Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bocinyuszi Creative Commons License 2013.03.06 0 0 64058

Igen! :)

Előzmény: x25xe (64057)
x25xe Creative Commons License 2013.03.06 0 0 64057
Tényleg létezik kipufogó toldócső, ami arra való hogy hegesztés nélkül lehessen a kipuff rendszert felszerelni?
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.04 0 0 64056

Az enyémbe pár éve Ascona C rugót tettem, azóta nincs semmi porblémám vele, pedig van benne egy nagy gáztartály.

Előzmény: ZsoZol B. Good (64053)
bocinyuszi Creative Commons License 2013.03.04 0 0 64055

Anno főleg zsiguliknál alkalmaztuk, ideig-óráig jó, de nem egy tartós dolog. Vagy elhagyod, vagy egyszerüen szétnyírja a rugó. Pont a napokban cseréltem egy astrában hátsó rugót, erősítettet raktam bele. Azt mondja a gazda hogy ugyanannyi terhelésnél sokkal kevésbé ül meg a kocsi.

Előzmény: ZsoZol B. Good (64053)
bocinyuszi Creative Commons License 2013.03.04 0 0 64054

Az alsó gömbfejet le kell nyomatni vagy le kell ütni. Ha van megfelelő lenyomód vagy pedig tudod hogy mit kell ütni, akkor simán lejön, még ha csak egy oldal van is megemelve. Bár tény hogy könnyebb ha fel van emelve mindkét eleje, hisz akkor nem feszít annyira a stabilizátor.

Előzmény: Krammer András (64052)
ZsoZol B. Good Creative Commons License 2013.03.03 0 0 64053

Ma csináltam egy ilyen mutatványt, hogy terhelve ne üljön annyira a kocsi.

Van már valakinek tapasztalata ilyesmivel?

 

Krammer András Creative Commons License 2013.03.03 0 0 64052

Köszönöm szépen a segítségedet!

Sikerült mindent szépen összeraknom!

A féltengely csavarját megpróbáltam a leírásod alapján nagyjából kézzel a megfelelő nyomatékokkal meghúzni.

A szalagos bilincset megnéztem, hogy mennyire mozog a gumi a tengelyen, mert fogóval húztam meg a szalagot, és kifeszítve hajtottam vissza.

Elég feszes lett a gumi nem mozdul el a tengelyen, így por sem megy alá.

Az alsó gömbfelyet vettem ki, de nem tudtam kifűzni, csak a gömbfely leszerelésével.

Pedig mindkét oldalát felemeltem.

A csavarokat érzésre húzom, nem amit a kulcs bír, majd ránézek egy hónap múlva, de csodálkoznék, ha lelazulna.

Ha lett volna normális kulcskészletem, akkor egy délután meglettem volna vele!

Rászánok 15-20e Ft-ot és veszek egy normális kulcskészletet, a mostani elfogyott!:)

Előzmény: 409 (64050)
vasy78 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 64051

https://www.tuningkit.de/tuningkit-chiptuning/Opel-Astra-%28H%29-1-9-CDTI-2891-r.html

 

ez igaz lehet?

mindossze 88 euroert kapok a 150 lovas H astrahoz 38 pacival tobbet? es csokken a fogyasztasom is ezzel?

ez az oldal ezt allitja...

 

es mindezt egy olyan kutyuvel amit en magam csak radugok,es akkor tavolitom el amikor akarom 1 perc alatt?

409 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 64050

Húzd meg a féltengelyt amennyire bírod, nem lesz semmi baja a csapágynak. A gömbfejet meg a csavar méretéhez képest normálisan. (nem emlékszem honnan kötötted le) Felesleges lenne csak ezért nyomatékkulcsot venned.

Előzmény: Krammer András (64049)
Krammer András Creative Commons License 2013.03.02 0 0 64049

A csukló tengelyénél miért van ilyen precízen meghatározva a meghúzási nyomaték?

 

A gömbfej csavarját is nyomatékra kell húzni?

 

Muszály lessz vennem egy nyomatékkulcsot is, vagy inkább kettő kellene abból is 10-100 tartományra.

 

 

 

Előzmény: 409 (64048)
409 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 64048

Igen, ezt, ha nincs hozzá szerszámod, egy harapófogóval is meg tudod húzni. Azt a szalagos kacatot dobd el, ahhoz spec szerszám kell, és vegyél egy olyat amilyen eddig is volt rajta.

Előzmény: Krammer András (64045)
409 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 64047

Úgy igaz.

Passz.

