Keresés

Részletes keresés

alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14712
Aham. Én egy háromszöget számoltam, aminek az átlója lenne a kék vonal, azaz Sörgyár - Jászberényi / Kozma sarok. A piros meg a két szára (nem látszik a képen) így jön ki a 2 km +, azaz 3 perc +. A temetőnél ugye van megálló. Aztán lenne egy Jászberényi-Kozma sarkán, itt sokan le / felszállnának, egyébként. Aztán a Helikopter úton az Akadémia délnyugati sarkán, A Helikopter parknál kettő, az elején, és a végén, ahol átbújna a töltés alatt. Aztán a Madárdombnál a töltésfelöli sarkán, tehát a Flamingó-Aranylúd sarok, majd az Újlak utcánál, ahol most a holdbéli táj van a palackozóüzemnél, aztán így tovább valahogy.

Ugye elöször ezekben kéne egyetérteni:

1. A 2x2 sáv akár a Pesti út / Jászberényi, akár a Keresztúri voszinylatban nem megoldás. Már írtam, hogy miért. De azért sem, mert két hidat is szélesíteni, építeni kéne. A buszkorridornak egyébként ez lesz a baja, hogy hiába tud szabadon menni a sávban a busz, a Jászberényi úti vasúti felüljárónál be kell majd sorolnia a hidra a többi kocsi közé, és ott fog lépésben dözögni a hirhedt Jászberény-Kozma sarokig, az elbaszott lámpáig.

2. Ha megvan az első ütem, a "kerülő" 37-es hosszabítás, akkor a buszkorridor megszünhet, és oda lehet építeni a pályát. Csakhogy, ahogy én tudom, a busz korridor a lehető leghülyébb fajta lesz, mert a sáv kóvályogni fog a szélről középre, stb. Legalábbis ezt hallottam. Aztán majd meglátjuk.

3. A kötöttpályás megoldással, a nyomvonallal nem kell egyetlen hídat sem építeni, szélesíteni. A belső területen (Újlak utcatól az Elágig) lehet, hogy talán le kell mennie a föld alá, de ez csak kéregvasút. Sokkal olcsóbb, mint a lyukfúrás, vagy felüljáró, stb. építése. Az eEágtól egyébként mehetne tovább Csabára, stb. később.
Előzmény: BoGar (14707)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14711
Jaj nekem! Arról beszélgettünk, hol mehetne a villamosvonal most, nem? Ha tényleg akarnának villamosvonalat Keresztúrra a Jászberényi és a Pesti úton, akkor azt a buszkorridor helyén fogják megvalósítani, hiszen akkor már nem lesz szükség rá, illetve a buszok is mehetnének a villamossíneken, ahogy máshol a városban, illetve más városokban. Érthető voltam?
Előzmény: alibi-man (14709)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14710
és a trolis megoldás? ha már dedikált a korridor és ha már úgy döntenek hogy megépül, szerintem az üzemanyagköltségből (villany olcsóbb) a plusz befektetés (5-10%?) néhány éven belül (3-5?) megtérülne ÉS kevesebb por, zaj stb.
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14709
Lelkem, nem vagyok nehéz eset. Értem, amit mondasz. De a buszkorridor már el van döntve. Ott már nem lehet bányászkodni. Ha nem lenne eldöntve, és nem állnának neki jövőre, akkor lehetne. Is this clear? :-)
Előzmény: BoGar (14708)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14708
Jaj de nehéz eset vagy. A buszkorridor helyén kellene villamospályát építeni. Ott tudna menni a villamos, ahova most a buszkorridort tervezik. Érthető?
Előzmény: alibi-man (14706)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14707
Még egyszer megkérdezem, hogy a jelenlegi vonal mekkora kerülő lenne? Mert te az általad felvázolt piros vonalra mondtad az időt, nem az általam kérdezettre! Tehát mekkora kerülő lenne a temető és a Maglódi út közötti részen a Jászberényi út helyett? Melyiken mennyi megálló lenne?
Előzmény: alibi-man (14705)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14706
Ha buszkorridort építenek, akkor ott nem mehet villamospálya építés. Ez a gond. Viszont a Jászberényi jobb és bal oldalán (felváltva, ez a baj) van hely a sínnek.
Előzmény: BoGar (14704)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14705
Még1x. Átmenetileg 3 perces kerülő.
Előzmény: BoGar (14703)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14704
Hol menne a sínpár? Pont ott, ahol a buszkorridor.
Előzmény: alibi-man (14701)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14703
És hol állna meg, kiket szolgálna ki? És a 37es ma meglévő része nem lenne szerinted kerülő a kerületieknek?
Előzmény: alibi-man (14702)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14702
Egyébként a piros vonal 2 kmes kerülő, azaz 3 perc.
Előzmény: BoGar (14699)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14701
Egyetértek veled. Ezért van a rajzon a kék vonal Azonban első körben ezt nagyon nehéz lenne belátható időn belül megvalósítani, mert a Jászberényin, amíg ki nem sajátítanak egy-két telket, le nem bontanak egy-két épületet, addig a kék vonal nem megy. Csak oldalváltással menne, az meg elég gázos lenne. Gondold végig, hogy a Jászberényi melyik oldalán menne a sínpár. Na ez a gond.
Előzmény: BoGar (14699)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14700
Persze, normális esetben ez igaz. Csakhogy az élessarok, és a Kerepesi-Keresztúri kereszteződés képtelen lenne elnyelni az oda két sávon beözönlő autóáradatot. Én nem járok tömegközlekedéssel, mert nincs dolgom a városban, de Budapest esetén, a belváros felé iránuló forgalomnál mégis a tömegközlekedést fejleszteném. A Hungárián belül nem lehet mit kezdeni a kocsikkal.

