Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tcaoe Creative Commons License 2002.04.21 0 0 748
Mert a MAV olyan gepekbe hasznalja, amik fordulnak vagy ezret percenkent, es tobb tiz kilo az olajtoltetuk. Ez teljesen mas igenybevetel, mint amit egy auto motorjaban kaphat....
Előzmény: Big Blaster (746)
Mogorva Creative Commons License 2002.04.20 0 0 747
Kicsikét más jellegű üzemeltetési körülményeknek kell megfelelnie az olajnak egy dízelmozdonyban, mint egy autóban. Merőben másfélének.

Szerintem igen nagy hiba volt mindkét megoldás...

Előzmény: Big Blaster (746)
Big Blaster Creative Commons License 2002.04.20 0 0 746
Hello!

A MÁV-os motorolaj azért nem lehet olyan rossz, mivel ez van a dízel mozdonyok motorjában. Sajnos nem igazán értek az olajokhoz (sem), de csak nem használnának olyan olajat ami nagyon rossz a motornak.
Konkrétan nem tudsz márkát mondani?

Előzmény: mafe (745)
mafe Creative Commons License 2002.04.20 0 0 745
Hi Big Blaster!

A "MÁV-tól zsákmányolt" holmit már először is hiba volt, a hipermarketes híg valamit meg másodszor volt hiba beletenni. Attól, hogy öreg, még megérdemli, hogy normális olaj legyen benne. Állítom, hogy a normális olaj alapfeltétele annak, hogy egy motor nyugodtan megöregedhessen, és ne érje idejekorán hirtelen halál. Mindenképpen érdemes egy normális 15W-40-es diesel olajra befektetni. 1300-1600,- Ft / literes áron már megbízhatóakat lehet kapni az autósboltokban, ha már nem akarsz szerelőemberhez fordulni.

Üdv: mafe

Előzmény: Big Blaster (743)
QuadCam Creative Commons License 2002.04.19 0 0 744
vazz... :))) Annak mán annyi... :))
Előzmény: Big Blaster (743)
Big Blaster Creative Commons License 2002.04.19 0 0 743
Szevasztok!

Lenne egy kérdésem. Szerintetek egy kb. 15 éves 1.7-es dízel Ritmoba milyen olajat érdemes használni? Télen, az öcsém által a MÁV-tól zsákmányolt baromi sűrű motorolajat raktunk bele, mivel szerinte egy idősebb motornak jobb a sűrű olaj. Mivel eléggé nehezen indult, egy szakértő tanácsára ideiglenesen kicseréltük egy híg Tescos olajra. Mivel nem akarom, hogy a motornak valami baja legyen a gagyi olaj miatt, szeretném lecserélni, de nem tudom, hogy visszarakjam-e bele a sűrű MÁV-os olajat, vagy inkább áldozzak rá egy pár ezrest és vegyek bele valami bolti cuccost?

KGaBo Creative Commons License 2002.04.18 0 0 742
Köszi a válaszokat. Most 2.500 km van benne, felső szinten van.
PÍT Creative Commons License 2002.04.18 0 0 741
Ja! Még valami. Van-e valami ötleted, hogy a gyári OPEL olajok milyen ismert cég olajait takarják, illetve ezek azonosak-e a feltalált cég hasonló értékü olajaival-e? Vagy, ha nincs, az OPEL olajok 5w-40, ill. 10w-40 fajtája milyen minőségűek?

Kösz:c20xe

ps.Remélem, érhető voltam.:o)

Előzmény: PÍT (740)
PÍT Creative Commons License 2002.04.18 0 0 740
Rendes Béla!

Köszönöm a valaszaidat.

üdv:c20xe

Előzmény: Rendes Béla (736)
monyesz Creative Commons License 2002.04.18 0 0 739
Kgabo !

Gyárilag a Renault-k Elf olajjal vannak feltöltve. Valószínűleg nem lesz szükséged utántöltésre az első revízióig (vagy ahányadiknál olajat kell cserélni), de egy-két ezer kilóméter után ez ki fog derülni és ha úgy látod fogyóban az olaj, akkor vegyél a márkaszervízben egy litert utántölteni (azonosat ami benne van). Biztos nem lesz olcsó, mert ilyen hosszú olajperiódust (főleg dízeleknél) szintetikus olajokkal lehet elérni (csak azok tudják a B4-es minőséget). Szerintem Elf olajhoz csak a márkaszervízben lehet hozzájutni, én máshol még nem láttam forgalomban.
Mellesleg az Elf céget felvásárolta a Total, aki így már Total-Fina-Elf lett és talán a legnagyobb olajcég Európában.

