Keresés

Részletes keresés

fargo Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70195
JóNapot :-)

Elektronyika:
Hogy mennyire tartósak a kocsikban az elektronyikák, arra nézve talán egy kis adalék -- megint - a 480-as. Nézz be egy 480-assal foglalkozó fóruba, a lelkes tulajok már manapság raktározzák maguknak a CEM meg VEM modulokat. A 480 ugyan extrém eset ilyen szempontból, de szinte mindegyikben cserélték már a központi vezérlôegységet, az ABS kompjuterét, a légtömegmérôt, vagy valami ilyesmit. Hogy ez mitôl megy tönkre, azt nem tudom, pedig ezek még az egyszerűbb, drabális elektronikák. 100-300 rugó között van darabja.

Amúgy a Volvonál 30 év goodwill van a kocsikra, azaz 30 éves koráig minden Volvohoz kapható minden alkatrész, vagy valami, amivel helyettesítheted...

Shell benzin:
Felejtôs, szerintem nem a benzin fajtája, hanem a kút tisztasága a mérvadó. Ha az ember talál egy kutat, ahol jó naftát lehet tankolni, akkor oda kell járni, legyen az Aral vagy OMV vagy akármi. Nekem az Egér úti Total jött be. Régebben a Hengermalom utcai Aralhoz jártam, mára nagyon gagyi lett, érezhetôen kaka ott a benzin. A Shellt én is notóriusan kerülöm, jobbára azért, mert átverôsek. A minap egy zacskó koktéljeget vettem az egyiknél, a 315 forintos ételnél is le akartak venni, egy ezressel kevesebbet adott vissza a liba. Ráadásul a jég is roszz volt, apróra törött darát kaptam kockák helyett...

Smallprince Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70194
No jol van, akkor en vallalok egy tesztet:
tankolok 10et felvaltva aztan nezek
valami szignifikancia szintet vagy mit.
Lehet, hogy sokba fogok meg kerulni egyszer
a v-ero keveroknek...:)

Kisherceg

Tvnet_Sanya Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70193
Jah! Udv! :)
Előzmény: Smallprince (70188)
Weasy Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70192
Ahojj!

Üdv az egybegyülteknek!

Kisherceg! Gratula a vashoz :)))!
Személy szerint csak parasztvakítást látok ezekben a csiri-biri multituti off shelles on gezemicékben. Ha véletlenül jobb is lenne a sima üzemanyagnál, az árkülönbözetet biztos nem hozza ki.
CD tár elvileg a csomagtartóban szokott lenni, mostanikanál néha beköltözik a kesztyűtartóba. A gyári aranyárban, talán nézd meg az ebay-en, néha szoktak ilyesmik lenni jó árban.

Előzmény: Smallprince (70188)
Smallprince Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70191
Koszonom az udvarias fogadtatast!
Tudtam, hogy a benzinre "ugrik" mindenki,
arzert kerdezem, itt tenlyeg csak az
S40.es 1.6os pajtasokat kerdem,
topicrontasi szandek nelkul.
Ugy tudom az OMV es/vagy az aral hozza kintrol
a tobbi MOLtol vasarol, de azert adalekokat
tesznek bele. En eddig praktikussagi es
az elobbi okok miatt totalnal tankoltam
(az volt a legkozelebb) de az extulaj
eskudozik, gondoltam, hatha...
Azert tovabbi infokat szivesen hallok,
vallasi es egyeb indulatok/vitak elkerulese
mellett :)
CD-tar csatlakoztatoja csomagtartokarpit alatt vagy a muszerfalhoz van vezetve?
Koszi
SP
Előzmény: doktor úr (70190)
doktor úr Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70190
Szia Smallprince, üdv a klubban, és gratula a sakálhoz! benzin ügyben: vagy ismét hatalmas vitát vált ki a kérdésed - ez megtörtént egy-két hete - vagy saját tapasztalataidra hagyatkozol. Cd-rár ügyileg: van gyári kivezetés, de a tár ára kb. 150E HUF (forrás fargo), úgyhogy gondold meg!
Előzmény: Smallprince (70188)
Tvnet_Sanya Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70189
"Shell V-Power 95-ossel erezhetoen
jobban megy az auto es picivel kevesebbet eszik."

Naaaaa! :) Az uzemanyagokat mindenki (Shell, OMV, stb.) a MOL-nal veszi Szazhalombattan. Kivetelt kepeznek a 99+-os anyagok. Csak azt figyeld, hogy megbizhato-e a kutas es van-e buborek az ellenorzo gombban lathato benyaban. A Shell-t en peldaul messze elkerulom mar regota. :)

