Keresés

Részletes keresés

mackalac Creative Commons License 2014.10.29 0 0 62320

Azért kérdeztem,mert nem tudom,csak feltételztem. de mit állítottam? :)

 

Előzmény: halaloszto (62318)
mackalac Creative Commons License 2014.10.29 0 0 62319

Gabriel, köszönöm.

 

Most rommá szellőztetem, és kap páraáteresztő filcet.

 

Mondjuk alatta 25-30cm beton van, az alatt pedig 25 éve tömörödő agyagos talaj,amit csákánnyal lehet csak bontani. mennyi víz kell ahhoz h a talajpára átjöjjön?

 

Előzmény: gabrielke (62316)
halaloszto Creative Commons License 2014.10.29 0 0 62318

mert ugy kerdezel, hogy kozben allitasz. raadasul valotlant.


Vajk

Előzmény: mackalac (62315)
mackalac Creative Commons License 2014.10.29 0 0 62317

"Szerintem úgy keletkezhetett a nedvesség,h a felmelegített padló és linó között kicsapódott mivel a linó másik fele a hideggel érintkezett.  S mivel nem páraáteresztő, összegyűlt."

 

"Ok, de mi köze ehhez a padlófűtésnek? Ha nincs padlófűtés, akkor még hidegebb lenne, és még több csapódna ki. Továbbra sem értem, mért bántod szegény padlófűtést, nem ő tehet az ott lévő páráról. Szerintem. Amit írtak korábban, muszáj szellőztetni, ha nem tudod harmatpont felett tartani a felületek hőmérsékletét."

 

A padlófűtés felmelegíti a lino alatti betont és a beáramló hideg levegő különbsége miatt kicsapódik a lino alsó felén.

Ezért kérdeztem,h hogyan tudom eldönteni ekzaktul a kiváltó okot.

 

Előzmény: topikolos (62310)
gabrielke Creative Commons License 2014.10.29 0 0 62316

- a fűtés önmagában nem hoz be vizet vagy párát egy helyiségbe

- a penésznek van egy kedvenc hőmérséklet tartománya (10-18 fok) és szereti a sok párát

 

Legvalószínűbben az történik, hogy alulról kap folyamatos párát a tárolód mert nincs normális talajpára szigetelése. Ha az egész alját le is szigetelnéd a fal alatt akkor se tudnád, tehát ott meg fog jelenni a penész előbb-utóbb.

Én nem látok más módszert mint a párától meg kell szabadulnod, folyamatosan szellőztetned kell (akár szabályozottan) hogy 60% alatt maradjon a pára.

Nyilván célszerű az egész alján páraáteresztő burkolatot lerakni.

Vagy csinálhatsz persze melegházat úgy, hogy az összes sarok melegebb legyen mint 18 fok, akkor teljesen mindegy mennyi a páratartalom.

 

 

Előzmény: mackalac (62302)
mackalac Creative Commons License 2014.10.29 0 0 62315

Köszi NP, de miért zagyva ha mindenki érti? :)

Előzmény: Törölt nick (62312)
halaloszto Creative Commons License 2014.10.29 0 0 62314

a meleg levegoben tobb a nedvesseg. szinte mindig. amig melegben zartal, hidegben szelloztettel, tulajdonkeppen szaritottad a helyiseget. most, hogy forditva csinalod, direkt gyujtod bele a vizet. jol at van hulve, nappal amikor beengeded a meleget, akkor lecsapodik bent a viz, amit utanna az ejjeli hideg szaraz levego nem tud kivinni, mert bezarsz mindent

 

Vajk

Előzmény: mackalac (62308)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.29 0 0 62312

Na mégegyszer... ha jól vettem ki a zagyva fogalmazásodból, akkor:

 

a műfű alatt, ami páraÁTeresztő >> nincs nedvesség és penész

a linóleum alatt, ami páraFÉKEZŐ >> van nedvesség és penész

 

Akkor ez a talajpára, ami feltorlódik a linóleum alatt, ennyi.

