Nagyon formás, arányos szerkezet volt ez a régi déli összekötő, ezt a képet a ferencvárosi szennyvízátemelő telep főépületében találtam róla (eredetiben ritka jó minőségű).
Még nem említettem (aki esetleg nem nézte még meg), hogy a www.vasutihid.hu oldalon a Duna galéria frissült, a már itt is említett Újpesti-híd új képeivel, valamint felkerükl új hídként a hozzá való itörténeti smertetővel a Komáromi-híd is. Ezzel párhuzamosan az itt található közúti hídról is kerültek felvételek elhelyezésre a Közúti hidak albumban.
Valamint egy nemrég beindított új dolgot is jelzek, azaz interaktivítás jegyében az eddigi űrlapküldő oldalt kétirányúvá tettem, azaz a kérdésekre, véleményekre a válasz is megtalálható a részemről. Továbbra is jó nézelődést!
"Az őrház meg megérne egy olyan kis múzeumot, mint a párkány-esztergomi Valéria híd őrháza a magyar oldalon."
Ahogy én tudom, felmerült ez az ötlet, anyag is lenne hozzá bőven, de elakadt annál a kérdésnél, hogy ki, hogyan, miből őrizze, illetve őrzés nélkül hány napig állna?
A külső tatarozásnak is voltak ellenzői, hasonló indokok miatt, sőt az elbontás is felmerült!
Sajnos -a tapasztalatok alapján- ezek súlyos szempontok!
Na, örülök, hogy sikerült kiprovokálnom ennyi hasznos hozzászólást. :) Egyik oldalon sincs járda még. Vannak olyan szakaszok, ahol még járdaszerkezet sincs. Az őrház meg megérne egy olyan kis múzeumot, mint a párkány-esztergomi Valéria híd őrháza a magyar oldalon. Az sem nagyobb.
Bocs, csak szeretném némileg felhozni a topikot. "Csend és nyugalom a hídnál Újpestnél." Az biztos. :-/ Az öbölhidat úgy félbehagyták, mintha el sem kezdték volna. Még a sátorszerkezetet is leszerelték róla. Félig van zöldre festve. A nagyhíd messze sincs kész. (Nem értek a szakkifejezésekhez, de pl. a "fődarabok" közti hagasztések sincsenek még lefestve.) A félszigeti szakaszhoz hozzá sem nyúltak. Járda? Korlát? Őrház?! Lépcsők??!! Semmi. Sejtem, hogy a vasúti pálya a MÁV-é a gyalogosjárda meg az Újpesti Önkormányzaté, de azért... Vajon az őrház (romja) kinek a tulajdona?
Ma Duna hídtúráztam, és közben meglestem a Vág sarló alakú hídját is Komáromnál, ennek a történetét nem szabad kifelejteni majd, mint már korábban itt írtam.
De akkor inkább amit előzetesben készítettem fotókat:
Csend és nyugalom a hídnál Újpestnél.
Próbálkozás, nem nagyon szoktam ezt a műfajt csinálni.
Művészkedésfélécske.
Komáromi vasúti híd a Duna bal partjáról.
Gondolataimban az járt a fejemben, hogy mi lehetett itt 100 éve, amikor zajlott az első híd építése ezen a helyen.
Innen jobb a rálátás a hídra, mint a jobb partól, csak a napállás nem igazán jó, bár szerintem nyáron késő délután már jó lehet ez is.
A mellényes úr csak az innenső járdán térdepelve dolgozik. Egyébként szépen haladnak, de ahogy láttam, még foghíjas a járda mindkét oldalon, esetleg triálos vénájú, adrealinkedvelő bringások már tesztelhetik, de a kispolszkis terhelési próbára még szerintem várni kell:)
Lehet rajta kerékpározni, de csak láthatósági mellényben, sárga védősisakban, és egy hegesztőtrafó, vagy legalább egy villáskulcs legyen a kezedben! :-)))))
Szerintem ennek oka lehet még, hogy ilyenkor már nem lehet mázolni. Anno a rétszilai hídnál mondták a repedt hossztartó cserénél, hogy 10-15 fok alatt nem lehet mázolni már a hídon.
Ha jól láttam az öböl ági oldalon nem dolgoznak vagy ha igen akkor már nem nagy intenzitással. A kép pont egy hónapja készült, akkor javában ment a meló.