Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
régen a vaterán még mérleges kép is volt erről , mondjuk az anyagvastagság nem jelent semmit mert ha szar az anyag minősége akkor lehet bármilyen vastag törni fog mint a ropi ha meg jó az anyag minősége
Üdv!Az a vasmag,az szerintem mágnes.A mágnessel szemben lévő oldalra a kiegyensulyozás miatt tesznek vasból ellensulyt.De az nem mágneses,mivel nem cél,hogy a gyertya alsó holtpont körűl is gyujtson.Szerintem.
Egy kis segítséget szeretnék kérni a hozzáértő szakiktól.
Adva van a gépem (Husi 153R, 50cc, fordulata 6000 körüli, gyárilag 2,2-LE) ami ugye tudván egy lefojtott motor, mert ekkora köbcentiből illik 3-3,5 LE-t kihozni.
A henger, dugó, főtengely bírná a nagyobb fordulatot, ugyanez a Maruyama motor 50cc-be is tudja fojtás nélkül a nagyobb teljesítményt.
Írtátok régebben, hogy a gyújtásnál lehet a fojtás. Jobban megnéztem, és azt vettem észre, hogy a lendkeréken csak egy oldalon van vasmag beleszerelve, ami ugye forgáskor létrehozza a tekercsen keresztül a nagyfeszt, ami a gyertyába torkollik. Ha mindkét végén lenne vasmag (mint más nagyfordulatú gépeken gondolom van), elképzelhető, hogy megnőne a fordulat, s vele a teljesítmény is? Sűrű fűben kicsit így fulladozik.
Esetleg a karbit újra be kéne szabályozni?- Ami nehezen menne, mert csak alapjárat állító csavar van rajta.
A piacon már előzőleg megnéztem én is alaposan a pirosat, én is veszélyesnek tartom. Nagyon gagyi kategóriába tartozott. A "fala" vastagságáról nem is beszélve, ha véletlenül követ ért volna , szerintem azonnal darabokra törik a damilfej. Igaz nekem is kínai kaszám van, kínai narancssárga damilfejjel , de összehasonlíthatatlan az anyaga. Nem is a piacon vettem ezt a feketét /habár , tudom mind egy helyről jön Ausztriából. :))))) /, egy barkácsáruházban véletlenül megláttam és azonnal tudtam meg kell vennem kipróbálni 1299 Ft -ért. :)
Kedves Mindenki! Arrol erdeklodnek, hogy makita 4510 bdc (regebbi tipus)-hoz van-e esetleg bontott felso motorfedo burkolata valakinek - vagy ki tudna tanacsot adni merre induljak el a felkutatasban? Koszonettel!
Ez meg az eredeti piros. Az Öregnek mutattam a hangját telefonba, ha nem rémült halálra, akkor lehet leirja :)
Csak feltettem egy pár helyen egy kérdést, hogy ha nekem egy 4 hónapos kasza damilfeje eltörött és nem cseréltem ki, de a tulaj feljeletget meg bevizsgáltat, hogy milyen paraszt vagyolk, mert nemcserélem garanciába, akkor ez a fej, vajon mit tudhat? Szerintem közveszélyes...stb... A súlya fel, az anyagvastagsága szintén a fele...stb...
Vettem egy Strauss damilfejet. :)))))))))))))))))))
Komoly darab. Szerintem a masszívabb fajta, fekete színű. Erősnek tűnik, de nem minden az aminek látszik. A rugó elég furcsa benne kb. 1 cm átmérőjű. :)
Üdv!Sajnos nem normál metrikus,hanem zoll méretű csapágyak vannak benne,és,ha nincs valami egyéb forrásod,akkor az eredeti rohadt drága bele.Olyan ötezer körűl van darabja,a henger az ugy kb huszonötezer,az egész gép meg ér tiz-tizenözezret.Husz-huszonöt körűl már kapsz jól használható FS-38-45 gépet.Folytassam?
Hát megjártam megint a fűkaszával. A Homelite Bandit ST155 1996os gépnek a főtengely sonkája kottyant meg. Vettem a Stihl FS 36ost 1999es annak meg most a csapágyai. Használtan vettem igaz, de már akkor is olyan láncfűrész, elektromos kenyér szeletelő hangja volt, de a Homelite szúnyog hangjához képest teljes mértékben furcsa volt mert abban nem volt kuplung.
A FS36os hol indult hol nem, de mikor indult tökéletesen működött. De muszáj volt szét szednem akkor láttam hogy a mágnes kerék bele ér a gyújtásba. Vagyis kottyant főtengellyel együtt. A hajtás házból ki ütöttem a főtengelyt meg a 2 csapágyat szimmeringet. Az egyik csapágy akkorát kottyan mint egy gardán csukló.
Csapágyakon ez áll: CHINA RBW XW
A szimmering teljesen noname.
1:50es Stihl keverékkel használtam. Sajnos a henger fal elég mélyen meg van karcolva a dugattyú oldala olyan mind a reszelő. A gyűrű is bele van nyomódva sülve a horonyba.
Hát nem tudom hogy érdemes lenne-e felújítani mert ahogy néztem elég ritka hozzá az alkatrész meg jó áruk is van, mert ha még csapágyat kellene cserélni meg szimmeringet, de a henger dugó is rendesen oda van.
Szerintetek az 1:50es Stihl keverék vagy a karbi beállítás miatt nem volt rendes kenés vagy a csapágy kottyanás miatt a szimmeringnél szívhatott fals levegőt és más lett az olaj aránya?
A csapágy és a szimmeringről tud valaki valami pontosabb méretet?