Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Szerintem nagyobb lesz a völgyidő javára, csúcsba meg még a 45 perc is kevés lehet majd. Ehhez jó lenen tudni, hogy a 2-esek mennyit szoktak késni egy tanítási napon.
A menetrendi midő 40 perc. Ez persze nem felel meg a valóságnak, csak egy köztes. Völgyidőben 37 perc, csúcsban 42 perc. Ez sajnos ilyen. Bár még lehet nagyobb a különbség is.
Off:Hogy azt is mi a .... a városközpontba tették, azt még azok sem tudják akik lenyúlták a pénzt érte. De ha már meg lesz építve, akkor akik a térre kapnának engedélyt a behajtásra, azok mehetnek a parkolóházba parkolni.:On
Basszus..nem tudok egyszerűen válaszolni egy hsz-re! Így itt írom meg. (via ironia, 98) Köszönöm az adatot, az ABE-375 pedig nekem is idegen rendszám, de ezt találtam csak az általam említett JLZ előző rendszámára. Ha van valami ehhez hasonló rendszámú Ikarus 260.32-es, ami 1987 terméke, akkor vegyük úgy, hogy arra gondoltam. Érdeklődni szeretnék ezenkívül még a BY 45-41, 43, 49, 50, 60 felől.
Kösz az adatokat! ABE-375-nek nincs valami elírt változata a Pannonnál? Pl. ABF-375, ABE-357, AEB-375, stb. Mert azt megkérdezném az ABE-375 helyett (mondjuk én is csodálkozom, mert szerintem nem pannonos rendszám, de ezt találtam JLZ-950 előző rendszámára). Emellett szeretnék még BY 45-43, 49 és 50 felől érdeklődni.
"De én csak a helyközi buszokra engedném fel a városi bérletes utasokat, mert a távolsági járatokon zsúfoltság lehetne emiatt."
Ezért írtam, hogy környéki járatokra. :-) Távolságira semmi kép nem engedném fel őket. Max. 40-50 km-es sávon belül utazókra gondolok elsősorban. pl. Komló, de egy Pécsváradit Bonyhádnál tovább menő Pannonos buszra már nem engedném fel ezzel a bérlettel.
Attila0929: Ennyire nem ismerem a komlói buszok kihasználtságát. :-) Szerintem annyira nem zsúfolt, hogy azt a "hatalmas" forgalmú Árpádtetőt ne bírná el :)
Egy ötletem viszont mindenképp lenne, ehhez mondjuk egy megállapodásnak kellene létre jönnie a PK Zrt és a Pannon Volán között.
Jó ötletnek tűnik :)
De én csak a helyközi buszokra engedném fel a városi bérletes utasokat, mert a távolsági járatokon zsúfoltság lehetne emiatt.
Ennyire nem ismerem a komlói buszok kihasználtságát. :-) Egy ötletem viszont mindenképp lenne, ehhez mondjuk egy megállapodásnak kellene létre jönnie a PK Zrt és a Pannon Volán között. A lényege annyi lenne, hogy ugyan drágább bérletet kell venni az utasnak, de használni lehetne mind a PK Zrt, mind a Pannon Volán járművein. Ez pl tökéletes lenne az Árpádtetőieknek, de szerintem még sok-sok embernek, legfőképp a bejárósoknak. Így azonos útvonalon közlekedő helyi és környéki járatokat jobb el lehetne osztani és optimálisabb lenne a kihasználtságuk is.
Ez elég kézenfekvőnek tűnik és én is gondoltam már rá. Az árpádtetői buszt továbbra is feleslegesnek tartom, mert így nem lehet ütemes fordákat tervezni. Anélkül pedig szerintem nem lesz optimális a járműkihasználás. Árpádtetőnek pedig ott van a komlói busz.
Abban, hogy csuklóshiány van? Igaz, mostanában nem sokat utazom a reggeli csúcsban,d e az elmúlt években számtalanszor láttam szóló b uszt a 2A-n, 27-esen, de a napokban valamelyik kertvárosi járaton is (nem az 50-esen). A csuklóshiány tényét pedig nekem Pk Zrt.-sek is mondták már.
23-0 nekünk.
Nekünk? Miért, ki az a nekünk?
Ellenben én biztosan befejeztem az itteni részvételt, neked mondhat az ember bármit, nem vagy képes sem elfogadni, legtöbbször úgy látszik, felfogni sem.
Egyetlen olyan példát mondj erről a topikról, amikor valamely észérvedet nem fogadtam el és nem is írtam rá ellenérvet!
A saját észrevételeidet reprezentatív felmérésnek veszed, de amint valaki más ellenpéldát hoz fel, az biztosan kiragadott példa.
