Hát ugyebár a turbós olajat bele lehet rakni a szívómotorba, csak lehet hogy feleslegesen kidobott pénz... Mindig a teljesítményszintet (+viszkozitás) kell nézni, ez az alapszabály !
A Motul oldalán a megjegyzés azt akarja jelenteni, amit már írtam. A Motul egyébként jó olaj !
Miután csak a most is kapható olajakat lehet felajánlani használatra, gondolom ezért ezeket ajánlotta (persze lehet hogy azokból a legjobbat ! - az üzlet az üzlet). A megjegyzéseket (General Notes) is érdemes elolvasni.
Persze ha tudod az előírt olaj minőségét, akkor nem érdemes ezt a táblázatot nézegetni, hanem a teljesítményszint szerint érdemesebb olajat választani.
A higítja az olajat azt takar(hat)ja, hogy a kopás miatt az olajba üzemanyag kerül, ami higítja. Gondolom ezt a MaxLife-hoz kapcsolódva írta, igaz ?
megnéztem, és az összes Mitsubishihez azt írja, hogy SynPower 5W-40 or DuraBlend 10W-40 kivéve a dízeleket meg a Lancer EVO VI-ot. Lehet, hogy így van, mindenestre furcsállom, hogy az egész régi 1.3 motorhoz ugyanazt javasolja, mint a duplaturbós 3.0 V6-hoz vagy a tavalyi 3.5-ös Pajerohoz. Ez tényleg normális így?
A Mercedes a Te autódhoz elég széles skálát engdélyez, így a SAE 5W-30-tól a 10W-60-ig gondolkodhatsz, ebből kereken 7 liter kell, ha hinni lehet a programnak.
Ha nincsenek komoly olajfogyasztási gondjaid, a SAE 5W-40 vagy a SAE 10W-40 tájékán érdemes szerintem gondolkodnod, a szükséges MB jóváhagyás száma 229.1. (Ezt szerencsére elég sok olaj "tudja") Remélem hogy tudtam segíteni és még időben vagyok.
A Castrol GTX-et határesetnek tartom a Te Kadettednél, a Castrol választékból a GTX-3 Protec lenne a minimális javaslatom. Talán meglepőnek tűnhet, de igazán az Aral Basic Tronic (mivel SAE 10W-40-es olaj) vagy a Castroltól a GTX Magnatec SAE 10W-40 tenne igazán jót a motornak, főleg a hideg hangokat illetően. Ez esetben viszont megnőhet az amúgy sem alacsony olajfogyasztásod...
Talán érdemes lenne min. egy gyűrűzésen gondolkodni, ha meg akarod tartani egy darabig a gépet, utána nem lehet nagy gondod a SAE 10W-40-es olajokkal sem.
Nem tudod milyen olajat kéne beleraknod az autóba vagy a megtett 170 ekm miatt kérdezed ?
1. eset:
A www.valvoline.de van egy Lubricants Advisor menüpont, ami alatt - ha jól azonosítottam be az autódat: "201 Series: 190D 2.5 (OM602)" - az ajánlott kenőanyag Valvoline Durablend 10W40 és 6.5 litert ír betöltendő mennyiségnek. Persze az ennek a minőségnek megfelelő más olajat is rakhatsz bele !
2. eset: 100 ekm futás után ajánlják a Valvoline MaxLife -ot, és ha jól emlékszem a Castrol Magnetic -et. Persze, ha megfelelnek az előírt minőségnek...
ABTGolf4,
En is Castrol Magnatec-et hasznalok a Nissanomba. Most lattam a Baumaxban 4L 8000 Ft, tok ugyanaz, ami a Auchaban 9500 es a Tescoban 9900. Kulonosebb dolgot nem vettem eszre, semmi olajfogyasztas, ugyanugy kicsit a MAX felett van a szint, mint csere utan. Ja, mar 13 ekm-t mentem, nemsokara ismet esedekes lesz a csere. En megint Castrolt veszek.
Udv.
pete
Sziasztok ! Most vettem egy 87-es 190 sima dieseles 2.5-ös mercedest. Mar mentem vele 1700 km-ert, de meg nem csereltem le az olajat, sem szurot.