Előzmény: mackalac (62308)
szilentium2 Creative Commons License 2014.10.29 0 0 62311

Kár pedig jól jönne télire egy kis hőkondenzátum ... :-)

 

Egyébként szerintem a ludas a talajból feljövő nedvesség . (meg érdemes lenne megnézni az ajtó tömítéseit is , mert a lakásból is jöhet pára ) Vízszigeteld a betont , ezután estleg pár centi lépésálló xps-el le is szigetelheted .

Előzmény: mackalac (62309)
topikolos Creative Commons License 2014.10.29 0 0 62310

"Szerintem úgy keletkezhetett a nedvesség,h a felmelegített padló és linó között kicsapódott mivel a linó másik fele a hideggel érintkezett.  S mivel nem páraáteresztő, összegyűlt."

 

Ok, de mi köze ehhez a padlófűtésnek? Ha nincs padlófűtés, akkor még hidegebb lenne, és még több csapódna ki. Továbbra sem értem, mért bántod szegény padlófűtést, nem ő tehet az ott lévő páráról. Szerintem. Amit írtak korábban, muszáj szellőztetni, ha nem tudod harmatpont felett tartani a felületek hőmérsékletét.

Előzmény: mackalac (62308)
mackalac Creative Commons License 2014.10.29 0 0 62309

Szilentium2:

 

Sajnos,valszeg csak felnyalni tudod :)

 

 

 

Előzmény: szilentium2 (62306)
mackalac Creative Commons License 2014.10.29 0 0 62308

Amikor még teljesen nyitott volt a tároló (eleje-vége) akkor is szökött a hő a padlófűtésnél alul. Mérve mindig +6 fokos volt a tároló betonpadlója.

Le lett zárva eleje vége,így sosem volt a levegő hidegebb 8-10 foknál. Mivel marad a tároló egyelőre, gondoltam komfortosabbá teszem. Leszigeteltem marad eps/xps anyaggal, simábbra vakoltam a falakat. Szintén maradék anyagból linó ment a felére, filces anyag pedig a másikra.

 

Napközben amikor hőség volt,akkor csukva volt, éjszakára viszont nyitva, ezzel segítve a ház temperálását. Most pedig éjjelre van csukva, és amíg napos az idő addig nappal nyitva, h szellőzzön,száradjon.

 

Szerintem úgy keletkezhetett a nedvesség,h a felmelegített padló és linó között kicsapódott mivel a linó másik fele a hideggel érintkezett.  S mivel nem páraáteresztő, összegyűlt.

 

Már ha nem a talajpára okozza.

 

 

(a tároló padlóján 25 cm beton nem fogok feltörni,h lesüllyesszek xps lapokat az alaphoz)

 

üdv ,mcklc

 

Előzmény: topikolos (62305)
halaloszto Creative Commons License 2014.10.29 0 0 62307

van szellőzése annak a tárolónak?

 

nem az van hogy leszigetelted, és lezártál minden lukat mint atom, mert akkor nem szökik ki a meleg? 

 

Vajk

Előzmény: mackalac (62302)
szilentium2 Creative Commons License 2014.10.29 0 0 62306

"(valszeg a padlófűtés hője szivárog és kondezálódik)"

Gyűjtsd össze , én vevő lennék rá... :-)

 

Előzmény: mackalac (62302)
topikolos Creative Commons License 2014.10.29 0 0 62305

Azt levezetnéd, hogy a padlófűtés hogyan okozhatná? Mert nekem elképzelésem sincs...

Előzmény: mackalac (62304)
mackalac Creative Commons License 2014.10.28 0 0 62304

NP,

Köszi!

 

hogyan tudom eldönteni,h talajpára  vagy padlófűtés okozza?

 

Előzmény: Törölt nick (62303)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.28 0 0 62303

...inkább a talajból feljövő talajpára lesz az! nedvesség.

Ami ugye a linóleumon át képtelen távozni...

