Anno főleg zsiguliknál alkalmaztuk, ideig-óráig jó, de nem egy tartós dolog. Vagy elhagyod, vagy egyszerüen szétnyírja a rugó. Pont a napokban cseréltem egy astrában hátsó rugót, erősítettet raktam bele. Azt mondja a gazda hogy ugyanannyi terhelésnél sokkal kevésbé ül meg a kocsi.
Az alsó gömbfejet le kell nyomatni vagy le kell ütni. Ha van megfelelő lenyomód vagy pedig tudod hogy mit kell ütni, akkor simán lejön, még ha csak egy oldal van is megemelve. Bár tény hogy könnyebb ha fel van emelve mindkét eleje, hisz akkor nem feszít annyira a stabilizátor.
Húzd meg a féltengelyt amennyire bírod, nem lesz semmi baja a csapágynak. A gömbfejet meg a csavar méretéhez képest normálisan. (nem emlékszem honnan kötötted le) Felesleges lenne csak ezért nyomatékkulcsot venned.
Igen, ezt, ha nincs hozzá szerszámod, egy harapófogóval is meg tudod húzni. Azt a szalagos kacatot dobd el, ahhoz spec szerszám kell, és vegyél egy olyat amilyen eddig is volt rajta.
Ismeretlen Paraszt kolléga írta, hogy ha túlhúzom az anyát, akkor is tönkreteszem, meg ha nem húzom meg eléggé, akkor is a csapágyakat.
Ez a kúpcsapágyazásnál lenne csak gond, nem? Golyós csapágynál be van sajtolva a fészekbe, és ki van hézagolva a csapágy gyűrű, ezért itt nem lehet a golyókat tönkretenni, ha túl van húzva, csak a szétszedéssel lehetne elszarni!?
A csukló tengelyénél miért van ilyen precízen meghatározva a meghúzási nyomaték?
A csapágyas kérdést nem igazán értem, a tengelycsonk tartja össze az agyat és most, hogy nincs benne a tengelycsonk, le tudom venni a kerékagyat?
Gondolom, akkor annyira kell meghúzni, hogy lötyögés nélkül forogjon, és ne akadozzon a csapágy.
Milyen csapágymegoldás van ebben, két kúp, egy kúp-egy golyós, vagy két golyós?
Hány Nm-el kell meghúzni?
Mármint a technikához, mihez nem értek?
Bízom magamban, gépész vagyok, csak autót ha nem muszáj, nem javítok, mert nem vagyok jól felszerszámozva hozzá, meg még nem cseréltem féltengelyt.
Ez egy 22 éves a corsa, a kapuban döglött meg, hogyan vigyem el a szervizbe? Hívok egy trélert!?
Van egy állítólag mások által jónak tartott szerelő a közelben, tavaly elkezdett halódni az autó, elment az erő, néha leállt a motor gázadásra.
Nem tudtam megoldani, ezért elvittem hozzá, egy hétig ott volt, majd közölte, hogy kicserélte az injektor tömítését, de nem lett jó, nem tud mit csinálni vele.
Ráment vagy két hetem, mire megtaláltam, hogy az ac kis csöve van elrepedve, és összetapad ha nincs nyomás benne, ezért nem látszik kiszerelve.
Na most minek vigyem szerelőhöz, arról nem beszélve, hogy ezen kell gyakorolni inkább, most már ilyet is láttam, szétfaragtam a csuklót, a következőt már tudom majd, hogy-hogyan kell.
A problémám a következő: olajcsere volt ( G Astra, 11 éves) és 5w30 olaj került bele. Csörög, csattog, zakatol a motor hidegen és melegen sem jár szépen. 10w40 kellet volna bele ( mióta tudom mindig 10w40 ment bele) de az ismerős szerelő ezt tette bele ...... :-(
Mit csináljak? Olajcsere ismét ( csesszem le az ismerőst és csinálja meg újra) vagy van valami adalék ami segíthet?
A csapágyat nem kell leszedni (nem is lehet), ha leveszed az anyát, akkor kijön a kerékagybók a csukló tengelye. Az alsó gömbfejet kell kikötni, de én nem a csavarokat venném ki, hanem a gömbfej szárát. A csillagot kell még levenni a tengelyről, ez vagy leütős, vagy szétnyitós zégeres, nem tudom ezen melyik van.
Az ár 10-20eFt között, ezeket megtalálod a neten, gyártmány és bolt kérdése.
A régi még használható, ha apróra vágod, csúzlitölteléknek pont jó. :-P
A szétszedéshez ki kell szednem a nagy 30-as anyát, a csapágyakat le kell szednem, és kiütni a tengelycsonkot, és ennek a csonknak a végén van a harang része a csuklónak?
Valamint egy gömbfej van még előtte, amit ki kell kötni a két csavar kiszedésével?
Mennyibe kerül egy ilyen csuklő, és a régivel lehet valamit kezdeni, vagy az mehet a méhbe?