mer' macskeszt kérdeztem. legalábbis szándékaim szerint :) nem emlékszem, hogy bármely új autómba kellett volna töltikézni a szalonból kihajtás utáni első 400 km-en.
"Ezért 14,7 év a magyar használtautó átlag életkor, mert a tulajdonosok, itt nálunk úgy vigyáznak rájuk"
Rebellisek vagyunk, mondom. Na meg a kolbászból való kerítés is hiányzik. :) Abban meg igazad van, hogy azért sok hülyeséget elviselnek ezek az autók, nem hímes tojások. Átlag felhasználó az olajat/olajszűrőt is elspórolja, aztán mégis működik a gép - egy darabig.
(Az eredeti -légtelenítős- problémára visszatérve: olyan még nem volt, bárki is csinálta, bármeddig is tartott, hogy másnap ne kellett volna utántölteni. Ez ilyen - szerintem, felesleges ügyet nem érdemes belőle kreálni. )
Igen, lehet azt mondani, hogy ez ilyen. Mert nekem ezért az árért belefér az, hogy látok egy csavarfejet, pl a képen is van egy és a kézifék alatt is és ki tudja még hol. Engem ezek nem érdekelnek.
Viszont az ilyenek már annál inkább, mert ez tök egyszerűen megoldható lenne. Majd erre rákérdezek, mert a fényezett felületen van és azért nem szeretném, ha ott kezdene rohadni.
A tegnapi szellőzőrostély zörgés valószínűleg a hideg miatt van, mert ma reggel kb 5 fokkal volt melegebb, mint tegnap reggel és már nem hallottam.
Egyébként továbbra is jó a kocsi, az igazi menetpróbája egy húsvét előtti 1500 km-es túra lesz, 4 személlyel, megpakolva. Nagyon kiváncsi vagyok a fogyasztására, a helykihasználásra, a csomagtár pakolhatóságára, a vezetőülés hosszútávú kényelmére és az ablaktörlőre. Ez utóbbira azért, mert a korábbi kocsimban volt esőérzékelős ablaktörlő, és amennyire idegenkedtem tőle, annyira megszerettem. Az egy nagyon hasznos dolog, mint ahogy az automatikus kézifék hiánya is megszokást igényel. Ha ez a kettő benne lenne a Dusterben, akkor már Renault lenne. Szóval nem véletlenül nincs benne.
A gyártó/forgalmazó abban érdekelt, hogy a garanciális időt vészelje át gond nélkül, majd mihamarabb vegyél egy újat. Minden intézkedést vagy épp a hiányát ennek a figyelembevételével érdemes szemlélni.
Ezért 14,7 év a magyar használtautó átlag életkor, mert a tulajdonosok, itt nálunk úgy vigyáznak rájuk :-)
Egyébként ezzel tarolt a Dacia az árral és a megbízhatósággal és a megbízhatóság az újabbaknál is vélelmezhető, az árral kezdenek ott is gondok lenni.
És mindez abból indult, hogy meg kell tudnia nézni egy folyadékszintet, meg ismernie kellene az autó belsejét és az abban esetleg világító fényeket.
Tankolni kell tudnia vagy úgyis ott a kutas?
hogy naponta ellenőrizze autója folyadékszintjeit
És nekem van 20 éves autóm :-) A szerelő szólt, hogy ha nem nyitogatom legalább pár havonta a motorháztetőt, akkor be fog rohadni a zsanér. Mi a fenét nézegettek naponta az autóba, férfiként?
Ugye, hogy nincs sok problémája a Dusternek, ha ilyen világrengető problémákról beszélgettek. :D
Nem a RH vagy a gyártó védelmében, csupán összefoglalva a tényt, amit úgy is mindenki tud: Az autó hosszú életbentartása csupán egyetlen embernek az érdeke - a tulajdonosé. A gyártó/forgalmazó abban érdekelt, hogy a garanciális időt vészelje át gond nélkül, majd mihamarabb vegyél egy újat. Minden intézkedést vagy épp a hiányát ennek a figyelembevételével érdemes szemlélni.
:)
Mondjuk én kedvem lelem abban, ha kiszúrhatunk egy picit a multikkal és megpróbálom minél tovább életben tartani a járműveimet. A jelenlegi Dusterem 11 éves, már átlépte a 200 ezret, mióta nálam van évi 35-40 ezret megy. Az eddigi hibalistát előző hozzászólásaim közt meg lehet találni. Nem igazán komoly. Ami még kinéz ehhez képest a közeljövőben: Hátsó futóműben szilentek mocorognak már megint - ezeken az utakon mondjuk nem csoda, kuplung gyanús, hogy előbb-utóbb, valamint a kipufogó dobnak is kezd kitelni az esztendő. Alkatrészek elég jó áron vannak, ez még nem akadály, hogy tovább működjön a jószág.
