Én minden hétköznap használom a vonatot szóval látom, hogy milyen "szépek" a vonataink :S Szerintem az lenne a legideálisabb, hogy bekamerázni minden kocsit úgy, hogy valami mini kamera legyen amit a huligánok nem tudnak széttörni. Talán akkor nem lennének az ülések összefirkálva meg egyebek. Késésről ne is beszéljünk. 2 hete jártam úgy, hogy kimaradt a vonat amire vártam volna :) Szóval 2 óra dekkolás délután az állomáson. Csak azért ment el gyorsan, mert volt ott több span, de akkor is, ilyen munkával miért csodálkoznak, hogy sokan nem használják a vonatot?
Most ugye viccelsz?:D Épp mostanság folyik/felyezik be ennek a résznek az átépítését 160km/órásra:) Sztem ehhez a részhez most 20évig hozzá se fognak nyúlni,... sajnos:( Amúgy iszonyat ez a MÁV, volt szerencsém hétvégén pestre utazni velük, odafele szeged és kiskunfélegyháza között 10 perc késést tudott összeszedni a vonat 50kmeren, végül asszem ezt sikerült is megtartanunk:) Kabaré...És csodálkoznak hogy inkább autóval járunk mindenhova, mert sokkal olcsóbb, gyorsabb és kényelmesebb...
onnan, hogy ha már vonalat húzogatsz, akkor azt ésszel teszed, és guglizás helyett lemész a helyszínre. enélkül ugyanis a gugliba behúzott vonalak nem sokat érnek.
én is ezt írtam, hosszú távú, organikus fejlődésről beszélek
egyébként a) cegléd-Szfv között szükség lesz egy új pályára, majdnem nyílegyenes, minimum 160, lehetne 200 kph b) KöKi-Ferihegy-Szolnok az M4-gyel párhuzamosan első lépésben 250 kph távlatilag a nyomvonal lehetővé teszi a 360 kph-t, ez a kettő szükséges és biztonsan megtérülő nsv magyarországon a többi kétséges
Nem mondtam, hogy az autópálya a gond, mert igenis kell autópálya vagy autóút mindenképpen. 1) A településeket tehermentesíti, elviszi a helyi és a tranzitforgalmat 2) A beruházók szívesebben jönnek olyan helyre, ami jól megközelíthető! DE! 1 ország gazdasági fejlődésében nem csak az autópálya játszik szerepet. Lehet nekünk 2500 km autópályánk is, ha egyéb dolgok miatt nem jönnek beruházók. És én azt hülyeségnek tartom ami van most, legalábbis ha jól tudom van még ilyen, hogy, ha jön a beruházó akkor x évig adómentességet kap (vagy csak kevesebb adója lesz? hülyeséget nem akarok mondani). Mert akkor a beruházó azt csinálja, hogy az x év után tönkreteszi a céget, a nyeresége megvan és létrehoz egy új céget hozzátartozójával és akkor is megkapja az adómentességet. Visszatérve: autópályák kellenek, de szerintem a vasúttal is kéne foglalkozni. Ha így folytatódik, akkor előbb utóbb a MÁV-on már csak a privatizáció segíthet:( A Cargo-t is eladták, holott tudtommal az nyereséges volt, de valahonnan kell a pénz. Megnézzük a vonatokat, némelyik förtelmes, ahogy kinéz. Nem lenne itt ekkora a gond, ha nem lenne ekkora korrupció. Lehet most 1-2 ember megint azzal jön, hogy máshol milyen korrupció van, de szerintem nem másokkal kéne törődnünk, hanem magunkkal. GyF-nek előbb kellett volna a premium juttatások miatt felszólalni. Mint az a Gaskó, csak a szája jár és abból simán meg tud élni. Szóval van még mit a tejbe aprítani.