Ne haragudj, de ez csúsztatás. Eddig csak a Budai-48-as tér menetidőkre mondtam, hogy kiragadott példa. Annyit pedig talán mondhatok, hogy a 14-es busszal kapcsolatos "felméréseim" reprezentatívnak minősülnek. A legtöbb vonalra ez nem igaz - el is fogadom az észérveket, például azt, hogy a 2/21/31A-ra csúcson kívül tényleg elég lenne a 7-8 perces követés.
A topik indításával pedig az volt a célom, hogy újra legyen Pécs közlekedésének és egyúttal az egész Dél-Dunántúlnak egy topikja. Sajnos az előzményeket nem ismerem és nem tudom, hogy miért törölték az eredeti pécsi topikot, aztán azt is, amelyet Te nyitottál.
Ellenben én biztosan befejeztem az itteni részvételt, neked mondhat az ember bármit, nem vagy képes sem elfogadni, legtöbbször úgy látszik, felfogni sem. A saját észrevételeidet reprezentatív felmérésnek veszed, de amint valaki más ellenpéldát hoz fel, az biztosan kiragadott példa. Akkor az, akkor tervezd csak a pécsiek ezreit megmozdító 42+36-ot továbbra is............
Ha már annyira ragaszkodva van az összekötéshez, akkor a 2A és a 31A-t érdemesebb össze kötni?. 31A-nak kimarad a Főpályaudvar, a A2 meg a 2-es számot cserélne. Az a napi 9 31-es járat meg megmaradhat, ahhoz nem kell hozzá nyúlni. Így már a Hősök tere-Urán kapcsolat lenne meg. így jobban lehetne hangolni egymásra, a 2-2A-21 járatokat. A Hősök teréig a menetidő ~35-36 perc lenne.
A 4/32 és a 4/33 összekötési lehetőségről nem sokat beszéltünk. Szerintem azért lenne indokolt, mert Tettyéről és Szkókóról közvetlen eljutás lenne Uránvárosba, Uránvárosnak pedig közvetlen kapcsolata lenne a Széchenyi térrel. Ez lenne az útvonal: Uránváros-Mártírok útja-Főpályaudvar-Vásárcsarnok-Kossuth tér-Havihegyi út/MTA-székház, körjárat. Szóló buszok járnának (úgy is csuklóshiány van), a Mártírok útján kínálatnövekedés lenne. Csúcsban lenne egy kis probléma, mert a Mártírok útján 5 percenként járatni a buszokat nem biztos, hogy megérné, de ha 7-8 percenként járnának, akkor a nem közös szakaszon 15 perc lenne a követés a jelenlegi 10 helyett, ami lehet, hogy túl kevés lenne (a napokban utaztam a 32-esen, a csúcsban és elég üres volt - szerintem iskolaidőben is elég lenne a 15 perceskövetés, de ez nem biztos). Lehetne esetleg 6/12 perces követés is. Csúcson kívül pedig szerintem elég lenne a 15/30 perces ütem.
P a P: 41-42. Kinek teszel jó, hogy ha összekötöd a 36-37-el? Csak veszteséget termelsz, és bonyolítod a rendszert pl.: ez a Főpályáig közlekedik, mert a Sanyinak pihenő idő kell, vagy WC-t építesz ki stb.
Miféle veszteségről beszélsz? A végállomási tartózkodó kiépítése egyszer költség, fenntartása olcsó.
Mi értelme? Mert Nagyárpádról egy ember Bálicsra jár a szőlőjébe?
Úgy látszik, hiába írtam le, de akkor még egyszer: Bálics és Donátus felől jelenleg nem érhető el átszállás nélkül az Árkád. Reménypuszta és Nagyárpád felől pedig szintén át kell szállni, ha valaki a Zsolnay-szobor és a Kórház tér környékére megy. Az ilyen utasoknak lenne jó ez az összekötés.
A Csontváry utcára, de a Várkonyira és a stb. stb.-re csak negatív hatással lenne, hiszen dupla annyit kellene várnod egy helyen, ha a Csontváry utcához mész, mint most.
Mivel nem írtad le, hogy most konkrétan miről beszélsz, megpróbálom kitalálni: arról van szó, hogy a belvárosi megállókból kevesebb busz lenne a Várkonyi és a Csontváry utcához? Erre csak azt tudom mondani, hogy az új végállomás átadása előtt sem volt több busz és a 3-as nem a Csontváry és a Várkonyi utca környékén élőknek lett kitalálva. Szerintem ez nem szempont, ezzel nem kell foglalkozni.
