"Akkor minek lettek megvéve a Halbik, ha sokat nem is használnak közülük :("
A kérdést fel lehet tenni a cég vezetőségének, meg a hitelt nyújtó pénzintézeteknek. Hiteles választ akkor fog kapni, ha majd Óbudán dalra fakadnak a kőszáli kecskék.
Nem tudja valaki mi törént a mai 970-el? Az Elvira szerint reggel 5 perc volt a késése, viszont úgy tűnik Kelenföld után eltűnt a vonat. Én Füreden nem láttam elhaladni.
Van halbi bőven, sok csak áll nincsenek kihasználva. Azt azért nem gondolnám, hogy "annyira hülyék a startnál", hogy ezt Desiro-ból állítják ki. :-))) Bár tény és való a debreceni mv-ket típusismeretre hívták.
A BZ és Desiro vitához egy kis adalék, a litván vasutaknál a Ganz-MÁVAG gyár a D1 sorozatú motorvonataiból csodát csináltak. Kérdés ezt nálunk miért nem lehetett megcsinálni? A 29-esen ezek most aranyat érnének.
ON: Úgy néz ki a By kocsi a SzVÖR szerint halberstadti By-t jelent, mert a 9712-9713 páros december óta 3 halbival közlekedik. Jó látni őket télen is a 29-esen. Nyáron sem lesz belőlük sokkal több, a záhonyi gyors kivételével tulajdonképpen semmi.
Ezzel kapcsolatban eszembe jutott az, amikor a 64-es vonalon utaztam még december elején. A vonatot a kívülbelül felújított 268-as Bz vitte (tehát nem IP, és nem 6312). Pécsváradról visszafelé Dombay-tónál felszállt egy idősebbekből álló társaság, beszélgettek. Majd egyikük elkezdte dicsérni, hogy milyen jól néz ki ez a vonat így belülről, stb., a többiek is egyetértettek. Osztom a véleményt, miszerint nem érdekli az utast, hogy mi jön, ha pontos és tiszta.
Egyébként a cseh iker-Bzvel (814-es sorozat) volt szerencsém már utazni 2008 nyarán, minden elismerésem. Gyakorlatilag ugyanarra az alvázra egy teljesen új járművet építettek. A nem gépes rész a két forgóváz között alacsony padlós. Ja, hogy valami "negatívumot" is mondjak, klímaberendezése nincs, viszont lehúzhatóak az ablakai.
Ahogy mondod, az átlag utast! De az olvtársak akik itt azt magyarázzák, hogy a Bz tehet erről vagy arról azok nem az átlag utasok, már ennyi hozzáértésük van. Ők csak nem azt írják le, hogy ők elvárják a dezsőt hanem maszatolnak és ilyen érvekkel támasztják alá a mondanivalójukat. Viszont az átlag utast nem érdekli ha 30 éves járművel viszed HA: - tiszta - kényelmes - télen meleg, nyáron jól szellőzik (ne adj Isten van benne légkondi) - az adott járművel pontosan közlekedik a vonat és vannak megfelelő csatlakozások - megbízható, a járgány fél úton nem fog megállni alatta
Abban igazad van, hogy a vasút színvonala (különösen az infrastruktúrát illetően) megmaradt a régmúltban - de ez járműtől teljesen független. Ha minden mellékvonalon Desiro járna, az még kevés lenne a boldogsághoz. A budapesti elővárosi forgalom ez esetben nem jó példa, mert vannak vonalak (pl. 100-as), ahol a 7kocsis ingavonatok is szépen kihasználtak. A Bz esetleges komfortbeli hiányosságain pedig lehet segíteni, lásd: InterPici példányok, vagy a 6312-es. Szóval ha gagyi az irányítás és a pályaviszonyok, arról nem a jármű tehet - ahogy arról sem, ha nem takarítják és karbantartják őket rendesen.
Egyik jármű sem tehet arról, hogy olyan a vezetés amilyen és nem korszerűsítenek időben vagy nem a megfelelő helyen közlekedtetik az új beszerzésű járműveket.
"a jelenlegi műszaki állapot SEM a Bz hibája"
Ez az utast nem érdekli. Ő csak azt tapasztalja, hogy télen megfagy benne, nyáron megsül benne, az esetleges füstriadóról nem is beszélve...
Ez azért nem jó az állításod alátámasztására mert az esztergomi oldalon sem azért nőtt meg az utasszám mert lecserélték a Bz-ket hanem mert túl sokan költöztek ki arra felé és a bevezető utak telítődtek. Emlékezzünk vissza, hogy járt ott még vegyesen Usgyi, Bz és már vissza kellett hozni a Csörgős ingákat is hogy legyen elég hely. Ezek után kerültek csak oda a Desirók. Mint írtam párszor én is és más is, de mintha a falnak. Ha szar a menetrend, nincs csatlakozás és ehhez képest is késik a vonat - nem is keveset néha - akkor miért is a Bz a hibás? Ugyanúgy ahogy a kosz és a jelenlegi műszaki állapot SEM a Bz hibája.
Miért is fordultak el az utasok a vasúttól?Ezen órákig el lehetne vitatkozni.Nem nyújt alternatívát a közúttal szemben,a legtöbb vonat 2 óra 49 perc alatt ér Tapolcáról Székesfehérvárra,az egyetlen 9719 az ami 2 óra 34 perc alatt teszi meg a 117,1 km-ert.Röhej a mai világban,hogy 117 km-ert ennyi idő alatt kell megtenni,majd újabb egy órát utazni ha valaki Budapestre akar menni. Egyet kell értenem azzal,hogy a Desiro nem ekkora távolságra való legalábbis ilyen belső berendezéssel, és főleg nem gyorsvonatnak sokkal jobban érvényesülne a Balatonszentgyörgy-Tapolca-Celldömölk viszonylaton kiváltaná a Bz egy vagy két mellékes vonatokat.
Most nézzük egy kicsit mozdonyvezető oldalról is a két említett járművet!(félreértés ne essék nem a munka ellen vagyunk,csak szemléltetésképp írom ezt le):
A Bz-re felmész lenívózod a dízelmotort,a hajtóművet,ellenőrzöd a hidrosztatikát,az ékszíjakat,ha hideg van bekapcsolod a hőntartót és ha úgy gondolod akkor már indíthatod is(persze futómű,fékvizsgálat stb is beletartozik,de nem részletezem).
Akkor jöjjön a Desiro...Beszéljünk 3 egységről és persze Tapolcai viszonyokról,mert ugye egyben a 3 egységet nem tudjuk feltenni töltőre Tapin ... Feszültség alá helyezed,felmész,vársz míg a PC magáhoztér,vagy addig lenívózod a motorokat,bekapcsolod a hőntartókat persze külön külön mind a három egységen.Ha magához tért a Pc és a hőfok is jó indítható is a jármű,és kezdődnek a gondok meghülyül az ajtóvezérlés,a fékvezérlés,a budi...Megvannak rá módok,hogyan lehet "megjavítani" ezeket a dolgokat.Ha szerencséd van ezt csak egy Desiron játszod el.Majd ha mindegyik üzemkész,lehet akadni,ha sikerül semmi gond,ha nem akkor jön a szívás... Biztosíthatlak mindíg van valami gond,ezért nem tud elindulni időben a 979 sosem(vagy csak nagy ritkán).Ez nem a vezérek és a Desirót karbantartó műhelyesek szakértelemhiányán alapul hanem azon a fránya pénzen.Ha nincs megfelelő háttér(mint pl. a Stadlernél) ez a vége. Egyet kell értenem r1232-vel ezügyben ha a kettő közül kellene választani mv. szempontból akkor egyértelmű a válasz:Bz technika.(és ez a szomorú,mert a korszerű jármű felé kellene billenni a mérleg nyelvének)
Gondolom fiatal vagy, ezért nem emlékszel arra, hogy pár évig jártak elővárosi forgalomban Bz-k, illetve néhány éve még gyakorlatilag az összes elővárosi vonalon a "kényelmet" a retkes ingák (20-07 Bhv) jelentették.
S akár hiszed, akár nem, az átlagutast ott sem kérdezik meg, hogy mit szeretne a hátsója alá.
Persze lehet szidni a "politikát", hogy a pl. a Desirokat miért a 2-esen járatja, de azt hiszem, pont a 29-es mellől hiteltelen ezt tenni, hiszen ide sem kimondottan észszerűségi szempontok alapján kerültek. Egyébként hamarosan mennek a 110-esre is, (kampányidőszak..).
A Bz ettől független valóban múltidő kellene hogy legyen, de erre reális esélyt nem sokat látok a közeljövőben, hacsak el nem fogy alóluk a vasút...
S még egy gondolat, azért az utas eszközválasztása sem ennyire egyszerű, a kényelem csak egy, s nem feltétlenül a legfontosabb tényező, a menetidő, menetrend, rágyaloglási távolság, megbízhatóság legalább ennyire fontos dolgok, sajnos a magyar vasút megbízhatóság tekintetében is béka feneke alá került...
Én itt élek az északi parton,gyerekkorom óta utazok,tegnap pl azon botránkoztam hogy mentem almádiba a b.nőmhöz a "vasárnap délutáni bz" csehszlovák ravatallal,1 gép plusz mellék,mivel ilyenkor mennek vissza a sulikba és a koleszba a tanulók csurig volt mindkettő,először előre szálltam majd szerencsét próbáltam hátul,legalább ilyenkor dobhatnának utána legalább egy kocsit.
"nem a Bz-k miatt fordultak el az emberek a vasúttól"
Dehogynem ez is nagyban hozzájárult. Hiszen a párhuzamosan közlekedő volán járatoknál már Mercedes, Volvo, Scania stb. korszerű buszokra tudtak szállni. Míg a vasút megmaradt a 80-as évek színvonalán, vidéken biztosan. Próbaképpen tegyünk 2 hétig BZ-ket a budapesti elővárosi forgalomba, megnézzük mennyire fogják őket imádni a kényelemhez szokott fővárosi és főrvárosi környéki utasok. Ha megkedvelik őket, felőlem elvihetik a 29-esről az összeset.
Az utolsó mondatod nem állja meg a helyét, mert nem a Bz-k miatt fordultak el az emberek a vasúttól, hanem (ahogy előttem már leírták) elsősorban a szándékosan elcseszett menetrendek miatt.
Ez a világ legnagyobb ellentmondása! Az lett a magyar mellékvonalak túlélésének ára, hogy a technikai tartalmat a lehető legkisebbre csökkentették. Gördülőanyag, szolgálat, pályaállapot, épületek, szolgáltatások. Eredmény: vonal él, utasok elmentek. Ha ez eredmény, akkor gratula.
Csak az elmút 20 éveben mennyit fejlődött a minket körülvevő technika? Mobiltelefon, pc, gps, mobilinternet, stb. Az infrastruktúra többi részéről ne is beszéljek. Több száz milliárdból építettek autópályát, de azok MŰKÖDNEK! A családi autótok milyen? Ugya már nem Trabi, meg Moszvics?
És akkor a Bz-t próbáljátok kaserolni? Nem nézitek le egy kicsit nagyon a vidéki embert? Neki elég ez? Neked meg Desiro, meg Combino?
Vártam néhány napot, hadd forrjanak az érvek. Mondjuk az, hogy "faszság", nem valami komoly érv. Teljes mértékben egyetértek Ottómotorral.. Olyan, mintha én írtam volna, csak ő jobban ért hozzá. Tessék már megmondani, hogy a bezzegországok miért dobták már rég ki ezeket a romokat? Nagyon jól tudták a MÁV szakemberei, hogy le kellene váltani ezeket. A mellékvonalak legolcsóbb minőségjavítása lehetett volna a járműcsere. Kértek is tanulmányterveket a Ganz-Hunslettől és a Dunakeszi ADTranztól, nekem legalább is ezektől van prospektusom. Dunakeszi By-ból, vagy Bhv-ből alakította volna ki, a két végére ragasztottak volna fülkenyúlványt. Ha jól emlékszem, mindkét jármű középen (a beszállórésznél) alacsonypadlós lett volna. De erre sem lett/volt vénz.
