Keresés

Részletes keresés

micsubicsi Creative Commons License 2008.11.07 0 0 14970
Talán, mert sok embernek csak olyanra telik? Nem mindenkinek telik egyből a jóra. Lada az istenverda mondjuk (persze nem a dígók szakadt Ladájára gondoloK). Ha láttál már VFTS-t menni akkor Te is imádnád a Ladát. Trabant is fa**a, lehet vele csapatni :D IFA az meg mondjuk lehet megeszik annyit, mint 1 normális kamion, de jóvan aaz a parasztnak xD Lényeg, hogy fuvarozzon :D
Előzmény: Törölt nick (14969)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.07 0 0 14969
ha már itt tartunk, miért nem kezdjük a katalizátorral?..

miért van még ma is több százezer (!) trabant, lada, ifa, skoda stb. forgalomban? a hasonló éves nyugati technika csak 10-15%-kal drágább
g86 Creative Commons License 2008.11.07 0 0 14968
Az én is hallottam, hogy "egyenesítenek" a hídon, gondolom ez azt jelenti, hogy a szigetnél kicsit kiszélesítik az útpályát, így nagyobb ívben lehet kanyarodni.
Előzmény: alibi-man (14956)
mzdude Creative Commons License 2008.11.07 0 0 14967
Hogyan ellenőrzöd, hogy tuningcélból nem herélték ki a részecskeszűrőt?
Hogyan ellenőrzöd, hogy nincs chipelve a kocsi?
Hogyan ellenőrzöd, hogy a meghibásodott részecskeszűrőt nem iktatták ki a költséges javítás helyett?
Hogyan ellenőrzöd, hogy ki hogyan vezeti a kocsiját? (Finom gyorsításnál jóval kisebb a koromtermelés, mint erőltetett használatnál.)
A benzines az mind jöhet, bármilyen állapotú?
Előzmény: Rooger Preed (14966)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.07 0 0 14966
A rendszer tényleg kidolgozatlan. Milyen már, hogy az egészségügyi határérték kétszeresénél van riasztás?
Mi lenne, ha egy üzemben a CK (csúcskoncentráció) kétszerese felett kéne intézkedni?

Amúgy a dieselekkel kapcsolatban vannak kétségeim, hogy a részecskeszűrő mennyire hatékony. Bár tényleg jó lenne egy olyasfajta adó, amit nem kell a részecskeszűrővel rendelkező autóknak megfizetni.
Előzmény: alibi-man (14965)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.07 0 0 14965
Najó, értem én, de tényleg, a részecske szűrősek egyáltalán nem szennyeznek. Igazából a rendszer kidolgozottságával van bajom. Már ha van rendszer.
Előzmény: Törölt nick (14964)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.07 0 0 14964
lucifer, ahogy Jeremy Clarkson mondaná, csak maradjon távol a fővárostól !-)
Előzmény: alibi-man (14963)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.07 0 0 14963
Kicsit offos:

http://www.vezess.hu/hirek/dizelesek_ne_autozzanak/16327/

Azért a kéne már egy szabályozás, ami fokozatokat tartalmaz. EURO-4, stb. Részecskeszűrős dizelek?
elemes2 Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14962
velem is volt ilyen (nem bicajjal), számon is tartom.
Előzmény: BoGar (14961)
BoGar Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14961
Igen, sokszor gondolom én is így. Mikor rágondolok, hogy ha nem esek el, ma nem vagyok itt. (Az esés megállított még a nagyobb baj előtt.)
Előzmény: elemes2 (14960)
elemes2 Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14960
mondjuk, hogy kaptál még egy esélyt, de erre azért nem érdemes vallást alapítani.
Előzmény: BoGar (14941)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14959
Télleg figyelsz! :-)
Előzmény: BoGar (14958)
BoGar Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14958
1, 2x sütötted el
2, gondoltam visszadobom a labdát, lásd, nem kerülte el a figyelmem.
Előzmény: alibi-man (14955)
BoGar Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14957
Nekem van órám, azaz azon a bicón volt. Az újra még nem még nem raktam át.
Előzmény: ghosty9 (14952)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14956
Na utakra, hidakra stb. visszatérve. Ez tényleg érdekes kérdés közlekedés szempontjából, hogy végül is milyen átalakítások lesznek a Margit hídon? Valamit hallottam, hogy enyhébbek lesznek a kanyarok, de ezt meg hogyan?
alibi-man Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14955
Mögötte van a szmájli, tetát csak hülyéskedek.
Előzmény: BoGar (14950)
Mwin Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14954
MO szivatás készül, úgy tűnik.M5 felé jobbra BUDAPEST------>, egyelőre áthúzva, fölötte piktogrammal a gyáli csomópont (ott lehet majd visszafordulni Bpest felé.
Ugyanez előadva az Auchan csomópontja előtt, csak ott Győr---> van kinn, egyelőre szintén áthúzva. Szép műsor lesz....
ghosty9 Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14953
O.K. Egyébként ha már az előbb ezt írod, megspórolunk egy kört. :-)
Előzmény: alibi-man (14948)
ghosty9 Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14952
Egyébként ezt már csak azért is nehéz lenne mérni, mert legtöbbször senki nem tudja, a bicajos mennyivel is megy (km-óra hiánya ugye). Sőt, biciklivel a sebesség hajlamos kevesebbnek tűnni (én aszittem, nekem, a low-cost MTB-mmel, a 30-35 már sci-fi, aztánmeg), autóból meg többnek ("az előbb még sehol sem volt"). :-)
Előzmény: BoGar (14949)
BoGar Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14951

Mellesleg volt rajtam bukó, ugyhogy a fejemet nem érte sérülés. Egyedül a krom.