Én is összekötöttem volna, de Via Ironia érvei meggyőztek. Milyen érvei?
A 48-as térnél leszálltam és ugyanaz a busz, ami 2A-ban érkezett a Budaira még az előbb, már állt is be a helyi megállóba. Na ezért nem kell gyorsjárat.
Nem a nyári forgalmat kell nézni, ez pedig szerintem egy kirívó eset volt: biztos a Te buszod sofőrje nem nyomta annyira a gázt, a 2A vezetője pedig lehet, hogy jobban sietett, talán nem is kellett megállnia a Balokánynál.
A 2A 7:20 körül ért be a Budai-állomásra. Akkor jöttem be Pécsre a Gemences busszal, ami egy helyen állt meg út közben a 48-as térig. A 48-as térnél leszálltam és ugyanaz a busz, ami 2A-ban érkezett a Budaira még az előbb, már állt is be a helyi megállóba. Na ezért nem kell gyorsjárat.
2A-t meg kell szüntetni, ki kell találni a 2-es vonalcsoportra egy új rendszert,
"Ez csak akkor lesz igaz, ha leírod, hogy az én összekötési javaslataim miért értelmetlenek :)"
Én elmondtam, hogy mi miért nem jó. Te az összese ellenérvemet elbagatelizáltad. Nem is lehet veled érdemben hálózatot tervezni.
41-42. Kinek teszel jó, hogy ha összekötöd a 36-37-el? Csak veszteséget termelsz, és bonyolítod a rendszert pl.: ez a Főpályáig közlekedik, mert a Sanyinak pihenő idő kell, vagy WC-t építesz ki stb. Mi értelme? Mert Nagyárpádról egy ember Bálicsra jár a szőlőjébe?
3+30. A Csontváry utcára, de a Várkonyira és a stb. stb.-re csak negatív hatással lenne, hiszen dupla annyit kellene várnod egy helyen, ha a Csontváry utcához mész, mint most. Nem is emelem ki a többi hibáját, mert ez talán egy fatális baki...
60-14. Én is összekötöttem volna, de Via Ironia érvei meggyőztek.
hungeri: Nem nyert ! Tudtommal Budán !!!!!!!!!!!! De precíz vagy... :) Ezt csak akkor fontos megkülönböztetni, amikor a közgázosokkal kevernek össze :)
Jajj ne viccelj már!!! Összesen okoz az a három megálló 45 másodperc kiesést, ha egyáltalán tényleg megáll ott a busz. Meg szokott állni és a látszat csal - egy megállás szerintem inkább fél perccel növeli meg a menetidőt, de ezt is csak akkor, ha nincs jelzőlámpa, ahol lekési a zöldhullámot.
Ugye nem 45 másodperces menetidőkülönbségre tervezel gyorsjáratot ?! Nem és tulajdonképpen nem is a gyorsaság miatt lenne az a gyorsjárat, hanem azért, hogy az Uránváros-Belváros utasokat ne kelljen az Építők útja felé körbevinni. Jelenleg elég sokan a 2/2A-val utaznak, mert az jár sűrűn. Így viszont a 102/27 is sűrűbben járna, tehát valószínűleg kevesebb Urán-Belváros utas használná a 2/2A-t. Cserébe a jelenlegi 2/2A vonalán csúcsban sem kéne 5 percenként járni, hanem mondjuk 7-8 percenként, a 102-es pedig 15 percenként járna. Tulajdonképpen az óránkénti 12 járatból 4 átmenne a 27-es útvonalára, így ennyivel kevesebb lenne a járműkm, na meg ennyivel gyorsabb lenne a fordulóidő.
Senki nem fog a 3+30-asoddal labirintusost játszani a városban. Félreértesz. Nem miattuk lenne a 3+30, azért is hoztam a 6-os villamos példáját. Viszont a régi Kertvárosból Egyetemvárosba utazóknak már jó lenne, nem? Arról nem is beszélve, hogy közvetlen eljutás lenne a Kórház tér környékére is.
A másik témában, amiben nem velem vitázol, ott tévedsz, hogy ugyan Kertváros az egyik végállomás, de Kürt utca a másik. Nem egészen értem, hogy most miről van szó. A Kürt utcához nem terveztem 45 perces menetidejű vonalat. A 60+113 és a 60+14 lenne ilyen, de nem értem, hogy másfél órát miért nem lehet egyszerre levezetni, ráadásul nem is végig városi forgalomban.