Előzmény: Smallprince (70188)
Smallprince Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70188
Kedves Markatarsak!
Ket hete vettem egy 4eves 1.6os S40est 77ezer km-mel. Az elso es egyetlen eddigi tulaj, akit
szemelyesen ismerek (tehat biztosan tiszta forras)
szerint a Shell V-Power 95-ossel erezhetoen
jobban megy az auto es picivel kevesebbet eszik.
Eddig haromszor tankoltam felvaltva,V.P.-t
es simat, amit nem tartok
reprezentativ mintavetelnek.Van valakinek
tapasztalata, milyen benzint erdemes hasznalni
ezzel a motorral? Tobbnyire varosi hasznalat
mellett valamivel 10liter folott eszik,
de kivancsi vagyok szerintetek erdemes-e
egyaltalan probalkozni, kisebb fogyasztas eleresevel (az erkulonbseg 6%, de nekem
nem mindegy mennyi szart eregetek ki)
netan menjek az OMV-hez...:).?
Ugy gondoltam legjobb, ha elso kezbol
kapok infot a hasonlo 1.6os motorosoktol.
Ja, es a cd-tart kezelo, de csak kazettas
magno van benne. Ebbe hova szerelheto
a cd-tar, van-e gyari default kivezetes
hozza?
Elore is koszonok minden tippet!
SP

C20NE Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70187
Sztííív

Annyi matrica figyelmeztet a légzsákokra, hogy alig lehet kilátni a szélvédőn.... bár lehet, hogy alfabéták :-))))) Az Ivanics árult 2.0 - át 3 légzsákkal is, használtan.

Zoli

Előzmény: Sztííív (70186)
Sztííív Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70186
pedig rengeteg az ilyen. már többet is találtam.:)
mexicóba ennyi volvó ment volna, amit mindenképpen Mo.-ra kellett visszahozni? :)))
egyébként úgy vettem észre, hogy általában a 2.0-s modellek négy légzsákkal jönnek. de találtam 1,2 és 3 légzsákost is. azért figyelembe kell venni az emberi tényezőt is:)) lehet, hogy nem tudják megszámolni:)
Előzmény: Sanya_ (70183)
C20NE Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70185
Sztííív

1998 júniusi.

Onnan gondolom, hogy Renault mert eléggé sok made in france feliratú alkatrész van benne és ez a motor megtalálható a lagunában is . Nem hinném , hogy a volvo adott motort a franciáknak.

Zoli

A nick egy régi szerelem emléke....állandóan szereltem :-)), de imádtam . A mostani kicsit más...:-)))

Előzmény: Sztííív (70184)
Sztííív Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70184
mikori évjárat?
Előzmény: C20NE (70179)
Sanya_ Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70183
Akkor az valami for Mexico edisön lehet. Száz szónak is egy a vége. Nem venném meg. Mert innentől bizonytalan az előélete.
Előzmény: C20NE (70176)
Sztííív Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70182
azt hittem opelos vagy :)) a nevedből:)
köszönöm, a véleményt.
próbáltad a dízelt is? vagy honnan tudod, hogy a rönó motor, (mert ugye a dízel az) rezonál?

ülj be egy 850T5-be és Te is megtudod mi a brutális gyorsulás :)))
de télleg köszi! :)

Előzmény: C20NE (70179)
Sanya_ Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70181
a , bocs , azt hittem az 1.6-os 40-esről beszélsz . A Focus egyébként 1154 kg .

Én úgy 1050kg-ra emléxem. A saját kétezresem volt 1230kg.

Nem az üléseket tolják hátrébb , hanem nagyobb lesz a két tengely között a hely , ezáltal az első és a hátsó ülések közti hely is .

De ez csak úgy lehet, ha hátrább tolják az üléseket!!! :-) Vagy persze az elsőket előbbre, de az a Volvonál nem szokás. :-)

Előzmény: Palaczk (70175)
Tvnet_Sanya Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70180
Ami viszont iszonyat nagy szemetseg a Goteborgiaktol, hogy a tempomatelektronikat vezerlo software-t 94 eFt-ert kuldik meg a markakereskedokhoz. Igen jol latjatok! Soha senki sem kert meg egy programsorert (5-16 kbit) ennyire sok penzt. Meg az egy oranyi rezsioradijat sem tartom realisnak azer a 2 percnyi munkaert, amellyet arra forditanak, hogy _mindenfele bontas nelkuli letoltesert ki kell fizetni. Ugyanez - tempomat karral egyutt - az A8-as AUDI-ba 17 eFt. Nah! Hat ez a g@cis@g!
C20NE Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70179
Sztííív

3 hónapja egy V40 2.0 automatát hajtok eléggé felszerelt (aut. váltó, klíma , ülésfűtés, kipörgés gátló, tempomat, ...stb) Eddig 2 helyzetjelző izzót cseréltem benne (93000 Km) meg a vételkor(87000km) a vezérműszíjat + olajakat szűrővel. Azóta csak tankolok és megyek vele. Sport gombbal nekem brutálisnak tűnő gyorsulásokra képes de finoman nyomva igazi öreguras autó. Fogyasztás városban ( amiben néha Árpád híd 1 óra :-(( ) 12 lite országúton 8 tól fölfelé attól függ hogyan nyomod. A "rönó" motorral nekem csak 1 bajom van kicsit rezonál fordulaton.

