Segítséget szeretnék kérni adott egy 2008 1.6 benzines 77kw Opel meriva benzinszűröt szeretem volna cseréltetni és nem találtuk sehol. Tudnátok nekem segíteni hogy mere keressem. Előre is köszönöm
Amúgy meg a kerékméretekre vonatkozó műszaki adatok a 227. oldalon. 175/70R14-205/45R17-ig tart a skála, lehet számolgatni a tólig határokat, eltéréseket.
Nem az előírt van benne, hanem az, amivel szerelik és használják. Beírathatsz sok mindent. Volt autóm, ahol 4-féle méret szerepelt, volt egy, ahol 2 féle, plusz a módosított fék-kipuf is(Subaru).
A gyári érték mindig középérték, egy kerék méreteinél bármilyen irányban "tévedsz" 5mm-t, kárt nem fogsz vele okozni....mondjuk lefelé nem érdemes eltérni, nem nyersz vele semmit.
Ja, most veszem észre, a gyári gumiméret a G Astrán 195/60R15, csak ez a méret drágább, mint az általad említett 195/65R15, ezért van sok G Astra ezen a méreten, de ezzel meg nagyobb a kerékátmérő.
Egyébként most már abban sem vagyok 100%-ban biztos, hogy melyik a helyes méret, mert egyik oldalon ezt találom, a másikon meg azt. Letöltöttem az autó használati útmutatóját, abban nem találtam meg a felni méretét.
Minden teljesen ugyanaz, kivéve az ET szám, mert mindkettő 4x100-as lyukosztású 15 zollos felni, hivatalosan 6Jx15. És most nézem, hogy az ET szám nem 44, hanem 43 a Meriva esetében, és 49 a G Astránál. A gumiméret is azonos 195/65 R 15. Az ET különbség azt jelenti, hogy 6 mm-rel kijjebb lesz a felni. Nem gondolnám, hogy ez gondot okoz, de tényleg ki kell próbálni.
Nem rá való, ezért más az ET száma. Jófogáson rávaló 100 féle acél és alufelni közül válogathatsz, ami felni meg már nem kell, azt eladod, így nem került az egész semmibe.
Szerintem nem okoz gondot, ha amúgy normál, odavaló méretű gumi van a felnin és tényleg csak az ET szám más. De egyszerűbb rátenni a gépre a kereket és óvatosan forgolódni vele egyet. Alátekert kormánnyal, esetleg közben még padkára is felkaptatva figyelni-hallgatózni, bele ér-e valamibe a kerék.
Pár hete vettünk egy 2006-os évjáratú Merivát egy családtagnak. Az autó 1.6-os twinport, automata váltós, jól felszerelt, a kocsi nagyon rendben van, nem is gondoltam, hogy ilyet sikerül kifogni. 116 ezer km, vezetett szervizkönyv. A 116 ezerben azért is biztos vagyok, mert az autón az eredeti 2006-os gumik voltak. Ezt nyilván azonnal cseréltettük, még a kereskedővel. 4 évszakos gumikat kértünk, de a kereskedő nyárit rendelt :( ráadásul ezt nem is nézte meg az a rokon, aki átvette, csak most néztünk rá. A G Astra még megvan, ahhoz vannak felnin téli kerekek is. Megoldás lehet, hogy a téli szettet megtartjuk. Ahogy néztem a felniméret nem teljesen ugyanaz. Mert a 15-ös felnire a Merivánál ET44-et írnak, a G Astránál meg ET49-et. Ez nem olyan nagy különbség. Szerintetek fel lehet tenni gond nélkül? Vagy célszerűbb kifejezetten a gyári méretet választani?
Ismerősöm által ajánlott opel specialistához/szerelőhöz vittem, ő nem javít ilyet, hozott egy bontottat corsáét, összehozta a merivával.
Találtam több vezérlő javító céget, postázni is lehetett volna. Csak teljesen nem voltam biztos benne, hogy az a baja. Ott kértek volna a hibafeltárásért is valamennyit, ha meg nem találnak hibát, akkor természetesen azt is "bukom", utána meg mégis vihettem volna egy szakihoz.
Úgy voltam vele, hogy egy szaki nézze meg, és tegye is rendbe. Többe került mint egy vezérlő javítás, de jó ez így, elvittem hibásan, visszahoztam működőképesen.
