Nos ha maradunk az én esetemnél, akkor biztosan lenne gépmunka. Pusztán azért, mert egy tőcsavar a kipufogó oldalon az 1-es henger oldaláról indulva az első felső csavar bele van törve. Mivel az új csavar nem lóg ki annyit hogy ne tudná az anya lefogni rendesen a leömlőt, így emiatt nem lett még 1x sem leszedve a hf. Nyilvánvalóan hogy ha lekerülne ezt akkor szeretném eltávolíttatni belőle, így a gép munka elkerülhetetlen lenne. Ezzel egybe kötve hogy ha már a hf lent van, akkor a kartert is leszedetném és az olajszűrő kosarat is kitakaríttatnám. Ha jól sejtem ez amolyan 300-400 ezer forintos mutatvány körül lenne mindennel együtt.
Gyakran esnek abba a szituba, hogy dióbeles pucovát választanak, és 20-30e km múlva mégiscsak szét kell jobban bombázni a motort, hfej le a korábban leírtak miatt. Ez rendes cumi, egy hatszámjegyű bukás összességében.
A hat éve, jóismerősnek eladott dízel ex 9,5-ösöm most 300e km fölött jár, és most kell a motorjára költeni. Most viszont sokat.
stb minden együtt számszerűsítve azért anyagi oldalról nézve drágább költségeket jelent.
Stimmel. Jóval nagyobb költséget.
Ha durva hiba nincs, akkor megbontás nélkül nem lehet tudni, mennyire vannak pl. a szelepvezetők kiszopósodva, milyen a szelepek felfekvő felülete, stb. Ez a költségeket is befolyásolja, mint pl az is, hogy kell-e síklapoltatni a hengerfejet, vagy sem.
Az én esetemben (saab 9-3 z19dth) egy hengerfej levétel pucolás tömítések cseréje, csavarok, stb minden együtt számszerűsítve azért anyagi oldalról nézve drágább költségeket jelent.
Ez 200 ekm után mennyire javasolt? Főleg dízel esetében.
Az eljárást Ny.Európában kezdték el alkalmazni, elég régen. Novoth Tibi vsz. legismertebb idehaza, aki csinálja.
A dióhéj sokkal kíméletesebb, mint a homok, vagy üveggyöngy.
Ha vki odafigyelve, alapos munkát végez, gondosan ügyel rá, hogy csak oda kerüljön az őrölt dióhéj, ahová kell, az is elég macerás, időrabló dolog, nem is tud olcsó lenni.
Én a hengerfej leszerelését favorizálom, mert a tökéletes szeleptisztításon túl néha ráfér egy szelepcsiszolás is, szelepvezető csere is, simmeringek cseréje is, amikor már a motorban 150...200e km is van, vagy még több is.
Tudom hogy volt már 1x felmerülő témaként, de most elővenném ismét.
Konkrétan a dióhéjas tisztítás érdekelne. Ugye ezt az eljárást Novoth Tibi szorgosan alkalmazza. Neked mi a véleményed erről az eljárásról azóta hogy felmerült korábban?
Használtatok már ilyet?
Mennyire bántja ez például a hengerfejben kialakított furatokat? A homokszórásnál az alumínium szépen ki szemcsésedik és durva felülete lesz.
Rég jártam erre. A kérdésem, hogy 2004-es 9-3 SportSedanba (Linear) milyen gyerekülést javasoltok? A hordozót kezdjük kinőni. Isofixes, de állítólag akkor sem mindegy, milyen ülés passzol bele. Van esetleg itt valaki, aki tud segíteni?
900 OG cabriot szeretnék venni, vasarnapi autonak.
Mennyire van hozza alkatrész, mennyire megbízhatatlan. A családban már volt 4-5 Saab (főleg 9-3-asok), azok elég megbízhatóak, de az OG jobban tetszik.
Egy 900 turbó lenne az álom, de ha nagyon hisztis akkor "meggyőzhettek" a simákrol is (olcsobbak es nagyibb a válaszék is).
Sziasztok. Hátsó spirálrugó alsó gumi ütközőt keresek, mert elveszett a rugótörés miatt. Milyen néven, illetve melyik oldalon tudok rendelni hozzá? Saab 9-3 2006 kombi 1.9 TiD
Másik kérdésem, hogy a csomagtartóra feliratot és számot hol tudnék rendelni?