 

Ne takard le a betont semmivel, vagy csak jó páraáteresztő (és nedvesség álló) cuccal.

Előzmény: mackalac (62302)
mackalac Creative Commons License 2014.10.28 0 0 62302

Jó estét!

 

Ház melletti tárolót javítgatom, és észrevettem,h nagyon magas a páratartalom,hiába szellőztetek. (86%).  azt hittem a vakolás miatt, de száradás után is maradt.

A betonpadló egy részén "műfű" szőnyeg a többin linóleum volt. (maradékok)

A műfű páraáteresztő,  a linó kevésbé. Felszedtem, és vizet és penész találtam alatta. (valszeg a padlófűtés hője szivárog és kondezálódik)

 

A kérdés: van értelme bárhogy szigetelni a tároló padlóját,vagy sima zöld szőyneget mindenhova?

 

lásd képek...

 

köszönöm az ötleteket!

 

mckalc

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.28 0 0 62301

... a PUR hab 3-4 óra alatt egész jól megköt :-)

 

Mivel napközben még +10 fok körül lesz...

Reggel várd meg, amíg a fal és hab is + 5-6 fok körülre melegszik.

Nyugodtan ragassz a PUR habbal a délután közepéig.

 

Késő estig bőven eleget köt még a PUR hab.

 

Várható hajnali fagy esetén, ha biztonságra törekszel, akkor

a széleknél a szabadon maradó fal-hab sarkokat a nap végén

egy vékonyka plusz PUR hab csíkkal zárd le a falhoz...

 

Ezzel gyakorlatilag kizárod, hogy a hab alatti, annak 

a szélétől bentebb lévő ragasztás át fagyjon

ezekben a hajnali gyenge (pár fokos) fagyokban.

Előzmény: Törölt nick (62299)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.10.28 0 0 62300

minuszokat mondanak hajnalra !

nalunk ma reggel -4 fokot mutatott a napkoli t1 - teton levo erzekeloje ! a teraszon a homero meg 0 fokot.

ez lenne az 'elso' reteg , tehat a falra menne ? 

milyen vastag ?

mert ha eleg vastag, akkor csak a 'szelsokkel' lehet problem...hisz a tobbi 'vedett' lapoknal a fal-hoszig talalkozasanal boven 5-10 fok felett kene legyen a homerseklet....nem ?

 

tenyleg mennyi lehet pontosan ?

Előzmény: Törölt nick (62299)
NAND708 Creative Commons License 2014.10.28 0 0 62298

Köszi!

 

Előzmény: KömKel (62296)
sabrinho Creative Commons License 2014.10.28 0 0 62297

Köszi!

Előzmény: Mekk Elek ezermester (62293)
KömKel Creative Commons License 2014.10.28 0 0 62296

Nem teljes 24 órára számolunk hőveszteséget, mert 

- van jelentős hulladékhő (emberek, főzés, mosás, háztartási gépek)

- van benapozási nyereség is

- viszont van szellőztetési veszteség

- ven egy hatásfoka a készüléknek, ami sosem 100%

 

Ebből fakadóan a tényleges fogyasztásnál attól függően mennyire jól tájolt illetve mennyire hőszigetelt az épület, 12-18 órát szoktunk venni a 24 helyett.

 

Tehát először is az 1000 m3-t a hatásfokkal gyengited: kondenzációs kazánnál ez 90% (teljes szezonra vetitve), tehát 900 m3.

900 m3x9,44kWh=8496 kW/év

 

Ha ebből akarsz max hőigényt számolni, akkor

/180 (fűtési napok száma)

/18 (éves téli átlaghőmérséklet és benti közötti különbség)

/15 (fűtési órák száma/nap

*37 (-15 fok és benti hőm. közti különbség

 

Tehát: 6,47 kW max hőigény

 

(lehet valamit rosszul számoltam, mert egy hal lóg ki a pofámból közben)

Előzmény: NAND708 (62287)
nixon70 Creative Commons License 2014.10.28 0 0 62295
Előzmény: KömKel (62288)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.10.28 0 0 62294

"12 cm gerendaváz, a közök 10 cm-es Isolyth-tal szigetelve,"

 

A gerenda a gyapotnál kb háromszor rosszabb hőszigetelő, tehát ahol a gerenda(váz) van, oda képzelj a helyébe mondjuk 3 centi Isolyth-ot.

