Keresés

Részletes keresés

főgóré Creative Commons License 2025.07.06 -1 0 239970

már nem tudom melyik totyikban 

de valaki méltatlankodott , hogy a parkoló autók valaga rá lóg a kerékpársávra 

na , akkor figyú !

tekerek az úttal egy szintben levő , útburkolati jellel elválasztott kerékpársávon 

tükörből látom , hogy közeledik hátulról egy berregő kétkerekű fostalicska, firpó alig ment gyorsabban nálam 

ő az út jobb szélén ment, de nem a kerékpársávon

oké elhagyott , haladok , egyszer csak látom ám , hogy az imént említett fehérjehalmaz megállt a kerékpársávon

a moci nyergében ülve , pont egy olyan helyen ahol az út menti lombos fa árnyékot adott 

közelítek felé nem mozdul onnan , konkrétan ott állt a kerékpársávon elállva azt 

megfordult a fejemben , hogy ráordítok - húzd már el a beledet onnan, takaroggy az anyádba - 

de meleg is volt , kedvem sem volt népnevelni, így balról elhúztam mellette 

nscatto3 Creative Commons License 2025.07.05 -13 0 239969

A költő kérdése: ha a kerékpárosklubnál olyan faszok "érdekképviselnek" akiknek ilyen csodás javaslatai vannak, akkor hogyan lehetne elvárni egy nem kerékpározótól, hogy megértsen bizonyos bringával kapcsolatos dolgokat? Pl. nem tolom, mert ha ilyen szándékom lenne, akkor talicskával érkeznék, vagy jönnék gyalog, vagy bérelnék rollert. 

De most legalábbtudom, miért szarok az utak: hogy a kerékpárosok ne menjenek olyan gyorsan.

Előzmény: OMGod (239967)
xrami Creative Commons License 2025.07.05 -1 2 239968

Tehát egy tök alap kerékpárutat kell csak építeni. Az alapból szar úgyis.

Előzmény: OMGod (239967)
OMGod Creative Commons License 2025.07.05 0 1 239967

Most került elém ez a januári cikk

 

https://kerekparosklub.hu/hirek/cikk/hajtva-tilos--miert-nem-bringazhatunk-a-nemzeti-atletikai-kozpont-parkjaban

 

Tehát hiába írja elő kotmányhatározat, inkább kifogásokat keresnek. 🥴

 

Mindazonáltal a kerékpárosklub javaslata nevetséges.

 

Ahhoz, hogy valóban lassú legyen a kerékpárosok tempója, "ki kell kényszeríteni" épített beavatkozásokkal, például olyan burkolat építésével, amin nehezebb menni.

Előzmény: kiskosárkás tanyabájkos (239965)
OMGod Creative Commons License 2025.07.04 0 1 239966

Ráadásul úgy tilos, hogy az a kerékpárút az új hídhoz. 

 

Én már korábban is azt csináltam, h tisztelettudóan leszálltam a cerberusnál, majs 10_20 méter után visszapattantam a nyeregbe. Természetesen nem 50 kmh-val. De nyugisan körbetekertem a stadiont.

Előzmény: kiskosárkás tanyabájkos (239965)
kiskosárkás tanyabájkos Creative Commons License 2025.07.04 -1 0 239965

Azt nem értem, hogy a "Nemzeti Atlétikai Központ Stadion"-nál miért félnek a bringásoktól?

 

A Puskás Aréna körül simán lehet bringázi. 

 

Miért ez a különbség tétel?

Előzmény: OMGod (239953)
kiskosárkás tanyabájkos Creative Commons License 2025.07.04 -1 0 239964

Osztószigeti gyalogoshíd (Robinson híd)

Előzmény: XNC (239955)
altenberger Creative Commons License 2025.07.04 -2 0 239963

"A kerékpárúton most már végig lehet menni a hídig, vagy a Rákóczi-híd alatt ott ül-e a cerbereus, hogy le kell szállni, és tolni kell...."