Mivel kerek 7 liter olajat kell beleontenem, jol meg kell gondolnom, hogy milyent mennyiert. kb 170000-et ment eddig. Mit ajanlanatok ?
Nekem egy 20 éves D Kadettem van. Castrol GTX-t használok. (Most legutóbb töltöttem bele STP adalékot is.) Kb. 7dl olajat eszik 10000km-en. Viszont most télen a hidegben, meg mostanában is amikor már nincsenek mínuszok, az elején nagyon hangos. Amikor már bemelegedett akkor okés. Elvileg az olaj megfelel a kocsinak. Tudnál valamit ajánlani mit érdemes megpróbálni? Egyszer a szerelő rakott bele Aral Basictronicot, de az szerintem nem ebbe az autób való.
Én az előző cserénél MOBIL1 5W-50 Rally Synthetic-et raktam a Golfba. Semmi gond nem volt vele, csendes a motor, bírja az autópálya 180-200-t. Most megint esedékes, és szemezek a Castrol új GTX5 Magnatec-jével. Elvileg szintetikus, de a honlapján nem a "Voll-Synthese" kategóriába sorolták. Auchanban a 4L 9500FT.
Ezt a típust viszonylag sokáig, 1983-tól 1991-ig gyártották, de a BMW előírásainak a normál GTX (API SG/CD, SAE 15W-40) a legkorábban gyártott verziókhoz sem felel meg.Ha meg akarsz felelni az olajjal az autód követelményeinek, helyből a GTX-3-at (API SJ/CF)kell betöltened. Teszteredményt a két olaj összehasonlításáról szerintem nem találsz, esetleg érdemes megnézni az API honlapján a leírt minősítések közti különbségeket...
Végülis igazad van, valamennyi olaj mindig marad a motorban az előző olajból, de:
1. Ez a mennyiség normálisan kb. annyit árt, mint az első kb. 500 kilométeren egyébként is bejutó szennyeződés,
2. Ha olajcserénél minőséget is váltasz, az általad írtnál (0W-40/10W-40) drasztikusabb különbség esetén az első olajcserét egy rövidebb olajcserével érdemes feláldozni a motortisztaság "oltárán"
A 0W-30 és a 10W-60 szerintem a két véglet, ami szóba jöhet a Te autódnál, jóllehet én még 1.8-as VTEC-ről nem hallottam, csak 1.6-osról.
"Lefele" az 5W-30, "felfelé" a 15W-50-es osztály az, amit a Honda a VTEC-hez javasol, de kárt a 0W-30-cal és a 10W-60-nal sem okozol.
Tavaly vettem a Castrol GTX (SG) olajamat, ami márciusba lecserélnék (9000km-t mentem vele).
Most szemezgetek a Castrol GTX 3-al (SI talán), de ez kb 1,5-szer annyiba kerül.
A GTX 3 mennyivel és miben tud többet, mint a sima GTX? Esetleg vannak mérési eredmények a két olaj tulajdonságairól?
BMW E30 320i-be raknám és nem tudom, hogy tényleg annyival jobb-e (érdemes-e)...
Ez azt jelenti, hogy ha olajcserénél betöltök az autómba valami 0W/40-es minőségi olajat, de elötte mondjuk 10W/40 volt benne, akkor az új olajat azonnal "downgradelem" 10W/40-re? Mert ugye egy olajcserénél azért marad a motorban valamennyi a régi olajból...
A motorolajok keveréséről:
Gyártótól, sőt alapolaj minőségtől (ásványi, szintetikus) függetlenül a különböző olajok keveréséből önmagában még semmi baj nem származik, a gondot az jelentheti, hogy a keverékben a keverési aránytól függetlenül mindig a leggyengébb minőség érvényesül!
Kösz az infót! Akkor marad a régi Castrol RS 10W-60, amit eddigis használtam, hacsak nem hoz valaki külföldről nekem az újból...
Egyébbként úgy tűnik elég sokat tudsz az olajokról(összetétel, forgalmazás, működés), ezeket honnan tudod? Valami olajkutatóféleséghez van szerencsénk?