Monyesz

Előzmény: KGaBo (737)
tcaoe Creative Commons License 2002.04.18 0 0 738
Ha kell utanatolteni, jobb ha nem kevered, hanem megveszed azt az 1 litert a szervizben/Elf forgalmazotol. 1-2 liternel tobb nem fog fogyni belole 30 ezer alatt, ugyhogy ez nemigen lesz eszreveheto kiadas.
Előzmény: KGaBo (737)
KGaBo Creative Commons License 2002.04.18 0 0 737
Hali !
Most vettem egy Clio dCi-t nem utolsó sorban azért mert 30.000 km az olajcsere periodusa. Viszont azt irja a kezelési ut. hogy elöfordulhat hogy lecsökken az olajszint és akkor után kell tölteni. Eddig még nem csökkent, de kérdésem hogy milyen olajat érdemes?
A kézikönyvben ACEA B3/B4 van megadva -20 fokig:10W40 és 10W50, alatta 0W40, 5W40, 5W50.
Full szintetikus olajat töltsek bele (ha kell)? Vagy félszintetikusat? És milyen márkát? (Elf van ráírva)
Rendes Béla Creative Commons License 2002.04.18 0 0 736
Hello c20xe,

a TXT 5W-40-nel kapcsolatban - bár ezt kifejezetten nem kérted - két kémiai-fizikai jellegű tulajdonságot jellemzésül mindenképpen le szeretnék írni: Az olaj dermedéspontja -42 fok C, viszkozitási indexe 169. Ez utóbbi a viszkozitás hőmérsékletfüggőségére utaló jelzőszám, ami motorolajoknál kb. a 100-180 tartományban fekszik és minél nagyobb, annál kevésbbé hőmérsékletfüggő az olaj viszkozitása. A 160 tehát jó érték.
Mindez magyarra fordítva annyit jelent, hogy a TXT 5w-40-nel könnyű hidegindítással és széles tartományban stabil viszkozitással lehet számolni.
Én jártam 160 ezer kilométerig egy Opel Omega 2.0 nyolcszelepesben TXT 5W-40-nel, a végefelé is csak kb. 1 litert kellett utántöltenem a 15 ezer kilométeres olajcsereciklus során. Tesztekkel sajnos nem tudok szolgálni, az ár/érték arány ill. más olajokkal történő összehasonlítás szerintem meglehetősen szubjektív dolog. Nekem mindenesetre megérte...

Előzmény: PÍT (734)
Rendes Béla Creative Commons License 2002.04.18 0 0 735
Hello Sportivo,

egy dolgot szögezzünk le: nem érzem magam sem úrnak, sem elvtársnak. (Lehetek egyszerűen Béla, de más nevekre is halgatok)
A lényegre térve: Az eredeti gyári előírás SAE 5W-30 vagy SAE 10W-30 viszkozitásosztályú, API SG, SH vagy SJ minősítésű motorolajokról szól. (A SAE 10W-30 valóban az USA-ban gyártott autóknál, így a Fordoknál is jellemző követelmény)
Ha semmiképp nem szimpi neked a SAE 5W-30-as motorolaj (bár egyre több cég javaslataiban fordul elő ez a viszkozitásosztály), akkor még a SAE 10W-40-es motorolajokat tudom alternatívaként javasolni. Ettől tovább szerintem már nem érdemes szüttyögnöd ezen a témán.

Üdv:

Béla

Előzmény: Törölt nick (733)
PÍT Creative Commons License 2002.04.17 0 0 734
Szia Rendes Béla!

Mindenre, amit ezzel az olajjal kapcsolatban lehet tudni, persze nem a kémia szintjén. :o)
Tapasztalat, ár/érték, esetleg tesztek eredményei, más hasonló áru/szintű olajjal összehasonlítva, stb.

köszönettel:c20xe

Előzmény: Rendes Béla (732)
Törölt nick Creative Commons License 2002.04.17 0 0 733
Rendes Úr!:-)

Még mindig az MX-5 motorolajon szüttyögök. Nem tudnád esetleg 1 ráérős pillanatodban megnézni valami Castrolos katalógusodban, hogy kőbe vésett dolog e az 5W-30 a Miatánál?

Mazda MX-5 "NB" 1.6/110 LE (motorkód B6)
2001-es évj.

Egy haverom azt mondja, hogy az 5W-30 egy Ford által nyomott dolog (ugye a Mazda is Ford csoport), de ennyi.

