy megemelkedett a 70 (?) éven felüliek száma?
A jobbléti államokban, már most magasabb a korhatár, és pedzegették már, hogy nálunk is tovább fogják emelni. Gondolom nem az elkővetkező néhány évben, de biztos, hogy meglépik. Ez is egy lehetőség. Tudom, nem szimpatikus, de szükséges. A nőkk 55 éves (régi) korhatára kicsit alacsonyan volt szerintem is megszabva. Na most biztos sokan megorrolnak rám. Pedig már én is túlléptem.