Keresés

Részletes keresés

D55 Creative Commons License 2009.08.30 0 0 291

Ahogy előadod, számomra az derült ki, hogy azért Te sem viselkedtél vele korrekt módon...

Előzmény: phontanka (284)
Chefman Creative Commons License 2009.08.30 0 0 290
Szia Phontanka!
Javaslom írj a Zöld buszos szolgáltató weboldalán található fórumba, ott az utas panaszokat olvassák és elég gyakran szoktak is intézkedni az ügyben korrekten.
Előzmény: phontanka (284)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.29 0 0 289
Ne húzd fel ilyenen magad. Mindig előfordulnak efféle bunkó gépészek. Hozzá tartozik a buszközlekedéshez. Meg kell nekik mondani, hogy te nem ismersz olyant, hogy a helyet le lehetne foglalni és leülsz. A sofőr meg makogjon amit akar, mert neki a vezetés a feladata és az, hogy biztonságban elvigyen A-ból B-be.
Előzmény: phontanka (284)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.29 0 0 288
Nah jah.
Előzmény: Törölt nick (282)
phontanka Creative Commons License 2009.08.29 0 0 287
Bocs a duplázásért, vacakolt a zindex...
phontanka Creative Commons License 2009.08.29 0 0 284
Ma sikerült összetalálkoznom a Kapos Volán krémjével a cég Szombathely-Kaposvár járatán. Felszállás után rögtön jobb oldalt elöl ültem, az egyik ülésen volt egy mappa (ez ugye kódnyelven olyasmit jelent, hogy hülyegyerek ne üjjé má ide me foglalt), a másik ülés szabad volt, hát odaültem. Egyszer csak hallom, hogy a sofőr elkezd mormogni: "Bepréseli magát, bepréseli magát, há bepréseli magát". Megkérdeztem, hogy mi a gond. Erre mondja, hogy "Bepréseli magát, há bepréseli magát, ott a karfa, há bepréseli magát." Megkérdeztem, hogy a karfa ottléte volános szaknyelven azt jelenti, hogy nem szabad leülni? Mert akkor azon a buszon szinte minden utas szabályt szegett, lévén, hogy a karfák közül mindössze egy volt felhajtva. Reakció: "Há nem láttya, nem láttya" - és veszettül mutogatott a mappára. Jeleztem neki, hogy az csak a két ülés közül az egyiket foglalta le az általam egyébként nagyrészt ismeretlen volános kódnyelv szerint. Így érdeklődtem, hogy a másik ülés valamilyen szent tehén-e vagy hasonló, mert ebben az esetben természetesen felállok onnan. Nem volt szent tehén, de jött azért építő jellegű reakció is a díszes szakembertől: "Ugyis háttu kő leszáni, mennyen hátra". Erre az udvarias kérésre aztán felálltam, röviden jeleztem neki, hogy mennyire vagyok elégedett a szolgáltatásával és a busz hátuljába mentem. A következő megállóban le is szálltam. Én ilyen tetvekkel nem utazok.

Ez volt azt hiszem a második alkalom ebben az évben, hogy buszra szálltam, de garantálom a zöld buszostársaságnak, hogy az utolsó is. Amíg van vonat és autó, addig én ilyen gazemberekkel nem utazom. Persze ennek a csürhének akarják a mellékvonalakat is átadni.

Nyilván tudtok erre hozni ezer ellenpéldát, én is tudnék, de fizetek eleget azért, hogy ne ezt kapjam. Meg hát még tudnék is írni hasonló történeteket az elmúlt három évtizedből.
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.29 0 0 283
A Citaronak akkor is forr a vize, amikor áll... Szemléltető túlzás. Szekszárdon jócskán kaptunk meleget a Citaroktól. Hideget még nem igazán, csak amikor szakadó esőben beáznak a szigetelésnél...
Előzmény: Törölt nick (279)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.29 0 0 282
Megártott neki az alföld
Előzmény: Törölt nick (281)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.29 0 0 281
Nem kell ahhoz hegy, hogy kigyulladjon valami, még meleg sem.
Lásd GSG-332 4 éves korában hullott ki (2002.01.18, IK 395) Kép sajna nincs róla.
PK Zrt. meg szerencsétlen, hogy nála gyulladnak ki a buszok, persze ez vissza vezethető a hanyag karbantartásra is akár.
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.29 0 0 280
Szerinted van olyan busz, amelyik non-stop hegyet jár?
Annyira vegyesek a fordák az érintett állomáson, hogy nem győz táblázni a GPS minden forduló után. A Citaro például nem is mehet 36-37-es járatba. Az hisztériakeltés (és dilettantizmus), hogy azért ég ki egy busz, mert nem bírja a hegymenetet. Az okok között csak a sokadik helyen szerepel. Főleg a Citaro esetében, amikor 15 perces pihenő után a járat 2. megállójánál, hegymenetet nélkülözve gyulladt ki.
Előzmény: D55 (275)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.29 0 0 279
Hát nem égett ki, de ha nem a Nádor szállónál, akkor a Hunyadi úton a Pálosok után "dobták" ki a vizet az általam nagyra becsült Ik-620-asok. A nagyon egyszerű technika nem volt "alkalmas" arra, hogy kiégjen üzemanyagfolyás vagy villamos zárlat miatt. Tehát összehasonlításuk a mai Citárokkal vagy Conektókkal olyan, mintha egy Trabant egy Mercedessel szeretne gyorsulási versenyen indulni.

