Nekem O2 2.0tdi van, nem tudom mennyire hasonlit a ket auto kuplungja. Nalam epp az iden nyaron tortent ez meg, lent maradt a pedal, aztan egyre gyakrabban csinalta.
Ha a tiednek is hidraulikus a kuplungja, akkor lehet hasonlo a helyzet, mint nalam. Meg kell nezni, hogy van-e eleg olaj a rendszerben. Ha igen, es nem latszik sehol szivargas, akkor meg lehet probalni lecserelni az olajat (viz kerul idovel a rendszerbe, es ezert szorulhat a munkahengernel - az en automnal 2 evente kellene ezt az olajat cserelni). Nalam a kovetkezo otlet - mint a legvaloszinubb hibaforras - a kuplungcsere volt, de igy is ragadt be a pedal. Vegul a felso munkahenger csereje oldotta meg a problemat, de ez nagyon ritkan szokott meghibasodni (felhivtunk egy a markaszervizben dolgozo tagot, naluk sem nagyon fordult ilyen elo, hogy a felso munkahenger legyen a gond).
Hát a túlzás csak annyi, hogy majdnem a duplájába kerül (ami egy Octi csoportban nem utolsó szempont, és itt nem elsősorban arra gondolok, hogy nem engedhetném meg magamnak a gyári előírásnál sokkalta nagyobb aksit, hanem arra, hogy eleve azért ültem bele egy régi, de szuperül működő Octaviába, mert a szükségleteimhez mérten RACIONÁLISAN választottam)
Májusban vettem egy 2002-es Octaviát egy nemdohányzó orvostól:) mindig azt hittem, hogy ilyen csak a hirdetésekben és a viccekben van, de tényleg létezik!! :)
1,6 benzin BFQ motorkód, 202e km, vezérműszíjcsere után, nagyon szép állapotban. Éppen aktuális volt a műszaki vizsga azon is átment gond nélkül.
Egyetlen gondom van így több mint fél év használat után, ebben kérném hozzáértő segítségetek: még vásárlás utáni hónapban egy alkalommal esett meg, hogy a kuplung pedál teljesen beragadt alsó állásban, lábbal tudtam visszahúzni. azután mintha mi sem történt volna. vidéki ismerős skodás szerelő azt mondta, ha "elmúlik egy idő után" ne izgassam magam, lehet csak sokat ált a kocsi eladás előtt. Viszont két hete ezt ujra eljátszotta. alsó állásban maradt a kuplung. szerencsére parkolóból induláskor, nem kereszteződésben!! lábbal vissza. viszont ezek után néha félútig nyomódik csak vissza a pedál, erőt teljesen átadja, de kicsit tartok tőle, hogy ez vmi komolyabb gond előjele. Van vkinek ezzel kapcsolatban vmi tanácsa? tapasztalata? kocsit ritkán használom: heti kétszer focira pár km, hétvégén tesómékhoz odavissza 200km.
(ja ilyen gond volt még, de első hónap után elmúlt: lambda szonda hibakód ötször, ötször kiütöttük. azóta elmúlt)
Miért volt túlzás 1,6-os motorhoz? Az autó indításhoz le akar venni valahány amperórát az akkuból. Ha van benne annyi akkor jó. Ha nincs nem indul. A járó motor visszatölti a levett mennyiséget. A nagyobb akkunak megvan az a hátránya, hogy az indításhoz szükséges mennyiség százalékosan kissebb, ezért kevésbé gyötri az akkut, több próbálkozásra van lehetőség. Nagyobb akkuból se fogy több töltés egy indításhoz szerintem.
Gyárilag 45Ah. Én most autócsere kapcsán ezt raktam át a Feliciából és teljesen elegendő. Most az anyagiakat tartottam elsősorban szem előtt (volt egy féléves Varta aksim) persze ha majd egyszer újat kell venni, egy fokal erősebbre ruháznék be: 56Ah. (mindenki a gyári első aksinál erősebbre esküszik, de az előző tulaj által beletuszkolt 62Ah aksi azért kicsit túlzás volt az 1,6 motorhoz!)
O2 1.6 BSE. Kuplung munkahengert akarok cserélni. Ha leszerelem ott fog lenni olaj ami elfolyhat, vagy bármi buktató ami közbe jöhet? Vagy leszedem az újat felrakom és annyi? Köszi előre is.
Csak azért izzítottam rá többször, hogy meglegyen a kellő hő, de akkor elhagyom ezt. Tavaly nyáron kapott új hengerfejet a kocsi, így talán nincs belerohadva. Egyébként akksicsere utáni diagnosztika dobta ki, hogy csak 2 gyertya megy (2. és 3. rossz), és sajnos 2 napra rá utaznunk is kellett, egyetlen szerviz sem fogadott már... Legközelebb áprilisban leszek civilizáció közelében, addig max. a yetivel találkozom. Addig kb. heti 1x fog járni az autó, azt is csak azért, hogy mozogjon.
