Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Persze , igazad van , sokat számít a felhasznált acél minősége is . Többek közt ezért rohadtak jobban a német autók valamikor úgy a 70-es évek második felében , mert akkoriban gigantikus tételekben vásároltak (vagy kaptak valamiért cserébe , vagy mit tudom én) szar , beolvasztott hulladékból származó acélt az NDK-ból ... azok meg , gondolom , röhögtek a markukba ...
Szóval csakugyan ez az elsődleges . De azért nem mindegy az anyag vastagsága , meg a korrózióvédelem sem - ha az összes üreges rész vastagon ki van fújva üregvédővel , az átlapolások és hegesztések megfelelően lekezelve stb , akkor a gyengébb minőségű acél is bírja jó darabig .
Mindenesetre tény , hogy a kettő együtt , sőt a három együtt a legjobb , á la Volvo ;))) ...
Egyébként mostanában a VCC már nagyrészt a Benelux államokból származó nyersanyagot használ a karosszériák gyártásához , a "svédacél" egy ideje már nem eredetében , "csak" megmunkálásában svéd . Mielőtt valaki újfent lehülyézne (ha nem is szó szerint , de kvázi ;D) , ezt egy , a VCC-nél Göteborgban eléggé lényeges beosztásban dolgozó ismerősömtől tudom .
Hmmm ... azt mondod , szeretsz vitázni . Node miféle vita az , ahol az álláspontoddal ellenkező érveket egyszerűen ignorálod , á la "Amúgy írhatnak akármit, akkor sem hiszem el :-PPP
Autobild? Pfff..." ? Ez roppantul kúl , de nem vita , hanem monológ ;))) ...
Na mindegy , térjünk rá az érdemi részére ;D !
------------------
Ami a motorokat illeti : megnéztem a linket . Sok hasznos infót tartalmaz , ezért mindenképpen köszi :) , de hiányos . Szó nincs benne pl. a 300-asok 1.4-es benzineséről vagy 1.6-os dízeléről , úgyszintén a 400-asok 1.6-os és 1.8-as motorjáról . Hiányos egyéb szempontból is : egy szóval nem említi pl. a Renault-származást a 400-asok 1721 köbcentis B18-asa , vagy az 1.9-es TD kapcsán . De amúgy tényleg sok jó infó van benne .
Viszont utánavájkáltam a dolognak , és a 40-esek 1.6 , 1.8 és 2.0 benzinesei valóban Volvo-fejlesztések (vicces , hogy még márkaszervízben is hallottam olyat , hogy ezek is Renault-motorok) , csakugyan a 850-es öthengereseiből származnak , mégpedig a 2.4-esből az 1.8-as és a kétliteres (furat/löket ezeknél , illetve a 2.4 öthengeresnél 83x90 mm) , a 2.0 öthengeresből pedig az 1.6-os (furat/löket 81x77 mm) .
Vannak viszont érdekességek , köztük az , ami engem tegnap félrevezetett . Ugyanis szép csendben itt lezajlott egy motor-átadás a fordított irányba : a Renault használt fel a változatosság kedvéért egy Volvo-motort . Ez az , amit tegnap említettem : a Laguna I 2.0 16 V motorja , aminek a paraméterei (űrtartalom , furat , löket , szelepek szöge , injektor típusa stb) teljesen megegyeznek a 40-es Volvo kétliteresével - és hogy még érdekesebb legyen a dolog , ezt a kocsit 95 elején már gyártották ezzel a motorral ! Az viszont most már biztos , hogy a motor a Volvotól származik , még ha ők maguk később is kezdték alkalmazni =:) ...
Két kivétel van a 40-esek motorjai között , ami nem Volvo-fejlesztés : az egyik az 1.9 TD , ami ugyanaz a Renault-motor , ami már a 400-asokban is dolgozott ; a másik pedig az 1.8 i jelzésű , 1834 köbcentis , 125 lóerős direkt befecskendezéses benzines (98 őszétől , ha jól tudom) , ami a Mitsubishi Carisma GDI motorjával azonos , abból vették át .
