Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
"250/256-os ... (tudom is én melyik melyik, a hűtőrácsos számoknak nem lehet hinni)..."
Most nagyot csalódtam, de majd kiheverem valahogy. A 250-es látványosan (1 méterrel) hosszabb, mint a 256-os. Nehogy a Combinot is összekeverd majd Tatrával! :)
Végre világosban vonatpótlózok, most már látom, kié a buszpark: Tóth Tours és Récsei Busz. A tegnap említett Lipótváros is Tóthé, gondolom nem volt szükség átfestésre. Mára már két kivétellel csak retek 250/256-os maradt (tudom is én melyik melyik, a hűtőrácsos számoknak nem lehet hinni)... A füstös busz rendszáma ráadásul bpv mezős... Nagyon érdekes színek távoznak belőle...
A Rába D-10-es motort a 2156-osból fejlesztették ki 1992-ben. A régi motorok cseréje Pécsen 1993-ban kezdődött (BPV-013). Ez 17 éve volt. Amit viszont te megélhettél (pénteken én is láttam Pécsen, világos színű 256-os) az egy 2156-os Rába motorral szerelt retek volt. Retenetesen füstölő, zöldkártyát nem tudom hogy kapott busz.
Ahogy én néztem, a vasárnapi csúcsra olyan 12 buszt is kiadtak, bár nem számoltam meg pontosan! Ezen én is filóztam, miért nem PV-GV pótol, de valószínűleg 1) ők nagyon drágák voltak 2) ezek a maszekok valakinek a valakijei
Mondom, ami a maszekokon múlik, abban nem találok kivetnivalót. Az Ik266 azért helyközi típus, így retro ugyan, de nem sorolnám ide. A 256 amúgy sejtésem szerint idősebb modell, lévén még 1970-ben különdíjat és második díjat nyert egy monacoi nemzetközi vásáron...
" Ha hibáztatni akarunk valakit (tény, hogy nagyon akadályozzák a Főpálya eredeti forgalmát!), akkor a MÁV-ot kell" Félre értés ne essék, nem a maszekot akartam hibáztatni, csak a gondolkodás módot. Nem szép dolog beállni a kolléga helyére, főleg úgy nem hogy ismeretlen terepen van. De ahogy írod a MÁV-ot kellene leginkább hibáztatni, igazán kitáblázhatnák hova kinek, mikor kell állnia/indulnia. Szánalmas amit a MÁV tesz utastájékoztatás területén.
"ezúttal retrós felállásban, ugyanis van bőven Ikarus 256-os is, sőt, még kilincses ajtósból is jutott" Ha nem volt IK 266-os akkor nem is annyira retrós :-)))
Dváron sincs igazán hely a vonatpótló buszoknak, szvsz, szóval ott is oda állnak ahova tudnak jobb esetbe.
Azt viszont nem értem, hogy nem lett volna könnyebb a Pannon-Gemenc duótól buszt kérni? Ketten szerinte megtudták volna oldani a buszok kiadását. De le kell szögeznem nem tudom mennyi buszra van szükségük!
