Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Elvira_25 Creative Commons License 2002.03.13 0 0 662
Elado egy 4 literes motul 6100 synergie 10W40 motorolaj. Nyertem, de nem tudom felhasználni, hívj a többit megbeszéljük!0630-324-5924
BLASIUS Creative Commons License 2002.03.10 0 0 661
Ugyanez a motor van az én 244-esemben is. Mostanában sok olajat evett, vagy pedig valahol kifolyik (fótengelyszimmering). Kb. 6-7 ezer km lehet olajcsere óta, legutoljára Mol olajat töltöttem rá. Létezik, hogy rossz volt az olaj és hamarabb elégett? Talán már olajat kellene cserélnem? Nagyon nem füstöl, jól megy, és halk, remélem nem kell gyűrűzni.
Előzmény: Mirtschy (613)
Infomaker Creative Commons License 2002.03.08 0 0 660
Hi!

Ha kell valakinek bontatlan 5L-es FORD olaj (Mobil1 csinálja) 15W-40, API SJ/CF, akkor szóljatok, 4500/5L.

AZ emailemre jöhettek.

Bocs a hirdetésért.

Üdv..
Infomaker

Rendes Béla Creative Commons License 2002.03.08 0 0 659
Tsschangow,

sajnos csak a márkanév ismerős, a termékeiket nem ismerem.

Előzmény: Tschangow (658)
Tschangow Creative Commons License 2002.03.06 0 0 658
Rendes Béla!

Tudsz véletlen valamit az Adnoc olajokról?
Annyit tudok csak ,hogy valamelyik multival együtt nyerték el először az SJ fokozatot évekkel ezelött.
Nekem van 5W50 ill. 10W50 -es.

Előre is köszönöm

Előzmény: Rendes Béla (657)
Rendes Béla Creative Commons License 2002.03.06 0 0 657
Kedves Lökdbeneky Kemény Farkas,

kérdésed számomra teljesen egyértelmű volt, talán inkább az én válaszom nem volt egyértelmű, ezért megpróbálom másképp megfogalmazni:
A motorolajok melegoldali viszkozitása és hőmérséklettűrése összefüggő, de távolról sem azonos fogalmak. Az általad leírt 5W-50-es olajjal tapasztaltak nem feltétlenül, sőt valószínűleg nem a SAE osztály helytelen megválasztásából erednek. Az olajoknál jelentkező (pl. az általad is leírt lerakódási, kátrányosodási) problémák oka nem mindig maga az olaj, hanem pl. az olajat a tartósan magasan terhelt, tuningolt vagy nem egészen tökéletes konstukciójú motortól érő többletterhelés, így pl. az általad is leírt olajhűtés hiánya. Ezek az olaj melegoldali viszkozitásán túlmutató gondok, amire a gyárak is jellemzően az olajcsere ciklusok rövidítésével válaszolnak.
Valószínűleg nem ilyen válaszra vártál, ezért kíváncsian várom mások véleményét (is) ez ügyben.

Előzmény: Lökdbeneky Kemény Farkas (656)
Lökdbeneky Kemény Farkas Creative Commons License 2002.02.28 0 0 656
Naja, de a 180 lóerős Audi TT-ben szvsz az olaj hűtése meg van oldva.

Mivel tök félreérthető volt, amit kérdezek (ráadásul nem is azt kérdeztem :-)
szóval, ha van egy kisebb teljesítményű Suzuki 1.3-as motor, amit kissé megfaragnak (némi könnyítés a mozgó alkatrészeken, nagyobb sűrítés, polírozott szelepcsatornák, miegyéb) és én pörgetni szeretném, de olajhűtőt nem varázsolok bele a rendszerbe, akkor 40-es, 50-es, vagy 60-as melegviszkozitást ajánlasz?

Csak adalékképpen: sokáig hajtottam Fina Racing Formula (syn) 5W-50-essel, de a 10000 km végére mindig nagyon összemocskolódott. A szelephimbák kissé kátrányosnak tűntek. Tehát vagy én használtam extrém módon, vagy az olaj nem volt olyan jó...