Akkor újra leírom, az olcsó autók nagy részét nem lehet rendesen légteleníteni negyed óra alatt és a drágábbak egy részénél is fagyálló csere után elmondják, hogy nézz rá, persze csak a lelkiismeretesebb szerelők.
Ehhez még azt hozzátenném, visszatérve a korábbi kijelentésekre, egy nőnek nem az a feladata, hogy naponta ellenőrizze autója folyadékszintjeit, fejből füjja az autója műszaki adatait, feltöltési mennyiségeit, guminyomást, nem beszélve a kerékcseréről estleges defekt esetén, és ekkor jön pl. az autó alján lévő pótkerék levarázsolása, xxx Nm-el meghúzott kerékcsavarok fellazítása, és stb.
Sosem várnám el tőle, mert ez mind férfidolog, ráadásul általában az olajbeöntő sapka sem éppen könnyen jön le a helyéről, pl. a Fábiáé kétkezes még nekem is, és azt sem tudja milyen olaj kell bele, nekik minden olaj csak "sárga". :)
Vezesse az autót, a fenntartás, karbantartás férfidolog, esetleges műszaki proléma esetén ott van a telefon, családtagok vagy éppen a szerelő már ugrik is segítségként.
Még egyszer: nem a képességeimmel van a baj, hanem nem akarom, mert kifizettem érte 138e Ft üzembehelyezési költséget. Ha elviszem mondjuk fékfolyadék cserére, akkor is elvárom, hogy ne otthon kelljen utána légtelenítenem.
Sejtettem hogy erről a részről írtál. Elfuserált megoldás, hogy a műanyag idom ennyire felnyúlik, s ott tart egy elég vastag szenny réteget, ami ha nedvességet kap nehezen szárad. Ráadásul elég trehányul van gyárilag kikenve tömítővel, nekem több ponton is hiányos, kráteres volt, de rögtön kapott a kocsi egy normális üreg és alvázvédelmet (a kezelést végző cég szerint egyébként nem rossz a Dusterek gyári védelme pl. egyes francia és japán gyártókéval összehasonlítva, viszont a fényezett részek alatti tömítéseknél már többször tapasztaltak problémát)
Tanpályára sem visznek vezetéstechnikai képzésre, de most nem is arról volt szó, hanem arról, hogy aki vezet, az tudjon folyadékszintet ellenőrizni legalább. Ehhez nem kell diploma, elég hozzá 8 általános.
" mivel ilyen kritikus hiba még nem volt egyik kocsimnál se.."
Ja, csak a tisztánlátás végett....ez a "piros fésű " ikon felgyulladása valóban semmi érdemi hibára nem adott okot csupán vmi érzékelő érzi kevésnek a vizet annak ellenére, hogy jó a szint, és sosem fogyott.
Anno mikor először megjelent a jel vittem szervízbe, mindent átnéztek csatlakozót, érzékelőt, de hibát nem találtak.
Annyiban maradtunk, hogy kicsit töltsem "túl" a szintet, és a hiba már nem is jelentkezik, az érzékelő a megfelelő szint ellenére is keveset érez.....
A "piros fésű" jel a motor beindulása után sípoló hangot is ad mivel piros tehát hiba, nem üres ablakmosó vagy éppen kopott fékbetétre figyelmeztető sárga ikon.
ha ismered az autó részegységeinek működését, akkor sokkal autó-, pénztárca- és környezetkímélőbb módon fogsz tudni vezetni. Valamint nem kérdezel olyanokat, hogy mi az a motorfék? Mert pl az oktató ilyet nem mond és nem tanít.
Amikor kereket cserélek otthon, nyilván meghúzom és ellenőrzöm is utána magam. Amikor viszont elhozok egy zsír új kocsit a szalonból, úgy hogy kifizettem az üzembehelyezési díjat, akkor ne én ellenőrizgessem hazaéréskor, hogy csökkent-e a hűtővízszint! Ha nem fér bele pár dl üzemanyag hogy járassák, míg kidolgozza a buborékot, akkor ne foglaalkozzanak autókereskedéssel! Mindezt- ismételten hangsúlyozom - úgy hogy elkérik a 100.000+ pénzt az üzembe helyezésért.
Hozol nekem egy gépet, kérsz rá egy használatra kész windowst, kifizeted, hazaviszed és a blutooth driver-t már neked kell, a videokártyát neked kell, hálókártya drivert neked kell - mert hisz az már csak két kattintás, ahhoz mindenki ért...
Ha már műszerfalon hibajelzések - mivel ilyen kritikus hiba még nem volt egyik kocsimnál se, nem tudom hogy ezen hibákat csak a világitó piktogram jelzi, vagy van bármi hangjelzés is ? Erős fényben nem szembetűnő a perifériális látómezőben, műszerfalra meg van hogy alig pillantok...