Ma sikerült tesztelnem a Budapest -> Pécs irányú buszos pótlást is, no itt azért már találtam kivetni valót, ahol a maszek sofőrök is hibáztak, csúnyán. Először is a legnépszerűbb vonattal sikerült utaznom, 15:45-kor akar mindenki Pécsre utazni. Ennek megfelelően vagy 10 pótlóbusz jött csak Pécsre. A tömeg először megrohamozta a dombóvári állomás épületét, ahol kábé kettesével lehet átmenni, merthogy b.sznak kinyitni minden ajtószárnyat. A következő szitu az állomás előtti placcon van, a helyi buszpályaudvartól jobbra várnak ránk a maszekok, ezúttal retrós felállásban, ugyanis van bőven Ikarus 256-os is, sőt, még kilincses ajtósból is jutott... No nem is ez a baj, hanem az, hogy a placc az kb. egy 10 méter széles kavicsos-aszfaltos út, a sár nem volt jelentős, a buszok az út két oldalán vették fel az utasokat. A jobb oldalon tehát a nyílt úttestről kellett felszállni, a baloldalon meg a rózsabokrokból (nem tudom milyen bokrok voltak valójában, csak hangulatkeltésként tippelek rózsára :p)... Egymás hegyén-hátán vannak tehát a buszok, a tömeg megrohamozza őket. Hamar rájönnek, hogy az első kettőre nem férnek fel, így uccu neki hátrébb. Igen ám, de az elsők rendesen megteltek, úgyhogy motort kell indítani és esetleg járatni is. A jó kis 25 éves Rába D10-et... Bele a tömegbe! Heh, gondoltam magamban, ha itt nem esik össze senki, akkor ... Jó magas fordulaton vagy két percig kellett azt a tetves buszt járatni, mire elhagyta a helyszínt. Nekem mondjuk volt annyi eszem, hogy amíg ez a helyzet fennáll, egy frászt fogok sorban állni a mögöttes buszra, de a fél nép azért ott is nyomorgott, hiába, ostoba nép a magyar. Négy-öt busszal hátrébb felfedeztem egy frissen nyitott 256-ost, felszálltunk rá vagy tízen, oszt hadd szóljon. Végül 'időben', kényelmes hazaértünk, csak a dombóvári átszállás volt gagyi. A Főpályát természetesen megint érdekesen tették magukévá a maszekok, de lévén vasárnap este, szerintem ez most nem sok vizet zavar.
A maszekok közül megint nem sokat ismertem fel, nem tudom, honnan szedtek össze ekkora parkot, az egyik buszon 'Lipótváros - Belváros' felirat szerepel, ami Budapest V. kerület, amennyiben nem tévedek...
Ah, jogos. A dátum nem tudatosult. Az okát nem tudhatom, mert ugyan akkor full pótlás lesz, nem csak IC, de csak Szentlőrincig, így tulajdonképpen nem tudom, kell-e sokkal több kocsi a pótláshoz...
nekem azt mondták, a Posta előtti parkolóban kell majd felszállni, Csak a pontosság kedvéért :-)) Felhívjuk kedves utasaink figyelmét, hogy Pécsett a P+R parkolót 2009. november 10-én 0.00 órától 2009. november 13-án 24.00 óráig lezárjuk, mert a vonatpótló buszok innen indulnak, és ide érkeznek. Kérjük, hogy autóikkal ebben az időszakban ne parkoljanak ezen a területen.(Lásd ELVIRA) S, hogy miért csak akkor????? :-))
Azért hadd védjem meg őket: ezek maszekok, igazából számomra az sem derült ki, hány pécsi cég közülük, amilyen cégneveket olvastam, egyik sem volt ismerős. A sofőrök ki tudja, mennyit dolgoztak menetrendszerinti beosztásban... Ehhez képest a pótlás teljesen korrekt volt, jól vezettek, nem hisztiztek. Az ominózus nem a helyükre állók lehet, hogy már váltás volt, így nem értesültek az ésszerű beállás módjáról. Ha hibáztatni akarunk valakit (tény, hogy nagyon akadályozzák a Főpálya eredeti forgalmát!), akkor a MÁV-ot kell: ők az utasoknak sem adták át a megfelelő információkat, simán elképzelhető, hogy a pótló cégeknek sem teljes körű tájékoztatást illetve útmutatót tolmácsoltak...
Csak annyit írnék még, hogy nekem azt mondták, a Posta előtti parkolóban kell majd felszállni, továbbá olvastam egy tájékoztatót is, az talán a netes példány volt, hogy megkérték az autósokat, ne oda parkoljanak. Nos, a Posta nem e téren áll, továbbá e téren soha nem parkolhattak autók. Az állomáson ugyan jelzik, hogy hol is kell számítani a pótlóra, de még véletlenül sem feltűnő, jó nagy kiírásokkal...
