Párás szemű érzelgős kiöregedett rocker lett ez a Pataky, de furcsa! Fiatal vadóc önmaga megijedne megszelídült idősebb korától. (Nekem ez így már nem az Edda, csak rgy nyugdíjas nosztalgia zenekar.) :(
145 lezlije tremolóját kicsit még fel kell gyorsítani. Kétsebességes motorja egysebességesre alakítva és elektronikusan szabályozva a frekvenciával. Kétsebességessel ez nem valósítható meg, mert fel-le ugrál.
Matyó esetleg meg tudja nézni az 5D-jénél is ez van-e, de arra gondolok, hogy spórolás okán a Fatartól ezeket a mechanikákat rendelték akkortájt, osztán úgy se nézi azt senki (ki is gyanakodna egy Claviara). Pechük volt. Én megnéztem! :D :D :D
A Korgban ez a 73 billencses elég jó játékérzetet adott szerintem és azt hiszem a kínai Medeli gyártotta nekik. Talán ott kéne érdeklődni. (Persze ez nem waterfall key top, de a Vox orgonához olyat is csináltak.)
Lent 1 és fent 2 hang bill.felfogatása belóg a burkolat alá. A rögzítési pontok meg le vannak törve, nehogy 76 billentyűsnek lehessen véletlenül átmahinálni. :D
Ez az E1-G6 terjedelem, nagyon béna volt pl. az A33-omon. A semminél több persze. Sokat gondolkodtam, hogy tudnám fizikailag átrendezni, legfeljebb 4 félhanggal letranszponálom az egészet. Ami hiányzott, az a C7, ami teljes szélességű. Annyit nem ért meg.
Ez a Studiologic 73 már majdnem jó. Igaz, itt is át kellene rendezni, de legalább az E1 jó lenne C7-nek :-)
A 76 bill. E-G terjedelemre meg tán Rátonyi Robi írta jó rég a Zenészmagazinban, hogy ezen már komolyabb zongoradarabok is megszólaltathatók.
Érdekes, a Nord Electro is tudja orgonában az utolsó C feletti hangokat mint szimulátor. Sztem elfér, nem kár érte, de Rhodesoknál pl. már néma billentyűk vannak túl egy oktávval.
Múltkor elővettem, mert lakásfelújítás miatt egy ideje pormentes karanténba részesült a piroska és újra megtetszett a játék rajta meg a hangja is. :) Gondolkodtam is, hogy fej-fej mellett össze kéne ereszteni a haverom 5D-jével nagyobb hangerőn...
Mert ugye tán a Rhodesoknál ment a 6 okt. F-F-ig ha jól m-léx-m, az meg talán a terchatárral van összhangban... nem tudom pontosan, csak innen-onnan hallottam.
Érdekes, hogy az 5 oktávostól eltérő cuccok (4 vagy 3 okt. billencsek) mind a fentebbi hangmagasságokat preferálják alapbeállításban. Pl. van itt egy Yamaha MX49 jópofa kis cucc, az is és ezért mindig nyomogatni kell az oktáv -1 gombot. Alapból pedig sokkal profibb megszólalású, mint a Korg Microstation pl.
Nem is értem igazán miért nem a 73 bill. manualok terjedtek el a szintikben. Lent az a +1 oktáv úgy igaz, sokkal jobban kell, mint akár egy 76 billentyűsben a fölső +½ okt.!
Is - is. Mind a kettőt tudja majd, ha elkészül. :)) A preset váltás egy kicsit más lesz, mint a Hammondon, mert a C=0, D=1 ... A=9 még megeggyezik, de a B és H billentyűk nem a Drawbarokra kapcsolmak, hanem "cancel" és "enter" funkcióval bírnak. Így a drawbart (11) C#C#H kombinációval érem el. Viszont így az enter lenyomásával visszavált normál billentyűzetre, adva a 6. oktávot.
Egyébként egyszer valaki azt mondta nekem (Szia János!), hogy ha nagyon csúszik a szíj, akkor dörgöljek rá viaszt (csak óvatosan), ha pedig nagyon nincs csúszása, akkor viszont olajjal lehet segíteni a dolgon. De úgy tudom, hogy mindenképp kell, hogy legyen valamennyi csúszása a hajtásnak, pl. beállítani is csúszásra kell az alsó hajtást (finoman hajtva forgat, megrántva elcsúszik), de tudom, hogy ez itt mindenkinek evidens.
Főleg azért osztottam meg a dolgot, mert a Soltonon ha egyszer elfárad a hajtógyűrű anyaga, akkor tuti, hogy nem fogok találni pótalkatrészt. Akkor marad az, hogy valamivel ki kell váltani. Ha pedig a Soltonon működik, akkor a Leslieken is működik, és mindenki boldog.
Rendeltem a kötélgyűrűkből, és kb fél éve vettem a tonewheel generalról alsó-fölső hajtásokat. Összehasonlítom őket, és leírom a tapasztalataimat. A szétesés problémáját írta más is a videó alatt, de írt rá egy megoldást ami működhet (villanyszerelésben használatos zsugorítható műanyag henger).