Szelesebb, esősebb, de nincsenek nagy minuszok, meg hó. A tenger viszonylag kiegyenlíti a téli / nyári hömérsékleteket. Ezért nem fagynak fel az útjaik sem.
Széllel, esővel nincs olyan nagy gond, mint - 5-10 fokkal, meg hóval. Felveszi a holland a sárga gumiköpenyét, és nyomja ezerrel az esőben. Nem szívbajosak.
Jó, hát most éppen lehetne az ellenkezője. Egyébként prioritásról beszéltem, nem azt, hogy nem kell építeni. És azt mondtam, hogy nem lehetne "olyan".
Merthogy a holland időjárás nem olyan szélsőséges, mint a mienk. Ott praktikusan egész évben lehet bringázni.
Az a gond, hogy sok helyen a normál közlekedéstől kéne elvenni helyet a bringaútnak. Most ezt lehet azzal a felkiáltással, hogy legyünk zöldek, meg egészségesek, nincs ezzel gond. De ha leszükítjük az útjainkat, mert márc-okt között sanszos a sok bringás, mi a rák lesz okt-márc között? Mert a sok bringás mingyá átkapcsol tömegközlekedésre, vagy az autójára. És akkor kész a botrány.
Szóval kicsit józanabbul kéne megközelíteni a kérdést (mindkét oldalról, amúgy). A Margit hídon elég egy oldalon a két irányú bringaút. Ott nincs több hely, pont.
Egyébként én is bringázom (tam, mostanában nem). Elég brutális gépem van (8 seb agyváltó, tárcsafék, agy-generátor, stb.) szóval nem az a történet, hogy én utálom a bringásokat.
A szaxervezet valamilyen kereteket jelent -- ha valami hasonlót sikerülne rajzolni a (témához visszatérve) infrastrukturális fejlesztések esetleges elszenvedői (itt tanultam a kifejezést: nimbysták) számára...
jó lenne valami szagszervezet a buzeráns politikusok (kormánypárt és ellenzék egyqtya) valamint a berom választók ellen...
Gaskó egy speciális szelekciós folyamat eredményeiként nyerte el pozícióját: akár az irracionalitásig kell védenie egy szűk csoport érdekeit. Ez csacskaságnak tűnik, de szükséges, mert szaxervezetek nélkül a munkavállalók rémesen kiszolgáltatott helyzetben vannak a munkaadókkal szemben. Így is, de kevésbé.
A szaxervezet valamilyen kereteket jelent -- ha valami hasonlót sikerülne rajzolni a (témához visszatérve) infrastrukturális fejlesztések esetleges elszenvedői (itt tanultam a kifejezést: nimbysták) számára, sokat javulna mindenkinek a hangulata.
Apropó, Írországban egy középkorú magányosan álló családi ház térdmagasságú kerítésén belül álló fán a következő táblát láttam: "Én x.y. engedélyért folyamodtam a zzzz önkormányzat hivatalához, hogy ezt a házat jól lebontsam, a telekre pedig egy 2x6 lakásos sorházat építsek. A tervek megtekinthetők ...."
telekom téren kb. 1000 lehetőség közül választhatsz ... folyamatosan csökken a vezetékes és nő a mobil előfizetések száma
ez kb ugyanaz az alternatíva, mint a vonat vagy az autó. magánszemélyként vezetékes szolgáltatóból az igen vagy a nem közül választhatok. a mávval ugyanez a helyzet.
nem a légitársaságokat privatizálták alapvetően, hanem létrejött az open sky egyezmény, azaz eu-n belül szabad a röpködés, bárkinek bárhova. Ennek köszönhető, hogy ilyen intenzív a repülőforgalom. Az eu határozottan afelé nyomja a dolgokat, hogy a vasúton is ez megvalósulhasson, azaz itt, Esztergom, és Komárom-alsó között is szolgáltathasson a spanyol vasút, ha úgy tetszik neki. Ennek elérésére már mindenféle határidő-dátumok vannak, nem tudom most fejből őket.
