mi a huszoneves V6-okban is 10w-60 RS-t hasznaltunk, es csak jo tapasztalatunk volt vele.
a Valvoline-t azert probaltuk ki, mert szerzodesunk van veluk (:), es a 10w-60 kivancsiva tett. eddig ugyanolyan jol muzsikal, mint az RS, csak ajanlani tudom.
TudatLan
Eddig 2 bar volt a nyomás meleg alapjáraton? Mert az meg szerintem sok egy kicsit. 1-1.5 bar szerintem teljesen ok. Milyen a 10w60 Castrol vagy Sel.Racing?
Érdekes dolog ez az olaj. A csere óta mentem kb. 7ekm-t (10W60) és meleg olajnál alapjáraton határozottan kisebb lett az olajnyomás (kb. 1 barral), mint a csere elött. Lehet, hogy szintetikus motorolajat csak a nagyon új autókba érdemes tölteni? 60 fokos olajnál kb. 3 bar az olajnyomás, 80 fokosnál kb.1.5 és 100 foknál kb. 1 bar...elég elszomorító SZVSZ.
KTomi
Szigorúan magánvélemény: 10w-40, ha az a gyári előírás. Ha gyárinál jobb minőséget akarsz, akkor inkább 10w-40-en benül keress olyat, aminek az API besorolása SJ (ez a legmagasabb teljesítményszint). Ha hajtod, akkor más viszkozitás helyett inkább felezd meg a gyári csereperiódust, szvsz.
Milyen olaj menjen a GT-be (nem GT, csak egy Toyota Corolla 1.6i '96-os, 120e km-rel)?
A gyári előírás 10W-40.
Ez így jó is lenne bele, nem? Esetleg megpróbáljak 5W-40-est? Vagy inkább ne? Érdemes ilyen autóba esetleg 10W-50-est rakni? Néha nagyon odalépek neki.
Milyen márka legyen?
Éééééés hol lehet kapni jó olajokat Pesten? Örülnék, ha holnap reggelig valaki válaszolna erre a kérdésre, mert megyek Pestre. :-)
Ja, és még egy kérdés: A 2 ütemű motorolajoknál mi határozza meg, hogy egy olajtól illatos lesz-e a kipufogófüst, vagy nem?
Nos csak viszonyszámként a Mobil multigrade 10W-40-es olaj ( arany cimkés ) lityije cirka 1200-1500 között van. Ha 5lityiként veszed, akkor is több mint 5 ropi.
Gratula ! Vigyázz rá , és jó autókázást vele !
Szerintem az enyém is nagyobb lesz a következő.
Sokszor unom már a "gyűrjük vissza háromba, és zizegtesünk 100-al" stílusú előzgetést.
Ilyenkor - ilyen bújkálásos előzgetésék során- írígylem a nagyokat, akik erőből bírnak bírnak elgyorsulni .
Na átnézek az Opelesekhez, hátha valaki élménybeszámolót tart a Focusról :-))
2 lityis a Focusom, és nagyon jó a váltója. Mondjuk rövid váltó van benne pl. 80-nál kettesben lehatárol (Trend változat), de egy élmény vezetni. Éppen most vittem egy kis körre egy-két Opel topic tagot kérdezd meg tôlük milyen volt.:)))
És igen, nagyon jó szívvel gondolok vissza az Astrára egyrészt mert az elsô autóm volt másrészt mert nagyon jó volt vele menni. Kicsit bütyköltem rajta, semmi egetrengetô átlalakítást, de így igazán az enyém lett. Kicsit még most is fáj érte a szívem amikor az Öcsém kijön vele a telekre (mert családban maradt olyan jó állapotban volt). Én javítgatom most is (ékszíj, fék tisztítás, olajcsere stb...). Ja igen és ennek sem volt ellenfél egy Suzuki.:)))
Mekkora is a Fókuszod ? 1.8, vagy 2 literes ?
Ezt azért a Suzuki nem bírja kikezdeni , gondolom !
Tényleg ennek jobb a váltója mint az Astráé ? A mostaniban is az zavar, hogy nem lehet igazán gyorsan váltani. Nem lehet átrántani a fokozatok között, túl erőtelejs az akadás, olyan öreguras vezetéshez való. A tiéd nem ilyen volt ?
Érdekes, hogy az ember a korábbi autóinak a gyengéit hajlamos elfelejteni, és és mindig jószívvel gondol vissza rájuk. A hozzászólásaid alapján te is így vagy ezzel !