Előzmény: Krammer András (64044)
Krammer András Creative Commons License 2013.03.01 0 0 64046

Na szóval ezt:

Krammer András Creative Commons License 2013.03.01 0 0 64045

Ezt a bilincset úgy kell felrakni, hogy összeakasztom, és az új bilincs kiugró fülecskéjének két oldalát egy harapófogóval összenyomom?

Úgy, ahogyan a ezen a régin van, vagy ezt így gyártották, azt meg úgy és nem ez a jó megoldás?ű

 

A csuklóhoz meg olyat adtak, ami egy hosszú szalag a végén egy befűző füllel.

Ezt a fajtát többször körbe kell tekerni?

Előzmény: 409 (64043)
Krammer András Creative Commons License 2013.03.01 0 0 64044

Ismeretlen Paraszt kolléga írta, hogy ha túlhúzom az anyát, akkor is tönkreteszem, meg ha nem húzom meg eléggé, akkor is a csapágyakat.

Ez a kúpcsapágyazásnál lenne csak gond, nem? Golyós csapágynál be van sajtolva a fészekbe, és ki van hézagolva a csapágy gyűrű, ezért itt nem lehet a golyókat tönkretenni, ha túl van húzva, csak a szétszedéssel lehetne elszarni!?

 

A csukló tengelyénél miért van ilyen precízen meghatározva a meghúzási nyomaték?

 

Előzmény: 409 (64043)
409 Creative Commons License 2013.03.01 0 0 64043

"..most, hogy nincs benne a tengelycsonk, le tudom venni a kerékagyat?"

 

 Nem.  Meg se próbáld!!

 

"Gondolom, akkor annyira kell meghúzni, hogy lötyögés nélkül forogjon, és ne akadozzon a csapágy."

 

 Nem. Kajakra meg kell húzni, 100Nm, visszalazítás, 20Nm +90°.

 

"Milyen csapágymegoldás van ebben,.."

 

 Kétsoros golyós radax.

 

 

 

 

 

Előzmény: Krammer András (64040)
offtopicc Creative Commons License 2013.03.01 0 0 64042

A motorkód: X14XE.........

4 évesen vettem az Astrát és ha jól emlékszem mindig 10w40 ment bele. Most Castrol TXT long therm protection 5w30 került bele. :-(

Előzmény: Törölt nick (64035)
ZsoZol B. Good Creative Commons License 2013.03.01 0 0 64041

Nekem közben sikerült egy szép mellélövést végrehajtanom.

 

Szereztem egy pár Astra F hátsó sárfogó gumit, ami sedanra nem akaródzik jó lenni. Mint kiderült, a rövid kasznis Astrákra jó.

 

Kérdésem a következő: Nincs valakinek elfekvőben Sedan Astrához ilyenje?
Cserélném erre, vagy megvenném.

 

Vagy esetleg a golyóseggű Astrások közül érdekel ez valakit? (Igény esetén normális képet is csinálok róla.)

 

 

Krammer András Creative Commons License 2013.03.01 0 0 64040

A csapágyas kérdést nem igazán értem, a tengelycsonk tartja össze az agyat és most, hogy nincs benne a tengelycsonk, le tudom venni a kerékagyat?

Gondolom, akkor annyira kell meghúzni, hogy lötyögés nélkül forogjon, és ne akadozzon a csapágy.

Milyen csapágymegoldás van ebben, két kúp, egy kúp-egy golyós, vagy két golyós?

Hány Nm-el kell meghúzni?

Mármint a technikához, mihez nem értek?

Bízom magamban, gépész vagyok, csak autót ha nem muszáj, nem javítok, mert nem vagyok jól felszerszámozva hozzá, meg még nem cseréltem féltengelyt.

Ez egy 22 éves a corsa, a kapuban döglött meg, hogyan vigyem el a szervizbe? Hívok egy trélert!?

Van egy állítólag mások által jónak tartott szerelő a közelben, tavaly elkezdett halódni az autó, elment az erő, néha leállt a motor gázadásra.

Nem tudtam megoldani, ezért elvittem hozzá, egy hétig ott volt, majd közölte, hogy kicserélte az injektor tömítését, de nem lett jó, nem tud mit csinálni vele.

Ráment vagy két hetem, mire megtaláltam, hogy az ac kis csöve van elrepedve, és összetapad ha nincs nyomás benne, ezért nem látszik kiszerelve.

Na most minek vigyem szerelőhöz, arról nem beszélve, hogy ezen kell gyakorolni inkább, most már ilyet is láttam, szétfaragtam a csuklót, a következőt már tudom majd, hogy-hogyan kell.

Előzmény: Törölt nick (64039)
Krammer András Creative Commons License 2013.02.28 0 0 64038

A krova készletemet kinyírtam, kellene vennem valami normálisat.

