Mindenesetre ez egy Ortofon katalógusból van, és ez bizony azt sugalja hogy a 3 tűtipus (szférikus, elliptikus, fine-line) eltőrő módon fekszik fel a barázdában. De lehet hogy ezután a diagram után még fejlődött a technika.
A shell "hangja" a tű-barázda gerjesztési pontból kiinduló és oda visszatérő "rezonáns kör" tagjaként ugyanúgy ott van az eredő hangképben, mint e kör minden egyes tagjának is.
Szerintem a shell csak annyit számít, amennyit a plusz tömeg jelent. Tízezreket nem szabad fizetni semmilyen egzotikus shellért (Koetsu, Sudio-Technika, Denon stb)
A lemezkímélési szempontból sokkal előnyösebb az elliptikus tű, mert nagyon felületen fekszik fel a barázdában. Sok más tűtípus is létezik, Shibata, Fine-line, analóg-6 stb.
A kifinomultabb geometriájú tűk általában kevesebbet torzítanak a belső barázdákon, kisebb tűerővel is jó a követési képességük, továbbá kényesebbek az antiskating beállítására. Mindazonáltal van létjogosultsága a kúpos tűnek a legfelső szegmensben is! Éppen az Ortofon az egyik gyártó, amely ma is kínál ilyet (SPU Classic). A kialakítása és anyagválasztás legalább olyan lényeges a shellnél, mint a hangkar többi darabjánál. Alapfokú hangkarba persze butaság drága shellt venni.
Göndolom a "szemetek" egy elírás, szemezeket akartál írni. Az Ortofon hangszedők világszerte elismerten jó minőségűek és ami nem mellékes, általában elérhető áron kaphatók.
Az elliptikus és a kúpos tű használatáról mit kell tudni? Szemetek egy Ortofon hangszedővel, de szeretném tudni, mi a jelentősége az elliptikus túnek.
Illetve még egy kérdésem volna? A shell mennyire befolyásolja a hangszedést? Mert nyilván nem véletlenül lehet kapni százér' is. Ha esetleg túl amatőr kérdések, ímélben is elfogadom a választ, nem akarom szétoffolni a témát.