Előzmény: Rendes Béla (726)
Rendes Béla Creative Commons License 2002.04.17 0 0 732
Hello c20xe,

Elnézést, hogy ha nyilvánvaló dolgokat írtam le, senkit sem gondoltam analfabétának. Konkrétan mire vagy kíváncsi?

Előzmény: PÍT (730)
monyesz Creative Commons License 2002.04.17 0 0 731
Kösz, tanulságos volt amit írtál !
Előzmény: Rendes Béla (729)
PÍT Creative Commons License 2002.04.16 0 0 730
Rendes Béla!

Köszi a választ, de csomagolást én is el tudom olvasni, még talán le is tudom forditani az ott látható betűjelzéseket.:o) Ennél többre vagyok kiváncsi.

üdv:c20xe

Előzmény: Rendes Béla (725)
Rendes Béla Creative Commons License 2002.04.16 0 0 729
Hello Monyesz,

röviden: a szintetikus olajok (ez esetben sajnos) tényleg képesek rengeteg ganét feloldani a motorban, akár még a leülepedett kormot is. Ennek megfelelően egy 150 ezer kilométert futott motorban az ásványi-szintetikus átállás okozhatja a Corsánál leírt durva dolgokat. Ezért legfeljebb a motor alapos átmosását követően mernék egy ilyen olajváltást - fenntartással - javasolni. A motor alapos kitisztítása eltávolítja az egyébként káros, de az öreg motorokban "jótékony" tömítő hatással is rendelkező lerakódásokat, így nagy lesz az esélye egy hihetetlenül magas olajfogyasztásnak, rosszabb esetben a Corsánál tapasztalt kopogó csapágynak...

Előzmény: monyesz (728)
monyesz Creative Commons License 2002.04.16 0 0 728
Szerintem a kokszot (ami koromszemcse ugyebár) még a szintetikus olaj sem oldja fel. Legfeljebb lebegésben tartja és nem engedi leülepedni és ráégni az alkatrészekre.
A leülepedést motorátmosásra alkalmas szerekkel lehet feloldani, ezek viszont sokszor olyan helyekről is leoldják a szennyeződést, ahol az már "tömít". Így gyakran jelentkezik ezután fokozott olajfogyás (szvsz ilyenkor illene csomó mindent cserélni, nem csak átöblíteni a motort).
Egyébként a jó minőségű olajszűrő szintén nem hátrány, mert az segít az olajnak jól végezni a dolgát !
De Rendes Béla talán erre is mond majd valami okosat.

Monyesz

Előzmény: chronic (727)
chronic Creative Commons License 2002.04.16 0 0 727
Sziasztok!

Valahol a közelmúltban, egy olajcserével foglalkozó írásban arra hívták fel a figyelmet, hogy az olaj alaptípusát (szintetikus <-> ásványi) elég macerás megváltoztatni. Ha minden igaz azért, mert az ásványi olajak a kokszot lebegésben tartják, és a szűrő majd eltávolítja, a szintetikusok viszont feloldják.
Az iromány szerint a motor kb 60e km után már nem biztos,hogy szereti az alaptípus váltást.
Emiatt, ha a motor ásványi olajra állt be, akkor az esetleges lerakódásokat a szint olaj feloldja, és a jó ég sem tudja megmondani, hogy hol és mekkora darabban jelentkezik, és csak erménykedni lehet, hogy a szűrőben áll meg.
Egyik ismerősöm a C14XE motorkódú Corsa-jával is lehet, hogy valami ilyen dolognak eset az áldozatául. A kocsiban ásványi olajat használtak, az egyik cserekor pedig félszintetikus (lehet hogy full szint volt, nem emlékszem pontosan)MOL olajat rakott bele. Nagyon elégedett volt a srác az eredménnyel, de kb 3 hét után nagyon füstölt az autó és egyéb csúnya dolgok. Megint olajcsere, vissza GM márkájú ásványi olaj a motorba, azót pedig gyanús, hogy kopognak a hajtókar csapágyak.
Ja, 150e km van a Corsa-ban, de azért még korainak tartom a kopogást. (Nekem most jelentkezett a Lada-n 196e km, motorgenerál nélkül)
Ha hülyeségeket írtam, valaki majd kijavít, de az alaptípus váltás tényleg érdekes. Tényleg létezhet ilyen???
Amúgy az autó szempontjából a gyártó által előírt teljesítményszint a mérvadó. Ez a kötelező minimum. Feljebb lehet menni, de kérdés hogy megéri-e? A túl "finom" olaj sem szerncsés mert legfeljebb megeszi az autó. Nekem pl a MOL olajat eddig ette az autó, a Valvoline Turbo V pedig nem ízlik neki, mert nem igazán eszi :-))))

