a saját fotómat hirtelen nem lelem, de az nem is érdekes, hiszen csak a kész állapotot mutatja, de az egyik alvállalkozó galériája sem rossz, a negyedik képet (felszerkezet kevéssel a befejezés előtt) egy turista galériájából emeltem.
A minap kezembe került egy térképrészlet, kábelkiváltások, miegyebek végett van nekünk ilyen is :)
A 4-es gyorsforgalmi út - tervezett M4 - Üllő - Albertirsa közötti szakaszának terve.
A 4-es autóútra fejlesztve jelenleg Üllőnél ér véget, autópályává fejleszthetően lett kiépítve, Ceglédnél szintén van már egy ilyen része. Jövő évben elindul a beruházás, Üllő Péteri és Monor között kanyarog majd az új 2x2 sáv, összekötik és létrejön az M4 első szakasza, harmincvalahány km új 2x2 + leállósávos pálya építésével. Autópálya mérnökség Monor-Gomba összekötő út mellett, autópálya komplex pihenőhely Péteri-Monor magasságában, Péteri-Monor összekötő út átépítése, egy része bekerül az "elveszett vágányok autóutak" topicba majd, mert új nyomvonal lesz azon is.
Az M3-ason ma már pedig több baleset volt az agglós részen, reggel tíz feletti autó ütközött össze valahol Mogyoródnál, most este meg az M0 csp-nél a gy/e-ben történt baleset a rádió szerint.
van egy hasonló amin 1x már megszívtam, ez biatorbágyon van: ha etyek felöl jössz és jobbra sóskút felé kanyarodsz akkor szintén vagy 160 fokot kell kanyarodni, ráadásul itt is van egy hasonló szintkülönbség, olyannyira, hogy apám egyszer meghúzta az autója alját...
másfél hete átmentem a Fatih Sultan Mehmet hídon, és tök fura volt, mert sokkal rövidebbnek tünt a híd, mint amilyen valójában. Igazából ennek a hídnak az arányait és méreteit nem ismertem, csak az első Boszporusz hídét, és valahogy annál rövidebbnek tünt. Ez volt az első igazán nagy függőhíd amin átmentem, szóval meglepődtem a híd arányaiból fakadó érzésen.
(a támaszköz 1090 méter, a 14. legnagyobb függőhíd a világon)
Zalaapátiban van, a 75-ös úton jöttünk nyugat felől, még a faluban is lejt. A térkép közepén látható, kb. 170 fokban kiágazó útra kellett jobbra kisívben kanyarodnom (Zalakaros felé).
Egyáltalán nem mentem gyorsan, sőt, szinte teljesen megálltam, de még így is teljesen bele kellett mennem a szembejövők sávjába, annyira kicsi az ívsugár, mindez jó fél méter szintkülönbséggel megspékelve...
Békés Megyei Hírlap - 2008.10.28 - (3. oldal) Megkezdődött a földek felvásárlása az M44-es nyomvonalán
Az M44-es gyorsforgalmi út Tiszakürt és Kondoros közötti szakaszának nyomvonala Békés megyében csaknem hétszáz ingatlantulajdonos földjét, illetve tanyáját érinti. A területek felvásárlása megkezdődött, az ingatlanok értékének felmérésével egy békéscsabai kft.-t bíztak meg.
Nem olvastam végig még teljesen amikor írtam. Szóval az M jelre nem fontos választ adni, mert a Fidesz 2x2-ben akarná, hogy épüljön. Akkor csak az első kérdésemre várom a választ, hogy most mi van? A Fidesz nem mondott mégse a gyorsforgalmik épülésének leállításáról és csak kitaláció volt vagy hirtelen megváltozott volna a véleményük? Hiába, hogy válság van, ez is csak kiadás lenne és ők azt mondják, hogy nem kéne feleslegesen költeni:) Bár sztem is ráférne a térségre.
1 valamit nem értek! A NIF honlapján olvastam a sajtószemlében a híreket. A Fidesz az M67es út megépülését sürgeti, ami Kaposvárt köti össze az M7-es autópályával. Nos, nem az volt, hogy a Fidesz inkább befagyasztaná a beruházásokat, köztük a gyorsforgalmi utak építését? Most az kamu volt, vagy a Fidesz tényleg mondta és csak kötekedni akar most? Illetve azt nem értem, hogy M jelű lesz, holott 2x1es főút lesz csak, legalábbis ahogy néztem a 2008-2013as fejlesztéseknél. Mi alapján neveznék M67-nek? 67 az oké, érthető...de az M-et nem értem.
At the very beginning of usage of concrete as a structural material for arch bridges limiting factor was extremely complicated arch scaffolding. Those were complicated structural systems whose design and construction were much more challenging and difficult engineering tasks than the bridge itself.
a originál pesti dunahidaknál is igen durva mennyiségben használtak fel fagerendákat az állványozáshoz, pedig azok nem is ívhidak...
méghogy nem fordul elő?? Pár éve egy önkormányzati főgyűjtő útra írtak ki pályázatot, hogy frankón megújítják, meg pályaszerkezet csere ilyesmi. Na azalatt az eltelt pár év alatt szarrá ment az út! Hiába zárták le az utat a kivitelezés idejére, hiába minden, ha a kivitelezők úgy gondolkodnak: "az aszfalt, mely ápol s eltakar". Ja és mindehhez a műszaki ellenőrök és a laborok is asszisztálnak... vegyük észre nem véletlenül van ez, mert a nagy versenyben letolja mindenki a gatyát és nyilván csak akkor lehet a vezetőknek mérnöki fizetése, ha lopnak, csalnak hazudnak...
Bocsi, de ez Pest! Ezek önkormányzati utak, az állami utaknál mér vannak komoly előírások, és ellenőrzések, meg is lehet nézni a különbséget. Pesten pedig a legkomolytalanabb az egész, oda megy a legtöbb pénz, ott vannak a legnagyobb csalások, nagyon durva amiket Pesten az elmúlt években megtehettek az útépítők (és még mindig megtehetnek!!!!). Nemtom meddig mehet ez így tovább... De ez engem nem annyira zavar, mert itt vidéken már ez nem fordulhat elő (csak kis valószínűséggel)
Kérlek, nézzétek, meg, hogyan történik az aszfaltozás a kerületben.
http://www.youtube.com/watch?v=MIif289UnJA
Gondolom, ez országos jelenség.
Hogy tiszta legyen:
Elég ellopni a teljes anyagszükséglet 2%-át, ez értékben a teljes anyag 98%-a. Ez az anyag az emulzió, ami a régegeket ragasztja egymáshoz.
Enélkül a víz akadálytalanul leszivárog az alapig, majd az első fagy felnyomja a kopó aszfaltréteget, ami mindössze 5cm vastag. Ezért ilyen fos minőségűek a magyar utak.
A video bemutatja, ahogy lapáttal eltávolítható a kopó réteg, valamint az is látszik, hogy nincs emulzió a rétegek összeragasztására.