Tanár Úr!
A hozzászólását ugye csak viccnek szánta? :)
Előzmény: Törölt nick (277)
D55 Creative Commons License 2009.08.29 0 0 276
Ezt via ironia-nak írtam.
Előzmény: D55 (275)
D55 Creative Commons License 2009.08.29 0 0 275

Szerintem felesleges felhúzni az orrunkat: ilyen buszok vannak, ezekkel kell közlekedni. Bele kell törődni, hogy ezek nem bírják a hegymenetet. Ha erre megoldás az, hogy hegymenet után síkvidékre küldjük őket (nem vagyok benne biztos, de Te sem győztél meg az ellenkezőjéről), akkor ezt kell tenni.

JUV-053 Creative Commons License 2009.08.28 0 0 274

Sziasztok!

 

Az új KT-s Scaniaknak valakitől elkérhetném a rendszámait és egy pár fotót róluk?

És ha lehet azt is, hogy miket selejteztek az érkezésük miatt.

 

Előre is Köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2009.08.28 0 0 273
Össze kell mindent vakarni a padlásról ínséges időkben :)
Előzmény: Törölt nick (272)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.28 0 0 272
Én a BPV-054-est nem temetném. Fog az még 2-est járni...
Előzmény: Törölt nick (270)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.28 0 0 271
A Citaro 33-asba ment (és előtte is ott volt kétszer reggel) amikor leégett az Irgalmasok utcájában. Az a busz, amelyik nem bírja a hegymenetet, az nem alkalmas a közlekedésre. Nem a 60-as 70-es években vagyunk.
Előzmény: D55 (267)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.28 0 0 270
Az automata váltóba épített retarder azért melegíti a hűtővizet :)

Néhány kép.

Buszok a halálsoron. Ők keréken halnak meg.



Előzmény: Törölt nick (269)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.28 0 0 269
A fékezés egy helyes meglátás, de korántsem annyira megterhelő dolog a motorfék, mint a hegynek felfelé való gyorsítás.
Előzmény: D55 (267)
D55 Creative Commons License 2009.08.28 0 0 268
Amit Pesten láttam, az egy 412-es volt, néhány hónappal ezelőtt.
Előzmény: D55 (267)
D55 Creative Commons License 2009.08.28 0 0 267

Lefelé minimális a motor terhelése? Fékezésnél is?

 

Én csak azt tudom, hogy a Citaro is hegyi vonalon volt, amikor kiégett, meg a HCL-098 is, de a Pesten, a Ferenciek terén is egy 178-as füstölt, ami valószínűleg aznap már felment párszor a Naphegy térre...

 

Hogy a tegnapi (?) pécsi busztűt melyik vonalon volt, azt nem tudom...

Előzmény: Törölt nick (266)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.28 0 0 266
Nem kell ismerni ahhoz semmiféle fordát, hogy megállapítsuk: a hegyi vonalaknak van egy olyan sajátossága, hogy felfelé a dombnak meredek az út, viszont lefelé ugyan olyan leejtős. Ebből következik: a motor terhelése lefele irányba minimális. Pl. a 35-ös járatban visszafelé a Dömörkapunál már le is van hűlve az autóbusz motrorja, hát még mire a Főpályaudvarra ér. A felvetésed egy kicsit fájt...
Előzmény: D55 (264)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.28 0 0 265
persze, meg nyári melegben vizet is osztani kellene a buszoknak nem? Minden sarkon friss hideg Szentkirályi ásványvizet kellene önteni nekik a tartályba.... :-))
Előzmény: D55 (264)
D55 Creative Commons License 2009.08.28 0 0 264

Nem nagyon ismerem a fordákat, de szerintem jó lenne, ha 34-35-36-37 után másfelé tenne a busz egy kanyart. Persze, nem biztos, hogy annyi idő alatt kellőképpen lehűlne a motor...

Előzmény: tibbee41 (263)
tibbee41 Creative Commons License 2009.08.28 0 0 263
Motorgyilkos ez a 35-ös járat. :)
Előzmény: Törölt nick (262)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.27 0 0 262
Elő-elfordul aszongyák :)

Gondolom holnapra helyrepofozzák, aztán uzsgyi.
Előzmény: Törölt nick (261)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.27 0 0 261
Ma ismét kigyulladt egy busz Pécsen. Egy IK-415-ös.
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.27 0 0 260
Jogos, lemaradt a város név, Pécsre gondoltam.
Előzmény: Törölt nick (259)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.26 0 0 259
Melyik város központja? Én este 6-ra értem haza vasárnap.
Előzmény: Törölt nick (258)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.26 0 0 258
Mindenki érti a viccet, de ebben a gazdasági válságban nem jó viccelődi.

Vasárnap nem volt egy kicsit beállva a városközpont a sok busz miatt? :-))
Előzmény: Törölt nick (257)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!