Előzmény: Rendes Béla (655)
Rendes Béla Creative Commons License 2002.02.28 0 0 655
Kedves Kemény,

Az olajnak nem szükséges minden határon túl keménynek lennie. Egy szélsőséges, de élő példa: a 180 LE feletti teljesítményű Audi TT-khez és S3-akhoz a gyár szerint kizárólag SAE 0W-30 motorolajok használhatóak, még akkor is ha üveghangig pörgetjük vagy tartósan terheljük őket. Ebből a szempontból nézve a SAE 10W-50-es olajnak is bírnia kell valameddig...

Előzmény: Lökdbeneky Kemény Farkas (653)
Rendes Béla Creative Commons License 2002.02.28 0 0 654
HDIlower,

Első kérdésedre annyit tudok válaszolni, hogy az általad sejtett megoldás -azaz ugyanaz az olaj egyszer "normális" motorolaj, más flakonban pedig valamilyen "szuper" dízelolaj - helyenként valóban létezik. Amiben nem lehet (nem szabad) csalni, azok a nemzetközi és gyártóművi jóváhagyások, tehát érdemes inkább a flakonok hátuljára figyelni.
A Peugeot a 307 HDI motorhoz az alábbi minőségeket írja elő (természetesen választhatóan):
- ACEA B1 SAE 5W-30
- ACEA B3 SAE 5W-40 vagy 10W-40
Új autóról lévén szó, szerintem az ACEA B3(B4) 0W-30 vagy 0W-40 motorolajok is kitűnően használhatóak.

Előzmény: HDIowner (647)
Lökdbeneky Kemény Farkas Creative Commons License 2002.02.28 0 0 653
Rendes Béla:
Többek között az olaj viszkozitási tartománya is változott 10W-60-ról 10W-50-re, ezzel valamivel jobban kipörgethető a motor.

Azért pörgethető jobban, mert hamarabb higul "fent"? Azt értem, hogy a 60-as sűrűbb fent, de ez nagyobb védelmet is ad ha pörgetjük, nem?
Szóval az 50-essel jobban pörög, de tartósan ne erőltessem?

mafe Creative Commons License 2002.02.27 0 0 652
Szia szemmellato!
Lehet, hogy már elkéstem, mert már túl vagy a cserén, de csak most bukkantam rá a kérdésedre.
Ha az enyém lenne az a HDI, én biztosan valami szintetikust keresnék hozzá. Igaz, hogy a VW PDTDI-je kicsit más elven dolgozik, mint a Te HDI-d, de a PD motornak megfelelő olaj biztosan szépen teljesítene nálad is. Pl.: Aral Tronic 431, vagy Castrol 505.01. Az előbbi 3800,- Ft, az utóbbi 5490,- Ft literenként (fogyasztói bruttó árak). Ha tényleg nem sajnálod rá a pénzt, érdemes elgondolkodni rajta. Üdv
Előzmény: capri-3 (623)
monyesz Creative Commons License 2002.02.21 0 0 651
Megtaláltam a Rubia XT-t, ez nem igazán személygépjármű olaj, idemásolom:
TOTAL rubia XT

API CF-4/CE/SG, CCMC D4/G4/PD-2, CATERPILLAR TO-2, ALLISON C-4
MACK EO-K/2, MAN 271, MIL-L-2104E, 46152E, M BENZ 228.1
VOLVO VDS, VOLKSWAGEN 501.01/505.00, RENAULT VI D4R
SAE 15W40
Diesel engine oil approved by world-class famous automobile makers.
High output performance due to the excellent lubricant enhancing engine performance.
Maintains cleanness in engine by refraining sludge.
For high load, high speed and low speed truck, bus, heavy construction equipment, special vehicle and others.