Hatáskör hiányában a Pesti Központi Kerületi Bíróság a napokban megszüntette a Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. által parkolási díj és pótdíjmegfizetése tárgyában indított pereket - közölte Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub (MAK) jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke kedden az MTI-vel. A bíróság elsőfokú határozataiban az Alkotmánybíróság azon határozatára hivatkozott, amely szerint a parkolás nem jelent területbérleti jogviszony, hanem a közterület közlekedési célú használataként kell értelmezni, ezért a polgári peres bíróságnak az erre vonatkozó peres ügyekben nincs hatásköre eljárni.
A MAK közleménye emlékeztet arra, hogy a Fővárosi Önkormányzat rendelettel ugyan állapíthat meg díjat, de ez az Alkotmánybíróság döntése értelmében nem jelent polgári jogviszonyt, ezért az ilyen ügyekben indított eljárásokat bírósági hatáskör hiánya miatt kell megszüntetni. A Magyar Autóklub szerint, ha jogerőre emelkedne a Pesti Központi Kerületi Bíróság döntése, akkor az önkormányzatok vitás esetekben a parkolási kft.-ken keresztül nem, hanem csak adók módjára szedhetnének be parkolási díjakat.
ahogy mondani tecc :-( viszonyt halúr, kellene nyomtatni csekket, de úgy, hogy nincs rajta összeg. kb annyit mint legutóbb. megoldható? bájdövéj, mijahejzeta kezeddel?
8500 Ft körül van az átvizsgálás kb. 3 óra és nem lehetsz ott amikor csinálják, az ivanics szigorú bárhogy sírsz....de kapsz egy nagyon korrekt állapotfelmérő lapot. Szerintem Goldschmidt (lehet, hogy nem így írják) urat keresd ő nagyon korrekt.
Ja gyros:
egyszer voltunk Nyíregyházán az egyik kollégával, és mekkérdeztük, hol lehet a városban jó gyrost kapni. Mondták, hogy menjünk ki a piachoz, ott nagyon jó és jó sokat is adnak.
Meg is találtuk, bár gyanús volt, hogy nem láttunk gyársat de sebaj, mi gyrost akartunk.
Kértünk is egyet-egyet. Aztán visszakérdeztek, hogy milyet szeretnénk. (?) Hogyhogy milyet, gyrost, mér milyen van? Van magyaros, mexikói... (?!?!?!?!)
Kérdeztük, hogy olyan kis egyszerű görögös nincs? Nincs.
Jó, akkor kértünk magyarost, mégis csak magyarok vagyunk vagy mi.
Hát az nem gyros volt, hanem zsyros. Egy jó nagy egyenes kiflit hosszában bevágtak, aztán kezdődött a haddelhadd. Volt abban kolbász, szalonna, jó nagy kanhagyma, kecsap meg majonéz, még a könyökünkön is foly a lé meg a lé. Valóban termetes adag volt, egy ló is jól lakhatott volna belőle.
Ezek után fény derült arra is, hogy minek a gyrossütő pavilonban külön kézmosó a vendégek részére. Ott a papírszalvéta már nem segíthetett.
De tenisz. Persze hogy nem munka, de nekem nagyon fontos, mert tavaly tértem vissza kis kihagyás után (sérülés), előtte mindig én nyertem, tavaly 2. lettem, most nagyon jó lenne újra megmutatni. Viszont erősebb lett a csapat, nagy a konkurencia.
fargo.
autó felejtős. van ismerős ott és felhívták nekem.
megvan, hogy miért 2 légzsák van csak az autóban. (igaza volt Sanyának, asszem ő mondta, hogy ilyen nincs. köszi és mea culpa! :)
mert a másik kettő hiányzik!! és törve volt a kocsi. nézek másikat. úgysem tetszett a színe.. :))
igaz azok már százezrekkel többe kerülnek.
Volvo460:
igen megvagyok, csak otthon a 9,6k/s miatt nem szeretek írogatni (mindig késésben vagyok a hozzászólásokkal 8~)), a melóhelyen meg rapszodikusan van csak időm. Most pl. van. 8~) Viszont minden hozzászólást elolvastam eddig. 8~)
Az utánégetésről jut eszembe, hogy jövő héten kedden megyek kipufogóshoz, mert 1 év alatt leöregedtek a gumiakasztók az utángyártott dobról.