A kéttengelyes vontató motorkocsi akár forgóvázas, akár nem, korszerűtlen.
Ezt nem az ujjamból szoptam.
Nem szenvedek Bz fóbiában, foglalkoztam vele reszortosként is, meg felügyeleti dolgozóként is.
Rendkívül sajnálom, hogy azokat a nyilatkozatokat Ön nem hallotta, amiket a '70-es évek végén, felelős mérnökemberek szájából hallottunk főiskolásként, meg friss diplomásként.
Egyetlen előnyét emlegették, mégpedig "akármilyen is, de elmegy egy kalap gázolajjal ..."
A D10-es motorral kapcsolatosakat sem én találtam ki. A hibás gyártási szériaval kapcsolatosakat én is hallottam, de ez az egész, többszáz darabos sorozatra sosem lett bebizonyítva. Az ezekkel a motorokkal történt remotorizálás hosszú évek alatt zajlott le, a motorokat sem egyszerre szerezték be.
De az egészről nem akarok vitát nyitni, mert a hozzászólások bármilyen mértékben is legyenek tele objektív adatokkal és tényekkel, mégis szubjektívak.
Egy nálam jobban hozzáértő biztos tud újabb szempontokat is vázolni pro és kontra.
Sajnos a 80 éves alapkomstrukcióról szóló kijelentés nem hülyeség. A Bz nem más, mint egy automata sebváltós és központi ajtóműködtetésű AB motor.
Bocs, de az írásod e része hülyeség. A Bz-nek semmi köze az említett sorozathoz, nem hasonlít ahhoz semmiben, leszámítva a két tengelyt. Egyébként elfelejtetted azt az aprócska tényt, hogy a Bz nem sorolható a hagyományos kéttengelyes járművek közé, mivel a futómű forgóvázas, nem merev szerkezetű. Amit még fenntartok, hogy a Bz anno korszerű alapelvek mentén lett megépítve, a kivitelezés milyensége azonban már más, a mostani problémák a sorozattal főleg ennek köszönhetőek.
Néha fölöslegesként értem azt, hogy a Rába D10-es motort minden esetben kicserélték MAN 2356-ra. A D10-est az ette meg, amikor a Bz - részint dombvidéki vonalakon - két mellékkel, tele utassal, sokszor 80 km/h alapsebességű vonatokat vitt. Megszűnt a beosztott gép, 24 óra alatt 5-6 dolgozó szolgált rajta, ez mind az üzembiztonság rovására megy.
Pedig a D10-zel voltak problémák, nem is kicsik, az egyik legnagyobb, hogy egy hibás gyártási sorozatot sikerült anno megvenni. Amikor nálunk még D10-es motorral futottak a gépek, akkor még javában meg volt a beo. személyzet, a problémák ennek ellenére fennálltak.
Sajnos a 80 éves alapkomstrukcióról szóló kijelentés nem hülyeség. A Bz nem más, mint egy automata sebváltós és központi ajtóműködtetésű AB motor.
Már beszerzésekor sem volt korszerű. Már akkoriban sem illett bele a korszerű motorkocsik fogalmába, Európában tudomásom szerint akkor már nem is gyártottak sem kéttengelyes, sem ilyen spártai konstrukciójú járművet.
A legutolsó nagyobb darabszámú és jól megtervezett kéttengelyes vontató motorkocsi sorozat a DB 798 sor. "ürdingeni" motorja volt, mely az '50-es évek szüleménye. Sikerességét az is bizonyítja, hogy még az ÖBB is vásárolt a '60-as évek elején Jenbacher utángyártásúakat.
Ezeket a '80-as években állította le a DB, akkor szó volt róla, hogy a MÁV is szerez be belőlük, és még egy valamilyen, szintén leállítandó dízelmozdony sorozatból is. Annyira komolyra vettük a dolgot, hogy még fordatervezet is készült rá Tapolcán.
Hogy hol bukott el az üzlet, nem tudom. Hamar feledésbe merült az egész.
Érezte a MÁV a Bz-k leváltásának szükségességét már a '90-es évek elején is. Ha jól emlékszem, akkor '93-ban volt a Vezig.-en megbeszélés, melyet a Gép. Főo. azért szervezett, hogy a ők, a VATUKI, a járműjavítók, és a motorkocsikat üzemeltető dolgozók együtt próbálják megfogalmazni egy újonnan beszerzendő, 4 tg.-s motorkocsi feltétfüzetét.
Sok gondolat elhangzott itt, jöttek olyan tervvel, hogy Dk. JjÜ. a lengyel kocsikból alakít ki új motorkocsit.
Ez hamar el lett vetve azzal az indokkal, hogy egy alapvetően jól szolgáló kocsisorozatot hagyjunk békén.
Pozitív példaként az ÖBB 5047 sor. motorkocsi merült fel, és a társulat is arra hajlott, hogy egy hasonló ismérvekkel rendelkező motorkocsit kell kialakítani.
Sok ismert ok miatt ebből sajnos nem lett semmi.
Jobb híján Sm JjÜ. előjött a 300-as Bz sorozattal, de utaskényelmi szempontok tekintetében már akkor is jóval több kellett volna. Szerintem a Bz úgy lehetett volna hasznos, ha az IP kialakítást akkor kezdik el és nem öt ével utána, valamint legalább 140-160 darab készül belőle.
Akkor beszélhettünk volna a közúttal való versenyről.
(No persze a pénzhiány már akkor is megvolt.)
Így maradt a Bz állandó - néha fölösleges, többször meg nem kellő mértékű - átalakítgatása, amit korszerűsítésnek is neveznek.
Néha fölöslegesként értem azt, hogy a Rába D10-es motort minden esetben kicserélték MAN 2356-ra. A D10-est az ette meg, amikor a Bz - részint dombvidéki vonalakon - két mellékkel, tele utassal, sokszor 80 km/h alapsebességű vonatokat vitt. Megszűnt a beosztott gép, 24 óra alatt 5-6 dolgozó szolgált rajta, ez mind az üzembiztonság rovására megy.
Viszont jónéhány alföldi fűtőházban nyilatkoztak úgy, hogy a D10-es motorral nekik nagyobb bajuk nincs. Jórészt 60-nal mennek, s főként egy mellékkel.
Így jött el a mai helyzet, hogy a Bz-k alatt 4-5 különféle dízelmotor, és 2-3 hajtómű típus fordult elő, s ezzel a jármű a MÁV-nak fajlagosan egyik legdrágább sorozatává vált.
A járműszekrény konstrukciójából kifolyólag erős korróziós hatásnak van kitéve. Láttam a szombathelyi járműjavítóban olyan motort, hogy ajtó mellett oszloprészt, az ablakok alatti lemezelés nagy részét, és a tetőlemezelés nagy részét cserélni kellett.
Belülről be volt állványozva a tető alá, nehogy megrogyjon a szekrény.
Az, hogy a Bz a legutóbbi időkig még így is dolgozott, az üzemeltető és fenntartó személyzetnek köszönhető.
Tudomásul vették, hogy nincs jobb hangszer, ezen kell muzsikálni, amennyiben nem akarnak munka nélkül maradni.
Kisebb fűtőházakban sokszor nem is volt nagy választási lehetőség. Ha nem akartál bézézni, ott volt a dacia.
Azért a Bz annál egy szinttel magasabb. Legalább benne van a budi, meg az ágy, mondta egy mv.
"Több alkalommal kellett segíteni olyan utasoknak, akik a kifelé nyíló ajtót nem tudták kinyitni, és nem mertek a meredek lépcsőn leszállni."
Több alkalommal kellett segíteni olyanoknak akik a városi villamoson vagy a Stadler Flirten nem tudták használni azt a bizonyos zöld gombot, és féltek használni pedig nem az "önmegsemmisítő" matricát ragasztották a gomb mellé...
"Szerinted exportálható lenne Dániába, vagy a DB-hez a retkes Bz,ahol százával ,közmegelégedésre üzemelnek a tiszta, európai kinézetü Desirók?"
Már írtam, de azért mégegyszer, hátha most sikerül. A régi jármű is lehet tiszta, kényelmes és kulturált ha a megfelelő karbantartást és takarítást megkapja, az pedig, hogy ez egy Desironál vagy a Bz-nél olcsóbb az üzemeltetés szempontjából fontos. A Desironál 2 előny van amit az utas egyből észre vesz, az alacsonypadlós belépési lehetőség és a légkondi. Ezzel a Bz nem kel versenyre egyértelműen és előbbi miatti átalakítása felesleges. Viszont amíg nincs lehetőség tömeged Desiro vásárlásra addig is lehetne és kellene biztosítani az eddig is hiányolt feltételeket. Viszont az itt felrosolt hiányosságok nagy része nem a jármű, hanem az üzembentartó hibája. Nem azt mondom, hogy 2010ben a Bz a csúcs, de ne legyünk már agyhalottak hogy ez azért ne járjon mert 30 éves és mert koszos meg retkes!
Egy 80 éves alapkonstrukciójú gépet próbálsz összehasonlítani.
??? A Bz a 70-es évek végének a terméke, akkor és bizonyos megoldásai ma is (ld. pl. 1 tengelyes forgóváz, teljes egészében padló alatti gépezeti elrendezés!) korszerűnek számított. Megfelelő belsőtér kialakítással, és hajtásrendszerrel ma is megállná a helyét.
A Bz-k megvásárlása és üzembentartása az egyik oka annak, hogy emberek elfordultak a vasúttól.
Nem. A Bz-nek köszönhető, hogy egyáltalán vannak még mellékvonalak!
Erre inkább a rossz menetrendet, még rosszabb csatlakozásokat és az utazási sebességet mondanám. Az már ezek után mellékes, hogy a vonalon ilyen feltételek mellett egy koszos mocskos Bz jár. Az öreg jármű is tud kulturált, kényelmes és megbízható lenni - más kérdés az, hogy ez az üzemeltetés részéről milyen áldozatokat kíván meg. De ha esetleg az állításod statisztikákkal alátámasztod elhisszük! Többször írtam már, de ezzel nem vagyok egyedül: amíg a vonat lassú, koszos és késik addig nem érdekel mi jár a vonalon.
Bizony.A Desiro a Bz utódja.Ezt olyan valaki is megmondta,aki mindkettővel foglalkozott,ill.foglalkozik/Gépészet/.Bz:EDC,ETC,Desiron ugyanez BSG,ZSG.Íme, néhány hasonlóság a sok közül.Aztán a Desiron sok közuti járműben/busz,kamion/ lévő alkatrész,megoldás található.ZF hajtás,légsűrítő szabályozás,stb...Ezek ált.műanyag cuccok,amik gyakran meghibásodnak/törnek,beégnek,stb.../Ezért olcsóbb az uzsgyinál pl.Kint mellékvonalakon használják a ferkeltaxe után/ottani Bz/.
Üdv. Szerinted exportálható lenne Dániába, vagy a DB-hez a retkes Bz,ahol százával ,közmegelégedésre üzemelnek a tiszta, európai kinézetü Desirók? Több olvtárs rajong a Halbikért. Nekik ajánlom, gondolják át, hogy feleségük kisgyerekkel, babakocsival, illetve idős szüleik, vagy nagyszüleik hogyan tudnak felmászni egy ilyen kocsiba. Több alkalommal kellett segíteni olyan utasoknak, akik a kifelé nyíló ajtót nem tudták kinyitni, és nem mertek a meredek lépcsőn leszállni. A DB-nél Honecker bosszújaként emlegetett kocsikat éppen az utasbarát megoldások irányába történő elmozdulás miatt irtották majdnem teljesen ki. Nálunk, mivel mindig hiánygazdálkodással küzködünk, nincs értéke a kényelemnek, a kulturált utazási körülménynek. A nyáron néhányszor sikerült kifogni Bh kocsikból álló szerelvényt, ahol a koszos ülésbe szó szerint belerohadva utaztam. A nadrágomat dobhattam a szemétbe, az izzadságfoltok miatt, mert nem farmerben ültem a vonatra.
