Kérdés? A hiba közvetlen a gyertya csere után jött elő, vagy csak később, jópár megtett km után.
Mennyi a KM? Ez csak azért fontos, hogy képet kapjunk, kinek milyen hiba kb. mikor jön elő. Engem meg kimondottan érdekel.
A hiba nem a fojtószelepben van, hanem valamilyen hibás értéket kap a számítógép a befelé menő jelek közül. Valószínű, hogy a beszívott levegő hőmérsékletével és/vagy mennyiségével van baj. Esetleg valamelyik vákum cső szakadt el, csúszott le, mondjuk a gyertya csere folyamán.
A 1171-es kód annyi, hogy bejövő hiba.
Lentebb látható a gyári szervíz könyv ide vonatkozó lapja.
Leírás szerint a hiba okozói a következők lehetnek:
1., Kábelköteg vagy csatlakozó (A szívócső abszolút nyomásérzékelője áramkör nyitott vagy rövidzárlatos.)
2., A szívócsonk abszolút nyomása 3., A beszívott levegő szivárgása 4., Vákuumcsövek
Ha nem vákumcső akkor a beszívott levegővel lesz baja. Hogy az érzékelő adta meg magát, vagy esetleg a gyertya csere közben valami nem lett esetleg jól visszarakva, pl levegőszűrő ház stb.
Valószínű az érzékelő generál hibás értékeket randomra. Ezért van, hogy ingadozik, illetve még néha jó is. Na meg a füstölés. Hibás levegő mennyiségnél/hőmérsékletnél hibás mennyiségű üzemanyagot kap, az meg esetlegesen elégés nélkül kerül a kipufogóba, az meg kinyírja a lambda jelet és katalizátort.
Én még egyet megnéznék: a gyertya trafói jól lettek visszatéve? Elvileg nem felcserélhetőek, de hátha mégis.
A mienkében 155ezer km van, eddig semmi ilyesmi hiba nem volt vele. Gyertyákat 80ezrenként rakok bele. Az elsők gyári NGK-k voltak. 80nál vettem ki, de semmi baj nem volt vele. Most Irridiumos van benne, semmi különbség. A következő olajcserénél kap megint újakat.
Én most jártam utána a vezérlés cserének, csak úgy megelőzés céljából, mert 155ezer van a kocsiban. Nekem K12-őn nagyjából 400ezer lett volna a csere, gyári cucokkal, mert csak azzal vállalták volna. Erre még rájött volna az olajcsere is.
Nyilván nem lett belőle semmi. A poén, hogy amit én meg tudok venni utángyártott alkatrészt, bármelyik nagyobb autósboltban, az lista áron is csak 120 lenne. Ezt megkapom kb 66ezerért. A gyári cucc elvileg 230 ezer Ft lenne, de olyat én nem is tudok rendelni, illetve nem is hozza ezt a lehetőséget egyik webshop sem. Németországból is csak gyári láncot tudok venni kb 100ezerért, a többi ott is "csak" utángyártott.
Meg fogom várni míg hangja lesz, utána meg kicserélem magam utángyártott cuccal.
Nekem némileg hasonló problémám volt, az én Micrám K12 1,4-es 2003-as. Nem volt ugyan hibakód, de az ingadozás megvolt... Természetesen csak akkor nem, amikor a szerelőnél volt 3 napig az autó :D
Aztán más okból kifolyólag vittem egy másik szerelőcsapathoz, elmondtam, mi a jelenség, kitisztították (ahogy a srác fogalmazott) a "torokrészt", ez kb 1 éve volt, és szuper lett. Mást nem csináltak, 15e Ft volt akkor
Most kezd megint kicsit ingadozni, tehát gyanítom, megint kellene egy tisztítás...
Egy K12-es, 2005-ös évjáratú, 1.4-es Nissan Micra problémájával fordulok hozzátok segítségért.
Nemrég lett vásárolva és két hét után jöttek elő a problémák.
(Előzetesen természetesen a szükséges olajcsere, gyertyacsere el lett végezve.)
Egyik pillanatról a másikra kijelezte az autó a motorhibát, majd nem is aludt el a fény. Érezhetően lomhább lett eközben az autó és rángatni kezdett.