Hétfőn megyek vissza Busai Zolihoz, kicseréli az expanziós szelepet, mert valszeg dugulása van a rencernek és nagy nyomáson megy. 2 napja a hűtőventilátor sem indul el a klímakompresszor bekapcsolásakor. Az átlagfogyasztás jelenleg 13,2 l/100km, amely ugye normál klímaműködéshez képezt egy kicsit magas.
Tegnap cseréltem fesszabályzót a generátoron (méghogy nem szereljük a sakáljainkat 8~)), 10k az Adria stny-on, a régi 18 V-on töltött és fél centisek voltak a bronzkefék. Azt hiszem az aksi megsínylette a dolgot. Gondozásmentes, és a zselés trutyit csak kinyomta a túlfolyóján. A kémlelőnyílás, ahol zöldnek kellene lennie csupa trutyi belül. Bár ahhoz képest meg jól indul, de biztos ami biztos kicserélem. Ja, a kifolyt trutyi indulás után elkezdett párologni, a légszűrő meg jól beszívta (pont az akku alatt van a vége) és kb. 5 másodpercig fehéret és savszagút pufogott ki, de utána elmúlt. Előttem már lepergett egy motorgenerál teljes procedúrája, mire rájöttem, hogy valójában mi is az. Remélem különösebben nem károsította a motort.
27-én megyek SK-hoz még egy átvizsgálásra és szelephézag állításra, utána pedig irány Horvátország.
Lacka:
Nekem csak akkor megy jól a szeleppel sakálka, ha az overboost szelep elé kötöm be. Akkor viszont brutálisan. Így 1 bar-ig felugrik a nyomás, de visszaáll a sárga/piros mezők határára és tovább pörgetve (4-5 ezernél) megy tovább 1 bar-ig. Ha kiiktatom, akkor csak a sárga feléig megy fel a nyomás, mint régen és csak 4-5 ezernél kezd ismét emelkedni 1 bar-ig. De így nem gyorsul olyan jól.
Lehet, hogy kellene egy másik membrán, mert ennek nem jó szerintem így a karakterisztikája.
A város központjában a létező összes pad , járdaszegély , villanyoszlop stb. piros-sárga-kékre van pingálva , nem beszélve a zászlóerdőről Kompenzal szegeny Farkvad...
Srekket lattad? :))
Van egy ismerôs, aki az anyakönyvvezetônek küldött egy üveg talpszeszt :-))) Amikor, mittomen, 10 eve lattam a Balkani gerlet (Sinkovics Imrevel, ja igen), es meg fiatal voltam a valo vilaghoz, aszittem, az az anyakonyves rettenet, valami sarkos posztcsauseszkui parodia, pedig nem...
(Kulonben is, a vilagon csak ket roman miniszterelnok van :))) )
annak ellenére , hogy marha vastag anyagból volt - a lényeg ugyanis nem ez , hanem a gyári korrózióvédelem , márpedig abból nem sok jutott bele ... Jelzem, hogy a lenyeg nem is a korroziovedelem, hanem a tisztesseges acel hasznalata. pontosan ennyi a kulonbseg a svedacel, meg a szovjet badoglemezek kozott. A Fiat is erre faragott ra, hogy szovjet lemezeket kert a gyartosoraert, meg a lajszenszert. Ugyanis ha egyszer athengerelnek egy lemezt, az nem ugyanaz, mintha mongyuk tizenotszor. Svedeknel szemet olcso a sok vizieromu miatt az energia, szoval ez nekik ott volt keznel, el tudnak uthengerezni a lemezekkel, amig azok elnyerik a megfelelo szovetszerkezetet.
Azt azért meg lehet nézni , hogy milyen típusok futkosnak Afrikában meg a közel-keleten . Az a néhány , amit itt mindketten említettünk . Pjuzso 504 volt? az az egyik klise, barmelyik afrikas filmet nezed, biztos lacc belole egyet.
Egy vacak kis Puntónak meg sem kottyan a 200 ezer km , minden extra simogatás-odafigyelés nélkül . Pontosan. Es annal a ketszazezernel koppan a karmaja, utana cserelhetsz benne motort, futomuvet, egesz otot, me' ugyis csokolom van.
(Meghogy punto, eszondta a romaiak is: aztan ki ne kapjatok atto' a punto'... ;)) )