Ami a lényeg: a magyar állam, és általában a magyar szervezeti struktúra eléggé ódzkodik ettől, onnantól kezdve ugyanis sokkal nehezebb lesz megtartani a mávot, és szétlopni a dolgokat.
És leírhatja x.y. minisztériumi ember a hvg levelezési rovatában, hogy az ellenőrző szerepkörű vasúti hivatalt nem azért szüntették meg mert nincs szükség rá, és hogy ezt a szerepet akár egy független szakminisztérium is betöltheti, attól még hülyeségeket beszél, és egy minisztérium se független se alkalmas nem lesz erre a feladatra.
Nem Amszterdamot kell példaként venni. Télen is elérhető gond nélkül 5-6% modal split (Stockholm, Helsinki, London rosszabb, mint Budapest), nyáron akár 10-15%. Ehhez viszont ki kell építeni egy minimális infrastruktúrát. Ebből a szempontból a Hunárián belüli kör- és sugárutak illetve a hidak a krtikusak.
mondod ezt minden idők legkeményebb novemberjében ;-)
budapesten ez lényegtelen szempont, mert itt márciustól októberig a fő folyosókon lenne akkora bicikliforgalom volumen ami megérdemelne többet mint amiket mostanában csinálnak
na de telekom téren kb. 1000 lehetőség közül választhatsz, a máv megy eléggé binomiális.... ha meg a tökom belül szar, azt az ő profitjuk bánja, folyamatosan csökken a vezetékes és nő a mobil előfizetések száma
egyébként a légitársaságok európai privatizációjakor is az ment, hogy mindenki nemzethalált vízionált; közben eltelt 10 év és megnégyszereződött (!) az európán belüli légi forgalom, az árakról meg ne is beszéljünk... ma mindenhol reptér épül reptér hátán
a vasúttal is ezt kell csinálni, legalább a távolsági szolgáltatásban, méghozzá azonnal! (na jó, 2010-től..)
nem véletlen hogy amerikában a vasúti teherszállításnak magasabb az aránya, mint svájcban....
nade említettem én olyat hogy a mávot megtartanám?... - teherszállítás: privatizáció, verseny - távolsági személyszállítás: privatizáció, verseny - személy/s-bahn: állami megrendelés, privát cég teljesíti, 4-5 évente pályázaton verseny - megállóhelyek: városi/falusi tulajdon - állomások: ingatlanalapba velük, 49%-át piacra dobni - pálya: 49 %-át piacra dobni, kapacitást kőkeményen versenyeztetni, beleértve a személyszállítást is
mellesleg: - volánokból 5 regionális céget gyúrni - mindegyiket privatizálni, egész országos jogkört adni - minimális szolgáltatás minden településnek: 5 busz/irány - egyébként a verseny dönt - autópálya: 49 %-át privatizálni
+ egy nyilvános, átlátható, harcias versenyfelügylet
Visszatérve: autópályák kellenek, de szerintem a vasúttal is kéne foglalkozni. Ha így folytatódik, akkor előbb utóbb a MÁV-on már csak a privatizáció segíthet:(
szerintem a mávon CSAK a privatizáció segíthet, úgyhogy nem is kell folytatódni, máris privatizálhatunk... :-))
Lehet, hogy lenyelnek ennyit csak nem látszik. Vajon miért? Korrupció..mindenhol csak a lopás megy:( Épp múltkor volt a TV-ben, hogy a BKV-nál naponta hány busz nem tud elindulni, mert fos. Illetve, hogy újítják a gépparkot, mondták, hogy évente mennyivel és, hogy ezzel a tempóval 100 év mire megújul a járműpark, de akkor már az elsőket újra kéne cserélni. A MÁV kb hasonló cipőben jár, 20-30 éves kocsikkal :S
Áááh bekamerázni...hülyeség! A Magyar Köztársaságban ez már személyi jogok megsértése:) Az emberek szemmel lennének tartva:) Ha a rendőr oda menne valamelyik firkászhoz még akkor is a rendőr lenne a hibás, nálunk mindenért a rendőr a hibás :) És még mondja valaki nekem ilyen szempontok mellett, hogy itt ez van, ezt kell szeretni.