Na ja. Ma már megint a maszek buszos vonatpótló a közlekedő sávban várakozott a 30-as indulóhelyénél. Ha nem állsz ott és nem hajtod el, akkor magától nem jön rá az IQ-király, hogy igen rossz helyen áll. Tegyük hozzá azt is, hogy ott szállítja be az utasokat is (a belső sávban!) és a csomagokat is azon a szent helyen pakolják be. Az üres térre persze nem áll be...
"Amúgy az ismert Olvtárs tegnap rendet rakott a Főpályán, ma már a téren van az utascsere és csak a megközelítés és távozás erejéig akadályozzák a helyi közlekedést." Remek! :-) Ezt így kell csinálni.
A jellemző késés ugyanúgy 10-15 perc, de ahogy régen, úgy most sem Baranyában ered. Dombóváron tegnap is, ma is tervszerű átszállások voltak Budapest irányába. Visszafelé még nem tudok nyilatkozni. Amúgy az ismert Olvtárs tegnap rendet rakott a Főpályán, ma már a téren van az utascsere és csak a megközelítés és távozás erejéig akadályozzák a helyi közlekedést.
Gondoltam, hogy megyek a Pályaudvarra bérletet venni, mert hát hatodikán már illene. Reggel is gyalogoltam. Erre gondoltam, hogy úgy is 3 percenként megy busza pályára, hát kimegyek azzal. Csak ugye itt már nem jutott eszembe, hogy hatodika van :)
Felszálltama bsuzra és vígan megyek beljebb, de a sofőr visszarántott :)) Hogy égett a pofám, azt hitte, hogy bliccelni akarok, közben meg csak hülye voltam :)))
"A sok maszek elfoglalta a Főpályaudvart, a helyi buszosok alig fértek el." Nem a PK Zrt.-é a busz állomáson a terület? Azt nem tudom elképzelni, hogy szervezetten olyan nehéz lenne megoldani a buszpótlást. Tudom kicsi a hely, de azért lehetne szorítani mindennek helyet.
"Kíváncsi vagyok, ezúttal mennyi késéssel érek fel" Vajon mennyi lesz a legnagyobb késés ez miatt, legfőképp csúcsban?
Fú emberek, nem egyszerű ez a buszos pótlás... A sok maszek elfoglalta a Főpályaudvart, a helyi buszosok alig fértek el. Csodálkozom is, hogy nem volt afair. Én például a IV-es kocsiállás (36-37-es) tárolóhelyén szálltam fel a buszra, volt, hogy egy kihaladó 30-as és a busz között állt a felszállni készülő sor... Kíváncsi vagyok, ezúttal mennyi késéssel érek fel...
nem kattanna el esetleg az a gép még néhány oldala felett? :] és ha fel is töltenéd ide őket... !?
mondjuk az akkori fővonalakat és talán még egy-két érdekesebbet, pl. Tettye, Bálics-Donátus, Daindol-Nagydaindol, Gesztenyés (=akkor "Ezeréves"), Szamárkút (?). ha nem túl nagy meló.
nagyon érdekes lenne összehasonlítani a járatsűrűséget, üzemidőt, megállóneveket a későbbi és mai állapottal.
Majd ha nyugdíjas leszek, akkor digitalizálom. :) Érdekes, hogy a régi Pécsről nincs fórum. Én Bajára jártam fősuliba és érdekelt a város története. Az indexen válogatni lehet a bajai fórumok között. <a href="http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9156434&la=94598695" target="_blank">Régi bajai képek.</a> <a href="http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9115549&la=94676630" target="_blank">Bajai képek.</a> <a href="http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9175647&la=94520487" target="_blank">Bajai városvédő.</a> Az épülő magasház:
Értékes képekkel rendelkezel, ha van időd szerintem digitalizáld a többit is. Kíváncsi lennék rájuk nagyon, nem nagyon lehet Pécsről képeket találni a netten.
A magasház alapozása. Hogy ne legyen OFF, a háttérben egy Ikarus-30-as. A kép jobb oldalán alul az épülő Szliven Áruház teteje. A nagyított képen jobban látszik a busz.