Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Kösz. Ilyent láttam néhányat a harcrend közepéről. Olyan is volt, ami induláskor pont a valagát mutatta felénk. Marha gyorsan becsuktuk a kabinajtót.
Egyébként akárhány lövészeten voltam, (az 1984-es kivételével) mindig a legszerencsésebb helyről néztem végig a programot. 1984-ben tartaléknak vittek ki, és végre egy harci munkát végig tudtam nézni az UV kabinból. Egy RM-re még indítottam is egy rakétát. Az persze tény, hogy nem azon múlt a siker.
az volt a jellemzőjük, hogy közvetlenül ott voltak a gép alatt.
En nem ezekre gondoltam. Kezdenek elterjedni a kis meretu (ezert persze kis teljesitmenyu) droton vagy uvegszalon vontatott zavarok. Ezekben persze csak az ado van, a tobbi (vevo, feldolgozo) a gepre van szerelve. A kis meretet szo szerint kell erteni, pl. a Gripenhez keszitett BO2D 55 mm-es atmeroju. itt egy rajz az amerikai AN/ALE-50-rol (nem eppen meretaranyos :-)), jo esellyel ilyet hagytak el Magyarorszagon 1999-ben (amit az akkori sajto, a ra jellemzo precizitassal, harckocsirombolo toltetnek nevezett) :-)). A modernebb (AN/ALE-55) verzio mar azt is tudja, hogy nem eg el, ha bekapcsoljak az utanegetot. :-)
Szinte minden gép alá fel lehetett - és kellett is - rakni valami zavaró eszközt (nekünk tudomásom szerint nem volt). Ezek valamelyik konzolra külső függesztékként kerültek fel, és az volt a jellemzőjük, hogy közvetlenül ott voltak a gép alatt. Az orosz gépeken valamelyik szárny alatt (mert középre került a póttartály) a másik oldal a levegőben töltötte a gépeit, azért őket ez a dolog nem érdekelte. Viszont nagyon hasonlított a póttartályra.
"Vágatlanul két és fél óra. Csak cenzúrázott képeket és filmrészleteket fogok ide feltenni."
Sajnos, amikor én aktív voltam a szakmában, akkor ilyesmire még nem nagyon volt technikai lehetőség. Akinek volt, az meg nem értett hozzá, az szarul sikerült.
Engem viszont a vágatlan verzió érdekelne, már csak azért is, mert a rövid - látszólag rosszul sikerült - részletekben lehet felfedezni a régi ismerősöket.
Ma felhívott egy haverom, és azt mondta, hogy az információja szerint Pintér valami új rakétát állított ki a közelmúltban, egy közös ismerősünk szerint valami "interkontinentális - ballisztikusat"
Tenyleg az, egy SS24 raketa, ha erdekel, angolul is talaltam leirast a raketarol.
Szerinted mennyire lehetett azt a zavarót "kilógatni"?
Egy csomot keresgeltem a neten, de sehol sem talaltam erre adatot (illetve az egyik oldalon annyit irtak, hogy eleg 100 m-t elterinteni a raketat).
Viszont talaltam 2 dolgot ekozben, ami nekem erdekes:
-a gripenekhez is van kilogathato zavaro (vajon meg is vettuk?): itt es itt irnak rola
-an/ale-50:"Aviation Week and Space Technology (31 May 1999), citing Air Force officials, reported that 30 surface-to-air missiles had been fired at B-1 bombers over Yugoslavia. Of these, 10 actually locked on to the B-1s, and then were diverted." Jugoszlavia folott 30 legvedelmi raketat indiottak B-1-esek ellen, ezek kozul 10 befogta a gepet, de utana elteritettek.
Ma felhívott egy haverom, és azt mondta, hogy az információja szerint Pintér valami új rakétát állított ki a közelmúltban, egy közös ismerősünk szerint valami "interkontinentális - ballisztikusat"
Sajnos semmit nem tudok a dologról, ezért az információ forrását nem tudtam élből lehülyézni.
Nem tudom, hogy a kedved, vagy a tudásod hiányzott -- elnézést, csak a saját szavaidat használom ;-) --, de szerintem nemigen cáfoltál olyan dolgokat, amiket én felvetettem.
"(esetleg hozzateve, hogy az elso raketa a kilogatott zavarot teszi csak tonkre, es a masodik megy maga a gep ellen)." Szerinted mennyire lehetett azt a zavarót "kilógatni"? Mert a rakéta harci rész hatósugara 40 - 120 méter. Tehát az a rakéta, amelyik elsőre leszedi a zavarót, az nem hagyja ott a gépet sem.