 

Pár napja jártam arra. Még ott ült! :-(

Előzmény: OMGod (239953)
Fishtax Creative Commons License 2025.07.03 0 1 239962

297. telehódas HHH

Hely: Budapest

Dátum: 2025. július 10. (csütörtök)

Időpont: 21:00

TalálkozóBatthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett

Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút  - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.

Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.

Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!

Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Értelmi szerző: robi

Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)

 

259. Sijófoki Telihold Túra

Hely: Siófok

Dátum: 2025. július 10. (csütörtök)

Időpont: 21:10

Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban

Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.

Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).

Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).

Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, jeges tea, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Szervező: bátyó

 

Telehódas topiktúrák időpontjai 2025-ben:

január 13. (hétfők) 18:30

február 12. (szerda) 18:30

március 14. (péntek) 18:30

április 12. (szombat) 20:00

május 12. (hétfő) 20:30

június 11. (szerda) 21:00

július 10. (csütörtök) 21:00

augusztus 9. (szombat) 20:30

szeptember 7. (vasárnap) 19:30

október 6. (hétfő) 18:30

november 5. (szerda) 18:30

december 4. (csütörtök) 18:30

 

robi

Előzmény: Fishtax (239778)
főgóré Creative Commons License 2025.07.02 0 1 239961

az a helyzet a hatóság is szarik bele ,nem teszi a dolgát .

az előbb láttam egy rolleren két fickót egymás  mögött

tolták neki az úton , mint állat .

 

 

 

Előzmény: xrami (239960)
xrami Creative Commons License 2025.07.02 0 1 239960

Ezek szarnak bele. Lentebb olvashattad, nem fogja a seggét a kerékpárútra tenni, az rangon aluli és neki ne dumáljon senki.

Előzmény: zubidomi (239944)
xrami Creative Commons License 2025.07.02 0 1 239959

Azért a követési távolság be nem tartása és az a másik főszabály, hogy párhuzamos közlekedésű úton nem megyünk a másik mellett pont a lentebb említett kikerülhetetlenség miatt fontos lenne, de leszarják, mert mindig mindent leszarnak.

Előzmény: zubidomi (239950)
OMGod Creative Commons License 2025.07.02 0 0 239958

Arra megy a hivatalos bringaút Csepelre, a pesti dunaparti út folytatása. , nem kell a Kvassay híd járdáján egyensúlyozni.

Előzmény: XNC (239957)
XNC Creative Commons License 2025.07.02 0 0 239957

Kösz, belenéztem, de a térképre nem futottam rá.....

Jó hülye helyen van, kíváncsi leszek hányan fogják használni.

Előzmény: kombi (239956)
kombi Creative Commons License 2025.07.02 0 0 239956

Ha megnézed a videót , és előveszel egy térképet, pontosan kiderül, hogy nem is annyira Dél-Pest. :) 

 

Előzmény: XNC (239955)
XNC Creative Commons License 2025.07.02 0 0 239955

Valaki azt is tudja, hogy pontosan hol van?

Csak annyit tudtam kihámozni, hogy valahol Dél-Pesten.

Na de milyen utcánál keressem a térképen??

Előzmény: OMGod (239952)
főgóré Creative Commons License 2025.07.02 0 0 239954

mert ennyire ismerik a kreszt 

mindazonáltal , azt gondolhatta , hogy ott nagyobb biztonságban vagytok.

Előzmény: OMGod (239948)
OMGod Creative Commons License 2025.07.02 0 0 239953

Az nem szerepelt a videóban, hogy a kerékpárúton most már végig lehet menni a hídig, vagy a Rákóczi-híd alatt ott ül-e a cerbereus, hogy le kell szállni, és tolni kell.... 

Előzmény: OMGod (239952)
OMGod Creative Commons License 2025.07.02 0 0 239952

Jó hír! 

 

https://www.youtube.com/watch?v=8douCREyag4

 

Átadták Budapest legújabb Duna hídját, a Robinson hidat az Atlétikai Stadion mellett

Előzmény: OMGod (239492)
OMGod Creative Commons License 2025.07.02 0 0 239951

Nem rád céloztam a sportolás vs. közlekedés témával. Egy korábbi hsz-ra, másik olvtárstól. 

