Az, hogy egy tesztbe sincs soha, attól még lehet prémiumgumija egy távolkeleti országnak, versenygumikkal kezdték, nekem a gumis kapcsolatom mindig megemlíti, amikor gumit veszek,
hihetetlen mennyiségű gumit forgalmaznak, bízom a véleményébe. Vettem már SUV-ra is, jó gumik, télibe és nyáriba is.
Nem Michelin, de a többi sem az, ami prémiumnak tekintett- mindegyikkel mellé lehet fogni.
Szerintetek az ADAC tesztek mennyire vehetők komolyan mostanában? Ugye nemrég kiderült, hogy néha lejtett a pálya bizonyos gyártók irányába, azóta rend van? Most nézegetem a tavalyi nyárigumi tesztjüket. A két méret elég közeli az általam keresett mérethez.
A nagyobb (225/40r18) méretben is a közepében 4-7 helyen a Maxxis, Nexen, Sava, ebben a sorrendben Hankook az utolsó harmadban.
A kisebb (235/55r17) méretben Maxxis a 3. Hankook az 5. Laufenn bukott a nedves burkolaton mutatott teljesítmény miatt. Itt a Nexent és a Savat nem tesztelték.
Nem mindegyik típus egyezik az általam először írtakkal, és a Maxxis nem játszott származása miatt :)
Szóval még a Hankook bekerülhet a játékba, 30 környékén elérhető, ez még beleférhet.
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat! Igaz sokkal közelebb nem jutottunk a megoldáshoz de apró léptekkel azért haladunk :)
Nyilván ha a pénz nem számítana, akkor jönne a legutóbbi tesztgyőztes, de sajnos nem így van :)
Tavaly cirka 9-10e km-t mentünk a nyáriakkal, idén sem lesz számottevően több előreláthatólag, de kevesebb sem.
A felsoroltakból van egy szezonos tapasztalat azért kerültek be a lehetőségek közé, közeli méretekben, és hasonló teljesítményű autókon.
Hugom 5-s bömösén Taurus (225/45*18) van, avval vette, egy ősz, és egy nyár, előváros-városi közlekedés, szerinte dinakus, szerintem életveszélyes :) vezetés. Elégedett vele, nem kopik túlzottan, még nem esett le vele az útról, ott állt meg mindig ahol akart, szóval rendben van.
Munkatársam seat alhambráján Apolló van, méretét nem tudom, de hasonló mint rönci kerék. Egy nyár város, vidék, pálya. Jók a tapasztalatok minden körülmények között.
Másik munkatársam 308sw Laufenn van. Tavasszal vette, egy nyár, sok kilométer, nagyon pozitív megítélés. Megfogalmazása szerint ennyi pénzért ilyen jó gumit még nem vett.
A Sava, és a Nexen a tesztek alapján került a listámba. Elég kiegyensúlyozott eredményeket értek el a teszteken.
Szóval szeretnék valami árban elfogadható, megfelelő biztonságot nyújtó garnitúrát venni. Pár ezer differencia a felsoroltakhoz képest nem gond.
Szóval ne fogjátok vissza magatokat! Szerintem hamarosan jönnek a hasonló kérdések, mert gumi kell az autóra, pénz meg.....
Pedig érdemes lenne hallgatni a kollégára, nem mindig muszáj egy kérdéshez hozzászólni. Főleg ha csak fél vagy részinformációkkal illetve pletykaszintű megjegyzésekkel tudsz szolgálni. Totálisan indifferens, hogy mi volt 30 évvel ezelőtt kamiongumi fronton, a kérdező ma keresne abroncsot személyautójára. A Taurus akkor még magyar gyártású és fejlesztésű gumiabroncs volt, a márkanév azóta a Michelin cégcsoport tulajdona lett, alsókategóriás gumikon használják a Riken és a Tigar mellett. Célpiactól függően nyomják egyiket vagy másikat ugyanannak a guminak az oldalára. És sajnos attól, hogy Michelin gyártmány, attól még ezen gumik képességei elmaradnak az anyamárkáétól, nem kapunk féláron ugyanolyan tulajdonságokat. Úgyhogy ma sem szúrtunk ki a kapitalistákkal.
A többi márka sem kínai, azért, mert te nem ismered őket. A Nexen speciel koreai, csak kevésbé erős marketinggel, mint a Hankook. Ettől függetlenül a teszteken folyamatosan jobb és jobb pozíciókat érnek el, elfogadottságuk például Ausztriában elég magas. Az Apollo indiai, de már idehaza is rendelkezik gyáregységgel, szintén javuló teljesítmény jellemzi. A Laufenn a Hankook budget márkája, de sajna itt sem ugyanazt a kvalitást kapjuk féláron. Megítélése elég vegyes, sokan elégedetten használják, de más fórumokon sok olyan tapasztalat olvasható, ami alapján a felhasználók 1 szezon után (vagy akár már közben) lecserélik. A Sava szintén egy nagy gyártó (Good Year) olcsó márkája.
Az eredeti kérdésre reflektálva én az alábbi sorrendbe tenném a felsorolt márkákat :
Ez valóban némileg meglepő, bár a világ számára a "Made in Hungary" sem hinném hogy érdemben nagyobb bizalmat vált ki, mint a "Made in China" :)
Btw Kínából rengeteg minden jön (mármint saját kínai fejlesztésű gyártmány), aminek nagy része szar, de nyilván nem mind. Viszont amíg nem tudjuk biztosan az ellenkezőjét, addig nem tudunk mást tenni, mint hogy aszerint cselekszünk, hogy olcsó kínai = szar.