Javaslom azoknak, akiknek módjuban áll, nyitott szemmel járjanak a nálunk fejlettebb országokban, és amit ott jónak látnak, amellett kampányoljanak idehaza, hátha valaki odafigyel rájuk. Ez fokozottan vonatkozik azokra, akik valamilyen módon befolyásolhatnak a döntési szinthez közelálló embereket/ I.GY., Ukkel, stb /
És tényleg! A Bz tud olyat, amit a Desiro nem! Pl. sebességszabályozás.
A Bz tyukól nem hasonlítható össze a Desiróval.
Valóban nem. A Bz-ben jobban elfér a lábam, a kezelőszervek a kezem ügyébe esnek, még ha nem is az ergonómia csodája. Nem úgy a Desiroban, ami a "tágas" vezetőállás ellenére a székben ülve mégis zsúfolt, szűk! hatást kelt, és a menetszabályzó elhelyezése olyan jól sikerült, hogy hamar elfárad rajta az ember keze...Hát ez sem az ergonómia csodája. A Dezsőnek egy előnye van, a klíma. Más nem nagyon.
Érdeklődéssel olvasom a Desirókkal kapcsolatos hsz-eket. Jómagam először Dániában utaztam Desiróval, 80 km távolságra, nem mindenhol megálló személyvonattal. Csillogott rajta minden, 50-60%-ra volt kihasználva, volt aki csak aktatáskával, de többen, így mi is bőröndökkel voltunk. Mindenki megtalálta a vonaton a helyét. Ezért találom érdekesnek a szinte olthatatlan gyűlöletet egyes olvtársak részéről ezzel a tipussal szemben. A 29-es vonalon évente kb 30 alkalommal utazok, és a múlt évben az utastársak között beszélgetéseket kezdeményeztem a Desiróval kapcsolatban. Száznál több utas megkérdezése alapján állítom, hogy az utasok zöme kedveli az alacsonypadlós, légkondis, esztétikus vonatot. Többen mondták, hogy a gyerekek csak a "szép vonattal" hajlandók utazni. Egyetlen család nyilatkozott úgy, hogy utálják a Desirót, de látszott rajtuk, hogy ők istállóközeben szocializálódtak. Néhányan, mondták, nekik mindegy, csak jöjjön valamilyen vonat időben. Így kb 90% elégedett volt a Desiróval.
Mivel mv- s hsz is ócsárolja a tipust, alkalmat találtam a vezetőfülke megismerésére több tipusnál. A különbség a Bz és a Desiró között ég és föld. A Bz tyukól nem hasonlítható össze a Desiróval. Az üzembiztonság kérdése pedig az elemi iskolában tanultak szerint kezelési, és karbantartási kérdés. Munkahelyemen a technológiaváltás során az összes kezelőt, és a karbantartó személyzetet lecserélték, de igy az üzembiztonság jól alakult. Rákos állomáson látva a vegyes Bz és Desíró vonatokat, nagyon rossz prognózisu az utóbbi üzembiztonsága.
A Flirt bázishoz hasonló megoldás ugrásszerü javulást hozna ezen a téren. Egyenlőre ennyit témához.
balatonkeneséig 2 és fél óra utazást szenvedtem végig egy szar classic ingával! zenét max. hangerőn alig hallottam, valamint beszélgetni alig tudtunk haverral! inkább jött volna desiro, azt mondtam, max. 30perccel korábban érkezek a délibe, és le tudok ülni :D:D
Egyezzünk meg abban, hogy ahová duplában kell, az már pazarlás. Arra valók a négyrészes motorvonatok. A dupla esetleg csúcsidei sűrítésként, vagy pl. Füreden leakadósként hasznosítható, de egyébként butaság.
Ha a téli menetrendet nézzük, akkor szeptember végétől májusig a dupla desiro helyi személyként rendben van az északi partra.
De a kapacitása miatt mint járműtípus, a nyári forgalomra nem való oda. Olyankor sok kocsi és mozdonyvontatás a helyénvaló. (Kellett volna valami remot MD-t csinálni, vagy valami hasonlót venni).
Azt szeretnétek mondani, hogy a MÁV által üzemeltetett Desirok nem valók a 29-re. Meg a 2-re, meg etc. Egy csomó ország megvette ezt a motorvonatot és vígan üzemelteti. Csak nálunk rohadnak le. Ez a motorvonat nagyon jó lenne a 29-re is , meg más vonalakra. Csak rendbe kellene tartani.
2-esre nem igazán. A dupla egység tele van álló utasokkal, a tripla talán elég lenne, de ennyi erővel a nagykörútra is tehetnénk 6 kocsis tátra villamost.
Így igaz; a Virsliket a mellékvonalakra kéne küldeni szólóban vagy duplán. Az OFF 2-es vonalat pedig villamosítani, és ellátni valami más járművel: Flirt, posta Bhv, BDV, BVh.... esetleg más típussal. (A Talent-et szándékosan nem írtam, mivel ők jobbára Euregio-znak.)
Nálunk szerencsére nincs munknap és a gyerekek sem mentek suliba, ezért is volt a keveredés. Így viszont a mai 978-nak kéne Desironak lennie, hogy vasárnap már a 979-es Tapolcáról Dezső legyen. Vagy ez most elmarad?
Milyen gyáva ez a Start. :-) Nem merték ma leküldeni a 3 egység Desiro-t 970-ben, a mínusz 14 fokban és a délutánra ígért hófúvásban.:-))) Mondjuk lehet, hogy ezúttal tényleg jobban jártak az utasok, a wc szagú BHV-val meg a fűtetlen Bko-val, mint a minden megállóban tágranyíló ajtókkal 8-10 perceket álló Dezsővel.:-)))
És akkor miért nem érkeznek Bfüredre közel egyidőben?
Nyári men.-be meg ahogy néztem közel egyszerre érnek Bfüredre, és még úgyis állnak ott kb 10 percet.... Sztem itt már nem érdemes magyarázkodni. Bár tudom, minden meg lehet magyarázni.
A nyári men.-ben szereplő egyes személyvonatok SV-n való 30percet! meghaladó tartózkodásán sincs mit magyarázni...
Plussz a nagy spórolás, hogy a délelőtti és délutáni ominózis személyvonatokat feltétlenül ki kellett venni a menetrendből Tapolca-Bfüred között; hogy aztán legyen két szerelvénymenet Bfüred-Sv között. Erre kiváncsi lennék konkrétan ki találta ki?
Teljesen igazad van! Ahelyett, hogy a 29-esen bohóckodnak velük, a 2-esen (előváros, ahová való) kellene megszűntetni a csúcsidőben szóló motorkocsis vonatokat.
Más: A 9719-es menetrend váltás óta gyakorta 15-20 perceket késik... nem tudom miért, de jó lenne orvosolni mert "egypáran" járnak vele munkába, iskolába... (én is..:))
Megint más: Holnap lesz Desiro (970/9705/978) vagy csak vasárnap?
"3. Most úgy tűnik, hogy a 29-esen nyáron is marad a hétvégi Desiro-s forda." Csodás lesz majd nézni az utasokat. Biztos kényelmesen elférnek majd a 3 egységben...
Eljutott hozzám egy teljes SzVÖR. Már a nyári vonatokat is tartalmazza.
Nos:
1. A korábbi infóval szemben 1973-1976 mégsem Desiro lesz. M41+6Bko
2. Desiro lesz Tapolca és Keszthely között a 19634, 19635, 19637 személyvonat.
3. Most úgy tűnik, hogy a 29-esen nyáron is marad a hétvégi Desiro-s forda.
4. 9731-es személyvonat szintén naponta 1 db Desiro, bár nem látom, hogyan kerül Füredre egy az 1 egység. A Fehérvár - Füred személyek Bz-k. Még azt tudom elképzelni, hogy nyáron ezeket váltják ki Dezsőkkel, bár ez jelenleg nem része a SzVÖR-nek.
5. Halbikat csak a záhonyi gyorsban forgunk látni.
6. Szombathelyi vonat szokásos Bko-s összeállításban jár majd.
Ez igen! Végre megszületett egy ilyen honlap! Hiánypótló és nagy szükség van rá. Én azt hittem, hogy ez előbb utóbb a Startnál is eszébe jut valakinek.
Ha ezek után lesz valamiféle utas az Északi-parton, az csak egy utazási iroda túlélő kalandtúrára befizető alanya lesz.
Gratulálok mind a kiagyalójának, mind a végrehajtójának.
Megjegyzem, hogy nem a "mozdonyfüstös", hanem egy másik Moldova kötetben volt benne: A Veszprém-külső - Alsóörs vonalszakasz megszüntetésekor javasolta egy állítólag nem túl magas rangú vasúti illetékes, miszerint kegyeleti okból két "távírópóznát" meg kellene hagyni a felszámolt vonalszakasz mellett.
Javasolta ezután a célirányos felhasználásukat is ...
Április 30-tól valószínűleg ez lesz a Desiro fordulója:
Péntek:
1976
Szombat:
979-9704-971
Vasárnap:
970-1973
A nyár az egy érdekes dolog lesz Desiro szempontból, mert gyakorlatilag nem lesz kimondottan Tapolca és Fehérvár személyvonat. Ami lesz az Tapolca-Budapest között jár majd és a gyorsok zöme Füred-Tapolca, Tapolca-Füred között személyként közlekedik.
Székesfehérvárról viszont lesz személy, ami Füreden forul. Hacsak ezek nem lesznek majd Dezsők.
...és a 978-as gyorsot? A überszuperkirály Desiro Fehérváron bemondta az unalmast. Ha jól láttam átpaterolták az utasokat egy 5 Bhv-s, Csörgős vonatra az ment tovább gyorsként...a 3 Desiro pedig 9728 ként ment le Tapolcára 21:35 felé...gratulálok, kell ez a sz.r ide...
Itt Sv-on azon megy a vita, hogy mit tudnak csörgő helyett Bz-vel vinni. Szóval szerintem Bko-k helyett lesz halbi, ha lesz. Bár a Desirot még mindig szívesebben elnézném személyvonatként...
Ma kaptam a hírt nem lesz egyelőre II. Desiro. December 13-ától a jelenleg is közlekedő 3 egységet kapja a 29-es vonal, a mostani szisztéma szerint. Halbikra viszont jó esély van. Kérdés örülünk-e ennek. Ha a BZ-ket, BHV-kat cserélik akkor igen, ha a Bko-kat akkor kevésbé.
Olyan nagyon alaposan még nem néztem végig az új menetrendet, de azért elég vicces, hogy - miután megvalósították a kívánságomat - néhány átszállásos kapcsolat 10 perccel rövidebb menetidőt hozott ki a közvetlen gyorsokhoz képest (Akarattyáig).
13, 14 perces mozdonycserék, sőt egyszer van 18 perc.
Ebből arra következtetek, hogy a Desirok továbbra sem szállják meg a vonalat.
Most jutott el hozzám a nyomdakész 2009/2010-es menetrend.
Több bizonytalan pont is van.
Az Elvira új adatbázisa azt írja, hogy a 19722-es csak Füredig jön. A menetrendben ugyanakkor 9722-es számon közlekedik vonat egészen Tapolcáig. A 19722. egyébként 9715. számon 12:10-kor indul Füredről vissza Fehérvárra, mind a menetrend mind az Elvira szerint.
Hasonló eset, hogy az Elvira szerint a 19713-as Füredről indul Fehérvárra, a menetrendben 19713. számon szereplő vonat viszont Tapolcáról indul.
Aztán este az Elvira ír egy 9731-es vonatot ami 21:02-kor indulna Füredről Fehérvárra, ennek viszont nem látom a párját, vagyis hogy kerül előtte a vonat Füredre? Ráadásul a menetrendben ez a vonat nmem szerepel.
Szóval érti ezt valaki? A SzVÖR remélem hamarosan megismerhető lesz.
Az tény, hogy amióta Desiro jár erre, ezek a gyorsok az esetek 99%-ában percre pontosan közlekednek, legalábbis a balatonfüredi érkezésükből-indulásukból erre következtetek.
Azt,hogy mit akar ezzel mondani én sem tudom.Reagáltam rá,mert úgyéreztem,hogy kell.Kell,hogy védjük a már úgyis kevés becsületünket.