az összes eus pénzt oktatásra költötték, villamos vasút vagy autópálya alig van (persze szigetről lévén szó és mivel dublin fejvíz, nem is feltétlenül kell annyi); sőt, a repteret is csak most fogják rendbe tenni
az a helyzet, hogy posztindusztriális társadalmakban a gdp 60-70 %-át ma már a humántőke (!) szolgáltatja, vagyis a beruházások kétharmadának is ide kellene áramlania az írek a hetvenes évek óta ezt csinálják, főleg eus forrásokból
magyarország helyzete természetesen más, sőt, ebből a szempontból (infrastruktúra) norvégia, görögország és portugália is 'mögöttünk' lesz volumen tekintetében, hiszen a kontinens szélén helyezkednek el; nálunk viszont idővel szükség lesz 2-3000 km gyorsforgalmi útra, 4-5000 km jó vasútra sőt talán még párszáz kilométer nagysebességűre is
a gond szerintem csak ott van, hogy nem organikus a fejlődés; legalábbis eddig mindent elvitt a gyorsforgalmi úthálózat; miközben német/francia fejlődési modellekből ki lehet számolni hogy nálunk évente max 20-40 km autópályát kéne építeni, a többi pénzt pedig egyrészt a közlekedési infrastruktúra fennmaradó részeire kéne költeni, másrészt pedig pl. a humántőkére
Ja, hát azt már úgy 2003-2004-ben látni lehetett, hogy nem szabad ennyi pénzt útépítésre fordítani, mert szopás lesz. De olyan környezetben, amikor a hivatalos állásponttal szembenállók automatikusan fideszügynök-bélyeget kapnak majd leváljták, kirúgják, ellehetetlenítik őket, hamar elhalkul a kritika.
Egyébként nem az autópálya a gond, hanem az, hogy emellett nem maradt mozgástér arra a gazdaságfejlesztésre, amely ki is használná az autópályát. A horvát tengerpartrai zúduló turisták meg a tranzitkamionforgalom kiszolgálása pedig nemes ám meg nem térülő "kényelmi" beruházás.
Mondjuk, hogy az útépítőiparnak volt hét bő esztendeje. Jön a hét szűk esztendő.
Ezt csak BoGar-nak :) Románia a sarkunkban van:) Ha ezt megnézzük, hogy 5 évvel járunk előrébb mindössze és Romániának autópályája alig van, mi meg már az ezrediken is túl vagyunk kicsit elszomorkodok.
Ezt a képet tavaly csináltam. Itt jól látszik amit mondtam, de annyit mégsem hagynak ki, hogy sokat spóroljanak vele vagy igen? Mondjuk az tény, hogy Franciaországban sok út, köztük autópálya is sok van és hát sok kicsi sokra megy. Meg sztem lehet annyi előnye is, hogy este fáradt az ember, akkor nem csak a sötét aszfaltot meg a megszokott csíkot látja maga előtt, hanem mindig bevillan vmi oldalt nem? Ha annyira a spórolás lenne, akkor szerintem a belső záróvonalat is szaggatottra csinálnák.
onnan, hogy ha már vonalat húzogatsz, akkor azt ésszel teszed, és guglizás helyett lemész a helyszínre. enélkül ugyanis a gugliba behúzott vonalak nem sokat érnek.
>jó egy éve jöttem haza franciországból, az ottani utak (20adrangú mellékúttól ap.-ig) mindegyike hibátlan volt.
>kátyúvadászoknak ott nem sok babér terem... :-)
Ezt én is alátámasztom! A legkisebb út is szinte tökéletes. Bár Monte Carlo fele van 1 nagy bukkanó, 1x figyelmetlenségből belementünk és a szélvédő feletti fakkokból hullott minden. Én azt nem értem, hogy az autópályáknál a külső záróvonalat miért csinálják szaggatottra?
Majd ha lehet venni fél évesnél rövidebb matricát odaát, meg ha a google hajlandó lesz Szlovénián át is utat tervezni, oszt majd láccik, hogy 50 km-mel rövidebb arra. ;-)
ja, ez a matricagecózás kicsit rosszkor jött...
(bár egy teljes szlovénia ÉK-DNY átkeléshez retúrba egyáltalán nem drága a matrica, talán még olcsóbb is, mint a km-arányos díj volt(?)...
a teherautókat(buszokat meg nem érinti, mert azok továbbra is kapunál fizetnek)
a gugli meg menjen a 3.14csába, totál érthetetlen, hogy miért zárja ki déli felebarátainkat a tervezésből...
amúgy a dzípíeszem lazán betervezi ljubljanát a bp-velence útvonalba, pedig az A5 egyáltalán nincs a térképébe...