Az akku tényleg OK. 1 hónapja vettem egyet, mert ugye lemerült, gondoltam ezt én még nem cseréltem kit tudja mióta van a kocsiban, az a legkevesebb, hogy télre veszek egy újat. Csakhogy az újonnan vásárolt is lemerült, akkor kezdtem villanyoshoz járni. Mivel ő nem talált semmit, ajánlott egy SAAB-ot futtató diagnosztika szervizt, ahol mértek akkut is(az újat), és azt mondták ez sz@r, cseréltessem ki. Visszavittem, ott is bemérték, terhelték villával is, de szerintük meg jó volt. Ettől függetlenül kicserélték egy másik újra(mert ismerem őket csak ezért), csakhogy ez az aksi is lemerült, itt kezdte elönteni az agyamat a .... szóval az.
Igen, írtál egy nagyon érdekes dolgot. Mégpedig azt, hogy én a villanyosnál pénteki napon letettem, ő pedig hétvégén hozzá sem nyúlt, és azt mondta hétfőn pöccre indult. Na most ezt azóta sem tudom hova tenni, mert nálam utána is mindennap lemerül.
Sajnos nekem erre nincsenek megfelelő műszereim meg közterületen áll az autó napi szinten, így kénytelen leszek egy megfelelő szakit találni. Majd januárban, mert senki nem dolgozik. Most naponta kétszer megjáratom, hogy ne kelljen bikázni.
A Te eseted -hibabehatárolás szempontjából- még szerencsésebb, mintha 10 nap alatt merülne le az akku. Itt jelentős áram folyik/szivárog.
Első lépés: tényleg OK az akkud? Az, hogy éppen 10 hónapos, még nem jelenti azt, hogy feltétlenül jó is. Egy terhelővilla minden autóvillamosságisnál van, közelítő infot ad. Létezik egészen precíz, sok adatos, diagramos elemzés is pl. a jobb PicoScope típusoknál, de 20 éve pl. szinte mindenki terhelővillát használt. Ez is megteszi.
Ha jó az akku, akkor jön a neheze.
Autóvillamossági meg azt mondja ő nem talál semmit, ami leszívná.
Pedig leszívja. Vsz a vizsgálat időpontjában tényleg nem folyt el semerre kóbor áram (hacsak nem tévedett a szaki) Ez azt jelenti, hogy a hiba nem állandó, hanem időszakos.
Ha vki ilyen esetben gyorsan megtalálja a hibát, az csupán a vak véletlennek (vagy a vastagbetűs nagy mázlinak) köszönhető. Egy átlagos mai autóban több száz fogyasztó van, egy öregebb autónál nehezítésként bejöhet még a kábelhálózat gyalázatos állapota.
Mit lehet tenni?
Az egyik hsz. javaslata volt a biztosítékok egyenkénti kivétele. Működik. De -mivel vsz. időszakos hibáról van szó- tároló nélküli egyszerű Ampermérő nem biztos, hogy ér valamit, hacsak nem figyeled állandóan. Megoldás lehet, hogy egyszerre egy biztosítékot veszel ki, csak semmi műszer, másnap ránézel az akksira egy egyszerű kézi műszerrel. Lemerült? Akkor nem ebben az ágban van a hiba. Biztosíték vissza, a következőt veszed ki, a procedúra ugyanez, lehet hogy két hétig. Ha végülis megvan a biztosíték, amelyik ágában szökik el az áram, jön a következő lépés: a rákötött fogyasztók közül melyik a hunyó. Itt bejöhet a leválasztható fogyasztók egyenkénti eltávolítása.
Egy "lakatfogós" műszer nagy segítségedre lehet, nem kell pl. biztosítékokat eltávolítani, a kábelre /kábelekre egyszerűen ráfűzve kapsz eredményt.
A profi elektronikával foglalkozó műhely sem nagyon kapkod az ilyen feladat után. Ha van egy többcsatornás tárolós szkópja, akkor annyival könnyebb a feladat, hogy egyszerre több áramkört tud figyelni, pl. négyet.
A nagy mázli akkor van, ha épp akkor vizsgálja a szaki a beteget, amikor tényleg rendellenes áramfogyasztás van, akkor esetleg gyorsan be tudja határolni, hogy melyik ágban csurdogálnak illegálisan Amperek, ezt követően meg pontosan azonosítani is tudja a fogyasztót is, vagy a kábelköteg érintett részét.
De mégegyszer: első feladat az akku tényleges állapotának a vizsgálata.
Némi sértődöttséget vélek kihallani a hozzászólásodból. Nincs miért megsértődnöd.
gondolom HASZNÁLHATÓ ötleted is van amivel segíteni tudsz bajban lévő fórumtársunknak, nem csak azt megmondani, hogy miért nem jó amit a másik mond!