A cikk írója nemtudom mennyit utazik az említett vonatokkal(ha hétvégente sokat utazik oda-vissza akkor elnézést tőle),bár szerintem neki Badacsonytördemicig édes mindegy milyenek a Desirók,mivel ott meg sem állnak.
Ez a cikk olvasható az Indóház Online-on a 29-es vonalon közlekedő Desirókról.A cikk írója szerint a görögországból behozott motorvonatok nem képesek megbirkózni a feladattal azzal,hogy hétvégenként gyorsvonatként közlekedjenek Budapest és Tapolca között és ennek okaként azt vélelmezi,hogy a magyar vasutasok rontottak el valamit megint.
Nem,nem kedves cikk író!A magyar vasutasok nem rontottak el semmit,a görög egységek tökéletesen működnek,nincs velük semmi gond.(még)Annál több van az itteniekkel,de itt nem is ez a lényeg.A görög Desirók ugyanúgy fordulóban közlekednek mint magyar társaik.Csak azért nem fogják a ciklust(mozdonyforduló,javítási ciklus stb.) megbontani,hogy az északi parton csak görög masinák járjanak.
nehezményezi továbbá,hogy miért kell a motorvonatoknak Pusztaszabolcson 13 percet állniuk,mikor nem kell gépet cserélni.A menetrend évközbeni változtatása horibilis pénzekbe kerül,ezért nem változtatgatják azért mert az említett gyorsvonatok ikermotorkocsikból lettek kiállítva.Vegyük csak a 979-es gyorsot(de vehetnénk napokra lebontva a többit is) szombat reggel Csörgővel P.szabolcsig,ott gépcsere irány villanygéppel Bp.Tehát kell a 13 perc.Majd vasárnap reggel fog csak Desiró menni a 979-en,tehát erre az egy napra nem érdemes megváltoztatni a menetrendet.Nem beszélve arról ha épp nem jut Desiro ezekre a vonatokra,vagy épp nem elég a kapacitása rá mert erre is volt példa.A cél persze a minnél gyorsabb eljutás lenne én is emellett vagyok(és mindenki emellett van),de sajnos manapság a vasúton ezekkel a dolgokkal is foglalkozni kell,és erről nem a magyar vasutasok a szó szoros értelmében vett vasutasok tehetnek.Hanem azok akik tudják,hogy hol van az a sok pénz amit a vasútba,a fejlesztésekbe,és ésszerűsítésekbe kellett volna fordítani.Ehelyett minden egyre jobban csak bonyolódik.
Ha megnézed sok vonal esetében frissült a pdf. Ahol nem, ott maradt a szeptemberi változat. A 142-est pl. frissítették és nincs már Kecskemét-Lajosmizse szakasz.
Tudom hol kell nézni, de akkor miért Kaposvár - Karád vonalként szerepel? Tudom miért mert még nem volt idejük frissíteni?! Hol vannak a sűrítések, amiről regéltek, ahol a buszok helyett a vasút fogja hordani az utasokat, mint pl. 1-es Győr - Bp.?
én meg nagyon remélem, hogy decembertől majd a hétvégi személyek lesznek a dezsők, mert a gyorsokba mást kellene rakni egyes pletykált tervek szerint...
A SzVÖR a rendelkezésre álló eszközállomány alapján meghatározza, hogy egy adott személyszállító vonat milyen kocsiösszeállítással közlekedjen. Sajnos még nincs meg az új 2009/2010-es változat. Abból derülne ki, hogy lesz-e plusz Desiro vonat a Balatonnál, vagy netán a meglévőt is kilövik. Én ezt a verziót is hallottam.
Ezt az egyet én sem értem az egész hírben. Honnét lenne a GYSEV-nek ennyi eszköze?
Na de egy kis ON: immár novembert írunk, a Start október végétől ígérte a II. Desiro szerelvény beállítását. Valószínűleg azonban ez csak akkor jöhet szóba, ha véglegesedik az új menetrend és lesz SzVÖR. Úgy tudom, hogy első a 142-es vonal kiszolgálása Dezsőkkel, ha marad eszköz akkor a 29-es is kaphat.
sajnos, de előbb a Nyék-Gárdony bal jön, aztán majd tavasszal Dinnyés fele az 1ik vágány, majd a másik... bár ez a jövő évi alapütemeknek is betesz sajna, mert pont ezen a részen vannak a vonattalálkozások..:(
közben meg a másik végén talán a Tárnok-Marton 1ik vágány...
Én is így jártam, de még a telefonos ügyfélszolgálat is csak az elvria-t vette alapul, aztán a vonaton derült ki hogy terelnek. Hogy lehet a Dezsőkben kibírni 3 órát vagy még többet? Rémálom lehet...
Valóban hiba, hogy az Elvira nem ejt szót a terelésről. Ami még rosszabb, hogy a MÁV honlapján elérhető pdf menetrendeknél sem ír semmi rendkívülit a 29-es vonal esetében. Ugyanakkor a 30-as vonal módosított menetrendjében a 29-es gyosvonatai terelt menetrendje látható.
Igen, tudom. DE: egy átlagutas nem a mindenhol elbújtatott közleményekből, hanem többnyire az Elvirából tájékozódik, ezért illene valamit ott is átvezetni.
Egyébiránt Tapolcán semmiféle kiírást nem láttam a mostani terelésekről. Azon az állomáson egyszerűen megállt az idő, bár ez nem jó kifejezés, mert akkor még pezsgő élet lenne...szóval döbbenetes a leépülés ott. (de arra fussa, hogy vasárnap délután két pénztáros unatkozzon a nem létező utastömeg kiszolgálására...)
Ez az utolsó felhívás a hétvégi tízéves topictalira! Az eddigi jelentkezők:
Arthur Dent Carpy takilaci M61 001 V63 017 k_n + 1 fő Macibb + 1 fő marslakó nohab scsabi Vaskalap kartárs + 1 fő werner + 1 fő FOMA pulettke Derdák Peti
Remélem, nem hagytam ki senkit! :-)
Lesz kemencés lángos (langalló) sütés, bográcsozás (marhapörkölt), továbbá elég sok bor (száraz, fehér). Vasárnap 7-10 között van bolt, reggelit mindenki tud venni magának. És van a közelben étterem, szombat/vasárnap ebédet lehet ott kapni. Részletek helyben.
Érkezni a badacsonytördemici Faluházhoz kellene. Itt van a 100 éves az Észak-balatoni Vasút kiállítás is, ami szombaton még megtekinthető, déltől este 8-ig. Itt lesz az udvarban a sütés-főzés, illetve az emeleten a matracos szállás is. Tapolca/Badacsony felől érkezvén a Hősök útja/Római út vezet el az önkormányzat előtt, ennek udvarában látni sok szabadtéren kiállított prést és a kemencét is. A Faluház a mellékutcában van.
Nem jelezte senki komoly szándékát a szombat délelőttre a volt bánya meglátogatására (=hegymászás), de ha valakit feltétlenül ez érdekel, az kérem jelezze! Ez inkább egy ebéd előtti program, hiszen ebéd után már gyülekezünk, és kár volna tíz év után kettészakadnunk, he-he! :-)
Vasárnapra további beszélgetést, szőlőhegyi helyismereti sétát, a szigligeti vár vagy a tapolcai tavasbarlang meglátogatását, valamint badacsonyi rablósori hackelést, borozást, netalán a tapolcai fűtőház meglátogatását tudnám javasolni, illetve igény esetén megszervezni.
Ha bárkinek kérdése van, tegye fel bátran! És mindenki hozzon magával annyi embert, amennyit nem szégyell, de mindegyiknél legyen valami jó pia is! :-)))
További felvilágosítás mailben vagy telefonon: 20/4141-621 Aki tud, jöjjön, várjuk!
"A képen szereplő vonat sem a 29-re lenne való, hanem pl. Cegléd vagy Vác felé..."
Csak nem ingának gondoltad? Ez nem éppen elővárosi szerelvény. A panorámás ablakok miatt sokkal inkább a 29-esre valók. Lennének, ha lennének. De hát nincs is miről beszélni.
A görög volt középen..., 012 meg elől... vagy hátul :)
Az utasok meg ránézésre szépen fogyatkoznak, legalábbis Révfülöpön még 50% sem volt, az utolsó egység tele volt szabad 4-es boxokkal....
Jelenleg a 29-es gyorsai Fehérvár-Déli között a terelés miatt 1.50 körüli menetidőket mennek....ha valamiért késne a régi menetrend szerint 30 percet, még akkor is hamarabb fel lehetne érni, mint így....
igazde hétközben kizárt lesz a 29-en, mert a első a 2-esen a homogenizálás, az uzsgyik is sokfelé lesznek majd, Dunántúlon is... nameg megy ugye Bajára is, s lesz, amikor már a 142-esről kell emiatt kivenni hétközben...
Öt éve már tartottunk kisebb összejövetelt az akkor illetékesekkel. Az idén viszont még nem jöttünk össze, de most itt a lehetőség az ünneplésre!
Október 10-étől 22-éig kiállítás nyílik Badacsonytördemicen, a faluházban: 100 éves az észak-balatoni vasút. Bemutatásra kerülnek archív képek, emléktárgyak, vasútmodellek stb..
Ennek apropóján mindenkit szeretettel vár Badacsonytördemic Önkormányzata október 17-én és 18-án egy nagy helyi bulira: beszélgetések, ismerkedés, kemencés lágos, pörköltfőzés, borkóstolás, zene-bona és tánc. Szállás estére helyi panziókban (árakat mailben mondok) vagy matracokon a faluházban, a szükség esetén fűtött, zuhanyzós emeleti szinten (700 Ft/fő/éj).
A téma természetesen a vasút, a fórum, no meg a bulizás. Az ígéretek szerint a topicalapító Arthur Dent is megjelenik majd!
Akik már pénteken este, vagy szombaton kora reggel megérkeznek, azoknak szombat délelőttre hegymászást szervezünk, az egykori bánya kisvasútja maradványainak meglátogatásával. Odaútban sor kerül a bányász csille emlékmű megkoszorúzására.
Ezt követően (és vasárnap egész nap is) megtekintető a kiállítás. Szombat délután kezdődnek a kulináris élvezetek, nagy beszélgetések, adomázások közepette.
Akit érdekel a program, és szívesen részt venne rajta, az kérem, hogy nálam jelentkezzen, mail címem publikus.
Eddig visszaigazolt résztvevők:
Arthur Dent Carpy M61 001 Macibb marslakó nohab scsabi takilaci Vaskalap kartárs werner
Aki tudja, adja át Fomának, chrtanak, Derdák Petinek, vpetinek, RwMannak, BAKTERnak, talpfaszámlálónak, sínibiciklisnek, M.T.nek, division/0nak, Titibinek és mindenki másnak!
Sajnos már biztosan nem tudnak jönni: mdbz, DGKUm, István Gyuri, Ifjuindy.
A modiktól előre is elnézést kérek, de ezt a felhívást szép lassan több topikba is felteszem majd! :-)))
Jaja. Meg belegondoltam, hogy milyen cirkuszt csinálna a mozdonyszaxerv., ha pl. a vezérnek ki kellene szállni a vonatból és valamit csinálni, vagy ellenőriznie kellene. A mai ősi technológia minden kreatív tervet meghiusít.
Vagy akár azt is, hogy szombaton a 970 után az egyik leakad Tapolcán, és vasárnap estig helyi személyeket csinálna, majd ráakadna a 971-re és úgy jönne vissza.
Aztán jöttek az okos emberek és kitalálták a fehérvári mozdonycserét. Na onnantól kezdve kezdett hanyatlani a 29-es. Pedig ha valaki utána számolt volna mennyivel drágább volt (tán még ma is) a drótosmozdony.....
Ott logikus egyébként, mivel a gépnek amúgy is körbe kellene járnia. Így csak simán rátol a Szili.
"Szóval fenntartom azt a véleményemet, hogy szezonon kívül nem kell(ene) gyorsvonat a mai formájában (mozdonycsere). Legyen Desiro 5 perces, közösperonos átszállással a személyekről. Desirok szólóban zónázással. Füredig, Füredtől."