A nyáron úgy jött ki a lépés, hogy az egyik haverom kocsijáért mentem el Szfehérvárra, vonattal. A déliből indult a gőzös. Nagyon megdöbbentem, hogy Keresztúrról, busszal, metróval milyen gyorsan odaértem a délihez. Le voltam nyűgözve. A metrónál hülyének néztek, mert megkérdeztem, milyen jegy kell, és az hogyan müködik. A milánói, párizsi, stb. metrót, rert, vágom, de a pestit nem. :-) Vagy 25 áve nem jártam BKV-val.
Előzmény: attus germanicus (14698)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14699
Nézd, megmondom neked, ez így értelmetlen, ki használná ezt a villamost? Ilyet nem érdemes építeni. Villamost csak és kizárólag a Pesti út - Jászberényi útra érdemes építeni, ahova a buszkorridort építik. Azaz ahelyett kellene.
Előzmény: alibi-man (14697)
attus germanicus Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14698
Ez a villamos lényegesen lassabban érne be a belvárosba, mint ma autóval, a dugóban... :-)
Szóval ennyi pénzért tényleg utat kéne inkább építeni, nem villamost - ha csak ez a két választási lehetőség volna.
Előzmény: alibi-man (14697)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14697
Szerintem ez a téma egyáltalán nem offos. Tudnillik arról van szó, hogy a Pesti / Jászberényi út 2x2 sávosítása értelmetlen lenne, mert legfeljebb a Maglódi / Jászberényi elágazásnál állna a 2 km hosszú sor. Szóval megoldást nem adna.

A busz korridor, mint ideiglenes megoldás jó. Ha rászoknának az emberek, sokan ledobnák a kocsit, ami csökkentené a Pesti / Jászberényi és/vagy Keresztúri forgalmát. Hosszútávon viszont valamilyen kötöttpályás megoldás kéne.

XVII ker. villamos

Az elképzelésem az lenne, hogy valahol a Madárdomb magasságában át lehetne menni a vasúti töltés alatt kis kimélyítéssel. Ott, ahol felbukkanna, jó néhány olyan telek van, amit nem is használnak, sőt egy pár eladó is. A Madárdombtól elmenne az Újlak utcáig, aztán tovább a lakótelep jobb oldalán, ahol cégek telephelyei vannak. Lehet, hogy helyenként le kéne vinni a föld alá, kéregvasútként, de ez sem biztos. Túrás nélkül nem megy. de azért ez nem Manhattan, hogy lehetetlen lenne a feladat.

A 37-es hosszabítása csak az első megoldás lehetne, második körben lehetne egy 371-es, (kék vonallal jelőltem) ami viszont a Jászberényinél válna el a 37-estől. Így a rákosmentiek két irányban is elhagyhatnák a kerületet. A 37-es, és 371-es villamossal.

Szerintem nem annyira brutális az elképzelés.
Előzmény: BoGar (14695)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14696
Ezt ne tőlem kérdezd!
Előzmény: alibi-man (14694)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14695
Igen. Túl nagy kerülő lenne mindenkinek. Mellesleg valahol kereszteznie kellene a vasutat, mivel Keresztúrra mindenképpen be kellene jönnie. De ez itt tényleg OFF, ahogy Laci mondja. Én csupán azért szóltam a témához, mert az első hozzászólónak válaszoltam még mielőtt elutaztam volna, mert úgy tűnt, fogalma sincs a kerületünk közlekedéséről. Meg kell mondanom, ez azóta még jobban bizonyságot nyert a többi hozzászólóval való vitájából is. Biztos nem itt lakik, különben tudná, miről lehet szó itt.
Előzmény: alibi-man (14693)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14694
Ezt meg pontosan hol, és mikor?
Előzmény: BoGar (14685)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14693
Ismét felteszem a kérdést. Nagyon hülyén hangzik az ötlet, a 37-es meghosszabítása valahogy a Helikopter úton keresztül? Így még vasútat sem keresztene.
Előzmény: BoGar (14667)
attus germanicus Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14692
Intézkedtem.

Bár kétségkívül egy érzékeny probléma, hogy a "közút vagy vasút" témakörnek nincs helye sehol, mert minden fórum vagy vasútbuzi, vagy betonbuzi, de ez itt már jónéhány hozzászóláson keresztül kizárólag vasútról szólt, utalás nincs közútra, remélem, törlik.
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14691

ööö... izé... biztos nem volt elég hangsúlyos...