Nem a jószándékon múlik, hidd el. A szakszerű hibabehatárolás, nincs mese (sajnos drága és gyakran bonyolult) eszközöket feltételez (pl. éppen az említett tárolós szkóp), de ha éppen lenne az egyik szoba sarkában, akkor sem tudná egy kiváló jogász, egy angoltanár vagy akár autókereskedő sem némi rutin nélkül hasznát venni.
Marad az amatőr módszer. Mit is írtam a tippedre?
Logikus, csak hosszadalmas. Tovább bonyolítja a dolgot, hogy egy-egy biztosíték jó néhány fogyasztót kiszolgál, mire ezeket az ágakat teszteled, lemegy a nap, esetleg többször is.
Ez nem kritika, sőt. Azt azért légyszi engedd már meg nekem, hogy hogy egy ajánlott módszer buktatóira utaljak. Ha ez neked sértő, akkor bocsika, nem fog többet előfordulni.
Viszont itt a fórumon megpróbál mindenki az éppen aktuális problémájára tanácsot kérni esetleg tapasztaltabb márkatársaktól, remélve, hogy saját maga is megtalálja a megoldást!
Ez korrekt is. Ha ránéznél a hsz-em második részére (egy-két hetente lemerülő akku témája), magad is látnád, én is így gondolom.
Bocsánat hogy ötletelni próbáltam! Mivel Te igen nagy tapasztalattal bíró szakember vagy és minden tiszteletem ezért, gondolom HASZNÁLHATÓ ötleted is van amivel segíteni tudsz bajban lévő fórumtársunknak, nem csak azt megmondani, hogy miért nem jó amit a másik mond!
Említette, hogy az akksi vadi új és egy éjszaka alatt lemerül, ezért valószínű áram folyni fog, és ha esetleg mégse, a sok bosszúság végett nem nagy ár ránézni többször arra a műszerre.
Ha elcsípi a problémás áramkört a biztikiszedéses módszerrel akkor pont leszűkítette egy áramkörre a hiba forrását, még ha több fogyasztó is van azon a körön. Ezzel már azért lehet valamit kezdeni úgy gondolom!
Nyilván komoly szakműhelyekben, mint például nálatok vannak komoly műszerek, felszerelések, szakemberek akik "némi" ellenszolgáltatásért megoldják a problémáinkat. Viszont itt a fórumon megpróbál mindenki az éppen aktuális problémájára tanácsot kérni esetleg tapasztaltabb márkatársaktól, remélve, hogy saját maga is megtalálja a megoldást!
Ha az ötletem használhatatlan akkor ne vegyétek figyelembe!
Én megpróbálnék egy a apermérőt ráakasztani az akksira. Ennek mutatnia kell a fogyasztást.
Na ja. Ha éppen "folyik az áram"
És ha éppen nem? Éjjel nappal nem figyelheted a műszert. Egy tárolós szkóp a megoldás, ahol több nap "eseményét" tudod nyomon követni.
Ezután egyenként kivenném a biztiket. Ahol megszűnik az áram mérése, azon a körön kell tovább keresni. Ezzel szűkítheted a kört.
Logikus, csak hosszadalmas. Tovább bonyolítja a dolgot, hogy egy-egy biztosíték jó néhány fogyasztót kiszolgál, mire ezeket az ágakat teszteled, lemegy a nap, esetleg többször is.
Az 1-2 hetente lemerülő akku témájához:
Nem biztos, hogy bármi "leszívja" az akksit.
Télen, alacsony hőmérsékleten az akkuk kapacitása lecsökken. Az akkuk átlagos életkora 3 év, ekkorra már egyébként is lecsökken a tárolókapacitásuk. Ehhez a gyenge állapothoz hozzájön a hideg okozta kapacitás csökkenés. És még valami: 1% / nap körüli önkisülés.
Számolj: adott egy 70 Ah-s akku, 3 évesen már csak (mondjuk) 70%-ot tud, ez annyimintannyi kb. 50 Ah. A hideg miatt ebből is 10% csökkenés, már csak 45 Ah. 2hét alatt durván 15% önkisülés, már úgy 38 Ah körül járunk a 70 helyett. Vannak ki nem kapcsolható, kis áramfelvételű fogyasztók, (óra, stb...) ezek is terhelik valamelyest az akksit, a vége az, hogy a gyári kapacitás fele áll rendelkezésedre, ami karcsú.
Hidegben a motorodat jóval nehezebb körbeforgatni, a rozzant állapotú akksi megadja magát. Megoldás: új akksi. Ha végignyűglődöd a kapacitás vesztett akkuval a telet, árpilistól jobb a helyzet.