Hétköznap ezt nem tudod megtenni, nincs elég Dezső. Már nem csak a 2-esen de a lajosmizsei vonalon is használják őket, nem beszélve a decemberi menetrendeváltásról, amikor a bajai vonalon is sokkal több jár majd belőlük mint most. A tervek szerint.
Igen így volt, pénteken 978-cal mentem, vasárnap 975-tel jöttem, tehát NEM Desiroval utaztam. A másik szerelvény ugyebár a BDbh, By, Ap, 3xBko volt. A középső Bko elég jó állapotban van, kaphatott valami nagyobb felújítást. A Dezsős szerelvénnyel Polgárdi-ipartelepeken találkoztam, immár 3 (három) db motorkocsiból áll. A másik szerelvény fordáját nem lesz nehéz kitalálni, mert a gyorsvonati forgalomhoz két szerelvény kell. Viszont én már Pusztszabolcs felé jöttem. Továbbra is az a véleményem, hogy ez a terelés sufnituning. A felújított pálya tükörsima, ennek ellenére a vonat csak 55-tel ment (gps), nem 50-nel és nem 60-nal. Börgönd (ez ügyben Szfv. kistestvére) bejárattól bejáratig 20 km/h, továbbá az Szfv-Börgönd pályán két lassújel (amúgy 80-nal is mentünk ott). Aztán a Pusztaszabolcsi mozdonycsere. Szóval fenntartom azt a véleményemet, hogy szezonon kívül nem kell(ene) gyorsvonat a mai formájában (mozdonycsere). Legyen Desiro 5 perces, közösperonos átszállással a személyekről. Desirok szólóban zónázással. Füredig, Füredtől. Lefelé pénteken a 370 fős vonat olyan 80-85 %-osnak tűnt, de sokan leszálltak Fehérváron, sztem olyan félház maradt.
OK, de úgy, hogy Fehérváron leszállsz, elmész a büfébe (ha van még...) majd felszállsz a személyre és így is előbb vagy a Déliben, mint a közvetlen, Pusztaszabolcson át közlekedő gyorssal, ez így elég nevetséges. Ennél már az is jobb lett volna, ha a tapolcai gyors lesz a személy Székesfehérvártól...
Ezeknek a kerülő vonatoknak sz.tem semmi értelme. Vagy talán csak annyi, hogy nem kell átszállni. Reggel 5.48-Szfv 7.31, miközben a sz.helyi gyors 6.08-kor indul és 7.17-re érkezik. Ez még akkor is baromi hosszú, ha Desiroval megy (azzal megy?).
Ugyanez délben és délután.
Nem lenne egyszerűbb átszállással megoldani? Mondjuk hétköznap. Kora este még a (flirtes) személy is hamarabb ér oda, miközben később indul.
Erről vagyon szó, s ha ez így lenne, bizony a 29-es vonal jövője szép lenne.
Hagy emlékezzek vissza 2006 június elejére, amikor a legelső menetrend szerinti vonattal mentünk Sv-ról Tp-ra. Mint a Keleti KJK. típusfelelős dolgozója kísértem a vonatot. Fülén a kenesei üdülő dolgozói megkérdezték, hogy mikor jön az ő vonatjuk, mert hogy Bz-t vártak Alig akartak felszállni.
Ezúton köszönöm meg a négy Nyugatis mv. kollégának, akik a sokfelől fúvó ellenszél dacára vállalták a Tp.-i kollégák kiképzését. Látni kellett volna, ahogy pl. Keszthelyen az utazó felvigyázókkal együtt milyen keményen "magolták" a tudnivalókat. Ekkor volt némi öröm az életben, s ekkor mondta ezt egy szolgálattevő, hogy "ilyenkor jó vasutasnak lenni".
"Kinek lehetett ez a hihetetlenül idétlen ötlete berakni őket a gyorsokba. "
Ha jól tudom Matéczné.
"egyszer csak azt vesszük észre, hogy nincs utas, teljesen üres a vonat."
Fejleszteni kell és akkor lesz utas. Ez a turizmusban már bebizonyosodott. Amíg a 60-as évek szintjén volt Füred, csak a sírás ment, hogy nincs vendég. Most a milliárdos fejlesztések után sokan már azt mondják: "átestünk a ló túloldalára, Füreden lépni sem lehet." A közlekedésben a Desiro igenis fejlesztésnek számít, de abban egyetértek, hogy IC-nek és gyorsnak nem a legjobb megoldás. Itt a BZ-ket és az M41+ 2BHV-s vonatokat kellett volna kiváltani velük... és nem csak hétvégén.
Sajnos igaza van. Egyszerűen nem tudom felfogni, utasként is, és vasutasként is minek kéne örülnöm annak, hogy a szerencsétlen desirokat megint egy számukra idegen szerepkörbe kényszerítik, ráadásul ezt fejlődésnek állítják be.
Kinek lehetett ez a hihetetlenül idétlen ötlete berakni őket a gyorsokba. Ha mindenáron gyorsoztatni akarják ezeket a félórás-órás utazásra tervezett kényelmi szintű vonatokat, akkor dobjanak be egy alternatív gyorsvonatpárt. Ez viszont a Délitől Almádiig ne álljon meg, és 2 ó. 55 perc alatt (vagy még hamarább) legyen Tapolcán, mint a régi 950-es. Talán erre még lenne utas is.
Hogy ez lehetetlen? Akkor meg ne szórakozzanak, mert ez nem az otthoni gyerekszoba, ahol tologatni lehet a favonatokat!
Ez is csak az Északi-parti vasúti közlekedés szisztematikus tönkretételének az egyik eleme. Sajnos ez a folyamat a szemünk előtt zajlik, és sokszor csak a tehetetlenség teljes érzésével lehet figyelni ezt.
1983-tól 1996 végéig szolgáltam Tapolca VF.-n, így tanúja és cselekvő részese voltam annak az időszaknak, amikor ott még normális vasúti közlekedés volt. A Göcsej menettartama Tp.-ig 2 ó. 45 p., a személyeké 4 ó. volt. De kimagaslott közülük a 9712-es, mely 7,30-kor indult a Déliből, és 11,18-kor ért Tp.-ra úgy, hogy Fehérváron és Alsóörsön vizvételezés is volt, emellett paklit is vitt, így útipoggyász kezelés is volt (meg tán még ez volt a levelező vonat is). S ami a vicc, hogy ezt meg lehetett csinálni. Sőt még a '90-es évek közepén, télen, púpossal is lehetett tartani 4-5 kocsival a 4 óra alatti menettartamot.
Ma meg egy dezodorban üljem kockára a hátsómat egy 4 ó. 10 p. menettartamú, gyorsvonatnak becézett közröhejen? Inkább megveszem a buszjegyet. Ennyi idő alatt az is bőven leér, ráadásul kényelmesebb is.
Jó lenne már észbe kapni, mert egyszer csak azt vesszük észre, hogy nincs utas, teljesen üres a vonat. Akkor pedig valaki meg fogja kérdezni, hogy miért jár itt vonat!
Erről pedig majd nem a 29-esen szolgáló vasutasok tehetnek, de az ő kenyerük fog elveszni.
Mi van a hétköznapi meg a nem Desiros gyorsokkal? Még mindig azok vannak többségben. Ilyen vegyes rendszerre nem lehet optimális (vagy inkább jó) menetrendet csinálni (lásd.: Flirt és hagyományos inga), ezért nem sok értelme van a Desironak az utasok feké.
Talán egy nagy pozitivumot tudok mondani, amit a vonaton hallottam: a desiron legalább jó a világítás, így lehet olvasni.
az északi part vonatai október hónapban Pusztaszabolcson át közlekednek, emiatt fél órával előbb indulnak a Déliből és fél órával később érkeznek a Délibe.
Öt éve már tartottunk kisebb összejövetelt az akkor illetékesekkel. Az idén viszont még nem jöttünk össze, de most itt a lehetőség az ünneplésre!
Október 10-étől 22-éig kiállítás nyílik Badacsonytördemicen, a faluházban: 100 éves az észak-balatoni vasút. Bemutatásra kerülnek archív képek, emléktárgyak, vasútmodellek stb..
Ennek apropóján mindenkit szeretettel vár Badacsonytördemic Önkormányzata október 17-én és 18-án egy nagy helyi bulira: beszélgetések, ismerkedés, kemencés lágos, pörköltfőzés, borkóstolás, zene-bona és tánc. Szállás estére helyi panziókban (árakat mailben mondok) vagy matracokon a faluházban, a szükség esetén fűtött, zuhanyzós emeleti szinten (700 Ft/fő/éj).
A téma természetesen a vasút, a fórum, no meg a bulizás. Reméljük, Arthur Dent is megjelenik majd! :-))
Akik már pénteken este, vagy szombaton kora reggel megérkeznek, azoknak szombat délelőttre hegymászást szervezünk, az egykori bánya kisvasútja maradványainak meglátogatásával. Odaútban sor kerül a bányász csille emlékmű megkoszorúzására.
Plusz még egy pár meglepetés...
Akit érdekel a program, és szívesen részt venne rajta, az kérem, hogy nálam jelentkezzen, mail címem publikus.
A modiktól előre is elnézést kérek, de ezt a felhívást szép lassan több topikba is felteszem majd! :-)))
Aham közben utánajártam én is. Minden esetre az elmúlt két hétvégén a 970-es haláli pontossággal járt, ma a Csörgővel 12 perces plusszal indult Füredről.
átszervezésnek max úgy lenne értelme, hogy a pénteki 978-ban kezdenek a dezsők s vasárnap már a 975-ben végeznek.... ..akkor a két legkritikusabb utastömegű épp kimaradna...
"Kevesebb megállással, saját menetvonallal, jobb menetidővel, 18 perc Sv állás nélkül, stb"
Valóban jó lenne. Több verzió is készült, az biztos, hogy december 13-ától jelentős állomány átcsoportosítás lesz a vonalbezárások miatt. Nem csak a Desiro-kra gondolok.
Ma 4 kocsis volt a 8801 M41 2312-vel és csodálatos módon percre pontosan érkezett és indult.......:D 1 évben 1x van ilyen.Idén már nem lesz több...........
Készült is a máv, 9724 is Bzmot+1 pót volt, nem kis tömeggel...:
971-et nem kommentálnám, mert nem lehet túl sok jót írni róla, leszámítva azt, hogy megint behozta a tapolcai késve indulást. Mondjuk ez az állandó késve indulás is megérne egy misét...(menetrend szerint 2 ill. 4 perces átszállás csatlakozó vonatról, ami rendszeresen késik)
Be lehetne mondani azon a sz*ron a végállomásnál, hogy "kérjük, legközelebb ne vonattal jöjjenek, ez a célunk! A viszont(nem)látásra!"
Itt sem érdekelt egész nyáron senkit, hogy ritkább a vonat, és még BDV is... iszonyat nyomor dolgok mentek itt, sok panaszt nyújtottak be, de nem érdekelte a nagy tudású STOP-ot, inkább az volt a válasz, hogy nekik így az olcsóbb, ezzel spórolhatnak. Csak azt ne felejtsük el, hogy bármi ami itt megspórolás címszó alatt megy, az a zsebekbe kerül így is, úgy is. Hiszen azért volt ez az egész feldarabolás, hogy a vízfej hosszabb életű legyen, és eltartsa a sok "főnököt". Kíváncsi vagyok meddig marad ez így... A BKV-nál már betelni látszik a pohár.
Pedig az elmúlt heti leírásnak megfelelően próbáltam "véletlenül" hol Akarattyán, hol Kenesén az állomás felé menni, de lemaradtam. Megkérdeztem egyszer az akarattyai, egyszer meg a kenesei pénztárost, de egyik sem emlékezett Desirora. Persze rontja a hatékonyságot, hogy a fiatalab akarattyai csaj angolt tanult a hapsijával, a kenesei idősebb (aki ezer éve Akarattyán szolgál) pedig nemes egyszerűséggel aludt (na jó, bóbiskolt).
