A DAG egy komoly tengeri kajak a maga 4.40-es hosszával, nem összehasonlítható egy 3.6m-es hajóval. A Rainbow forgalmazó nincs túl messze, szerintem hamarosan megkeres:-)))
Nem tudom mennyiért lehet (lehetne...?) itthon Manitou-t venni, de azt látom, hogy a Riot említett hajói 170-180 ezer között vannak, a Dag viszint 210 220 között mozog. Érdekelne ez a Rainbow Oasis Expedition ia, nagyon várom a forgalmazó nevét.
http://www.alpes-rafting.hu/adatok/buvcam_022.jpg 125 kg nem hiszem hogy nagy gond:) az nekem is van és elég jól el evezgetek . vadvizen sikvizen tengeren. én necky párti vagyok. most van egy elaho hw. de volt narpám is. apu se kicsi neki zoarja van és nagyon szereti. még porckorong sérvel is bir vele órákat kajakózni. kényemesen ki be szál. és ez neki a legfontosabb
Mondjuk ha volna kajakra 139ezrem akkor biztos a drágábbra is tellene + 6 ezerért. Helyette veszek 39 ezerért és sajnos nem járok tengerre,és nem csak azért mert tudom, hogy nem odavaló. De félre a sirámokkal a tavasszal ha lessz lehetőség próbára elmegyek én is egy körre és nyilatkozok melyikbe lehet beférni 120 kilóval 125 cm es sörhassal. üdv : szőrmók
Hát nekem lenne egy tippem, de kissé borsos az ára, viszont minden igényt kielégít, megszerethető nagyon, próbáltam és nagyon jó hajó, ez pedig a 4.4m-es Dag tiwok, az ára túlmegy az általad szabotton , de nagyon jó hajó, jó anyag(néztem a honlapjukat most nem találtam, csak az 5m-es változatát, remélem nem vették ki a gyártásból), de uyganígy megszerethető a Robson Aloha is, vagy van egy nagyon jó széria a Necky Manitou, a 3.9m-es hajóival van tapsztalatunk, nagyon jó, szépen megy, fürge kis hajó, lent van a csónakházban Esztergomban, kölcsönözhető.
Csak sajnos hajlamos kilukadni. Azt hittem, hogy a vastag anyagú (mint a régi piros-kék Palma gumimatracok) jó lesz, de az meg az illesztésnél engedett el. Most egy négy centi vastag, polifoam gyártás melléktermékeként cseppekből összepréselt párnát használok a támla kiegészítéseként.
Közel 40 éves kenuzás után az Adrián forgattam egy filmet, ahol csak nagy kenukkal eveztünk, és volt ott egy társam egy prijon yukonnal. Addig féltettem a kajakosokat bizonyos helyzetekben a vízen, miközben én kenuval poroszkáltam. Azt hittem lélekvesztőben ülnek...Aztán itt láttam élőben, milyen komfortos, és biztosan mozgó is lehet egy kajak nagy hullámokban. Szóval egy kajakkal egyedül is mehetek minden megszorítás nélül, egy kenuvel az ismert fizikai tényezők miatt nem. Aztán vettem egy 2 személyes kajakot, akkor még úgy volt hogy párosban evezünk, aztán változott a helyzet... eladtam, de már alig tudom kivárni, hogy kavarjak a Dunán . Szóval kell egy nem feltétlenül 5 méteres, de kényelmes, stabil, megszerethető hajó.
Magam részéről kerek IKEA ülőpárnákat laktam be erre a célra. Nem lukad ki és nem ereszt le. Viszont kajakban kb. április óta csak a sarkam alá használtam párnázásnak és hőszigetelésnek, ahogy oldstrugglertől lestem el. Mivel egy igazán jó üléshez nem nagyon kell egyéb kiegészítés.
Zsigzsig egy ilyen boldog tulajdonosa. Még elég higító szagú volt a Tisza-tavon, de Zsig se nyeretlen kétéves és elégedett volt vele. Ezzel együtt az eredeti Ysakot se sorolom a fényképező hajó kategóriába. De egy rutinos kajakos normál körülmények között kényelmesen tud fényképezni belőle. A raktér fedélről annyit, hogy mindent be lehet lakni. Mindenkinek magának kell eldönteni, mivel alkuszik meg. Ha 140eFt a limit, sok mindennel muszáj megalkudni. Ez a kajak csak egy újabb elem a listán.
hali, én egyszer mentem a prijon capri egyessel egy napot a Rábán, mindenki hülyének nézett, mert lehetett volna sokkal jobb hajót is választani az ottlévő flottából. korábban egyszer hasonlítottam a hajókat az autókhoz, ez valami fiat panda lehet, rövid hajó, emiatt az iránytartásra figyelni kell, stabilnak elég stabil, nekem normálisan kényelmes volt, az nagyon tetszett benne, hogy magasan a prijon legolcsóbb hajója volt - ahhoz képest szerintem jó vétel lehet, mint a panda. ha olcsó hajót akarsz, ha nem kéthetes túrákra akarsz menni, ha nem barracudákkal kell lépést tartanod, vagy az átlagnál pörgősebben tudsz evezni, akkor jó hajó lehet. később meg majd megörökölheti a kamaszfiad/lányod első bohóckodós hajónak
a cruiser-t csak a boltban láttam én is, a capri mellett volt kitéve, külsőre olyan panda II-nek nézett ki. emdzsí jól mondja, ősszel brutálisan le volt árazva minden hajó a mountexben
anyagáról, tartósságáról persze csak a szakemberek tudnak nyilatkozni
budaörsi decathlonban nézted a necky zoar sportot? ilyenkor az is bagóért megy, ha van még a nyári készletből
Még majd elolvasom, mit írtak a többiek, mert látom, volt pörgés, de ezt nem hagyhatom szó nélkül. ;-) Alohaval végignyomtam egy Tisza túrát /is/ a komfort üléssel, amit én nem szeretek annyira. Kényelmetlennek így se nevezném semmiképp. Bár egy Prijon deréktámaszos üléssel nem veszi fel a versenyt, de ha nem kellett volna a kenuk mellett héderelnem és nem ültem volna szét a hátsóm, nem lett volna semmi gond. Kb. 2 órás szokásos evezgetéseim alatt egyszer se volt derék gondom és a Bodrogon is úgy nyomtam le vele 2 napot, hogy nem volt komolyabb probléma. Egyszer kipróbálnám a Burant és az Alohat egymás mellett. Mikor a Burant vittem a Velencei-tavon, nem éreztem magam olyan jól benne, mint az Alohaban. De ezt okozhatja pillanatnyi hangulat, a környezet és főleg az evező.