 

 

Előzmény: zubidomi (239949)
zubidomi Creative Commons License 2025.07.02 0 0 239950

"Jó, aki a Lágymányosi hídon teker.., az vagy nem normális, vagy eltévedt."

 

Egyetértek. De a baleset nem azért következett be, mert a kerékpáros nem tartott jobbra, vagy az implicit behajtási tilalmon túl szabálytalan volt, hanem azért, mert a forgalomban részt vevő, őt elgázoló autós nem is számított, számíthatott arra, hogy ő majd ott lesz. Ilyen kényszerhelyzetbe pedig nem csak a Lágymányosi hídon lehet kerülni, hanem bármely úton, ahol egy nagyobb jármű kitakarja a kerékpárost a mögötte közlekedő elől, és amúgy tilos ott bringázni, tehát nem számítanak rád. Ez igaz lehet olyan utakon is, ahol kint van a tiltó tábla, a kerékpáros mégis arra megy, mert arra rövidebb, vagy épp a fagyökerek szétnyomták a kerékpárutat. A kerékpároson pedig nem segít az, ha mondjuk utólag az autóst is megrángatják, mert megfelelő reakcióidővel elkerülhette volna a bajt.

Előzmény: SzeZo (239946)
zubidomi Creative Commons License 2025.07.02 0 0 239949

Valószínű nem olvastad el figyelmesen, miért választottam szét a két, különböző célú kerékpározást.

 

Ha valaki sport céllal teker, akkor több lehetősége van elkerülni a kötelezően használandó kerékpárutakat, hiszen az indulási helyéről több irányba el tud indulni sportolni.

Ha valaki közlekedési céllal teker, akkor a kiindulási helyéről el szeretne jutni egy célhelyszínre, ha ezen az úton van kerékpárút, akkor sajnos használnia kell a jelenlegi szabályok alapján.

 

Tehát, ha sportolsz, és haladnál normál tempóval a 20 km/h-val gyalogoskerülgetés helyett, akkor egy olyan utat kell választani, amellyel nincs párhuzamosan ilyen kerékpárút, és akkor városon belül 40, azon kívül 50  vége.

 

Előzmény: OMGod (239947)
OMGod Creative Commons License 2025.07.02 0 0 239948

Minket a Budafoki úton a rendőr küldött fel a járdára. :)))

 

Előzmény: főgóré (239940)
OMGod Creative Commons License 2025.07.02 0 1 239947

Továbbá az is, mikor azt akarja valaki szálazni, hogy a bringás az adott pillanatban sportol vagy közlekedik. Hát nem mindegy? 

Lehet sportolva is közlekedni, továbbá közlekedve sportolni! :-D

 

Ha a 78 éves Juliska néni a tanyabájkján kiteker a temetőbe meglocsolni a virágokat a férje sírján, az közlekedés. De ha ugyanazon a bicajon, ugyanazzal a sebességgel délután megy három kört a faluban, hogy formában tartsa magát, az már sport? :-D 

Milyen különbség ez a többi közlekedő szempontjából? SEMMI! 

Előzmény: SzeZo (239941)
SzeZo Creative Commons License 2025.07.02 0 1 239946

Jó, aki a Lágymányosi hídon teker.., az vagy nem normális, vagy eltévedt.

Kisebb csemetém pl. a Megyeri hídra tévedt valamikor, elég régen. Igaz, ott van leállósáv, megúszta.

 

Kicsit időigényes, de, ha bejön, nagyon megéri a bringagyász elkerülő lehetőségeket felkutatni. Veresegyház pl. tele van kerékpárúttal, mégis van két-három megoldásom arra, hogy jó minőségű, kisforgalmú utakon kerüljem el ezeket. 0 - 1 km plusz távot jelent attól függően, hogy melyiket választom.

Ott van Mezőkövesd. Ha Borsodivánka felé megyek adódik az elég borzalmas verzió. Ráadásul ott nagyon öntudatos autósok vannak, nagy-nagy dudákkal, amiket használnak is. Egy utcával beljebb sima úton, senkitől sem zavarva gurulhatok.

