Készítettem én is néhány (80) képet, amit szívesen megosztok Veletek. Mivel új vagyok a fórumon, nem tudom, hogyan tudom felrakni. Segítene valaki? (fotók készítésének helyszíne: Charlie kötelék, HA-JUV)
Sajnos én is csak a földről láthattam az eseményt, de a szívem fenn volt veletek!
Csak gratulálni tudok a szervezőknek és az összes résztvevőnek.
Amiért írok: nincs valakinek kedve/ideje egy-két CD erejéig összegyűjteni az ezzel kapcsolatos fotókat? Szerintem nagy kereslet lenne iránta. Egy biztos vevő már van a személyemben :)))
A magyar Flight Simulator Klub is méltóképpen megemlékezett eme repüléstörténelmi eseményről. Sok szép képet találhattok ebben a galériában.
(Az Extra ülésében azonban most én foglaltam helyet ;-D)
Szia KÁELEM!
Bár nem engem szólítottál meg, s nem is tisztem magyarázkodni, ezért csak röviden: Sajnálom, hogy nem lehettél közelebbi részese e eseménynek. :-(
Azon topic látogatóknak, akik nem olvashatták Talabos Gábor bevezetőjét a „Száz éves a motoros repülés” információs anyagából, az ő kedvükért bemásolom ide.
Az én szerény véleményem, hogy aki ezeket a sorokat papírra vetette, megtette azt, amire lehetősége kínálkozott. A szervezőknek egy kis plusz segítség biztosan jól jött volna az előkészületek, s a lebonyolítás során. Kevesen voltak/vannak, akik aktívan is tettek/tesznek valamit a repülésért. Ez is benne van a 100 évben.
SZÁZ ÉVES A MOTOROS REPÜLÉS
Tisztelgő repülés 100 db motoros repülőgéppel
2003. december 17-én
Tisztelgő repülés azokért, akik megálmodták, kísérleteztek érte, életüket, családjukat, egzisztenciájukat áldozták Neki, felejthetetlen élményeket, sportsikereket, megélhetést kaptak és kapnak a mai napig is tőle.
Ez a valami a REPÜLÉS. Száz év. Ha csak a repülés – szűkítve a motoros repülés – írott történetét kívánnánk áttekinteni, rá kellene döbbennünk arra, hogy napokig tartó konferenciákat, üléseket kellene tartanunk ahhoz, hogy csak a legfontosabb emberekről – tervezőkről, gyártókról, szerelőkről, pilótákról, navigátorokról, repülőtéri dolgozókról, repülésirányítókról, meteorológusokról, orvosokról, stb. – és azok történeteiről, csodálatos repülőgépeiről szót lehessen ejteni.
Ezt az emlék és tisztelgő repülést azért gondoltuk megszervezni, hogy a száz darab repülőgép átrepülése azon magyar repüléstörténeti helyek felett – Rákosi gyakorlótér, Mátyásföld, Ferihegy, Budaörs, Bicske – ahol a magyar aviatika hőskora és kifejlődése történt, kellően demonstrálja azt, hogy a repülés mindig egy szoros egyűvé tartozást, mérhetetlen bizalmat egymás iránt és tisztességet jelentett és jelent a mai napig is.
A repülésben résztvevő emberek – a szó valódi és átvitt értelmében is – mindig képesek voltak felülemelkedni a napi politikai, gazdasági célokon, célszerűségeken, mert a szívük, a becsületük vezérelte Őket. És a magas szakmai tudás után talán ez a legjellemzőbb erre az embercsoportra. Ezért válhatnak a repülésben dolgozó emberek mások szemében érdekessé, különlegessé, kissé misztikussá.
Ezzel a repüléssel szeretnénk megemlékezni azokról, akik már oly magasságból szemlélnek bennünket, ahol már nem kell a négy erő eredőjére vigyázni, tisztelegni azok előtt, akik megértve különös „életünket” biztos családi, közösségi hátteret adtak hozzá és emlékeztetni a ma „repülőseit” arra, hogy a repülők legfontosabb jellemvonásait nekik kell úgy megőrizni, hogy a következő száz évről is tiszta szívvel írhasson majd valaki néhány elismerő sort, rólunk. Talabos Gábor
Köszönet barátaimnak, részt vehettem a mai 103 repülőgépből álló kötelék repülésen.Gyönyörű időben jó hangulatban indult az akció. Én egy IAR-ban (benne van Brembo tipus felsorolásában?)repültem, harmadik gépként jobb szárnyon a LI-2-es után.(Clidey képén a 410-es jobb szárnyán van és három gépnyit hátra). Meseszép volt a város, a táj és a repülők. Voltak akik tartották a köteléket, voltak olyanok kik szabadabra vették. Első volt a biztonság!!! Mindenki a saját tudásának megfelelően repült. A belinkelt képeket nézegetve, valószinűnek tartom, hogy rDave a bal szárnyon repülő 410-en ült. Amennyiben lenne légifelvételed rólunk, kérlek küld el mail cimemre.
