Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Szia Phontanka! Javaslom írj a Zöld buszos szolgáltató weboldalán található fórumba, ott az utas panaszokat olvassák és elég gyakran szoktak is intézkedni az ügyben korrekten.
Ne húzd fel ilyenen magad. Mindig előfordulnak efféle bunkó gépészek. Hozzá tartozik a buszközlekedéshez. Meg kell nekik mondani, hogy te nem ismersz olyant, hogy a helyet le lehetne foglalni és leülsz. A sofőr meg makogjon amit akar, mert neki a vezetés a feladata és az, hogy biztonságban elvigyen A-ból B-be.
Ma sikerült összetalálkoznom a Kapos Volán krémjével a cég Szombathely-Kaposvár járatán. Felszállás után rögtön jobb oldalt elöl ültem, az egyik ülésen volt egy mappa (ez ugye kódnyelven olyasmit jelent, hogy hülyegyerek ne üjjé má ide me foglalt), a másik ülés szabad volt, hát odaültem. Egyszer csak hallom, hogy a sofőr elkezd mormogni: "Bepréseli magát, bepréseli magát, há bepréseli magát". Megkérdeztem, hogy mi a gond. Erre mondja, hogy "Bepréseli magát, há bepréseli magát, ott a karfa, há bepréseli magát." Megkérdeztem, hogy a karfa ottléte volános szaknyelven azt jelenti, hogy nem szabad leülni? Mert akkor azon a buszon szinte minden utas szabályt szegett, lévén, hogy a karfák közül mindössze egy volt felhajtva. Reakció: "Há nem láttya, nem láttya" - és veszettül mutogatott a mappára. Jeleztem neki, hogy az csak a két ülés közül az egyiket foglalta le az általam egyébként nagyrészt ismeretlen volános kódnyelv szerint. Így érdeklődtem, hogy a másik ülés valamilyen szent tehén-e vagy hasonló, mert ebben az esetben természetesen felállok onnan. Nem volt szent tehén, de jött azért építő jellegű reakció is a díszes szakembertől: "Ugyis háttu kő leszáni, mennyen hátra". Erre az udvarias kérésre aztán felálltam, röviden jeleztem neki, hogy mennyire vagyok elégedett a szolgáltatásával és a busz hátuljába mentem. A következő megállóban le is szálltam. Én ilyen tetvekkel nem utazok.
Ez volt azt hiszem a második alkalom ebben az évben, hogy buszra szálltam, de garantálom a zöld buszostársaságnak, hogy az utolsó is. Amíg van vonat és autó, addig én ilyen gazemberekkel nem utazom. Persze ennek a csürhének akarják a mellékvonalakat is átadni.
Nyilván tudtok erre hozni ezer ellenpéldát, én is tudnék, de fizetek eleget azért, hogy ne ezt kapjam. Meg hát még tudnék is írni hasonló történeteket az elmúlt három évtizedből.
A Citaronak akkor is forr a vize, amikor áll... Szemléltető túlzás. Szekszárdon jócskán kaptunk meleget a Citaroktól. Hideget még nem igazán, csak amikor szakadó esőben beáznak a szigetelésnél...
Nem kell ahhoz hegy, hogy kigyulladjon valami, még meleg sem. Lásd GSG-332 4 éves korában hullott ki (2002.01.18, IK 395) Kép sajna nincs róla. PK Zrt. meg szerencsétlen, hogy nála gyulladnak ki a buszok, persze ez vissza vezethető a hanyag karbantartásra is akár.
Szerinted van olyan busz, amelyik non-stop hegyet jár? Annyira vegyesek a fordák az érintett állomáson, hogy nem győz táblázni a GPS minden forduló után. A Citaro például nem is mehet 36-37-es járatba. Az hisztériakeltés (és dilettantizmus), hogy azért ég ki egy busz, mert nem bírja a hegymenetet. Az okok között csak a sokadik helyen szerepel. Főleg a Citaro esetében, amikor 15 perces pihenő után a járat 2. megállójánál, hegymenetet nélkülözve gyulladt ki.
Hát nem égett ki, de ha nem a Nádor szállónál, akkor a Hunyadi úton a Pálosok után "dobták" ki a vizet az általam nagyra becsült Ik-620-asok. A nagyon egyszerű technika nem volt "alkalmas" arra, hogy kiégjen üzemanyagfolyás vagy villamos zárlat miatt. Tehát összehasonlításuk a mai Citárokkal vagy Conektókkal olyan, mintha egy Trabant egy Mercedessel szeretne gyorsulási versenyen indulni.
Tanár Úr! A hozzászólását ugye csak viccnek szánta? :)
Szerintem felesleges felhúzni az orrunkat: ilyen buszok vannak, ezekkel kell közlekedni. Bele kell törődni, hogy ezek nem bírják a hegymenetet. Ha erre megoldás az, hogy hegymenet után síkvidékre küldjük őket (nem vagyok benne biztos, de Te sem győztél meg az ellenkezőjéről), akkor ezt kell tenni.
A Citaro 33-asba ment (és előtte is ott volt kétszer reggel) amikor leégett az Irgalmasok utcájában. Az a busz, amelyik nem bírja a hegymenetet, az nem alkalmas a közlekedésre. Nem a 60-as 70-es években vagyunk.
Lefelé minimális a motor terhelése? Fékezésnél is?
Én csak azt tudom, hogy a Citaro is hegyi vonalon volt, amikor kiégett, meg a HCL-098 is, de a Pesten, a Ferenciek terén is egy 178-as füstölt, ami valószínűleg aznap már felment párszor a Naphegy térre...
Hogy a tegnapi (?) pécsi busztűt melyik vonalon volt, azt nem tudom...
Nem kell ismerni ahhoz semmiféle fordát, hogy megállapítsuk: a hegyi vonalaknak van egy olyan sajátossága, hogy felfelé a dombnak meredek az út, viszont lefelé ugyan olyan leejtős. Ebből következik: a motor terhelése lefele irányba minimális. Pl. a 35-ös járatban visszafelé a Dömörkapunál már le is van hűlve az autóbusz motrorja, hát még mire a Főpályaudvarra ér. A felvetésed egy kicsit fájt...
persze, meg nyári melegben vizet is osztani kellene a buszoknak nem? Minden sarkon friss hideg Szentkirályi ásványvizet kellene önteni nekik a tartályba.... :-))
Nem nagyon ismerem a fordákat, de szerintem jó lenne, ha 34-35-36-37 után másfelé tenne a busz egy kanyart. Persze, nem biztos, hogy annyi idő alatt kellőképpen lehűlne a motor...