Előzmény: BoGar (14950)
BoGar Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14950
Mhmm. És akkor én személyeskedek, ugye?
Előzmény: alibi-man (14943)
BoGar Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14949
Az egyik tagmondtad keződik "ha"-val. Ez a másik tagmondatra nem érvényes. A te mondatod jelentése: amennyiben ütközök, meghalok. Itt egyetlen feltételes mód az ütközés. Ha ez bekövetkezik, a halál már biztos, hiszen a másik tagmondatod már nincs feltételes módban.
Előzmény: alibi-man (14946)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14948
>vagy a józan ész jön be a képbe.

Egen... de amúgy igazad van, félreérthető, amit írtam. nem gondolhatja senki, hogy én úgy gondolom ha egy kerékpáros nekimegy egy autónak, az tutira belehal. Dehát érdekes szinten vitázunk.:-)) Mindig, mindenki szabatosan, pontosan fogalmaz, szemantika, szintaktika rendben...

...arra gondoltam, "belehalhat". Annyira tuti voltam benne, hogy ezt írtam, mert így gondoltam, vissza se néztem. Ettől jobb bizonyíték nem is kell arra, hogyan gondoltam. Ez is egyfajta lebukás, nem? :-)

Sértődésről szó nincs. ha úgy lenne nem válaszolnék Bogárnak. egyébként is, mostmár tudom miért kötekedik, ergo elnézem neki.
Előzmény: ghosty9 (14947)
ghosty9 Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14947
"De rendben, a mondatnak lehet más olvasata is"

Sőt, az az elsődleges; eccerű ok-okozatot szoktunk ha-akkor szerkezettel leírni.

"A magyar nyelvi fordulatokra jellemző, hogy ha azt mondom, ha pofáncsaplak beledöglesz, az még nem jelent bizonyosságot. :-)) Maximum túlzást."

Nyilván, de ez ugye látszani szokott a szövegkörnyezetből, vagy a józan ész jön be a képbe. Itt az első nemigen árnyalhatná a képet, éshát az utóbbi is kétséges. :-)

"Akkor mondjuk azt, hogy szándékom szerint feltételezem, hogy

abba jó eséllyel belehalhatsz = abba jó eséllyel belehalsz. Mindkettő feltételezést jelent."

Megjegyzem, nem volt "jó esély". :-) Most az "abba belehalsz" vs. "abba belehalhatsz" a téma. (De amúgy vettem a mea culpát.)

"De hát lehet ízenként szétszedni bárkinek a posztját. "

Nézd, ez az egyetlen témája volt már a posztjaitoknak. Aszondtad, olvasson vissza. Visszaolvastam, nem az volt. Innentől megsértődésed erkölcsi alapja hogyismondjamcsak, kétséges. :-)
Előzmény: alibi-man (14946)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14946
A mondat "HA"-val kezdődik, így az egészére feltételes módban gondolkodtam, az én értelmezésemben. De rendben, a mondatnak lehet más olvasata is, jogos a két pont.

A magyar nyelvi fordulatokra jellemző, hogy ha azt mondom, ha pofáncsaplak beledöglesz, az még nem jelent bizonyosságot. :-)) Maximum túlzást.

Akkor mondjuk azt, hogy szándékom szerint feltételezem, hogy

abba jó eséllyel belehalhatsz = abba jó eséllyel belehalsz. Mindkettő feltételezést jelent.

De hát lehet ízenként szétszedni bárkinek a posztját. Érdemes...
Előzmény: ghosty9 (14944)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14945
Minek sugalltam az ellenkezőjét? Tényleg elveszettem a fonalat. :-)

lámpás kereszteződésnél okosabb megoldás lenne azt csinálni

Ezt nem tudom kommentálni, mert nem ismerem a helyet.
Előzmény: BoGar (14942)
ghosty9 Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14944
"MeghalHAT. Olvass vissz, feltételes módokat használtam."

Egyébként nem. :-)

"Ha negyvennel csattansz valamivel, nincs körülötted kaszni, abba belehalsz. 30-nál is."
Előzmény: alibi-man (14943)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14943
MeghalHAT. Olvass vissz, feltételes módokat használtam.

>Én ráadásul fejre estem 50-nel.

Mostmár értem. Minden bűnöd meg van bocsájtva. :-))

Rendben van, nincs igazam.
Előzmény: BoGar (14941)
BoGar Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14942
Mondjuk elismerhetnéd, hogy hoztam fel példákat, mert te éppen az ellenkezőjét sugaltad. Aztán beszélhetnék arról, hogy lámpás kereszteződésnél okosabb megoldás lenne azt csinálni, amit az Andrássyn van. Pl olyat kiépíteni a Stefánia-Thököly sarkára.
Előzmény: alibi-man (14940)
BoGar Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14941
Hagyjuk. Te azt állítottad 40-nel csattanva meghal a delikvens, sőt 30-cal is. Én mondtam egy cáfolatot, hogy estem 50-nel. Tudod, az autó karosszériája nem csak a benne ülőt védi, hanem deformálódó képességével a kintieket, biciklis, gyalogost is. A föld, amire estem nem deformálódik. Én ráadásul fejre estem 50-nel. Az nem testtel érkezés egy gyűrődő, engem is védő közegbe. Ergo ha a te állításod igaz lenne, nekem is ott kellett volna maradnom. De hát szerencsére nem így történt. Ebből is látható, hogy nincs igazad.
Előzmény: alibi-man (14937)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!