(nemmellesleg olyan sok ilyen fantom-beépített terület nem nagyon lehet, mivel a guglifotók kora 0 és 3-4 év között mozog...)
a természetvedelmi területek között meg elég nagy különbség van...
a nemzeti parkok egyértelműen óvatosan kezelendők, bár nem feltétlen kell, hogy tabut képezzenek, ha van racionális alternatíva, akkor az preferálandó...
a tájvédelmi körzetekkel már nem bánnék olyan kesztyűskézzel, oda lezán behúznám az utat, ha műszgazd ott optimális a nyomvonal...
a natura2000 meg egy baromság, ez a mostanság divatos zöld agymenés szüleménye, csak arra jó, hogy nehezítse az útépítők (meg az ottélők) dolgát...
(meg munkát adjon néhány hasznosabb munkára is befogható aktatologatónak...)
Majd ha lehet venni fél évesnél rövidebb matricát odaát, meg ha a google hajlandó lesz Szlovénián át is utat tervezni, oszt majd láccik, hogy 50 km-mel rövidebb arra. ;-)
konkrétan az az érdekes, amikor áthúzod a guglin nem látszódó ipari területeken, belterületbővítéseken, ilyen-olyan szempontból elkerülendő területeken, az általad nem tételként kezelt természetvédelmi területeket nem is említem.
ha még azt is elérnénk, hogy nem a guglin rajzolgatnál :)))
most őszintén, mi bajod a guglival?
nekem nincs 1:10e-es alaptérképem, ahol minden istenverte közmű, és az összes épület egyenként be van rajzolva... (illetve van, de csak néhány szelvény mutatóba...)
de azzal se feltétlen mennék sokra, mert némelyik olyan régi, hogy országos közutak hiányoznak róla, úgyhogy a gugli ilyen szempontból még jobb is...)
arra, hogy nagyjából egy skiccet rajzoljak úgy, hogy túl nagy hüjeség ne legyen benne - azaz a terepviszonyok, vízesedények és épületek figyelembe legyenek véve - arra éppen elég...
ha nagyon kritikus a terepviszony (pl. M100 battai átvezetés), akkor megnézem a turistautak.hu-t, ott 10mes a szintvonal lépték...
de pl. az M6 alagutas szakaszára nem rajzolgattam alternatív nyomvonalat, mert tökmindegy merre viszed, a legproblémásabb rész az 1 domb, amit nem tudsz kikerülni, mert végig megvan az 50-60m-es "partfal"... (ellentétben pl. körösheggyel)
ha meg esetleg tudsz olyan tényezőről, ami a konkrét nyomvonalnál probléma, akkor célszerű lenne, ha azt mondanád, nem az alaptérképet fikáznád...
(és nem olyanra gondolok, hogy natura2000, meg mindenféle setétzöld kifogások, levelibékák, homokitövisek és bazsarózsák...)
itt konkrétan az igen ritka "öblök" egyikében álltam meg, egyébként csak a magánbirtokokra bevezető szép tölcsér alapkú kapubejárók adnak erre alkalmat.
hazai pláne német viszonyokhoz képest gáz, de ott ezzel élnek együtt, ehhez alkalmazkodott a közlekedési kultúra. az egyszámjegyű főutak már elég jók, szaggatott vonallal leválasztott kb kétméteres "lassúsáv" ahol a traktorok repesztettek (meg én, amikor valami helybeli nagyfiú levillogott.) és persze van rendes autópálya. és az egy főre jutó körforgalmak számában szerintem világelsők. ami másut sima "T" útelágazás, ott az is körforgalom.
kátyú itt sem volt. de padka helyett többnyire kőfal vagy sövény vagy sövénynek látszó, borostyánnal befutott kőfal. értsd: megállni nem lehet, lehúzódni nem lehet, és mivel az útfelület keskeny, teherautó és busz belső abroncsa a záróvonalon rajta, én meg centizgethettem a kőfal és a busz között. mindez gyakran kanyargós dimbes-dombos, magyar mércével párszáz méternként ráfért volna egy "bukkanó" tábla.
a fényképezőgép sajnos itthon maradt, videokamera meg eléggé el nem ítélhető módon elhagyta a készített fényképek kb felét, hirtelen ezt a kettő képet találtam (nem jellemzőek, az út általában keskenyebb és a kőfal magasabb volt):