A Bz-s topikban valaki azt mondta, hogy már csak az Usgyik topikja hiányzik. Ezért most ezt a hiányt pótolom. De mivel ez egy viszonylag új járműtípus, ezért összevontam a 2-esen közlekedő, kedvelt Siemens Deisirokkal. Tehát: 6341-s és 6342-es barátok ide!
Alapvetően nem, sőt, a vele egy súlycsoportba tartozó motorkocsik (Bombardier dízel Talent, Alstom Lint, Stadler GTW) közül messze a legmegbízhatóbb. DSO-n lehet találni listákat a selejtezett, leállított, kiéget motorkocsikról, érdemes megnézni, hogy alakul ez a többi sorozat és a Desirok esetén. Az alaktrészellátás viszont komoly gond, de ez nem Desiro-specifikus jelenség, hanem szinte minden sorozat érintett (lásd pl. a folyamatos villachi railjet-pótlásokat).
tőlünk nyugatabbra (DB, ÖBB, német magánvasutak) is ilyen rettenetesen rossz a Desirok rendelkezésre állása, vagy ez csak magyar (bolgár, román, görög) sajátosság?
Feltételezem, azért az 55-60 százaléknyi bevethető járműmennyiség még ennél a típusnál sem általános - bár például nálunk ebben szerepet játszhat a karbantartás elmaradása is...
Oroszoktól ami kell, az a légrugó. A többivel elméletileg boldogulnak, gyakorlatilag attól függ, hogy Vonalbezáró János mennyi pénzt ad a járművel felújítására.
Valahol olvastam az Usgyik Orosz mivoltuk miatti alkatrészhiányról. Csak egy ötlet: a Szerb vasútnak 39 ikerpár usgyijuk van. Rajtuk keresztül vajon nem lehetne alkatrészhez jutni? (B777 alkarészhez ha jól melékszem a Kazahokon kereszül jutottak az Oroszok - mondjuk ez is egyfajta biznisz)