Kedves Motorbarátok! Jöjjön mindenki, aki szereti az öreg motorokat, márkától, bőrszíntől, vallástól, politikai hovatartozástól függetlenül. Túrázzunk, motorozzunk együtt Zala megye környékén, vagy éppen amerre kedvünk szottyan. Körmendtől Kamutig.
Épp ezért pár szóban összefoglalnám az erdélyi túra történetét napjainkig:
Úgy a 940. hsz környékén vetődött fel ennek a szép kis túrának az ötlete. Valamivel később az időpontot is leírtuk, ami július 13-ra datálódott. Akik kemény paraszti munkával keresik kenyerüket (le a kalappal előttük) felvetették, az aratás problémáját, hogy tegyük későbbre. Ekkor megegyeztünk a július 19-i indulásban Kamutról, és abban, hogy előtte való nap aki tud jöjjön Kamutra. Az útvonalat tekintve volt több felvetés, de gesszti jóvoltából felkerült 2 konkrét útvonalterv.
Szerintem állapodjunk meg a konkrét útvonalban, méghozzá úgy, hogy aki akar jönni, az mondja el, mit szeretne megnézni, és a' szerint megcsinálunk egy konkrét útvonalat. Egyébként a két verzió azt hiszem tartalmazza a kívánalmakat, csak össze kell fésülni őket. Mivel gesszti készül a diplomájára, ha menni akarunk javaslom tehermentesítsük azzal, hogy megszervezzük magunknak ezt a kis kiruccanást, ne várjunk a sült galambra. Megmondom őszintén én nagyon bánnám, ha kimaradna ez a túra az életemből, annyira, hogy tán még le is aljasodnék néminemű dalvíz által a sárga földig. Tehát én vállalom, hogy összeírom azokat, akik szeretnének részt venni a túrán. Egyenlőre elég az itteni nickkel jelentkezni, ki mit szeretne látni, milyen típusú szállást preferál, milyen összeghatárig, milyen ellátás szükséges számára, milyen járművel jönne, és hány fővel akar részt venni a jamboreen. Ezután megtervezem az útvonalat a megadott támpontok szerint. Utána jöhet a szállások keresése lefoglalása. Ahogy visszaolvastam a hsz-eket úgy láttam, hogy gessztinek és kamutkának voltak nagyon jó ötletei a szállással kapcsolatban.
Gesszti tehát tréningezd az agyad, mert az agy már a megszületésed ellőtt-től a halálunkig dolgozik. Dolgozik a nap 24 órájából 86.400 másodpercet. DE! van 2 olyan eset, amikor teljesen leáll a vegetatív funkciók kivételével. Az egyik eset, ha szerelmes leszel, a másik: amikor vizsgázol!
Tehát várom a jelentkezőket akár itt a fórumon, akár a privát mélemre.
Nagyon sokat vacilláltam a főzőn, de végül is túrázós oldalakat olvasgatva "hagytam magam rábeszélni" a bármikor leszerelhető, csavaros gázpalackra (ami sajnos jóval drágább a felszúrósnál) és az öklömnyinél is kisebbre összecsukható gázágőre. Mivel csak kávé generálására, babgulyás konzerv melegítésére kell, így egy palacknak ki kell bírnia 8-9 napot is nálam. Autós túrákhoz 30 éve van egy lengyel 2 kg-os tölthető gázpalackom, 2 lángú főzővel, de az ugye motorozáshoz teljesen alkalmatlan. Úgy 10 éve (!!!) volt utoljára töltve, és még nem üres! ;-)))
Na, én viszont komolyan készülök a nyárra, pár napja rendeltem meg az alábbi, túrafelszerelésemből még hiányzó holmikat. Elvileg hétfőn fogom megkapni a cuccokat:
Nyamvadék első... Már régen elkezdtem, csak 2008 környékén anyagiak miatt abba kellett hagynom. Most próbálom befejezni.
