Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Elektronyika:
Hogy mennyire tartósak a kocsikban az elektronyikák, arra nézve talán egy kis adalék -- megint - a 480-as. Nézz be egy 480-assal foglalkozó fóruba, a lelkes tulajok már manapság raktározzák maguknak a CEM meg VEM modulokat. A 480 ugyan extrém eset ilyen szempontból, de szinte mindegyikben cserélték már a központi vezérlôegységet, az ABS kompjuterét, a légtömegmérôt, vagy valami ilyesmit. Hogy ez mitôl megy tönkre, azt nem tudom, pedig ezek még az egyszerűbb, drabális elektronikák. 100-300 rugó között van darabja.
Amúgy a Volvonál 30 év goodwill van a kocsikra, azaz 30 éves koráig minden Volvohoz kapható minden alkatrész, vagy valami, amivel helyettesítheted...
Shell benzin:
Felejtôs, szerintem nem a benzin fajtája, hanem a kút tisztasága a mérvadó. Ha az ember talál egy kutat, ahol jó naftát lehet tankolni, akkor oda kell járni, legyen az Aral vagy OMV vagy akármi. Nekem az Egér úti Total jött be. Régebben a Hengermalom utcai Aralhoz jártam, mára nagyon gagyi lett, érezhetôen kaka ott a benzin. A Shellt én is notóriusan kerülöm, jobbára azért, mert átverôsek. A minap egy zacskó koktéljeget vettem az egyiknél, a 315 forintos ételnél is le akartak venni, egy ezressel kevesebbet adott vissza a liba. Ráadásul a jég is roszz volt, apróra törött darát kaptam kockák helyett...
No jol van, akkor en vallalok egy tesztet:
tankolok 10et felvaltva aztan nezek
valami szignifikancia szintet vagy mit.
Lehet, hogy sokba fogok meg kerulni egyszer
a v-ero keveroknek...:)
Kisherceg! Gratula a vashoz :)))!
Személy szerint csak parasztvakítást látok ezekben a csiri-biri multituti off shelles on gezemicékben. Ha véletlenül jobb is lenne a sima üzemanyagnál, az árkülönbözetet biztos nem hozza ki.
CD tár elvileg a csomagtartóban szokott lenni, mostanikanál néha beköltözik a kesztyűtartóba. A gyári aranyárban, talán nézd meg az ebay-en, néha szoktak ilyesmik lenni jó árban.
Koszonom az udvarias fogadtatast!
Tudtam, hogy a benzinre "ugrik" mindenki,
arzert kerdezem, itt tenlyeg csak az
S40.es 1.6os pajtasokat kerdem,
topicrontasi szandek nelkul.
Ugy tudom az OMV es/vagy az aral hozza kintrol
a tobbi MOLtol vasarol, de azert adalekokat
tesznek bele. En eddig praktikussagi es
az elobbi okok miatt totalnal tankoltam
(az volt a legkozelebb) de az extulaj
eskudozik, gondoltam, hatha...
Azert tovabbi infokat szivesen hallok,
vallasi es egyeb indulatok/vitak elkerulese
mellett :)
CD-tar csatlakoztatoja csomagtartokarpit alatt vagy a muszerfalhoz van vezetve?
Koszi
SP
Szia Smallprince, üdv a klubban, és gratula a sakálhoz! benzin ügyben: vagy ismét hatalmas vitát vált ki a kérdésed - ez megtörtént egy-két hete - vagy saját tapasztalataidra hagyatkozol. Cd-rár ügyileg: van gyári kivezetés, de a tár ára kb. 150E HUF (forrás fargo), úgyhogy gondold meg!
"Shell V-Power 95-ossel erezhetoen
jobban megy az auto es picivel kevesebbet eszik."
Naaaaa! :) Az uzemanyagokat mindenki (Shell, OMV, stb.) a MOL-nal veszi Szazhalombattan. Kivetelt kepeznek a 99+-os anyagok. Csak azt figyeld, hogy megbizhato-e a kutas es van-e buborek az ellenorzo gombban lathato benyaban. A Shell-t en peldaul messze elkerulom mar regota. :)
Kedves Markatarsak!
Ket hete vettem egy 4eves 1.6os S40est 77ezer km-mel. Az elso es egyetlen eddigi tulaj, akit
szemelyesen ismerek (tehat biztosan tiszta forras)
szerint a Shell V-Power 95-ossel erezhetoen
jobban megy az auto es picivel kevesebbet eszik.
Eddig haromszor tankoltam felvaltva,V.P.-t
es simat, amit nem tartok
reprezentativ mintavetelnek.Van valakinek
tapasztalata, milyen benzint erdemes hasznalni
ezzel a motorral? Tobbnyire varosi hasznalat
mellett valamivel 10liter folott eszik,
de kivancsi vagyok szerintetek erdemes-e
egyaltalan probalkozni, kisebb fogyasztas eleresevel (az erkulonbseg 6%, de nekem
nem mindegy mennyi szart eregetek ki)
netan menjek az OMV-hez...:).?
Ugy gondoltam legjobb, ha elso kezbol
kapok infot a hasonlo 1.6os motorosoktol.
Ja, es a cd-tart kezelo, de csak kazettas
magno van benne. Ebbe hova szerelheto
a cd-tar, van-e gyari default kivezetes
hozza?
Elore is koszonok minden tippet!