Ne keverd ide a Sugovicát, mert az nem valami helyett megy, hanem ténylegesen csak vasárnap közlekedő vonat. Az azon utazók ténylegesen többletutasok (cca 350 utas), míg a 29-en nem, és ha így marad, akkor még utasvesztést is okozhat.
A gyorsként közlekedő Desiroval a következő a gondom:
kevés a kapacitása, ezáltal jelentősen csökkenti az utazási komfortot, ilyen hosszú távon (vagy inkább ilyen hosszú menetidő alatt) nem szabad megengedni az álló utasokat, mert az utasvesztést eredményezhet (mára nem az a cél!)
nem jelent a külső megjelenésen és az esetlegesen működő légkondicionálásn túl semmilyen jelentős többletet, még a menetidő is ugyanaz, mint a csörgős/V43-as vonatnál
teljes utasterhelésnél és sok csomagnál igen kényelmetlenek az ülései több órás utazásra,
üzemeltetése szerintem többe kerül, mint az általa kiváltott hagyományos gyorsvonaté
Ugyanakkor elismerem, hogy a partról nézve tényleg jól mutat.
Viccet félre téve, ha lehetne 4 egységet járatni az pont optimális lenne a 971-re. Így azonban előbb utóbb változtatni kell ezen, talán az októberben beálló másik 3 db egység átszabja a mostani fordát.
Nem valószínű, max 3 mehet szinkronban. És számítsatok arra is, hogy probléma hegyek lesznek, ugyanis most már nem csak a legjobbak lesznek erre küldve, mint nyáron. A mostani háromból háromnak is véres volt a torka különböző szinteken...
Viccet félre téve, ha lehetne 4 egységet járatni az pont optimális lenne a 971-re. Így azonban előbb utóbb változtatni kell ezen, talán az októberben beálló másik 3 db egység átszabja a mostani fordát.
A szokásos fordákkal közlekedtek. Rosszkor voltál a kenesei állomáson.:-)))) Amúgy szerdán vagy csütörtökön kijön a műhelyből a 4. exgörög gép a 6342 025-ös.
Véletlenül bementem vasárnap a kenesei állomásra és a váróteremben volt egy kis kiállítás a helyi könyvtár anyagából. Részletes leírás arról a bizonyos Balatonba fordult vonatról. A mozdony több, mint egy hónapig volt a vízben, és mivel ezalatt folyamatosan süllyedt az iszapba, csak úgy tudták kivenni, hogy teljesen szétszerelték. A kiállítás többi részén régi képeslapokon az állomás.
Amúgy meg az egész kezd a virtualitásba hajolni a részemről.
Alaphelyzet: Balatonakarattyán van a családi nyaralónk.
Autóval, vagy vonattal? Ez itt a kérdés. Leírom a költségeket és az ellentételezést
Vonat: mivel van félárum, az 2x795, vagyis 1580. Ha van bérletem (most épp nincs), akkor nincs pesti költség, ha nincs, akkor 600 Ft. mert csak gyors 7-tel kell Kelenföldre mennem. Akarattyán 1,5 km kell gyalogolnom, pont a legtetején van a ház. Még az is előfordult, hogy sárga busszal mentem még két megállót. De ezt nem számolom. Kaputól kapuig ideális esetben 3 óra, általában 3,5 óra.
Tehát vonattal 1 fő=2180.- 2 fő=4360.-
Többet főt nem írok, bár legtöbbször hárman megyünk.
Autó költségei: Háztól házig épp 100 km. A kocsi ezen a távon az autópályán fogyaszt 7,5 l gázolajat, tehát oda-vissza 15 l. legutóbb 270-ért tankoltam, ez 4050.- Autópályajegyet aug. végén vettem havit (4200.-). Terveim szerint ezt 6 alkalommal fogom használni, így egy útra 700 Ft.-ot számolok. Menetidő ideálisan 70 perc (!), de a pesti forgalom miatt általában másfél óra háztól házig.
Tehát autóval 4750.-
Hogy az autóban van klíma, meg a többi kényelmi pluszt nem kell leírni.
MIT VÁLASSZAK?
Még mielőtt kitaláljátok. Igen, ha csak egyedül van dolgom, akkor is hívom a lányomat, így már a költség majdnem ugyanannyi, és mennyivel több a komfort! ÉS ha ennél többen megyünk, akkor már nincs is vita.
Amúgy mire való a Dezső? Mert az esztergomi vonalon meg azt hallottam, hogy nem elővárosi forgalomra való. Akkó meg mire?
Szerintem hosszú és nagy forgalmú mellékvonalakra, melyeken most MD-k vagy csörgő+2-3 kocsis vonatok járnak. (10, 36, 46, 60, 65, 91, 94, 108, 106, 107, 110 stb.)
A Desiro-k gyorsvonati járatása nem egy politikai agyszülemény. A gyorsvonat MÁV-Start-os fejből pattant ki. Erre mérget is vehetsz.
De, politika. Csak mivel annyi nincs, hogy értelmesen lehessen járatni őket, ezért lett a gyorsvonatos megoldás. De attól ez még kőkeményen politikai és nem szakmai döntés volt. Erre mérget is vehetsz...
Na ezek már érthető, ész érvek! Eddig ilyet itt nem olvashattam. Viszont a menetrend megtervezésekor gondolni kell arra is, hogy ezek az ülések milyen időtartamú utazásra vannak kitalálva és mennyi időt is kell utazni egy Bp.-Kelenföld - Bfüred úton még a gyorssal is....
Én nem Desiro-hívő vagyok, hanem modernista. Nekem megfelelne a még viszonylag jó állapotú halberstadti is, csak az annyival rosszabb, hogy az ajtaja, meg a beszállómagassága. Szóval a jelenleg rendelkezésre álló gördülőállományból a Desiro a legjobb. És ha már alacsonypadlós, feleslegesnek tartom bemenni Pestre, elegendő lenne Fehérváron közös peronon találkoznia egy Flirttel. Átszállás 5 perc.
Én a 60-as évek eleje óta utazom, vagyis akkortól vannak az első emlékeim. Akkor éreztem először azt a jellegzetes szagot, amit a magyar vasúti kocsik árasztanak. Gondolom valami sajátos tisztítószer, húgy, és talán a műbőr anyagának szaga keveredik. De az én emlékeimben ez semmit sem változott.
Hiába fakadsz ki, hogy lehetnének tiszták az öreg kocsik, de reménytelen. Ez nem fog változni. Ha By-nal, Bhv-val utazom, utáni minden ruhám beveszi a szagát.
Sose értettem pl. hogy a wc-ket miért nem gőzborotvával tisztítják.
Nem fotózott ma senki a vonalon? :-) 970/975 -> M62-314 (ha jól láttam, mert nagyon süvített visszafelé a 975-ös... :-)) ) 9722/9723 -> M41-2143 9728 -> M62-315 (igen gazdaságos, mindenholmegállós, 6 kocsis, szinte üresen...) :-)
"ha a hozzáértők azt mondják ez így nem nagyon jó, akkor zen véleményüktől eltekintenek a döntéshozók,s kész..."
Akkor leírom, hogy számodra is teljesen világos legyen. A Desiro-k gyorsvonati járatása nem egy politikai agyszülemény. A gyorsvonat MÁV-Start-os fejből pattant ki. Erre mérget is vehetsz.
Nem! De szerintem a 6 motor üzemanyag költsége már több mint 1 csörgő vagy hörgő motorjáé, a többi járulékos dologról nem is beszélve. Ezeket pedig figyelembe kellene venni egy egy vonat közlekedtetésének megtervezésekor.
Az tényleg olyan hihetetlen, hogy a kosz mocsok és az, hogy szakadt az nem a vasúti kocsi hibája és nem sok köze van ahhoz, hogy hány éves? A technikai megoldásainak, a fenntartási költségeinek, az utastér kialakításának (ülések száma, elhelyezése, utastér világítás, légkondi) és még sok másnak köze van annak, hogy hány éves - de ami állandó érvként a desirók mellett emlegetnek azok mind ilyen mondvacsináltak.
Számtalanszor leírtam már, hogy engem Bh kocsival is vihet a vasút amit gőzös húz a célom fele CSAK EZT IDŐBEN tegye meg, kultúrált TISZTA környezetben utazhassak. A környező országok vasútjai számtalan példát szolgáltatnak arra, hogy a régi jármű milyen komfortot tud nyújtani. De látom ebben a topicban az ember hiába tépi a száját mert van egy idióta aki csak azt szajkózza, hogy "mer a desiró" és van pár csak simán hülye aki meg hogy "mer a 30 éves koszos hugyszagú vonatok" Közben pedig a topicban másról nem lehet beszélni, mert ha a menetrend jön szóba akkor a 3. mondat már az, hogy ha jönnének desirok akkor. Ha az utasszám kerül szóba akkor pedig a második mondatnál kötünk ki ennél a résznél.
De, hogy megértsd: Van egy mondjuk 10 éves 100 000 km-ert futott kocsid. Lecseréled mert öreg és és csúnya, stb. Veszel egy másikat ami ugyanúgy egy idő után nem fog megfelelni az elvárásoknak ha nem foglalkozol vele és tönkre megy. A régi kocsi is ugyanazt tudta mint az új, csak más csomagolásban. Nekem egyébként egy 2x éves autóm van, ami ugyanazt tudja mint egy mai új kocsi, és sok 10 év alattit mind műszaki, mind esztétikai állapotban üti. Meg kéne már érteni, hogy nem csak a kor számít, sok más szempont van járművek üzemeltetése és közlekedtetésekor.
Én azért most már végképp összezavarodtam. Egymásnak ellentmondó állításokat olvasok.
Ez a Desiro-hatás... :-)
Ne járjanak 10 kocsis szerelvények üresen. Mondjuk az alapszerelvények nem is akkorák. De a kurrens időpontokban, nem a Desirokkal kellene bohóckodni. Értem ez alatt pl. vasárnap a 975, 971-est.
"Nem látszott az a hű de nagy elégedettség az arcokon, inkább a mi a lóf@sz ez??"
Én azért most már végképp összezavarodtam. Egymásnak ellentmondó állításokat olvasok. De most akkor az a nagyobb baj, ha 10 kocsis szerelvények üresen járnak, vagy az ha végre egy vonat kihasznált???
Úgy tudom, hozzáértők ellenezték ezt. Csak fentről rájuk lett parancsolva. Ez van, mikor a politika beleszól a dolgokba, olyan emberek személyében, akik még wc-re is autóval járnak. De igen, megcsináltuk...
"a 971 vasárnap ment 8-9 kocsival, cca 600-650 ülőhellyel, kerékpárszállító kocsival. Most a 3 db Desiro cca 370 ülőhellyel"
Eddig mindenki azt írta, hogy alig van utas a 29-esen. :-)))
"A sors fintora, hogy a gyorsokra hétköznap elég lenne a 3 desiro, de akkor éppen máshol van rájuk szükség. "
Én tán csak nem tehetek róla, hogy a Desiro flotta csekély számú, a hétvégi közlekedésüket (pláne gyorsként) sem én találtam ki. Hanem állítólag "hozzáértő"vasutasok...
"a 3 desiro éppen kiválthatná az összes Miskolc-Ózd személyt hétvégén, felszabadítva 3 csörgőt és 6 személykocsit."
Ilyen pl. ezer van az országban. Akár a bajaiak is ordíthanának még több Desiro-ért és joggal.
"A 3 egység Dezső elég lesz. Ha meg mégsem, akkor majd átalakítják úgy a fordájukat, hogy a vasárnap esti gyors nem Dezső lesz. Visszaküldik majd hétfőn reggel."
Elég nagyvonalú vagy önmagaddal szemben, de ezt hogy gondolod???
Az a 3 Desiro igencsak hiányozna a hétfő reggeli forgalomból a 2-es vonalon!
A számok nyelvén: eddig a 971 vasárnap ment 8-9 kocsival, cca 600-650 ülőhellyel, kerékpárszállító kocsival. Most a 3 db Desiro cca 370 ülőhellyel! Nem csak azt az utast kell nézni, aki Tapolca B.füred szakaszon szál fel, mert nekik még nagy valószínűséggel lesz ülőhelyük. Az Alsóörs-Akarattya közötti utasok meg oldják meg, ahogy tudják az utazást???