Van valami amit érdemes?

Möller jó?

 

Előzmény: 409 (64037)
409 Creative Commons License 2013.02.28 0 0 64037

Igen

Igen

Nem

Le kell feszíteni a lengőkart (mindkét oldal legyen felemelve)

Nem

 

Természetesen megfelelő szerszámok szükségesek hozzá!!!

 

Előzmény: Krammer András (64036)
Krammer András Creative Commons License 2013.02.28 0 0 64036

Ezt a nagy csavart normálisan is le lehet szedni a csukló végéről, mert nekem nem sikerült, csak darabokban!?

 

Ahoz, hogy az új csuklót vissza tudjam tenni, az alsó gömbfejet kell csak kihúznom, ami a lengőkaron van, mert ez nem ment!

Valami mást is ki kell még kötni?

Mozogni mozog a csap a furatban, de nem tudom teljesen kihúzni belőle.

Hogyan kell, rá kell terhelni a rugóra, hogy összenyomott állapotba legyen, vagy felemelve is ki kellene jönnie?

A gólyalábat fent kell bontani esetleg?

Előzmény: 409 (64030)
x25xe Creative Commons License 2013.02.28 0 0 64034

Tisztelt Mantec!

Azt nem tudod véletlenül hogy opel calibra v6-hoz mi volt a gyártáskori előírás?(1995 évjárat x25xe)

Köszi..

 

Előzmény: mantec (64033)
mantec Creative Commons License 2013.02.28 0 0 64033

T offtopic4

"... 10W-40 kellett volna ..."
Nem.
Ha X-es a motorkódnál még nem volt tiltva a 10W-40.
A Z-től a gyártáskori előírás GM-LL-A-025 volt.

Előzmény: offtopicc (64032)
offtopicc Creative Commons License 2013.02.28 0 0 64032

Sziasztok!

 

A problémám a következő: olajcsere volt ( G Astra, 11 éves) és 5w30 olaj került bele. Csörög, csattog, zakatol a motor hidegen és melegen sem jár szépen. 10w40 kellet volna bele ( mióta tudom mindig 10w40 ment bele) de az ismerős szerelő ezt tette bele ...... :-( 

Mit csináljak? Olajcsere ismét ( csesszem le az ismerőst és csinálja meg újra) vagy van valami adalék ami segíthet? 

Köszi előre is. 

 

 

Krammer András Creative Commons License 2013.02.28 0 0 64031

Köszönöm a segítséget, akkor a gömbfej szárát szedem ki, más mondta, hogy a két csavart inkább!

Meglátjuk, melyik jön ki!?

Pezsgős poharat gondoltam csinálni belőle, esztergálok egy talpat rá!:))

Előzmény: 409 (64030)
409 Creative Commons License 2013.02.28 0 0 64030

A csapágyat nem kell leszedni (nem is lehet), ha leveszed az anyát, akkor kijön a kerékagybók a csukló tengelye. Az alsó gömbfejet kell kikötni, de én nem a csavarokat venném ki, hanem a gömbfej szárát. A csillagot kell még levenni a tengelyről, ez vagy leütős, vagy szétnyitós zégeres, nem tudom ezen melyik van.

Az ár 10-20eFt között, ezeket megtalálod a neten, gyártmány és bolt kérdése.

A régi még használható, ha apróra vágod, csúzlitölteléknek pont jó. :-P

Előzmény: Krammer András (64029)
Krammer András Creative Commons License 2013.02.28 0 0 64029

A szétszedéshez ki kell szednem a nagy 30-as anyát, a csapágyakat le kell szednem, és kiütni a tengelycsonkot, és ennek a csonknak a végén van a harang része a csuklónak?

Valamint egy gömbfej van még előtte, amit ki kell kötni a két csavar kiszedésével?

Mennyibe kerül egy ilyen csuklő, és a régivel lehet valamit kezdeni, vagy az mehet a méhbe?

Előzmény: 409 (64027)
vasy78 Creative Commons License 2013.02.28 0 0 64028

ja ertem:)

 

hat en igy magamnak csak szamoztam,hogy 1es 2es 3as 4es astra...

tehat a 3as azaz H-s astrat neztem ki magamnak 150 lovasba ha talalok remelem...

hat meglatom,hogy kap e tuningot vagy sem...koszi a segitseget!

Előzmény: t.lantos (64024)
409 Creative Commons License 2013.02.27 0 0 64027

Külső féltengelycsukló, + gumimandzsetta és szerelvényei.

Előzmény: Krammer András (64026)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!