Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Majd ha nyugdíjas leszek, akkor digitalizálom. :) Érdekes, hogy a régi Pécsről nincs fórum. Én Bajára jártam fősuliba és érdekelt a város története. Az indexen válogatni lehet a bajai fórumok között. <a href="http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9156434&la=94598695" target="_blank">Régi bajai képek.</a> <a href="http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9115549&la=94676630" target="_blank">Bajai képek.</a> <a href="http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9175647&la=94520487" target="_blank">Bajai városvédő.</a> Az épülő magasház:
Értékes képekkel rendelkezel, ha van időd szerintem digitalizáld a többit is. Kíváncsi lennék rájuk nagyon, nem nagyon lehet Pécsről képeket találni a netten.
A magasház alapozása. Hogy ne legyen OFF, a háttérben egy Ikarus-30-as. A kép jobb oldalán alul az épülő Szliven Áruház teteje. A nagyított képen jobban látszik a busz.
"Steinmetz kapitány tér = Szliven Áruház" Ja, csak a Szliven még akkor seholsem volt. 1976. április elsején adták át. Az orrom előtt építették fel (a Rókus utca 3-ban laktam akkor), fényképeztem is, apám fogta a gépet, én meg nyomtam a gombot. )
A busz 1969-ben érkezett Pécsre. 1970. szeptember 1-től alakultak ki az AKÖV-ökből (Mávaut) a volán társaságok. A volán csiga is ekkor jelenik meg. Az emeletes először ekkor lett átfestve (a Mávaut felirat eltűnt). A selejtezés után 1977-ben került Világosra. Ott presszó lett belőle. Rendbehozták, átfestették (a volán csiga alatt a Pécs felirat arréb került), befüggönyözték, stb... Öt évet töltött ott, majd 1982-ben Cegléden kötött ki.
Valóban, a képek aprólékos elemzése után fel lehet fedezni a hátsó alátámasztást. Az átfestés még kérdés. Egyébként azokon a képeken, ahol már a balatoni üdülőben állt, még teljesen jó esztétikai állapotban van. A mai futó buszaink némelyike rogyottabb állapotban járja a várost.
5. és a 15. kép a Volán üdülőben készült a selejtezés után. A 5. képen látszik a rendszám hiánya és a busz hátulja is már alulról meg van támogatva. A 9. képrül csak egy 1973-as menetrendi kivonattal tudok válaszolni. 28-as vonal, Ujmecsekalja-Budai állomás. A 7. megálló neve Steinmetz kapitány tér:
A dugásról meg annyit, hogy sok kép van még barátnőstátuszban. :)
Érdekesek ezek a képek. Eddig úgy tartották őket, mint a jó barátnőt - dugva. Egy két kérdés: 5. kép hol készült? 9. kép talán a Szliven áruházzal szemben készülhetett? Akkor ott volt megálló a város felé? 15. kép hol készült?
Úgy tűnik nekem, hogy a mai szemmel nézve nem hosszú idejű pályafutása alatt át is lett talán festve az emeletes busz itt Pécsett? Erre abból következtetek, hogy a régi volán embléma ( akkor még így hívták, nem logó ) alatt a Pécs felirat némelyik képen középen van, de van olyan, ahol eltolva van felfestve.
Azzal a különbséggel, hogy 2 ajtós buszon az összajtózás a zsákutca. Mivel ezek a francia fővárosban közlekedő buszok alacsonypadlósak és kevésbé terheltek, ezért az elsőajtós felszállás nem okoz gondot. Viszont ha összajtóznál, akkor a hátul leszállók csak feltartanák azokat az embereket, akik nem az első ajtónál próbálkoznak meg a felszállással.
Szóval ott tévesztettél, hogy Pécsett kicsit jobban terhelteka buszok mint Párizsban.
Vaskeréket idézem: "Ezek a kétajtós buszok az elsőajtózáshoz, és a forgalmi igényekhez illeszkednének a kisterhelésű ráhordó-, és periférikus viszonylatokon." Vaskerék HSZ-e, igaz kicsit már szakállas. :)
A 415-ösök kocsiszekrénye a hátsó tengely mögött "rugózik". Az utastérben a padlón is látszik mindegyiknél a repedés, amely nem újkeletű észrevétel, már 10 éve láthatók.
A második képen mit is kell nézni? A BPV-089-est? :) A másik kettő kép csak arról tanuskodik, hogy még sokáig fogja bírni. Az Ikarus jó anyagból van, csak a vakolat hullik róla. :)