Örülök, hogy jó a gép én nem mertem megvenni hűtlen is lettem az Opelhez. Vezettem egy 90 lovas 1.4-es 16V-s F Astrát, hát elkeserítő volt a Suzuki simán legyorsult a lámpánál és ilyen szégyen még soha sem ért.:)))) Valszeg a G-be jobban eltalálták a váltóját. Szerintem elösször a 5W olajakat próbáld ki, mondom a haveromnak az említett Castrol nagyon bevált.
Jó kis gép volt, soha semmi gondom nem volt a mocival. Abban is Castrol GTX 5 öt használtam, meg volt benne Valvoline félszintetikus is 10W-40 talán. Mindegyiket szerette .
Azért a mostani 14 16V-s szerintem jobb valamivel,
Nekem legalábbis bejött. A G kasztniban -pedig ez nehezebb- nem túl jelentősen , de jobban megy. Jobban húz ( és nem csak 3000 felett ) -ebben a rövidebben a váltó is benne lehet - , és a vége is több.
Na nem 210 mint Andd-nál :-)), csak 190 , az óra szerint. Ez is elég tisztességes egy ekkora motortól , és egyébként sincs jelentősége, mert úgysem megy ennyivel az ember.
Egyébként nagyon tetszik a motor kultúrált járása, ritka szépen, csendesen jár, mint egy villanymotor. Az 1.4 SE-nél engem zavart az injektorok ketyegése , először azt hittem szelephang :-)))
Kissé kiforottabb motorok voltak, mint a 16 szelepesek.:)
Az Aral olaj is drága szerintem 3000 Ft felett van literje. Az említett Castrol is jó és az mintha occsóbb lenne és szerintem a Corában eredeti van. Én a Mobilt nem merném beletôlteni fôleg nem ha a Metroban vettem.:(
Köszi a jótanácsot !
Meg fogom nézni az ARAL 5W50 es olajat valszeg !
Hiába nagyon jó az ára a Metrós Mobilnak, nem merem bele tenni a gépbe , hátha valami silány koppintás...
Egyébként C14SE RULEZ, előtte nekem is ez volt !
Senkinek sincs véleménye a problémámmal kapcsolatban ?? :-((
Biztosan jobb ennél a Metrós olajnál a Mobil 1 0W40 , de az 4000 Ft per l. Ezért a péntért 2 dobozzal sem kapnék...
Ismerôsömnek ue. volt a gondja mármint a hideg motyinál a hidrotőkék hangja, de most vett Castrol Magnetic kódja??? 5W-40-es olajat és azonnal megoldódott a probléma (nem Opelje van). A Cora-ban lehet kapni. Az én Astrámban (igaz az a 8 szelepes volt) semmi gond sem volt a 0W-40-es olajjal, de inkább jártam az 5W-50-sel. Arra gondolok, hogy a magasabb melegoldali érték miatt nem lesz a meleg motornál sem túl híg. Amúgy ez az olaj nagyon jó volt a gépbe. (Aral 5W-50) Én a helyedben azért a 0W-40-es elôtt kipróbálnám ezt az olajat hátha ez is elég (szerintem biztos és ez teljesen szintetikus olaj) és még jobban ís bírja a nyúzást.
Azért akarok 5, vagy 0 W hideg oldali viszkozitásút, ebből adódóan szintetikusat, mert most 10W40 (Castrol 5)van benne , és télen mínuszokban az indítást követően 1-2 másodpercig lehetett hallani a hidrotőkék hangját. A hozzáértők szerint ez a ledermedt olaj miatt van,és célszerűbb a teljesen szintetikus olaj használata . Ez hidegen hígabb, alacsonyabb hőfokon dermed, könnyebben eljut a vezérléshez a nyomás.
Egyébként a motor jó , 50ekm , egy gramm olajat sem eszik.
Valszeg az olajzabáló motoroknál nem lehet 0-ás olajat használni, és sajna igazad van, az Opel egyes szériái hajlamosak erre.
Elég szomorúnak tartom, ha a Metró is ilyen gagyi cucokkal operál, én a multik között eddig még őket tartottam a legkorrektebbeknek. Ha valóban hamis lenne az olaj, ezért gondolom meg is üthetnék a bokájukat.
Azt már hallottam, hogy "egyik multinál" lehetett kapni xxxxx olajat, baromi jó áron kiváló specifikációkkal.... később kiderült, hogy "felújított olaj volt"...
Tud-e valaki a Metróban akciós Mobil XS 5W50 fullszintetikus olajról ? Kb 8 ezerben van 5 liter.
Nem kamu ez ??
Megnéztem a Mobil.com-on - nincs is ilyen termék...
Meg merjem venni ? Esedékes lenne a csere Astra 16V-s gépbe.