A felület hőszig/fa arányából kiszámolhatod, hogy a fa betétek az egész felült átlagos hőszigetelését kb hány százalékkal rontják.

Ráadásul azokon a csíkokon ahol nincs hőszigetelés (csak fa van), ott nagy hidegben a belső felület akár harmatpont alá is hűlhet (nedvesedés/penész).

Előzmény: sabrinho (62291)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.10.28 0 0 62293

"ez az előszoba szigetel e annyit az eddig külső falnak minősülő, immár a beépítés miatt belsővé vált részen, mint a többi szakasz 12 cm hungarocelje?""

 

Nem.

Mivel nem tudjuk a méretét (hőleadó felületét), a padló/födém hőszigetelését és a nyílászárók méretét/számát, ezért csak saccolni lehet:

a jóval nagyobb hőátadó felület és a fa hőhidak miatt az az előtér kb 4-5 centi eps-nek felelhet meg,

a nyílászárók ezen még tovább rontanak valamennyit.

Tehát ettől még az eredeti házfalra is tennék még legalább 8 centi hőszigetelést,

vagy ennek a falát javítanám fel jócskán.

Előzmény: sabrinho (62289)
NAND708 Creative Commons License 2014.10.28 0 0 62292

Érdekes: 3000m3 gázra

az én számításommal 90%-os hatásfokkal 11,6kW jön ki,

a netről szemezgetve egyik esetben 9,3kW

 

a másik esetben 21kW jön ki

 

Túl nagy különbség.

Előzmény: NAND708 (62287)
sabrinho Creative Commons License 2014.10.28 0 0 62291

Fa szerkezet, kívülről lambériázva. Tehát rétegrend kívülről befelé: 15 mm lambéria, 12 cm gerendaváz, a közök 10 cm-es Isolyth-tal szigetelve, majd hőtükrös fólia, keresztlécezés, gipszkarton. Szigetelve kívülről nem lesz, a helyiség fűtetlen ("szélfogó", előszoba, nevezzük aminek akarjuk.)

Előzmény: joevagyok68 (62290)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.10.28 0 0 62290

Én ezt nem értem ! :-)

 

" A könnyűszerkezetes falat 10 cm bálás gyapottal szigetelték, ettől a ház felé hőtükrös fólia van. Van még felette a gipszkarton felé 5 centi hely,"

 

A "váz" miből van ? fa-fém ?

Mondjuk akármelyikből, lehet csak kéne kívülről még + cell...a hőhidak ellen !

Előzmény: sabrinho (62289)
sabrinho Creative Commons License 2014.10.28 0 0 62289

Töröltesd ki a hsz-eket, ez enyémeken kívül úgyis csak félrevezetésre jók ;-)

On: kérdezem még egyszer:

"Szívességi alapon (mi más munkával viszonoztuk) csináltak nekem egy erkélybeépítést. Ezért nem nagyon szóltam bele a szigetelésébe, illetve amikor szigetelték nem is voltam otthon. A könnyűszerkezetes falat 10 cm bálás gyapottal szigetelték, ettől a ház felé hőtükrös fólia van. Van még felette a gipszkarton felé 5 centi hely, oda rakjak még valamit szerintetek, vagy vegyem ki az egészet, és szigeteljem újra táblás anyaggal? Fűtve nem lesz a helyiség. További kérdés, hogy a majdani teljes hőszigetelésnél ez az előszoba szigetel e annyit az eddig külső falnak minősülő, immár a beépítés miatt belsővé vált részen, mint a többi szakasz 12 cm hungarocelje?"

Előzmény: KömKel (62288)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!