Nekem is van nagyon sok képem, de én csak a hét végén tudom őket belinkelni, mert most még Pesten vagyok, és a hét végéig a Bakonyban fogok vadászni.
A képek elég jónak látszanak. Olyan közel voltak a gépek, hogy kilógnak a képekből.Majd valahogy összevágom őket!:o)))
Valóban, egy kicsit később lett bevezetve a köztudatba ez az esemény, de kb. 1 hete elég sok helyen meg lehetett találni az infokat róla.
Úgy tudom, hogy az összes engedélyt csak az utolsó napokban sikerült beszerezni, és a szervezők addig nem akarták kinyomni a médiába. Szerintem azért jó pár nappal ezelőtt már elég sok helyen fent volt a hír.
1ébként - ezt mindenkinek ajánlom - érdemes legalább heti 1szer rápillantani a repülős portálokra. (pl. sportrepules.hu, jetfly.hu ...)
Clidey, XANTI:
Köszönöm a kiegészítést a légijármű típusokat illetően. A paradicsom szememnek köszönhető, hogy lemaradt a felsorolásból az MD500-as és a MI-2 helikopterek. Pedig az utóbbival állítólag egy kötelékben repültünk. :-D A Bückerre én is vetettem volna 1-2 pillantást, de csak a híre ért el engem. Van valakinek fotója róla?
Most írok először ebbe a Topicba, bár már régen olvasom. Most olyan "sérelem" ért, hogy nem állom meg szó nélkül.
Biztosan nagyon szép lehetett. Kár, hogy:
- semmi előzetes propagandát nem kapott az esemény, pedig már nagyon régen vártunk erre a napra, vadásztunk rá - lehet, hogy nem eléggé. Kiváncsiak voltunk, hogy mi hogyan ünnepelünk. Igy teljesen lemaradtunk róla.
- ha már csak a rádiók reggeli hireiből értesültünk a dologról, jó lett volna, ha legalább egy kis kötelék áthúz Budapesten a Duna felett, hiszen mégis csak ez a főváros. A Duna feletti légtér látható sok olyan ember számára, aki az utolsó pillanatban nem tudott munkahelyéről elszabadulni. Csak vártunk, vártunk az ablak előtt...
- miután a kötelék repüléstörténeti helyeket járt körbe miért maradt ki a Duna, hiszen az első magyar "városi" reptér a Dunán volt a Gellért előtt.
Ez különösen szomorú az olyanoknak, mint mi vagyunk a mellettem álló barátommal, akik a rossz szemük miatt csak álmodozhatnak a repülésről, legfeljebb csak spotterkedhetnek, hiénázhatnak és játszhatnak a Flight Simulatorral.
Nem marad más, mint késő este a CNN-t lesni, hogy megnézhessük élőben mi történik Kitty Hawk-nál.
Sziasztok!
Még 2 típus a listához, bár ők a sajtót képviselték: HA-RTL MD500 és egy MI2 heli.Ja és volt egy lengyel lajstromu Bücker 131 is.
Külön köszönettel tartozunk az égi főrendezőnek a csodálatos napfényért. A szél meg kellett, hogy kikergesse a trutyit a levegőből. Egyszóval csodálatos volt.(B kötelék 41.pozició, HA-SJC)
Tóni
De! Kihagytál egy típust! Állítólag voltak L-39 Albatrosok is! Mondjuk én nem láttam őket a két szememmel...legalábbis LHDK fölött nem süvítettek át. Nem tudsz valami bővebb infót?
Ja, azért így sem volt semmi. :-) Bízom benne, hogy lesznek olyanok, akik veszik a fáradságot, s megosztják velünk a földről látottakat. Akár fényképpel illusztrálva.
Hat szep lehetett. Azt nem ertem csak, hogy ez miert csak utolag kapott ekkora hirverest. Marmint most tobb portal oldalan is feltunt ez a hir, hogy ez volt szep volt meg milyen egyeduli dolog, ami persze jo is, csak igy szerintem a legtobben lemaradtak rola :-( Egyebkent minden tiszteletem a szervezoke, nem semmi lehetett ezt az egeszet osszehozni, csak kar, hogy nem volt jobban kommunikalva. Na mind1, majd a 200. eves evfordulon... :-)
Azérse 0ázom le ezt a topikot! :)
Én sajna csak a földről szemlélhettem az eseményeket, de az egyszerűen fantasztikus látvány volt! Jöttek a gépek hatalmas fürtökbe'! Csak áltunk a hangár előtt, és vigyorogtunk felfele az égre... :))))
Azt hiszem, ez tényleg méltó tisztelgés volt! Gratula minden pilótának!!
Talán megkésve egy picit, de úgy gondoltam, nyitok egy topicot ennek az eseménynek. Szerintem megérdemli az évforduló! Egy barátom által azon szerencsések között tudhattam magam, hogy ezen a rendezvényen a levegőből tiszteleghettem a REPÜLÉSNEK.
Ha Te is úgy gondolod, hogy megérdemel egy pár szót, juttasd itt kifejezésre.
Üdv. b