Ha nincs meg a szükséges kapaitás, zsúfoltság van, akkor küldhetsz Te aranyozott vonatot bőr ülésekkel, topless jegyvizsgálókkal, akkor is rossz szájíze lesz az utasoknak. A sors fintora, hogy a gyorsokra hétköznap elég lenne a 3 desiro, de akkor éppen máshol van rájuk szükség.
/off: a 3 desiro éppen kiválthatná az összes Miskolc-Ózd személyt hétvégén, felszabadítva 3 csörgőt és 6 személykocsit. Biztos több megtakarítást jelentene, mint most presztizsből járatni a gyorsban/
Nem mindegyik koszos és büdös azért... Az igaz, hogyha pl.ezt a kocsit másik üléshuzattal engedik ki a fővizsgáról, akkor sirály lenne! (A kép még nyáron a 1974-esen készült 1 hónapja.)
"Mert az esztergomi vonalon meg azt hallottam, hogy nem elővárosi forgalomra való"
Azt a gyártó is jó szívvel ajánlotta annak idején, hogy néha nagyobb sebességgel és hosszabb távon is meg kell járatni a motorokat. Az egomi domb átlag 45km/h-órája és a gyakori megállás valóban motorgyilkos. Ha úgy nézzük akkor oda pl. nem való. De mivel elővárosi jogokkal bír, hát... közlekedik.
Szombaton este kimentem a lányommal sétálni az akarattyai partfalra, éppen az alagútnál voltunk, amikor jött a 971-es. 6 kocsiból állt, a 2. osztályok mind azokból a szutykos, büdös, műbőrülésű By-okból álltak. Nekem ne magyarázd be, hogy Desiro-hívőnek kell ahhoz lenni, hogy ne érezzem a különbséget.
Ha egy vonat zsúfolt, akkor az akkor is kényelmetlen, ha By-okból, vagy Dezsőkből van összeállítva.
Azzal mindenképpen egyetértek, hogy a vasárnap esti vonatra nagyobb kapacitást kell kínálni egészen addig, amíg jó lesz az idő.
De hol lesz ilyen rugalmas a MÁV? Fog valakit érdekelni, hogy milyen lesz az idő? Ugyan már...
Amúgy mire való a Dezső? Mert az esztergomi vonalon meg azt hallottam, hogy nem elővárosi forgalomra való. Akkó meg mire?
"mi a vélemény, a nemrég feltett képekről (lengyel kocsik lentebb)?"
Korrektek, ott látom már van némi színvonal.
Ma beszéltem olyan emberekkel (ismerősökkel) akik civilként utaztak a tegnap esti Desiro-s gyorssal. Azt mondták, hogy végre! Állítólag ezek tényleg kényelmesebbek mint az első 23 Dezső.
Hát jó lenne, ha úgy alakítanák... Felénk évek óta megy az ugatás, hogy a 2148-ra nem elég a rövid Bdv... De 2158 is kényelmesebb lenne, ingával. Inga lenne, de egyszerűen nem hajlandók, mert nem érdekli őket. Helyette 2160 az inga, ami 00:42-kor indul, és pár kószáló diszkós patkányon kívül más nem nagyon veszi igénybe (max. még Önk. vasutasok).
Ez így van. Kerékpárosból már biztos jóval kevesebb lesz. Az alapvető gond pedig tényleg az, hogy a nyári menetrendet legalább szeptember közepéig ki kellene tolni. Kevesebb vonattal akarják elszállítani ugyanazt az utasmennyiséget... és ez a vége. A 3 egység Dezső elég lesz. Ha meg mégsem, akkor majd átalakítják úgy a fordájukat, hogy a vasárnap esti gyors nem Dezső lesz. Visszaküldik majd hétfőn reggel.
Jövő héten már el fognak férni. És az is lehet, hogy néhányan már tudják, hogy ez a vonat fényévekkel kényelmesebb, mint a másik.
A 971 mindig is egy kihasznált vonat volt vasárnap, még télen is. Iskolaidőben meg majd az egyetemistákkal, kollégistákkal lesz tele. A csomagoknak, kerékpároknak meg nincs elég hely, ezt végre tudomásul kellene venni. Ez a jármű nem erre feladatkörre való. A kényelem meg szubjektív, az elvakult Desiro hívőkön kívül más nem találja annyira kényelmesnek. A zsúfoltság érzettről nem beszélve.
Ez csak amiatt van, hogy a MÁV-nál hamarabb van vége a nyárnak. Nem értem, hogy miért nem lehet az iskolakezdésig nyári menetrend. Jövő héten már el fognak férni. És az is lehet, hogy néhányan már tudják, hogy ez a vonat fényévekkel kényelmesebb, mint a másik.
Mivan???? :-) Nem értem! Hogyan függ össze a City Shuttle ingák selejtezése és a Szentgotthárd-Graz vonal villamosítása? Ez nekem magas... Az egész országban futnak ilyenek nem "speciális" csak Szentg.-Graz vonatokban!
"mert az Osztrákoknál normális vasúti gondolkodás folyik."
Már ma is gond volt a tapolcai "gyors" kiállításával egyébként, a fülem hallatára keresték a megoldást, hogy ne 1 egységgel menjen már el az a sz*r.
971 három Dezső, Alsóörsön már ülőhely alig, a későbbi megállásokkor a vonat mellett tanácstalanul le-fel futkosó utasokkal, akik nem tudták, hogy a csomagokkal, kerékpárokkal hová férnek majd fel. Almádiban többen felvetették a mellettünk álló Bz-t látva, hogy még az is jobb lenne...
Szolgáltatunk. ( Még az a szerencse, hogy a görög Dezsőknek kényelmesebb az ülésük, azok rendesen ki vannak párnázva. )
Azért arányaiban a csörgő kevesebbszer fekszik meg... Nincs mindennapos gond, mint Esztergom felé, ahol megesett, hogy 3 órán át nem ment vonat, mert az összes megdöglött. Már ma is gond volt a tapolcai "gyors" kiállításával egyébként, a fülem hallatára keresték a megoldást, hogy ne 1 egységgel menjen már el az a sz*r.
Aki ezt a gyorsos dolgot kitalálta... ritka nagy állat lehet, de nem is csodálkozom.
Érdekességképpen: Másoknál is járnak régi gyártású kocsik... A képen az egyik szomszédos ország lengyel kocsijai (nálunk Ao/Bo címszó alatt furnak). Ha nem a rablás menne a magyar vasútnál, és az eszement megvonások, akkor nálunk is lehetne ilyesmibe befektetni, szerintem nem lenne nagy ráfordítás. A harmadik képen a GYSEV Bh(v) kocsija látható belülről.
Azokat azért selejtezik mert gondolom villamosítják a vonalat mert az Osztrákoknál normális vasúti gondolkodás folyik. De a Cityket azt meglehetne venni hogy itt egy kicsit javuljon a színvonal. Mert például azok a Dombóvár-Kiskunhalas viszonylatban illetve még Bátaszék és Sárbogárd között is nagyon jó lenne ahol régen MD-k jártak.
Az hülyeség 80% a Desiró még azon a szar 45 vonalon is elmenne amit most a kőszállitó vonatok gyúrnak. Itt Dunántúlon a Desirók talán a 37 és a 35 pályának a középső részén alkalmatlan lenne rá a pálya gyengesége miatt a többire mehetne még a megszünt 62 vonal Sellye és Villány között is vagy a 27-en is. Az Alföldi pályákat annyira nem ismerem.
"Bz, MD, BDV, BV, BVh és 63-41 sorozatú motorkocsik valamennyi vonalon közlekedési és besorozási korlátozás nélkül közlekedhetnek"
Vegyük akkor alapul azt, hogy sok olyan vonal van (csak egy pl. a 47-es) ahol a BZ elmehet 60km/h-val, de egy MD pl. csak 40km/h-val.
Szóval tehetsz te egy magas fűvel benőtt, vagy alföldi homokkal betemetett vonalra BZ helyett bármit, csak rosszabb lesz az eljutási idő A pontból B pontba.
A Szentes környékén bezárásra kerülő vonalakon csak részben járnak Uzsgyik, részben ott is Bézék. Így a nyereség lehet mondjuk 10 motorkocsi. Ebből egy máris megy a Palóc IC-re, három a 75-ösre (megcsinálták a hidat), kettő Villányba, négy a Délkörre és elfogytak. De ha valahonnan még leakasztasz valamit, akkor is a 29-est megelőzi a 60-as vonal igénye 3 kocsira, a 108-as 4 kocsira, Mátészalka legalább hét kocsira, Miskolc környéke 3 kocsira, Celldömölk 8 kocsira, és utána, esetleg, mehet valami a 29-esre. Esetleg.
benbe: "M41 2305 arról beszélt, hogy szerinte a meglévő, kevéske színvonalas járműnek feltétlenül a napi száz balatonparti utas kiszolgálására kell teljes mennyiségében fordítani."
Értelmezési problémád van. Én azt írtam, hogy ha valóban lesznek Szentes környékén vonalbezárások (nem szurkolok ennek) akkor sok Uzsgyi felszabadul. És a 29-es az egyik olyan vonal, ahová logikus lenne áttenni őket.
Viktor1980: "A Desirok olyan vonalra kell ahol 2 kocsis Bz-k járnak és azoknak a helyére. "
Ne feledd, hogy a jelenlegi BZ-s vonalak 80%-án már csak a BZ tud elmenni, a pályaállapot miatt. Sok helyen sem Uzsgyit sem Desiro-t nem tudnál járatni.
Körbenéztek. -70 Mrd forintért szerinted ki ad vonatot? Vagy akár egy tekercs budipapírt?
M41 2305 arról beszélt, hogy szerinte a meglévő, kevéske színvonalas járműnek feltétlenül a napi száz balatonparti utas kiszolgálására kell teljes mennyiségében fordítani.
Szerintem meg körbe kéne nézni a nyugati piacon és normális vonatokat beszerezni még talán 5-10 éves használt kocsi vagy mozdonyt kell. De egy hasonló vonat ami Graz és Szombathely között jár az az eurégiós vonat dizelesben aki látta már az tudja miről beszélek. A Desiró az személy vonatra való olyan mint az 5 vonal de a 45-re is jó lenne utas visszaszerzés céljából. A Desirok olyan vonalra kell ahol 2 kocsis Bz-k járnak és azoknak a helyére.
A Bézék helyére először az elővárosi forgalomban kell majd valami.
Például Gyékényes-Barcs-Pécs, Eszék-Pécs, Nagykereki-Debrecen, Abaújtorna-Miskolc, Ózd-Miskolc, Fehérgyarmat-Debrecen, Diósjenő-Budapest (ide mondjuk csak a GTW jó), Füzesabony-Debrecen, Celldömölk-Győr. Tudod, ezek azok a helyek, ahol van utas.
Utána (ha lesz télen személyvonat a 29-esen, nem csak a gyorsok), akkor lehet gondolkodni a Bézék cseréjén.
"És ne feledjük, hogy a Bp-SV vonal átépítése miatt terelés is lesz Pusztaszabolcs-Börgönd irányába, így a mozdonycserét is megspórolják."
Rendben, ez elvileg még lehetne érv is, de mi van hétköznap???
Álmomban nem hittem volna, hogy gyorsként fognak visszatérni a desiro-k a 29-esre, de hát a máv-tól (és annak egyes vezetőitől!) minden kitelik.
Tapolca-Bp. 184 km, a gyors menetideje jelenleg 3ó45 perc körül van, ez nem fog változni a desiro esetén sem. Azért ennyi időt eltölteni egy desiro-ban, csomagokkal, 1 db wc-vel, és vasárnap valószínűleg egy zsúfolt utastérben, nem semmi!!!
A 3 db desiro-n van cca 370 ülőhely a lehajtható üléseket is beleszámítva, ez lesz a 6-8 kocsis gyors helyett!!! Ki gondolta ezt komolyan??? Vagy esetleg már olyan utasvesztés van, hogy elég lesz a desiro kapacitása is?