Monyesz

Előzmény: TIBÓCA (648)
monyesz Creative Commons License 2002.02.21 0 0 650
HDIowner !
Biztos hogy van különbség az adalékok használatában, mert egy dízelmotor pl. több kormot állít elő, és azt lebegtetni kell az olajban.

Monyesz

Előzmény: HDIowner (647)
monyesz Creative Commons License 2002.02.21 0 0 649
Tibóca !
Én Total Rubia -ról hallottam, de már nem gyártják. A Total a Quartz és újabban az Activa (Franciaországban) megjelöléssel forgalmaz olajat.
Talán a Quartz 5000 15W40 -es a megfelelő típus helyette.

Monyesz

Előzmény: TIBÓCA (648)
TIBÓCA Creative Commons License 2002.02.20 0 0 648
Egyik kollegámnak szüksége lenne az alábbi olaj teljesítmény szintjére Total XT Rubin 15w40 aki tud segítsen.
HDIowner Creative Commons License 2002.02.16 0 0 647
Béla,

Olajokkal kapcsolatban lenne kérdésem.

Egy érdekes dolgot figyeltem meg, több gyártónál is.

Van egy teljesen szintetikus motor olaj, 5w40 vagy 0w40 amely a flakonon feltüntetett adatok szerint teljesíti a legmagasabb követelményeket mind a benzines mind a dízel üzemü motorkra (pl ACEA B3, B4). Ennek ellenére létezik egy másik motor olaj, ugyan attól a gyártótól amelyet kifejezetten dízel autókhoz ajánlanak gyakorlatilag ugyan azokkal a minőségi jellemzőkkel (5w40 v 0w40, ACEA B3,B4).

Szerinted ugyanazt az olajat árulják kétféle flakonban, vagy van köztük valami különbség?

Szerinted érdemes-e használni 0w30 vagy 5w30-as olajat? (Nekem egy Peugeot 307-es HDi-m van, éppen olajcsere előtt)

Előre is köszi,

HDIowner

Előzmény: Rendes Béla (645)
monyesz Creative Commons License 2002.02.15 0 0 646
Fefefe !
Küldtem mailt, de visszajött hogy nincs ilyen cím.
?
Előzmény: fefefe (639)
Rendes Béla Creative Commons License 2002.02.14 0 0 645
Misaab,

Nem tartom szerencsés megoldásnak ezt az olajat a Mazdához, mert:
- igaz ugyan, hogy a Mazda ennél a típusnál (talán meglepő módon) viszonylag nem túl csúcs minőségű, API SF teljesítményszintű olajjal is beéri,
- az is igaz, hogy a dízel olajok tisztító hatása minimum olyan jó, mint a benzinmotorokhoz használt olajoké,
- viszont gyengébb a benzinnel bejutó, korróziót elindító szennyeződéseket közömbösítő hatása,
- végül a dízel olaj esetleg gyengébb öregedésállósága lehet igazán kritikus tényező, vagyis az olajból olyan sűrű valami képződhet, mint amikor az olajsütőben bent felejtjük az étolajat.

Vagyis az az igazán biztos megoldás, ha a dízel olajat elpasszoljátok egy dízel autóhoz.

Előzmény: MiSaab (638)
JOEARNOTH Creative Commons License 2002.02.14 0 0 644
Koszi szepen az infokat, azt hittem az RS az uj...
Kar. Na mindegy majd 5000 km mulva az lesz :)))
Rendes Béla Creative Commons License 2002.02.14 0 0 643
Joearnoth,

A Castrol R4 az új termék, gyakorlatilag az RS 4T utódjának tekinthető. (Vagyis itt nem egyszerű átcsomagolásról van szó, mint az "autós" RS 10W-60 esetében. Többek között az olaj viszkozitási tartománya is változott 10W-60-ról 10W-50-re, ezzel valamivel jobban kipörgethető a motor.