Persze nem ilyen egyszerű, csak a netet túrva belebotlottam egy ilyenbe. A hiba pont ugyanaz mint az enyémnél.. (tehát nem indul és nincs kapcsolat a motorvezérlővel )
Offos verdával jártam úgy nemrég, hogy vagy tökéletesen működött, vagy nem is nyekkent semmit, nem is volt diagolható.Irány villamosságszerelő, aki pár óra alatt talált valami tönkremenni akaró kábelcsatlakozást a műszerfalban. Kicserélte, javította, azóta örülés van.
Ilyetmit nem mutat ki a diag. Manuális keresgélés, méregetés kellhet. Az áramnak útja van, mire feláll a rendszer és beindul a motor, végig kell ellenőrizni, hol a hiba.Gyújtáskapcsoló, kábelek, biztosítékdoboz és biztosítékok, relék, testelés.
Köszi, az hozzászólást.. Az elmúlt napokban ezeket bogaráztam..Minden ok. Jött egy szaki gyári opel programmal: nem látja a szoftver a motorvezérlőt. Most így állunk. Jövő héten viszem egy "komolyabb" motorvezérlős szakihoz.
Probléma, hogy nem indít. Nem is forgat. Volt már olyan, hogy második próbára beindult, de már teljesen beállt.
Akku cserélve másik autóból, önidtó bikakábellel megforgatva, biztosítékok átnézve, ezek jók.
Ma már olyat csinál, hogy kulcs berakáskor központizár kattog vagy kettőt, aztán random módon elindul félig az ablaktörlő, pl. a befúvóventit bekapcsolva elindul, de ha nullára veszem tovább megy. Természetesen a központi halkan kattog folyamatosan, ilyenkor a műszerfali visszajelzők kicsit halványodnak.. Tompított is teljesen halványan világít.. volt, hogy először a jobb , majd 2 mp múlva a bal kapcsolódott fel. Szóval totál káosz :) :(
Indítózásnál nem megy áram az önindítóhoz, tehát tiltva van az indítózás, az üzemanyagpumpa sem zúg gyújtásra. picit próbáltuk betolni, esélytelen.
Valahol testelési hibára tippelek.. Esetleg tudjátok hol vannak ilyen pontok?
Tanácsot szeretnék kérni egy 2004-es 1.6 benzines Merivával kapcsolatban.(Z16XE)
Visszatérő gondjaim vannak a hűtő kört és a fűtést illetően.
Kb. 5-6 éve jelentkezett először a probléma, hogy nem volt jó az utastér fűtése. Mint kiderült a fűtőradiátor eldugult a vízkörben lévő iszapszerű lerakódástól. Menthetetlen volt az állapota, ezért cserélni kellett. A rendszer át lett mosatva, a hozzáférhető részeknél sűrített levegővel átfújatva és természetesen új hűtőfolyadékot is kapott.
Egészen mostanáig bírta :(
Utastér fűtés megint szarakodni kezdett. Néha fúj egy picit langyosabbat, de annyi. A középkonzol fűtés működtetése, légterelők működése mechanikusan rendben van. Az épp aktuális szerviznél átmosatták a vízkört, új hűtőfolyadékot kapott, valamint lecserélték az utastér fűtőradiátorát. Vezérmű szíjjal együtt a vízpumpa és a termosztát is cserélve lett. Egy rövid időre javult a helyzet, de a probléma továbbra is fenn áll. Vízhőfokot nem tudom ellenőrizni a műszerfalon, mert a műszer csak ritkán működik.
A szerelő szerint ezt az iszapszerű lerakódást nem tudja maradéktalanul eltávolítani a vízkörből, mert a motorblokkot is meg kellene ehhez bontani.
Hűtő tömítő adalék nem lett beleöntve ami esetleg ilyen jellegű gondot okozhatott volna.
(Egyes fórumokon összefüggésbe hozták ezt a jelenséget a villamos kör galvanikus problémájának az eredményeként. Nem szakmabeliként ezt nem tudom kommentálni.)
Esetleg ha van valakinek ötlete, tapasztalata hasonló jellegű esettel kapcsolatban azt szívesen meghallgatnám.