Rendes Béla Creative Commons License 2002.04.16 0 0 726
Hello Sportivo,

én azért óvatosan nyúlnék másik SAE osztályú (pl. az általad említett SAE 0W-40-es) motorolajhoz, ha a Mazda ennyire egyértelműen a SAE 5W-30-at írja elő. Most mondhatjátok, hogy az Uno esetében egész mást mondtam, ami igaz is. Azt viszont mindenképpen figyelembe kell venni, hogy minél újabb évjáratú egy modell, annál szűkebb ill. egyértelműbb a felhasználható motorolajok választéka. Nem ismerem a műszaki hátterét, hogy a Mazda miért pont az 5W-30 mellett tette le a voksot, de például (más modellekben) lehet ilyen ok kiegyensúlyozó tengelyek beépítése, speciális szelepvezérlés, stb. Ebben az esetben tehát inkább ragaszkodnék az 5W-30-as motorolajhoz.

Előzmény: Törölt nick (704)
Rendes Béla Creative Commons License 2002.04.16 0 0 725
Hello, c20xe,

a Castrol TXT 5W-40 API SJ/CF valamint ACEA A3/B3 minősítésekkel, MB 229.1 és VW 500 00/505 00 (turbódízel) jóváhagyásokkal rendelkező félszintetikus motorolaj. Ez magyarra fordítva azt jelenti, hogy a jelenleg (Magyarországon) üzemelő személygépkocsik döntő többségéhez ez az olaj megfelel. Természetesen erre az esetre is érvényes: Konzultáljon kezelőorvosával vagy olvassa el a tájékoztatót, vagyis érdemes megbeszélni a dolgot a szervízzel (ez csak feltételesen terjed ki arra az esetre, ha a szervíz másik márkára van felesküdve) vagy megnézni az autó kezelési kézikönyvét.

Előzmény: PÍT (723)
Rendes Béla Creative Commons License 2002.04.16 0 0 724
vAzz3r,

Bármennyire meglepő (nekem legalábbis), a Fiat ehhez a motorhoz egy nagyon idejétmúlt, nem túl erős CCMC követelményt ad meg, amit ma már szinte bármelyik motorolaj tud (persze itt nem említve a hipermarketek no name olajait). A gyári javaslat SAE 15W-40 viszkozitásosztályt ír le, szerintem bármelyik SAE 10W-40-es motorolaj tökéletes megoldást nyújt. Ha nagyon nyomod neki, felmehetsz a 10W-60 fullszintre is.

Előzmény: vAzz3r (718)
PÍT Creative Commons License 2002.04.14 0 0 723
Hello!

Mi a véleményetek a Castrol TXT /5w-40/ olajról?

Köszi:c20xe

avantage Creative Commons License 2002.04.14 0 0 722
>Van egy 1.4 Turbo I.e. UNO-m. Mit tegyek bele???

Hat elegge szornak a velemenyek mi jo egy regi turbos motorba. Fugg a motor allapotatol is. Ha jo a motor erdemel esetleg Mobil 1 Motorsport-ot, vagy Castrol RS-t. (10w-60)
Egy a lenyeg, ne alap olajat vegyel, hanem valami komolyabbat.

Előzmény: vAzz3r (718)
tcaoe Creative Commons License 2002.04.13 0 0 721
Ez nem ilyen egyszeru am. A szint olajok tulajdonsagait altalaban novelt polimerarannyal erik el, a nagy polimerarany viszont legalabb ugyanannyi hatranyt hordoz, mint elonyt.
De vegul is, mindegy, csak ha 5W az eloiras, teljesen folosleges 0W-ert fizetni.
Előzmény: mafe (719)
mafe Creative Commons License 2002.04.13 0 0 720
Hi vAzz3r!

Javasolnék egy stabil 10W-40-est. Én Aral Basic Tronic-ot vennék. (Természetesen ez az én véleményem.)

Üdv:mafe

Előzmény: vAzz3r (718)
mafe Creative Commons License 2002.04.13 0 0 719
Szia sportivo!

Igen. A 0W-40-es oljok minimum SJ/CF minősítésűek. A 0W-40 annyiban tér el az 5W-30-tól, hogy az ilyen viszkotitási tartományba sorolt olaj az utóbbinál szélesebb hőmérsékleti sávban képes tulajdonságait megtartani. Az 5W-30 tulajdonképpen elegendő lenne, hibát akkor követnél el, ha 0W-40 előírás esetén használnád az 5W-30-ast.

Üdv:mafe

Előzmény: Törölt nick (704)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!