A Balaton északi partján is bőven adódik elkerülő lehetőség és erre szükség is van, ha jó időben járok arra (rosszban miért mennék?). Almádi után nem sokkal fel kell cuppanni a Római útra Aszófőig lehet utazni úgy, hogy csak egy kicsit több szintet szed össze az ember, mint lent. Zánkánál meg külön élmény letérni a Káli-medencébe, hogy csak Tördemicnél kelljen visszatérni a fogtömést lazító útra.

Előzmény: zubidomi (239944)
SzeZo Creative Commons License 2025.07.02 -1 0 239945

Ez lenne a nyolcadik főbűn?

Előzmény: Pinyo (239943)
zubidomi Creative Commons License 2025.07.02 0 0 239944

Arra azért érdemes figyelni, hogy ahol a kerékpáros expliciten (tiltó tábla) vagy impliciten (párhuzamos kerékpárút) nem kerékpározhat, ott az úrvezetők nem is feltétlen számítanak a megjelenésükre.

 

A Rákóczi hídon jópár hónappal ezelőtt ez egy kerékpáros életébe került, a 2×2 sávon egymás mögött mentek az autók, aki elgázolta a kerékpárost, az annyit látott, hogy az előtte haladó autó hirtelen a külső sávból behúzta a járművét balra, és már ott is volt a dombnak felfelé tekerő bringás. Mivel a gázoló mellett a belső sávban is haladtak, neki nem volt hol kerülni. Egy olyan közúti környezetben, ahol az a bevett, hogy haladsz 70-nel (városon belül, szabályosan), a csőkorlát túloldalán ott a kerékpárút, nem számítasz arra, hogy az előtted lévő jármű takarásából egyszercsak felbukkan egy lassan haladó kerékpáros, vagy éppen rolleres. 

 

Totál megértem, hogy egy rakás kerékpárút szar mondjuk országútival, de ha tényleg a sportolás a cél, és nem A-ból B-be eljutni, akkor kell keresni olyan közeli utakat, amelyeknek jó az aszfaltja, de nincs vele párhuzamos kerékpárút, vagy olyan kerékpárutat, amin nem az andalgó, lassabb forgalmat kell kerülgetned. Ha a kerékpározás célja a közlekedés, és nem opció sport célból ideális környezetet választani, akkor az A és B közötti útvonalat kell a kerékpár jellemzőinek, a kerékpáros rutinjának és a közúti közlekedés szabályainak megfelelően megválasztani.

 

---

 

A Zugló-Újbuda távot viszonylag gyakran megteszem kerékpáron. Egyedül Városliget - Andrássy út - Nagykörút - Petőfi híd (út) útvonal, ha a kevésbé rutinos és robbanékonyan startoló barátnőmmel megyek, akkor végig a Hungária melletti önálló kerékpárúton. Előbbi 30 perc (szabályosan), utóbbi 55 perc (szabályosan), ráadásul utóbbinál az útminőség is borzalom, sok kényszerű várakozással. De ez egy döntés, és tekintettel vagyok a lassabb, autóforgalomtól jobban szeparált kerékpáros infrát kereső társaságra. Országútival biztosan nem mennék azon a szutykon.

 

 

Előzmény: SzeZo (239941)
Pinyo Creative Commons License 2025.07.02 -1 0 239943

Idén ma először nem bringával jöttem munkába. Logisztikai okok miatt történt, kocsival visznek innen tovább, szánom-bánom.

illetlenke Creative Commons License 2025.07.01 -1 2 239942

Egymás minősítését hagyjátok abba!

SzeZo Creative Commons License 2025.07.01 -1 0 239941

Nekem abból lett elegem, hogy ez a néhány "megmondóember" (lehet, nem is ember, hanem robot) kinyilatkozta, hogy hol és milyen biciklivel kell járniuk az embereknek. Pontosabban hol nem kéne bizonyos bringákkal közlekedni.

Nem kérek belőlük. Az orosz "félversenytől" kezdve a Csepel országútin és Magellán, Merida montikon át eljutottam a nekem tetsző országútikhoz és semmi agyalágyult elfogult szövege miatt nem mondok le róluk.

Előzmény: nscatto3 (239939)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!