"Megvan a videója, csak még lusta voltam bedigitalizálni."
Ne tessék tökölni kérem, és az eredményre többen kíváncsiak vagyunk.
"Nem emlékszem a nyeva bontás-telepítés normaidejéra, de szerintem az is vagy 1,5 óra. Azt el tudom képzelni, hogy gyorsítják a folyamatot, hogy max 1-2 állványt tesznek csak le, így talán 40 percre lecsökkenthető (a volt nyevások megmondják)."
Ha nem vittél mindent, akkor le lehetett szűkíteni akár 20 - 25 percre is. Az UNV-t daruzás nélkül egy UAZ-zal is össze lehetett rakni, és kellő gyakorlattal igen hamar össze lehetett rakni. A harchelyzet meg egyébként igen komoly motiváló tényező.
"A roncsból egyébként meg lehet(ne) állapítani, hogy rakéta vagy csöves légvédelem szedte le?" Na szóval egy ma használatos repülőgép lelövését ne úgy képzeljétek el, mint a kifejezetten autentikus háborús amerikai filmek II. VH. béli repülőgépeit. Azok - persze ez akár igaz is lehet - a franc tudja hány száz találat után is leszálltak Angliában. A mai repülőgépek sárkánya a nagy sebesség miatt egy egészen kis sérülés következménye képpen is igen nagy károsodást tud szenvedni. (egy kis repesz, és a huzat elkezdi felbontani a lemezt, ami felnyílik, mint a konzervdoboz.) egy ilyen találatnak általában robbanás a vége, amit elő tud idézni rakéta repesze, vagy csöves légvédelmi ágyú lövedéke vagy repesze is. Ne feledjétek, hogy a csöves eszközök is robbanó lövedékkel dolgoznak. Már a ZU-23-2 gépágyú OFZT lőszere is robbanó volt időzítő gyújtóval.
Egy ilyen (akármilyen) találat következménye pedig ugyanaz.
Ma már nem úgy működik a dolog, hogy a pár éve a Balatonból kifogott IL-2 motorblokkjában ott volt a 37-es légvédelmi gépágyú lövedék, tehát meg lehetett állapítani, hogy ki lőtte le és mivel.
Az SZ-125 komplexumot egy kicsit ismerem. Annak a technikának a paraméterei alapján alapból "tudnia" (1984-ben lőtéren, a jól kihegyezett technikával stabil automata követésre tudtunk venni egy jókora madarat. Hogy mi az, az csak TV üzemmódban derült ki.) kell a lopakodót. Azt persze jó lenne tudni, hogy ez a drága jó ember mi a fenét mókolt a technikán, anélkül pedig csak azt tudom mondani, hogy szerintem lehetséges a dolog.
Ha egy lopakodo zavarast, vagy barmi mas aktiv radiotevekenyseget vegez, akkor onnantol kezdve azt kepzelem, hogy kenyelmesen le lehet loni passziv radarral. Nem? (esetleg hozzateve, hogy az elso raketa a kilogatott zavarot teszi csak tonkre, es a masodik megy maga a gep ellen).
Az utolsó Ashaluki lövészeten a magyarok eredményesen lőttek lopakodót szimuláló célra!!! Nem upgrade technikával hanem síma VSZ felszereléssel. (Volhov M3 ha jól emlékszek)
Nem gondolom, hogy vitatkoznék, mert nem voltam kinn szerencsétlenségemre lövészeten, bár vagy háromszor felkészültem rá.
Azonban az utolsó lövészet a lengyeleknél volt az M3-al.
Megvan a videója, csak még lusta voltam bedigitalizálni.
Azért azt elképzelhetetlennek tartom, hogy a jenkik zavarás nélkül repkedjenek csak úgy a légifölénykivívásától függetlenül.
Ahogy írtad : Alacsony észlelhetőségű a hivatalos megnevezése, vagyis kisebb zavarási teljesítménnyel elnyomható a róla a radar felé visszavert jel.
Szerinted nem volt zavarás? Az jenkik nem tudtak róla, hogy van egy pár komplexum, ami látja a gépüket (sőt ezekszerint mind)? Csak ez az egy komplexum tudta leszedni? Senki még csak nem is látta?
Számomra ez az érdekes.
Egyébként nemcsak a P18, hanem az SZNR-ek bakapcsolására is azonnal reagáltak az AWACS-ok, az RPK-ról nem is beszélve.