Előzmény: JOEARNOTH (633)
Rendes Béla Creative Commons License 2002.02.14 0 0 642
Eric,
A Castrol RS 10W-60 motorolaj csomagolása változott, az olaj maga ugyanaz maradt. A közeljövőben más Castrol olajok kannája is változni fog, de az olajok minden esetben változatlan receptúrával készülnek.
Előzmény: ERIC (620)
Szkátó Creative Commons License 2002.02.14 0 0 641
Szerintem kezdjen el turbót keresgélni...:)
Előzmény: MiSaab (638)
monyesz Creative Commons License 2002.02.14 0 0 640
Akinek nincs pénze (még egy olajcserére se) az minek tart autót ?
Vegyen buszbérletet !
Előzmény: MiSaab (638)
fefefe Creative Commons License 2002.02.14 0 0 639
kaphatnek en is egy quartz-forrast? en 9000-est hasznalok, benzinkutnal nagyon draga (>4k/l) es csak literest tartanak, szervizben nagykannabol adjak, kb 3,5-ert, de hat az sem olcso.
Előzmény: monyesz (636)
MiSaab Creative Commons License 2002.02.13 0 0 638
Szomszéd haverom most rakatott az 1.6 Turbo 323 Mazdájába "Caterpillar 15W-40 diesel" motorolajat :DDD Szegénynek nincs pénze ezt meg kapta ingyen... Szerintetek lesz valami baja ???
:D
Mirtschy Creative Commons License 2002.02.13 0 0 637
Üdv

utánagondoltam a váltóáttételnek: sima kézi váltónál mindez esetleg O.K.

DE!

Mint említetem VOLVO 740 melyen egy okos fasz megoldás van: OVERDRIVE 5. sebesség mely autómataként üzemel. ( ólomba akezét aki tervezte )az első 4 gang manuáluis az 5.-ik autómata, na így működhet mint enlítettem 100 KM/H fölött a Castrol olajos okosság!

Dícsértessék!

Előzmény: Szkátó (627)
monyesz Creative Commons License 2002.02.13 0 0 636
Pb !

Total Quartz ügyben mail ment !
A hengerfej ügyet nem nem vitatom. A lobbanáspont egy mutatószámként használható. Sok minden befolyásolja, ezért használható adat egy olaj "állapotára". A www.omv.hu-ról:
"A motorolajok lobbanáspontja 210-240 C között van. Gázolaj jelenlétében a lobbanáspont 60 C-ig lesüllyedhet, benzin jelenlétében még sokkal lejjebb. A lobbanáspont nem lineárisan csökken. Már kis mennyiségű tüzelõanyag is drasztikusan csökkenti a lobbanáspontot."
Tehát kopott motor (ha üzemanyag kerül az olajba) rendesen odatesz az olajnak. Igy lehet következtetni laborvizsgálattal arra, hogy milyen állapotú motorban volt az olaj.

Üdv.
Monyesz

Előzmény: prudent bear (634)
szemmellato Creative Commons License 2002.02.12 0 0 635
Köszönöm az infókat, sziasztok!
prudent bear Creative Commons License 2002.02.12 0 0 634
OFF
Igen, van Citrenem is, abba kell, de Mitsubishiben is nagy megelégedettséggel használtam.
A Citroennel kapcsolatosan még korábban fordultam a hasonló nevű topicban lévőkhöz, de minden jel szerint az csupán néhány ember magáncsevelye :o(

ON
Biztos így van ahogy írod, azért hangsúlyoztam, hogy az adott típuson volt 170-től a piros mező - nyilván összefügg az akkori legkorszerűbb és belevaló olajok tűrésével. A hf-el kapcsolatos dolog viszont biztos úgy van, ezért vannak a turbós hengerfejek az átlagosnál is jobban ötvözött anyagokból.

üdv
pb

Előzmény: monyesz (632)
JOEARNOTH Creative Commons License 2002.02.12 0 0 633
Sziasztok,
KERDES:

Castrol RS4T motorolaj a Castrol R4 utodja, vagy parhuzamosan futo teljesen fuggetlen tipusokrol van szo. Koszi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!