A szerelők először kiütötték a hibakódot, majd mivel a P1171-es hibakódot olvasták ki, ami beszívás áramkör meghibásodására utal, végignézték az összes vezetéket. Találtak zárlatos vezetéket, gyanús tömítést, ezeket cserélték is. Ez sem segített, újra előjött a hibakód.
Ezt követően tisztították a fojtószelepet, hátha. Ez sem segített. Majd jött a fojtószelep betanítás, majd közölték, ha ez sem segít, akkor marad a csere.
Mivel továbbra is hibát jelzett, nem maradt más, hát csere és az új alkatrész olyan megfizethetetlen sajnos, főleg úgy, hogy nem is biztos, hogy ez a baja, így maradt a bontott alkatrész. Kicserélték, majd kapott a kicsike adalékot is és sajnos hibakód nélkül ugyan, de a tünetek továbbra is jelentkeznek.
Az említett "tünetek" a következők:
Alapjárat ingadozás (Hideg indításkor szinte mindig, de előfordul, hogy melegen is.) áll fenn. Amikor beindítom az autót, egy ideig szépen jár, majd ahogy elkezd bemelegedni, az alapjárat elkezd elég drasztikusan ingadozni (800-1800 között) és a kipufogóból ezzel egyidejűleg dől a füst, puffog a kipufogó. Majd amikor bemelegszik a motor, mint akit elvágtak, alapjárat szépen beáll 900-1000 közé és a kipufogó is szépen susmutol már csak.
De előfordul az is, hogy ha megállok valahol, akkor kezdi el a fent említett hibát.
Ha valaki tud segíteni, hol lehet hiba, könyörüljön meg rajtam, mert sajnos már a szerelők is kezdenek tanácstalanok lenni.
Sziasztok! K13-as Micrákkal van valakinek tapasztalata? A K11-esem cseréje érik sajnos és használt K13-ban is gondolkodom. Azt hallottam, hogy a 3 hengeres motorjuk jobban kopik (mint pl. a K11-es 4 hengerese), ha sokat használják az autót autópályán, közúton. Én zömmel városban használnám, de egy használt autó előéletét sosem lehet tudni. Bármilyen infó, tapasztalat érdekelne akár ezzel a motor-témával vagy bármi más jellemzőjével kapcsolatban. Előre is köszönöm!
A csomagtér ajtaja gyári hiba, nekem is volt ilyen gondom, és ingyen megjavították. A rádióval akkor kínlódtam, mikor az akssi lemerült. Elvileg 1 órát várni kell, ha elszúrja az ember. Nekem másnap kínálta fel ismét, hogy írjam be a cödot. A youtube.n ha beütöd nissan micra rádió códja, elöjön a videö , megmutatja mit csinálj.
Sziasztok! A Micrámon állandóan visszajön a műszerfalon a légzsákvisszajelző piros villogása.😣 Műszerrel a szerelőm már háromszor megszüntette,de sajnos újra villog már megint.....kicsit már az agyamra megy.
Sziasztok. Új vagyok még itt de gondoltam próba cseresznye. Tegnap vettünk asszony pajtásnak egy 2000-es 13. SRi Micrát. Az autó elég dadogósan pörög, gázadásra bedadog az alapjárat enyhén ingadozik olyan mintha egy henger nem menne. A kocsi kb. egy évet állt. Mielőtt eladták volna állítólag egy injektort és gyertyákat cseréltek benne. Még semmit nem néztem meg az autón, egyenlőre az lenne a kérdésem, hogy van-e ennek a tipusnak valami olyan hibája ami a fenti tüneteket produkálja. Ja és az istennek sem akar 100-nál többet menni.
az alábbi micra megvásárlásán gondolkozunk. Tapasztalatok, véleményeket kérnék erről a modellről, esetleg valakinek ismerős az auto? Mire lenne érdemes odafigyelni ekkora futási teljesítménynél, az évjárathoz párosítva?