Nem emlékszem a nyeva bontás-telepítés normaidejéra, de szerintem az is vagy 1,5 óra. Azt el tudom képzelni, hogy gyorsítják a folyamatot, hogy max 1-2 állványt tesznek csak le, így talán 40 percre lecsökkenthető (a volt nyevások megmondják).
Valószínűleg ilyen egyszerű a magyarázat. Volt egy upgrade technika, csak nem ült ott az "instruktor". (a benfentesek tudják miről van szó).
Azt is eltudom képzelni, hogy ivánék összes NYEVA osztálya azóta át van alakítva. Ahogy megjelent a VOLHOV-nál (DVINA) az alávilágítás a nagymagas-nagysebes célra, szerintem az új NYEVA rávti pultján ott van a "LOPAKODÓ" gomb. :-))
Az utolsó Ashaluki lövészeten a magyarok eredményesen lőttek lopakodót szimuláló célra!!! Nem upgrade technikával hanem síma VSZ felszereléssel. (Volhov M3 ha jól emlékszek)
A lopakodó látható a radaron, soha nem is állították (a sajtót kivéve) hogy nem lenne az.
Alacsony észlelhetőségű a hivatalos megnevezése, vagyis kisebb zavarási teljesítménnyel elnyomható a róla a radar felé visszavert jel.
Pl a B-52 -esnek akkora a felületéről visszavert jele, hogy az általa leadott maximális zavarás esetén is 13 mérföldről észlelhető, mivel nagyobb a visszavert jel teljesítménye, mint a fedélzeten lévő zavaró berendezéseké.
1. Naná, de ha pont egy volt jugó Nyeva parancsnok teszi, akkor már valószínűbb a dolog.
2. Általában leszerelés utáni évek számához van kötve a dolog. Nállunk pl 12 év.
3. Volt egy olyan verzió, hogy egy a NATO-központban dolgozó tiszt adta oda jugóknak a repülési tervet, illetve ennek volt egy olyan alverziója is, hogy elvileg nem használhatták volna kétszer ugyanazt az útvonalat.
Ezt csak a sajtó találta ki. Mértéktartó körök mindíg a zavarás alacsony szintjére hivatkoztak.
5. Az RTL-en még jóváírták neki egy B2-es lelövését is, ha jól értettem.
A roncsból csak a pilótafülke teteje és a pilóta néhány személyes tárgya látható a belgrádi reptér melletti múzeumban. A többi részét valószínűleg az Uralon túl tanulmányozzák azóta is elmélyülten :-)
A B2-es sztori hülyeség. Úgy emlékszem az USAF egyáltalán nem veszített el harci körülmények között B2-est.
Szóval, ha jól értem, amennyiben az F117-es útvonala ismert volt és egy adott pont feletti átrepülésének a hozzávetőleges idejét is ismerték, akkor akár upgrade, akár nem upgrade technikával felderíthető volt?
Valószínűleg ilyen egyszerű a magyarázat. Volt egy upgrade technika, csak nem ült ott az "instruktor". (a benfentesek tudják miről van szó).
Azt is eltudom képzelni, hogy ivánék összes NYEVA osztálya azóta át van alakítva. Ahogy megjelent a VOLHOV-nál (DVINA) az alávilágítás a nagymagas-nagysebes célra, szerintem az új NYEVA rávti pultján ott van a "LOPAKODÓ" gomb. :-))
Nagy valószínűséggel igazad van ! Azt még se mondhatták, hogy a Román határon a sószállítmány alatt ( ahogy pl az RD 33 as hajtóműveket is "szállították" ) csempésztük be az új "upgrade" technikát.
Szerintem sokkal egyszerűbb a magyarázat. Hozzáteszem ez csak feltételezés!!!
Tehát, egyszerűen megsértették az embargót és kész. Így juthattak hozzá olyan kiegészítő eszközhöz amely segítségükre volt. Hogy miért csak egy osztályhoz jutott el? Nos a gyártó (szándékosan nem nevezek meg senkit) nagyon is tisztában volt az embargó megsértésének következményeivel - veszélyével, DE!!! Ki lehetett próbálni a kütyüt harci helyzetben. Nem akarom elvitatni Dani úr tehetségét és hozzáértését, de nem hinném, hogy akár egy OPK. csak úgy belepiszkál a technikába. Ez egy elég komplex rendszer és egy ilyen barkácsolás...különösen háborús helyzetben....nehezen hihető.