 

bocsi, hogy belekotyogok, de szerintem van épp elég VB (nem vasbeton) topik...

 

 

(ez attusnak is szól, aki nem olvas engemet... valaki adja át neki a züzenetet... :-))

 

attus germanicus Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14690
Csak röviden, mert tényleg nagyon OFF:

>A konkrét vonalszakaszok ára ugyanis nagyságrendileg nem különbözhet a két esetben
Még ha ezt el is fogadom igaznak, akkor is áll az, hogy a HÉV esetében egy jól működő rendszerbe kapcsolom be, a nagyvasút esetében egy rakás szarba. És azt tudom jól, hogy a következő évtizedekben a nagyvasút csak rosszabb lesz, jobb nem. Álmodozni én is szeretek, de ha arról kérdezik a véleményem, hogy mi lenne hasznos, akkor igyekszem kilépni az álmok világából.
Előzmény: Népi Angyal (14680)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14689

ja: meg az M44 koncepciót...

 

ha kész lenne az M43 és M4, akkor lehet, hogy hirtelen nem is lenne rá szükség...

Előzmény: Törölt nick (14686)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14688
Pontosan, sok az agyament hülyeség, még pontos j-vel is :):):)

Szerintem nagyon sok tényadat és számítás kellene ahhoz, hogy utána a jól fogalmazni tudó emberkék formába öntsenek bizonyos ésszerű elgondolásokat.

Ehelyett úgy érzem jelenleg úgy működik, hogy valaki a hüvelykujjával húzza a vastag vonalat a térképen és ezt egy valaki elhiteti mindenkivel, hogy rendben van mindenféle számítás nélkül :)
Előzmény: Törölt nick (14684)
attus germanicus Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14687
>Ilyen gyorsforgalmi út pedig épülni fog az M0 és a Helikopter lakópark között. (M4 levezető.)
Jó, de az egy egészen másik történet.
Előzmény: BoGar (14685)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14686

hát ha van is, nem teszik közzé...

 

(még a KTI változat is elég gyenge felbontású, pedig nekem megvan a 3000x2000es változat, nem csak a weboldalon lévő 600x400as bélyegméret...)

 

igen, megint igazad van, célforgalmi számlálás kéne, amit 95 környékén végeztek utoljára...

sajnos erre nekem nincs rá6ásom...

 

nemmellesleg szerintem azért (is) nem végeznek ilyet, mert az bedöntené az M8 koncepciót, meg az M6ot sem támasztaná alá...

 

 

pl. 2 éve, mikor firtattam, hogy miafaxnak az M35, akkor azt monták a "szakik", hogy majd jól arra megy a 4es tranzitforgalma...

 

akkor ebben kicsit kételkedtem.

mostmeg tudjuk, hogy baxik arra menni...

Előzmény: Törölt nick (14683)
BoGar Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14685
A HÉV tervét ismerem, azért mondtam, hogy milyet terveznek.
Ilyen gyorsforgalmi út pedig épülni fog az M0 és a Helikopter lakópark között. (M4 levezető.) Örülni fognak az ott lakók, mert lakhatatlan lesz a lakópark.
Előzmény: attus germanicus (14675)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14684

igen, igazad van, jelenleg a kormánypárt pazarol sokak örömére...

 

ez azonban nem menti a zellenoldal baromságait...

 

most őszintén: 2x2es 67es???

 

látott már ez a baromarcú forgalomterhelési diagramot?

 

mer' úgy saccra van vagy 2000km (kettő ezer km) olyan 2x1es út, ahol nagyobb a forgalom, mint a 67esen...

 

tudom, vagy lokálpatriotizmus, de ez már nem az a kategória, ez inkább az agyament hüjeségbe tartozik...

Előzmény: Törölt nick (14681)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14683
Te azt miből gondolod, hogy ilyen, vagy ehhez hasonló nincsen??? :-):-)

Vannak cégek, akik készítik ezeket KKK, minisztérium, ukig részére. Biztos van ehhez hasonló részletezettségű ami jellemzően csak az adott szakasz keresztmetszeti forgalmi terhelését adja meg. Ebből pályaszerkezetet lehet méretezni talán. De azt, hogy hol milyen alternatív útvonalak szükségesek ahhoz, hogy a túlterheléseket kiváltsuk nem alkalmas. Ehhez a jelenlegi forgalmi viszonyokat olyan forgalomszámlálással kellene meghatározni, melyből nem csak a terhelés mértéke állapítható meg, de a „honnan-hova” járműmozgásokra is lehet következtetéseket levonni. Na ezt ha valaki vállalná, akkor ez lenne az igazán tökös feladat :):):)
Ezt mondjuk nem Pestre értem, mert az egy külön "állatfaj" (elnézést az ott élőktől, de a tekintetben tapogatunk a sötétben, mint vak a pinát), de mondjuk arra mindenképp alkalmas lenne, hogy a forgalmat (és nem a sógorom telkének érintettségét) tekintve északról, délről, keletről, nyugatról kerüljük-e el az adott települést, vagy akár egy elkerülő építése helyett alternatív útvonal kijelölése.
Előzmény: Törölt nick (14666)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!