Ez már megint politika, ahol pedig az megjelenik, ott abból nem sok jó sül ki, sajnos.
Változatlanul az a véleményem, hogy ha már a politika miatt kell desiro-t járatni a 29-esen, akkor legalább ésszerűen tegyük. Én a hétvégi desiro-s ic-k mintájára egy Bp-B.füred desiro-t járatnék vasárnap, csak Kelenföld-Sz.fehérvár és Almádi megállásokkal, esetleg 220 Ft-os pótjeggyel. A menetidő cca 2ó körül lehetne, ami lényegesen jobb, mint a mostani. Itt legalább előny lenne, hogy nem kell Fehérváron 18 percet dekkolni mozdonycsere miatt!
Mindesetre kíváncsi vagyok, hogy mi dog ebből kisülni, azt hiszem, megerőszakolom magam és véggutazom egyszer. (anno az ünnepi IC-t is végigültem, de az annyiban más volt, hogy a csatolt desiron-n szerintem egyszer sem volt 100 utasnál több, úgy még elviselhető a dolog, de ha a négyes ülés tele van, az már kínszenvedés rövid távon is!)
"nem gyorsnak való, és nem is IC-nek, hanem a Bz-k helyére."
Bármilyen meglepő ezzel én is egyetértek. És ha valaki veszi a fáradtságot és visszaolvas, a kezdeti hozzászólásaimban azt szorgalmaztam, hogy a BZ-k helyére jöjjenek. Arra valók, nem gyorsvonatnak.
Csak akárhányszor leírtam e kívánságomat, mindig voltak okos hozzászólók, akik rögtön nekem támadtak: miszerint hülyeség szétszórni azt a pár Desiro-t az országban és különben sem lehet megoldani, hogy személyvonatként közlekedjenek mert SV- meg TP-n nincs műhelyük.
Miután évek óta szólt az ígéret, hogy a 29-esen lesznek Desiro-k a nyári időszakon kivül is, jött a megoldás! A gyorsvonati közlekedtetés Matéczné ötlete, a Sugovica IC-ért pedig mást kell szidni. Ezzel a megoldással végre lesz Desiro is, és a műszaki kiszolgálás is megoldott, hiszen a fővárosban alszanak. És ne feledjük, hogy a Bp-SV vonal átépítése miatt terelés is lesz Pusztaszabolcs-Börgönd irányába, így a mozdonycserét is megspórolják.
Egy szó mint száz: örültem volna, ha az összes BZ-s személyt Desiro-ra cserélik a téli időszakban is, de ha gyors lett belőle, azt sem bánom.
"nem lesznek az utasok Budapest és Tapolca között hugy és vasútszagúak"
Hogy nem-e??? tudod hányszor ömlik a bűz ezeken a műanyag sz*rokon? Nemsoká szétesik az összes úgyis... Megkérdezhetnéd a desiro fordás "mozdony"vezetőket, és az esztergomi vonalon utazókat, mennyire rajonganak ezért a kényelmetlen és megbízhatatlan sz*rért!
Osztom a véleményt: nem gyorsnak való, és nem is IC-nek, hanem a Bz-k helyére.
A jelenlegi kocsikon pedig egy egyszerű üléshuzatcsere (mint már írtam, másutt) és a nappellenzők/függönyök visszahozatala újra kellemes érzést biztosítana.
Az északi parton eddig nem nagyon találkoztam a műbőr üléses vonatok között sem koszosabbal.
Én utaztam Esztergom fele dezsővel, és Győrig is néha néha Flirtel - ami már fehérvárig is kényelmetlen. Ezek az ülések átlag fél óra utazásra kényelmesek, az után nem. Nem szeretnék Balatonfüredig sem ezzel utazni. Nem erre találták ki ilyen berendezéssel ezt a motorvonatot. Ezt végre tudomásul kell venni! Ez jelen formában sem IC, és nem gyorsvonatnak nem felel meg. Emellett azt is tudomásul kellene venni - és ahogy a topicot olvastam Neked ezzel van bajod - hogy a vasúti jármű kora és kinézete között nem feltétlen van kapcsolat. Attól mert valami elmúlt 10 még lehet szép és tiszta. Nem azért lesz valami hugyszagú és vasútszagú mert 2x éves. Mint alább már írtam, felőlem Bh is jöhet 424essel húzva, csak tiszta legyen és ne késsen a vonat!
Igazából arra voltam kíváncsi, hogy pár elvileg desiro-s vonat csak azért volt Bhv-kból, mert bekaputtoltak a motorok, vagy mert a Déliből jöttek, meghosszabbítva, /mint pl. 9712 stb./ a 20-i hosszúhétvége megnövekedett utasforgalma miatt.
Ma reggel nagy kocsifelhúzás van Fehérvárra. 9729-es 8 kocsival, 979-es 11 kocsival ment. 9720 viszont ismét -az adófizetők örömére- gazdaságos Csörgős vonat 3 kocsival.
Csak IC-t ne! Se dezsőből se másból! Express vonat jöhet - olyan amilyen kezdetben a Tihany is volt, de az icét felejtsük már el azok után. Az utóbbi időben volt 3 pár értelmes vonat amit valóban GYORSvonatnak lehetett nevezni. Aztán maradt 2 és a Tihany Ex. Jó rendben. Majd kitalálták, hogy Tihany IC lesz és hozzá az eddig hiányzó vonatpár a Batsányi IC és fennhangon hírdették, hogy hurrá már van IC az északi parton. A paraszt be is vette, hogy ez szép és jó és csak az nem tűnt fel neki, hogy amiért addig 300 körüli összegett fizetett azért most hírtelen 590et kell és mégsem kap többet a pénzéért. De ő örült, és ez jó! Viszont az aki nem szívesen fizet ki az IC-re plusz pénzt (sokféle oka lehet) azzal jól kiszúrtak. Már csak egyetlen vonat maradt dél körül ami tényleg gyorsvonat volt és nem gyorsított személyvonat. Neki meg vagy jó vagy megy akkor amikor ráér és utazik jóval többet.
Személy szerint feleslegesnek tartom az IC-t erre. Ha kevés helyen áll meg mint egy IC, akkor kevesen használnák. Ha sűrűbben állna meg akkor viszont oda lenne a gyorsasága. Értelmes menetrend kell a gyorsvonatoknak és hozzá személyvonatok. Ha pedig időben jön és tiszta a vonat akkor felőlem még Bh is jöhet 424essel.
Nekem elég volt belőle a Graz-Fehring szakaszon. Az első két sebességi fokozatban szétrázta az agyam, ráadásul még rántott is nagyokat... A Siemens egy ígéretes motorvonatot jól elrontott ezzel a hajtással, amit berakott. A formájáról már nem is beszélek.
Nekem elég volt belőle a Graz-Fehring szakaszon. Az első két sebességi fokozatban szétrázta az agyam, ráadásul még rántott is nagyokat... A Siemens egy ígéretes motorvonatot jól elrontott ezzel a hajtással, amit berakott. A formájáról már nem is beszélek.
Igen örülök, hogy a világ legsz*rabb motorvonata nem jár erre legalább pár napig. Elég volt Bécsújhely környékén utaznom velük, hanyagoltam is itt a 29-esen ezeket az átkozott csotrogányokat! Jegyet ilyenre nem veszek, nem dobok rá ki pénzt. De Ausztriában sem.
"A mai napon járnak utoljára személyvonatként Desiro-k a 29-esen. Legalábbis ebben a nyári idényben"
Igen azt tudtam hogy már jövőhéten nem nyári menetrend van. Tehát ha jól értelmezem akkor munkanap egyáltalán nincs Desiros vonat már a jövőhéten? Vagyis a személyek is Csörgővel meg Szergejjel mennek?
A mai napon járnak utoljára személyvonatként Desiro-k a 29-esen. Legalábbis ebben a nyári idényben. Holnaptól bármilyen furcsán is hangzik "téli" menetrend van. A DESIRO-k azonban visszatérnek szeptembertől hétvégenként gyorsvonatként. Októbertől pedig újabb gyorsvonatpár lesz Desiro.
Hello Jövő héten egyik nap akarunk menni haverral ezen a vonalon, az lenne a kérdésem hogy Fehérvár-Tapolca között ami személyvonat az mind Desiro? Ha igen csak a gyors jöhet számításba.
Dizel vonal majd augusztus 24-től meg BZ-és vonal lesz. Amit a legtöbb utas nem szeret meg én sem vagyok oda érte. Én a villamosítás oldalán állok mert a villanymozdony azaz egy szili vagy egy Gigant az már ott van a szeren. Mert szerintem ha a Balaton déli partján is még dizeles vonal lenne akkor Székesfehérvár és Nagykanizsa között Bz lenne a személyvonat.
Egészen konkrétan Révfülöp kezdőponti bejárati jelzője után kb. 1-200 méterrel. Van egy gyalogos felüljáró Révfülöp (keleti) határában, alatta, mellette.
(Ilyenkor mindig az támad fel bennem, hogy jó lenne, ha lenne még átmeneti kihelyezés más telephelyre... Tuti mennék minden nyáron Tapolcára dolgozni:D)
Ne álljanak a depóban, de olyanra használják amire való. Ki látott már gyorsvonatot elővárosi sínbuszokból kiállítani! /Igaz, már IC-re is jó volt. Hiába, a mi kis országunk az egy különleges játszótér.../
HLP: "Remélem Bpről Tapolcára sosem lesz Desirós gyorsvonat.
Ennél nagyobb f...ságot már rég hallottam. Végre visszaállt a Hülyeség IC helyett a rendes gyors, erre kinyírják."
De igen lesz. Hétvégenként a 975-ös és a 971-es. Vagy inkább álljanak a depóban?
HLP: "Füreden talán erre nincs szükség, hiszen ott nem hiszem, hogy kétesélyes lenne a vélasztás."
De bizony, hogy nem az. Itt akkor is a mostani vezér lesz, ha nem jönnének a Desiro-k. Ő talán azért intézte el, -bár mások keze is benne van a dologban- mert fontosak azok is akik leadják a szavazatokat és nem csak maguk a szavazatok számítanak. Minden településnek és a nagypolitikának is olyan vezetőt kívánok, mint amilyen Füredé. De ez már OFF.
Amúgy valószínűleg 6342 027 és 6342 031 valószínűleg a napokban tiszteletét teszi a 29-esen.
Annyit nem szoktak késni. 10-15 perc a megszokott, vagy kicsivel több, de sokat utaztam mostanság erre, nem voltak olyan nagyon extrém késések, ami volt egyszer szemből, az 30 perc volt.
Ha nincs rendkívűli esemény, akkor elég lehet. Ha nagy a késés, figyelj, hogy Fehérváron nincs e előbb induló vonat, mert a gépcsere elég sokat elvehet, 1-2 éppen akkor Bp. felé induló vonat beelőzhet. (nem ismerem fejből a menetrendet, lehet, hogy ép akkor semmi nincs)
érdeklődnék,hogy Tapolca felől a 16906 szokott késni?mert azzal megyünk ferencvárosig oda papíron 18-44kor kell érkeznie,és 19-39kor indul a vonatunk,ami az utolsó aznap,és nem akarunk pesten éjszakázni.Szóval 55percet elég betervezni a csatlakozásra ugye???
Inkább 8802-őt.........:) 8802 is késik általában +10-15 percet,1972 meg általában pontos vonatok egyike...de ha késik akkor max 10-15 percet az is.....Ja és még várnod is kell 8802-re Tapolcán:D
Remélem Bpről Tapolcára sosem lesz Desirós gyorsvonat. Ennél nagyobb f...ságot már rég hallottam. Végre visszaállt a Hülyeség IC helyett a rendes gyors, erre kinyírják.
Székesfehérváron a 9722 személy vajon bevárja a 16809-et,ha késik??? Mi a tapasztalatotok?10:35 érk. 10:47 ind. Mert azzal gyorsabban le lehet érni Nyíregyházáról Tapolcára...
Esztergom felé a múltkor 4 órán át nem ment vonat, botrány a fekvemaradások száma, és a görög cuccok sem különbek. Már eleve segélyvonóval kellett őket Szolnokról elhozni.