...többek között ettől megy tönkre a gyertya... ha indul egy izzításra is akkor tök feleslegesen kínozod ráadásul maga az izzítás nem is csak addig tart amíg a kijelző mutatja, szóval inkább ezt ne csináld!
Egyébként a motort nem nyírja ki, de azért nem árt mihamarabb cserélni, igaz nem a legolcsóbbak vannak benne (kb.: 7-8 ezer Ft/db) de ha kialakul a koromlerakódás a gyertyán akkor lehet hogy beszorul vagy beletörik... Egy jól működő gyertya úgymond öntisztuló, de ami nem működik az bizony kokszolódhat!
Egyébként ha diagnosztikai kábeled van és sűrűn kiolvasod, akkor nem kell egyszerre mind a négy gyertyát cserélned, cserélheted egyenként is ha tönkremennek. Nekem is 240 000km-nél volt cserés az első és 270 000km-nél a második, 311 000km-nél amikor eladtam, akkor még a maradék bírta!
Mondjátok, hogy nem vágja gallyra a kocsit (1.9 pdtdi), ha a 4-ből csak 2 izzítógyertya megy, és áprilisig nem is terveztem megcsináltatni az Alpok közepén... :) -9 fokok után is indul, csak 4-5x is ráizzítok biztos ami fix alapon, akksi vadonat új, azzal nem lesz gond.
Esetleg ha valakit érdekel nekem is van egy swing rádióm működő kóddal,esetleg egy boleró is van. Természetesen az is kóddal. Meg lenne egy midline-os kormányelektronikám (5k0953569c) tempomathoz ez kell,jó állapotú kormánykerékkel.
A kedvedért leteszteltem a lecserélt Blues-om sorozatszámán, tíz perc alatt megjött a kód és rendben van. (Ki tudom olvasni, de ez és a eeprom dump kisakkozása nekem többe került volna időben.)
Ugyanitt hibátlan O2FL Blues MP3 rádió eladó, kóddal :D
Megoldódott a hátsó ablakmosó problémám. Tényleg nem okozott maradandó kárt az elfagyott hátsó ablakmosóm. Végül csak a spricnit kellett tisztítanom és újra működik, valószínűleg a fagyos időtől független volt a probléma.
PayPal fizetés van, az eladó nem fér hozzá a vételárhoz visszajelzésig, max ~30 napig. Ha valami nem stimmel, rövid úton visszajön a pénz. (Ha az eladó a körülményekből ítélve bontós, roncsnepper, vagy a saját autóját szedi szét, és/vagy szimplán se**fej, akkor nem szórakoznék vele tovább, vennék egy kódot az orosz sráctól. Ha gázosnak tűnik a beszerzési forrása, akkor viszont nagyon erőltetném, hogy sztornózza a dolgot, saját érdekemben. Bár nem hallottam, hogy sűrűn lopkodnák ezeket, túl macerás és nem annyira nyereséges üzlet lenne.)
sziasztok.lenne egy kérdésem.van egy 1.6 101le akl motorkódú 1999 es octáviám.lehetséges hogy a bqf es motorkódú 2003 as octavia ugyan azzal a váltóval lett szerelve?duu a váltókód
Egyrészt ha nem kerek az eladó története, akkor visszaadnám neki, hátha a tulaj később rajtam keresi. És amúgy is egy használhatatlan dolgot adott el, nem kérdés még a ptk szerint sem, hogy ő hibázott és vissza kell vásárolnia.
Lehet nem szándékosan akart átverni. Abba a kocsiba nem kell kód amibe egyszer már berakták, az. Autó elmenni. Lehet nem tudta hogy ha új autóba teszik akkor kell kód.
Én is így jártam amúgy megértelek.
06203168440 5pénz. Dunaharaszti vagy Varsány 40 perc
Vásároltam a jófogáson, egy jellemtelen figurától gy Swing rádiót. Gondoltam, hogy kód kell hozzá, fel is hívtam a hirdetőt aki megnyugtatott, hogy ehhez nem kell kód. Ma beszereltem, és persze, hogy kell kód.. Felhívtam, persze kódot nem tud és le is tagadott mindent...Nem jellemezném az ilyen gerinctelen gyökeret, de nem hagyom ennyiben az biztos.
Tudnátok abban segíteni, hogy hol tudnám kikódolni a rádiót? Delphi gyártmány. EEPROM-ot sajnos itthon nem tudok kiolvasni :(