SP
Annyi matrica figyelmeztet a légzsákokra, hogy alig lehet kilátni a szélvédőn.... bár lehet, hogy alfabéták :-))))) Az Ivanics árult 2.0 - át 3 légzsákkal is, használtan.
pedig rengeteg az ilyen. már többet is találtam.:)
mexicóba ennyi volvó ment volna, amit mindenképpen Mo.-ra kellett visszahozni? :)))
egyébként úgy vettem észre, hogy általában a 2.0-s modellek négy légzsákkal jönnek. de találtam 1,2 és 3 légzsákost is. azért figyelembe kell venni az emberi tényezőt is:)) lehet, hogy nem tudják megszámolni:)
Onnan gondolom, hogy Renault mert eléggé sok made in france feliratú alkatrész van benne és ez a motor megtalálható a lagunában is . Nem hinném , hogy a volvo adott motort a franciáknak.
Zoli
A nick egy régi szerelem emléke....állandóan szereltem :-)), de imádtam . A mostani kicsit más...:-)))
azt hittem opelos vagy :)) a nevedből:)
köszönöm, a véleményt.
próbáltad a dízelt is? vagy honnan tudod, hogy a rönó motor, (mert ugye a dízel az) rezonál?
ülj be egy 850T5-be és Te is megtudod mi a brutális gyorsulás :)))
de télleg köszi! :)
Ami viszont iszonyat nagy szemetseg a Goteborgiaktol, hogy a tempomatelektronikat vezerlo software-t 94 eFt-ert kuldik meg a markakereskedokhoz. Igen jol latjatok! Soha senki sem kert meg egy programsorert (5-16 kbit) ennyire sok penzt. Meg az egy oranyi rezsioradijat sem tartom realisnak azer a 2 percnyi munkaert, amellyet arra forditanak, hogy _mindenfele bontas nelkuli letoltesert ki kell fizetni. Ugyanez - tempomat karral egyutt - az A8-as AUDI-ba 17 eFt. Nah! Hat ez a g@cis@g!
3 hónapja egy V40 2.0 automatát hajtok eléggé felszerelt (aut. váltó, klíma , ülésfűtés, kipörgés gátló, tempomat, ...stb) Eddig 2 helyzetjelző izzót cseréltem benne (93000 Km) meg a vételkor(87000km) a vezérműszíjat + olajakat szűrővel. Azóta csak tankolok és megyek vele. Sport gombbal nekem brutálisnak tűnő gyorsulásokra képes de finoman nyomva igazi öreguras autó. Fogyasztás városban ( amiben néha Árpád híd 1 óra :-(( ) 12 lite országúton 8 tól fölfelé attól függ hogyan nyomod. A "rönó" motorral nekem csak 1 bajom van kicsit rezonál fordulaton.
Van egy aprosag amit elfelejtesz. Te tetted fel a kerdest arrol, hogy melyik kiskocsi ment regebben 250 ekm-t. Erre en adtam egy utos valaszt. Se nem volt premium minosegu auto, se nem egyedi teljesitmeny a millio kilometer, hanem altalanos jellemzo erre a tipusra. Az adott idoszakban pedig meg nem voltak aszfaltos orszagutak es melleirtam a komforttalansagot is. Ez elegge objektiv vagy nem?
Nem hallottam semmi extra negatívumot az 1.9 TD 40-esekről . Mondjuk az még régi iskolás dízel , nem hasonlítható össze a modern direktbefecskendezősökkel , de azért elég jól megy a 90 lóerejével .
A többi , korai gyártású 40-esnek sem a motorjaival volt a gond , hanem inkább a kidolgozási minőségükkel , de ez csak 99 előtt volt téma .
köszönöm neked:) de inkább arra lennék kíváncsi, hogy mennyire jó-e vagy nem. megbízható-e vagy nem, meg ilyenek :) rönó létére hogy van összerakva.
de most hirtelen találtam két 2.0-s V40-t. inkább az :))mégiscsak ~140Le és nem 90:)
Ugyvan "ha elromlik", de nem romlik el. Hany processzor-meghibasodast lattal eddig? Az alaplapi kondik szoktak csak kifingani - kinyilnak mint rozsa - a javitasa 1-2 eFt. Ha kell adok cimet 5-ot is ha kell.
Ha az üléseket hátrébb tolják, de a hossz csökken, akkor csökken a csomagtartó mérete. Hogy ez ne következzen be, ezért magasítják az autót. Ezzel két dolgot nyernek: egyrészt nem kell hátratolni az ülést, másrészt ha hátrébb is tolják, akkor se csökken a csomagtartó.
Nem a belmagasságról beszéltem (az is nagyobb lesz amúgy) , hanem az utastér belső szélességéről , illetve a hátsó lábhelyről . A mostani 40-esek nem a legjobbak ezen a téren (ahogy a te példád a 460-assal is igazolja) , a mostaninál ezt orvosolják majd , de nem a csomagtartó rovására , hanem elsősorban a megnövelt tengelytáv révén .
Ami a súlyt illeti : az 1.6-os S40-esre írtad , hogy alig több , mint 1 tonna ? Azért ez elég finom megfogalmazás az üresen 1330 kilóra ;) ...
"Elhangzott itt , hogy az idővel cserére szoruló elektronikai komponensek okozzák majd a galibát . Nem látom be , hogy miért . Egyrészt mire az elektronikát tömegesen tartalmazó kocsik elöregszenek , addigra bontottan is általánosan hozzáférhetővé válnak ezek az alkatrészek"
nos, akkor ha elromlik a 286-osod, mennyé, oszt boncsá hozzá processzort :-) vagy kalapáld ki otthon :-P