A fedélzeti számítógépnek tehát lövése sincs, hogy adott pillanatban merre is kellene járnod, ennél fogva azt sem adja tudtodra, késel-e, sietsz-e. Most vagy Neked, vagy nekem nincs lövésem a fedélzeti számítógép funkcióiról :) Én biztos, hogy láttam már rajta K, meg S betűt és mellette egy számot, ami néha változott. Ha ez nem a késés-sietés, akkor mi lehet?
P a P: Szóval semmi értelmes összekötési javaslat?
Ez csak akkor lesz igaz, ha leírod, hogy az én összekötési javaslataim miért értelmetlenek :)
"Nem lenne 2 másodperc megnézni a GPS-t az ajtózárás előtt?"
Valószínűleg erre értette Olvtárs, hogy sok minden nem úgy működik PK-nál, mint ahogy gondolod.
1) Az nem GPS, hanem fedélzeti számítógép. 2) A fedélzeti számítógépen a következő járatodat és annak indulási idejét láthatod, legjobb tudomásom szerint, valamint az éppen aktuális mobiljegy kódot, amire Olvtárs utalt. 3) A fedélzeti számítógépnek tehát lövése sincs, hogy adott pillanatban merre is kellene járnod, ennél fogva azt sem adja tudtodra, késel-e, sietsz-e.
Ettől függetlenül nem mondanám, hogy Pécsett ne lenne gond a sietésekből, azonban két-három probléma jóval e fölé nőtt, így, ellentétben korábbi önmagammal, már én sem a sietéssel foglalkoznék, hanem a csúcsidei késésekkel, zsúfoltsággal, valamint a műszaki dolgokkal...
"A 27-es még három másik megállóban megáll..." Jajj ne viccelj már!!! Összesen okoz az a három megálló 45 másodperc kiesést, ha egyáltalán tényleg megáll ott a busz. Mert ugye felszálló / leszálló híján nem áll meg - mint sokszor a valóságban. Ugye nem 45 másodperces menetidőkülönbségre tervezel gyorsjáratot ?!
"Ilyen alapon a budapesti 4-6-os villamosnak és a kör-IC-nek sincs értelme :)" Azt gondoltam, már elég eszed lesz, hogy kihagyd ezt a poént. Hány ember utazik Móriczról Moszkvára 6-ossal? Hány ember utazik Budapestről Szolnokra kör IC-vel miskolci kezdéssel? Segítek, sehány. Hány ember utazna Kertvárosból egyetemvárosba? Segítek: sok. 1) nekik ott van az (M)55. 2) Senki nem fog a 3+30-asoddal labirintusost játszani a városban. Érted már ?! Az utasoknak lineáris relációk kellenek, ők A-ból B-be nem úgy akarnak eljutni, hogy közben lássák Pécs összes műemlék jellegű épületét.
A másik témában, amiben nem velem vitázol, ott tévedsz, hogy ugyan Kertváros az egyik végállomás, de Kürt utca a másik. Olyan 45 perces menetidővel, mindenképp. Tehát 90 perc oda vissza a menetidő, plusz a "városi közlekedés sajátosságai". Na ezért kérdezte jogosan az Olvtárs, hogy mi lesz a pisi kakival. Tudjuk, Toitoi a Kürt fordulóban, csak 1) Te fogod takarítani és kihelyeztetni és fenntartani? 2) Hova dobja le szerencsétlen a csuklós buszát, míg nyomja az ipart, hogy közben másokat, főleg más buszokat (M55) ne tartson fel ?!
Akár ott is. Minden esetre az Árkád északi részére csak Busz, taxi, kerékpár és a gyalogosok hajthatnának be. Egyébként meg ez a Rákóczi azért sem rossz ötlet, mert hátha rájönnek az emberek, hogy busszal gyorsabb így lehet 2-3 hónapig óriási lenne a dugó de a későbbi időkben meg megszűnne. Most már annyira nem hadakoznak az elsőajtós felszállás ellen, pedig még tüntetni is akartak, meg miegymást :-))
Kétsávos menetidő? Elég egyet megjegyezni vonalanként. Szekszárdon időkiegyenlítő pontok segítségével lesznek majd betartatva a sietések, így a járatok csatlakozásai nem maradnak el. A kétsávos menetidőt én is preferáltam volna még egy éve, de azóta rájöttem, hogy iszonyú nehéz megjegyezni sajnos. Erre használjuk inkább a 21. század által nyújtott technikát.
Ez sem ilyen egyszerű: Hol vennél el az autósoktól sávot? Végig, a Rákóczi úton? AKkor az egész városban olyan dugó lenne egész nap, hogy lehet, hogy még csak tovább nőne a környezetszennyezés (ráadásul alapjáraton a legmérgezőbbek a kipufogógázok).