Sajnos, ahogy korábban beszéltük, nálam a sátrazás asszonyka miatt nem játszik. Mindenképp viszem. (Igazi benzintyúk lett, mióta először felültettem a motorra. Mindig jön velem, ha nem melózik.)
Ha tényleg így alakul a nyári túraterv, akkor én ki fogok esni a csapatból: a Transz-Fogaras nem annyira szívügyem, pláne sietősen, akkor inkább - egyedül, vagy egy-két lassabb motorossal, persze ha csapódik hozzám valaki - Székelyföldet veszem célba, extra alacsony költségvetésű (sátorozós) kivitelben. De még addig sok víz lefolyik a Fekete-Kőrösön...
Jelenleg szigorlatra készülök + el vagyok havazva munkával, szóval a szervezés szünetel.
Ha nagyon megkések a szervezéssel, akkor én csak a rövid verziót tudom tudni bevállalni szervezésügyileg, ami Transzfogaras, és a Transzalpina bejárását jelenti. Kb. ezt a környéket fogják bejárni SassPaliék is.
Az mz 140 kiló plussz a te 110 kilód. :-)) Ez még mindíg kevesebb mint egy ezres cbf önsúlya. Az én motorom csak 202 kiló önmagában plussz kb 150 kiló a kettőnk súlya. Egy durvább fékezéskor annyira előre helyeződik a súlypont, hogy a hátsó kerék szinte elemelkedik az útról még két személlyel is.
Simán felrakhatod hátra. Ez első kereket sokszor éri nagyobb terhelés mint a hátsót. Ha csak azt veszed alapul, hogy egy 250 kilós motor első kerekén van ilyen gumi akkor az mekkora terhelést kap akkor amikor vészfékezés van. Az MZ-n sosem lesz akkora súly hátul.
Mindenképpen dízel mert egy volt buszsofőrnek mind nekem…egyébként nagyon sok autóm volt már de mind benzines(a fent említett dolog miatt így nem voltam gyanús)de mivel dolgozok-szerelek+füvet nyírok egy két helyen kell a nagy kocsi és ha lehet kombi.
Én is adagoló párti vagyok és ha lehet szívó motor,Francia az jó! Én Citroen imádó vagyok de elismerem a többi csigaevő is tud,volt pár céges”Peugeot -om de Opelem is.
Az a baj ami jobb és használható is az vagy elmegy egy óra alatt(nepperek) vagy az ország másik végébe van.
Nem adom fel.
Fiat nem valahogy nem pedig Ducatom is volt bár az új és az mégis csak teher,a Ford az meg állítólag(öcsém autószerelő mester) motor problémás pedig tetszik az is de kitagad ha azt veszek. Páromnak benzines Fiestája van pár éves de már volt egy két baj vele.
100e Ft és 100e km alatti megkímélt fiat-ot tudok, ha esetleg... mondjuk nem kombi, és nem diesel.
A clio 1-es nagyon kicsi neked? 135e-ért vettem 3 éve egy 1.9D-t. Azóta is megy. Agyonüthetetlen motor. Ha ilyet találnál, olcsón adják, mert "francia". Viszont alkatrész is van hozzá rogyásig. Előkamrás bosch adagolós.
Sajnos nem tudok menni(tavasz van! és egy kerti gép szerelő ilyenkor tele van melóval hála az úrnak)és ráadásul az Mz-m is ülés nélkül van a kárpitos unokatesóm valami nagy művészetet követ el rajta csak az a baj kicsit elhúzza,bár nembánom.
És ennek tetejébe autó vásárlásba is vagyok,van 170 ezrem és szeretnék valami dízel kombit(tudom nem egyszerű)de az élet sem az.
Ma addig jutottam elmentem a szomszéd szerelőig Babettával alkatrészekért,pedig gyönyörű idő volt.
Remélem ez a hónap lecseng és akkor lehet motorozni,és lesz ülésem is(és nem kell lesnem az autókat sem már).