Üdv.: Zoli

Előzmény: Sztííív (70174)
Tvnet_Sanya Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70178
Van egy aprosag amit elfelejtesz. Te tetted fel a kerdest arrol, hogy melyik kiskocsi ment regebben 250 ekm-t. Erre en adtam egy utos valaszt. Se nem volt premium minosegu auto, se nem egyedi teljesitmeny a millio kilometer, hanem altalanos jellemzo erre a tipusra. Az adott idoszakban pedig meg nem voltak aszfaltos orszagutak es melleirtam a komforttalansagot is. Ez elegge objektiv vagy nem?
Előzmény: Palaczk (70172)
Palaczk Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70177
Nem hallottam semmi extra negatívumot az 1.9 TD 40-esekről . Mondjuk az még régi iskolás dízel , nem hasonlítható össze a modern direktbefecskendezősökkel , de azért elég jól megy a 90 lóerejével .

A többi , korai gyártású 40-esnek sem a motorjaival volt a gond , hanem inkább a kidolgozási minőségükkel , de ez csak 99 előtt volt téma .

Előzmény: Sztííív (70174)
C20NE Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70176
Sanya_

"Amúgy V40-ből soha nem volt két légzsákos, a minimum a 3."

Nincsenek kőbe vésett igazságok, vigyázzunk az ilyen kijelentésekkel! Gyári nem magyar piacra szánt s/v40 ben volt még 1 légzsákos is !!

Üdv.:Zoli

Előzmény: Sanya_ (70163)
Palaczk Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70175
Ja , bocs , azt hittem az 1.6-os 40-esről beszélsz . A Focus egyébként 1154 kg .

Nem az üléseket tolják hátrébb , hanem nagyobb lesz a két tengely között a hely , ezáltal az első és a hátsó ülések közti hely is .

Előzmény: Sanya_ (70171)
Sztííív Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70174
köszönöm neked:) de inkább arra lennék kíváncsi, hogy mennyire jó-e vagy nem. megbízható-e vagy nem, meg ilyenek :) rönó létére hogy van összerakva.
de most hirtelen találtam két 2.0-s V40-t. inkább az :))mégiscsak ~140Le és nem 90:)
Előzmény: Sanya_ (70170)
Tvnet_Sanya Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70173
"ha elromlik a 286-osod"

Ugyvan "ha elromlik", de nem romlik el. Hany processzor-meghibasodast lattal eddig? Az alaplapi kondik szoktak csak kifingani - kinyilnak mint rozsa - a javitasa 1-2 eFt. Ha kell adok cimet 5-ot is ha kell.

Előzmény: doktor úr (70168)
Palaczk Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70172
Hagyjál már a T-modellel ... annak az volt a titka , hogy minden falusi kovácsműhelyben meg lehetett javítani :)))

Másrészt elég nehezen lehet a T-modellt a mai Polo-kategóriának megfeleltetni , de szívózásra persze remekül alkalmas ;D ...

Előzmény: Tvnet_Sanya (70166)
Sanya_ Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70171
Ha az üléseket hátrébb tolják, de a hossz csökken, akkor csökken a csomagtartó mérete. Hogy ez ne következzen be, ezért magasítják az autót. Ezzel két dolgot nyernek: egyrészt nem kell hátratolni az ülést, másrészt ha hátrébb is tolják, akkor se csökken a csomagtartó.

Az 1.6-os OFF kókusz ON 1 tonna.

Előzmény: Palaczk (70169)
Sanya_ Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70170
Minden nepper azt hoz be, mert most a dízel a divat.
Előzmény: Sztííív (70160)
Palaczk Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70169
Nem a belmagasságról beszéltem (az is nagyobb lesz amúgy) , hanem az utastér belső szélességéről , illetve a hátsó lábhelyről . A mostani 40-esek nem a legjobbak ezen a téren (ahogy a te példád a 460-assal is igazolja) , a mostaninál ezt orvosolják majd , de nem a csomagtartó rovására , hanem elsősorban a megnövelt tengelytáv révén .

Ami a súlyt illeti : az 1.6-os S40-esre írtad , hogy alig több , mint 1 tonna ? Azért ez elég finom megfogalmazás az üresen 1330 kilóra ;) ...

Előzmény: Sanya_ (70161)
doktor úr Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70168
"Elhangzott itt , hogy az idővel cserére szoruló elektronikai komponensek okozzák majd a galibát . Nem látom be , hogy miért . Egyrészt mire az elektronikát tömegesen tartalmazó kocsik elöregszenek , addigra bontottan is általánosan hozzáférhetővé válnak ezek az alkatrészek"

nos, akkor ha elromlik a 286-osod, mennyé, oszt boncsá hozzá processzort :-) vagy kalapáld ki otthon :-P

Tvnet_Sanya Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70167
4x ennyit. Tized akkora konforttal 100x szarabb utviszonyok kozott.
Előzmény: Tvnet_Sanya (70166)
Tvnet_Sanya Creative Commons License 2003.06.12 0 0 70166
"De könyörgöm , korábban melyik kisautó-típus futott le átlagosan ekkora kilométer-számokat , ilyen kevés karbantartással ?"

Mar mondtam a T modell. Meg a 1900-as evek elejen.

Előzmény: Palaczk (70164)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!