Szia! Ha még nem oldódott meg a probléma, és budapesti vagy (vagy környékbeli), tudnám ajánlani a Toyo Team Garage szervizt a IV. kerületben. Fő profiljuk a Lexus/Toyota vonal, de pár hónapja dolgozik velük egy Nissanos srác is. Én egy ideje hozzájuk hordom a Micrámat. Facebook-on vagy simán google-ban rájuk keresel, megtalálod az elérhetőségüket!
Mit jelent pontosan, hogy nem működik a rádió? Mit ír ki? Ha azt, hogy "Wait 1 hour", akkor gond van, legalábbis én erre sehol nem találtam megoldást... Ha nem ír ki ilyet, pár hozzászólással korábban linkeltem egy videot, azon látszik, mit kell megnyomni a kód beírása után (jobb oldalon a felfelé mutató nyilacska, hangoló/állomásválasztó, nem tudom pontosan, mi is az, nem szoktam nyomkodni)
A kinyíló csomagtér ajtó... Ha lecsukod, érződik, hogy bezárt, vagy egyből ki is tudod nyitni egy felfelé rántással? Zárszerkezet nem rozsdás, nem szorul? Esetleg az ajtón a nyitó kapcsoló nem sérült (beázik, kontakthiba)?
Sziasztok!Szeretném a segítségeteket kérni.2004-es Nissan micra menet közben kis fordulaton erőteljesen rángat, hibakód nincs, a fordulatszám is ugrál.Gyertyákat,lambda szondát cserélték,kipufogó is jó,olajcsere is volt.Volt e nektek hasonló probléma mert tanácstalan vagyok már két szerelőhöz is vittem és nem tudják hogy mi lehet a baja.
Üdv, 1 oldalt becsülettel visszaolvastam de hiába. K12 -es hátsó hídja nyöszörög. Milyen megoldás öli a hangot? Zsírzós, alkatrészcserés vagy rádiófelhangosítós?
Sziasztok!! Nissan Micra K11 küszöbbe hol lehet az üregvédőt befujni?? Sehol se látok valami ledugózott furatot!! Netán fúrni kell,akkor azt hol a legjóbb ?? Előre is köszi a hozászolást!!
Sziasztok, adott egy 2004-es Ribizli nevű Micra. Vezérléscserére szorul. A három ajtós kisautóm 83500 km futott, kifogástalan kárpitokkal bír mindenhol, megkímélt állapotban, törésmentesen eladnám. Vadiúj Firestone téligumikkal, polírozott lámpákkal, első és hátsó vezérlésjeladója cserélve lett az elmúlt hónapokban. Olyan új gazdit keresek neki, aki hisz a win-win helyzetekben, se ő nem akar rajtam meggazdagodni, sem én nem kérek túlzott árat érte és nem titkolom el a fent említett problémáját. Van esetleg valaki, aki szeretné őt közületek, vagy tudtok tippet adni, hol próbáljam meg eladni, ahol nem bianco szerződés lehetőségével kecsegtetnek? Köszönöm a segítséget előre is.
Sziasztok! Adott egy 2006-os 1.4es Micra CC. Olyan jelenséget produkál, hogy ha balra indexelek nem lehet gázt adagolni neki, csak dadogva rángatva akar gyorsítani. Ahogy kikapcsolom az indexet egyből kilő. Alapjáraton nincs gond. Találkozott már valaki ilyen problémával? Vicces hogy csak balra indexnél csinálja de eléggé bosszantó is. Illetve még az a kérdésem, hogy magyar kezelési útmutató és szerelési kézikönyv van-e valakinek? Neten nem találtam :O
A tünet a következő. Random időközönként fogja magát és lényegében megszűnik a gázadás lehetősége. Van hogy ez elindulás után jelentkezik, viszont az is előfordul, hogy 120as tempónál jön elő.
Van egy tippem az üzemanyag szűrőre. Az okozhat ilyen hibát?
Ja a check engine még mindig vagy inkább már megint világit.
Volt most egy szerelőnél, rádugta a gépére és azt mondta össze vissza mutat mindent. Talált egy csatlakozót ami ki volt lazulva azt megoldotta. Ezen kívül cserélt valami jeladat ha jól tudom de nem oldotta meg a problémát, sőt inkább sűrűbben vált ez a nem húz az autó probléma.
Javasolt nekünk egy szoftver frissítést. Ez vajon megoldja?