Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
archlinux: Ez amúgy az egyetlen közvetlen busz, feltehetően azért, mert párhuzamos lenne a vasúttal, így a jobb szolgáltatást nyújtó volánt el kellett zavarni
El kellett zavarni? Ki zavarta el? Amúgy, ez a járat nem falujáró, igaz (úgy néz ki) nem is gyorsjárat.
Gondolom a busz olcsóbb is lenne
Valamivel biztos olcsóbb lenne, de a vasút veszteségeinek a nagy része nem a mellékvonalakon keletkezik...
Ettől függetlenül itt is lehetne faragni a költségekből és lenne jónéhány mellékvonal, amelyet én is bezárnék.
Ja, még a rendbetételhez annyit, hogy szerintem ez a vonal eleve így épült, Piroskára, 40-nel.
Azt nem tudom, de a piroska az MDmot beceneve :)
Nem értek a vasúthoz annyira, de szerintem itt a felújítás majdnem egyenlő egy újjáépítéssel.
Valóban drága lenne, de ha bezárod, akkor lekerül a napirendről és nem valószínű, hogy 5-10 év múlva újra lesz indítva. És ezzel van a probléma. Az üzembentartáshoz az is elég lenne, ha egyszerűsített forgalmi szolgálat mellett ingázna Somogyszob és Balatonszentgyörgy között egy Bz motorkocsi, négyóránként.
Távolsági szerepe akkor lenne igazán, ha lemenne Barcsig, és így Pécs felé megnyílna a vonal. Jelenleg nincs túl nagy tumultus rajta, hogy finoman fogalmazzak.
Szerintem annakidején nem lett volna szabad megszüntetni a Barcs-Nagyatád szakaszt, de lehetne értelme a vonalnak a jelenlegi hosszúságában is.
Ja, még a rendbetételhez annyit, hogy szerintem ez a vonal eleve így épült, Piroskára, 40-nel. (Legalábbis amióta az eszemet tudom, ez a pálya ilyen volt.) Nem értek a vasúthoz annyira, de szerintem itt a felújítás majdnem egyenlő egy újjáépítéssel.
Távolsági szerepe akkor lenne igazán, ha lemenne Barcsig, és így Pécs felé megnyílna a vonal. Jelenleg nincs túl nagy tumultus rajta, hogy finoman fogalmazzak.
Nekem csak annyi a problémám, hogy elvira szerint a leggyorsabb Nagyatád-Keszthely vonat eljutás elvira szerint 2:23, míg a Pannon Volános falujáró Szigetvár-Hévíz járat ezt bevégezi 1:48 alatt. Ez amúgy az egyetlen közvetlen busz, feltehetően azért, mert párhuzamos lenne a vasúttal, így a jobb szolgáltatást nyújtó volánt el kellett zavarni (bár, a Kapos Volán sem arról híres, hogy kapkodna a távolsági járatokért). A buszos gyorsjáratok a szakaszon (Böhönye-Keszthely pl.) még nagyobbat vernek a vonatra.
Gondolom a busz olcsóbb is lenne, plusz gyakorlatilag a vonal döntő része párhuzamos a 68 úttal (de egy-két pusztától eltekintve 100%-ban párhuzamos valamilyen úttal). Akkor miért kellene megtartani?
Dehogynem illik beszélni. Engem nem érdekel, hogy megszokták, ha felesleges, akkor felesleges. A Somogyszob-Balatonszentgyörgy vonalnál szerintem már más a helyzet, mert annak lehetne távolsági szerepe is. Persze, a pályát tényleg rendbe kéne tenni, de nem biztos, hogy addig is (amíg lesz pénz) jó lenne a vonalat bezárni, mert valószínűleg akkor ez már így is maradna...
Amúgy ha már ez egy ilyen regionális topic, akkor szabad megkérdeznem, hogy a "régiós közlekedésből" lesz végre valahára valami?! Már 5 éve lehetett pl. arról pletykákat hallani, hogy a Kapos és Gemenc Volán beleolvad a Pannonba, és szinte évről évre elhangzik a "régiós" varázsszó (amivel maximálisan egyetértek), de előrelépés alig tapasztalható (ha az RKI-kat egyáltalán annak tekinthetem).
Van, de erről nem illik beszélni, mert megköveznek azok, akik már _megszokták_ a 40-nel zötyögő Piroskát, vagy akik ebből élnek.
Pl. a Somogyszob-Balatonszentgyörgy vonalat nyugodtan. (Vagy újítsák fel, kicsit korrigálják a vonalvezetését, és vigyék le Barcsig, de ne álmodozzunk.)
Egy aktuális téma: szerintetek a Dél-Dunántúlon van olyan vasútvonal, amelyet nyugodtan be lehetne zárni? Szerintem a Pécs-Pécsvárad vonal ilyen: a párhuzamos busznak kb. fele annyi a menetideje, a vasútvonal elkerüli a forgalmasab helyeket. Később szívesen látnék egy új Pécs-Bátaszék vonalat (távolsági személy- és teherforgalma is lehetne), de más vonalvezetéssel.
Van benne igazság :-)) Szekszárdi topickból már ez a harmadik, ami van: Gemenc Volán topic aztán van a Szekszárdi tömegközlekedés fejlődése 1-é is. Miért kell régiósodni? Már most készüljünk rá?
Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
És hajóról is lehet? (Ha már a Dél-Dunántúlt északról a Balaton, keletről a Duna, délről a Dráva, nyugatról meg a Zala-Somogyi-határárok határolja...)
"A matuzsálemi korú Irma talán mégis túlélheti
A Balaton Fejlesztési Tanács ígérete egy pályázatról az egyetlen reménysugár most arra, hogy megmenekülhessen a lebontástól Irma, a Balaton első csavargőzöse. Ez derült ki a balatonboglári kikötőben álló, balesetveszélyes állapotú hajó sorsáról a balatonboglári képviselő-testület ülésén. [...]"
Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.