A gumi sem kivétel, ha bármilyen méretre keresek, az első 10 találat neveit nem is ismerem, pedig úgymond "autós" vagyok (nyilván mert mind kínai), ennélfogva át is ugrom őket. Aztán lehet, hogy vennék mind a 10-ből és 1-2 akár jó is lenne, de nem kockáztatok, a szemem a Laufenn, Sava, Barum, stb. vonalon áll meg.
A Kormorántól már egy picit félek, több teszten szerepelt le, bár kis autókra, kis méretben elférhet.
Tudom, hogy minden iparágban jelentős az innováció, de azért a gumi nem egy smartphone, tehát mit tud többet egy mai gumi egy 10-20 évvel ezelőttihez képest...?
Ugye ilyen tesztet nem is lehetne csinálni, mert nincs olyan, hogy 20 évvel ezelőtti vadiúj gumi :)
Én ma szembesültem a ténnyel, hogy a 3 hete felrakott Hankook téli gumijaimból 3 made in Hungary, egy meg made in China. Érdekes, hogy itthon gyártják de Kínából is hoznak ugyanabból a fajtából! Mindegy, ma már havat is láttak.
Pl. vajon mit "felejt ki" a Hankook a Laufennből, mikor ugyanott készül Rácalmáson kb egy gyártósorral arrébb...?
Ki nem felejt semmit belőle.
Azt olvastam valahol, hogy ilyenkor az alsókategóriás és no-name gumik gyártásakor nem kifelejtenek valamit a nagy gyártók, hanem 10-20 évvel korábbi szintnek megfelelő minőségű-teljesítményű gumit gyártanak a fura nevek alatt. Amik azért persze jók, és teljesen használhatók és megbízhatók, de nem a mai szintnek megfelelőek és árúak, mint a saját nevükön futó gumik.
Kifejtem neked "szakmailag". 30. éve gurulok 4-5-6 tengelyen és volt szerencsém a pályám elején használni Taurus gumikat(kamionon). Nos, mind a Top 301 kormányzott, hosszmintás mind a Top 401 húzó magasan verte a hasonszőrű Trayal, Tigar Jugoszláv gumikat. Nem beszélve a szlovák Matador, román Victoria, Danubiana gumikról. Ezt bőven megerősítették a jugó kollégák is akik elég sok Rába kamiont használtak a 80-as 90-es években. Ezek gyárilag Taurus gumikkal mentek exportra és utána ha lekopott a garnitúra, persze hazai(értsd jugó) gumit kaptak. Innen az összehasonlítás. Persze hibáztam. A teher meg a kiskocsi gumi nem ugyanaz. Úgy gondolom, ha magyar gyártmányú lenne a Taurus én adnék neki egy esélyt. Így nem. Ennyit "szakmailag". Az Apolló valóban nem kínai hanem indiai. A többinek nem néztem utána. A kínai nálam nem feltétlenül a gyártó országot jelenti. A gagyi szinonimája. Kínai, indiai, nem tökmindegy? A Hankook attól még koreai, hogy hazánkban(meg Kínában is) gyártják ahogy a Mercedes is német autó akkor is, ha Kecskeméten rakják össze. Egyébként a kérdező úgy tűnik megértette amit írtam, sőt nagyon udvariasan meg is köszönte a leírt véleményt. Hallgatni tényleg arany, főleg ha nem kérdezett senki. Én egy feltett kérdésre írtam a saját meglátásomat, te meg kéretlenül véleményezed az enyémet. Persze teheted, engem nem izgat csak ellentmond az "okos" szólásmondásodnak.
És? Nekem az van az autómon. És az a gumi Michelin. Megvették a nevet. És low-cost Michelin gumit adnak a név alatt. A gumi ugyanaz, mint fene tudja hány más low-cost Michelin, van egy joker-mező a gumin, oda sütik bele a nevet, jelen esetben a Taurust. Nem baj. Attól ez még Misi.
Gondolom arra gondolt, hogy ha mar regi magyar markanev, legalabb tenyle itt keszulne. De hat tudjuk, hogy ugyanazt gyartjak ugyanott 3-4 neven, szoval ebbol a szempontbol mindegy is.
Ismerőseim csúnyán megszívták Altenzo és Infinity gumikkal
én sem vennék soha ismeretlen gyártótól, főleg ha kínai.
viszont egy nagy gyártó ernyője alatt készülő gumitól (Sava, Kormoran, Laufenn, stb.) azért nem félnék, viszont jó lenne egyszer olyan tesztet olvasni, amikor ugyanazon évjáratban, ugyanazon méretben összehasonlítják a egyes gyártók első-másod (esetleg) harmad márkáit.
Pl. vajon mit "felejt ki" a Hankook a Laufennből, mikor ugyanott készül Rácalmáson kb egy gyártósorral arrébb...?
A Sava ahogy látom szlovén és Good Year technológia. Ismerőseim csúnyán megszívták Altenzo és Infinity gumikkal, BMW X5 meg S80 Volvo kocsikon. Én távol tartom magam a számomra ismeretlen márkáktól. Eredményes keresgélést kívánok!
Még nincs végleges döntés, még van két hónapom legalább :) A nexennel, és a savaval nincs saját tapasztalat, de jókat írnak mindekettőről. A többi használatban van ismerősőknél, és családon belül. Az általad említettel sincs személyes, vagy ismerősi tapasztalat. De egyelőre semmi nincs kizárva.
Nem számnál rá 5 rugóval többet darabonként? Hankook Ventus Prime 3. Nekem 225/45-17es méretben van és kifogástalan. Semmi bizalmam az általad felsorolt márkákhoz. A Taurus, ha legalább hazai lenne! De szerb. A többi meg gondolom kínai!