Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DelSonar Creative Commons License 2014.12.25 0 0 12845

A teljes gépkönyvet nem szkenneltem be, de pár lapot feltettem ide: http://users.ininet.hu/leirasok/Daewoo/

 

Ez meg a teljes gépkönyv, angol nyelven: http://users.ininet.hu/leirasok/Adatok/Daewoo.zip

Előzmény: Endre Nagy (12842)
Endre Nagy Creative Commons License 2014.12.25 0 0 12844

Nem semmi vizesedést nem látok, és az első mosó rendben működik. Hol találom az elágazást a mosóvezetéken?

Előzmény: Ken_Block (12843)
Ken_Block Creative Commons License 2014.12.25 0 0 12843

Üdv.

 

Miután lett próbálva a szélvédő mosás, nem lett egy kis "tócsa" a kocsi alatt, esetleg a csomagtartóban nem lett nedves a kárpit?

 

Hátsó spricnis autóknál gyakori, hogy vagy hátul a fejről csúszik le a gumicső, és maga alá vizel, vagy már elől, a tartálynál van valami gond.

Előzmény: Endre Nagy (12842)
Endre Nagy Creative Commons License 2014.12.25 0 0 12842

Üdvözlet mindenkinek.

Nemrég vettem egy használt Kalos-t, de a hátsó ablakmosó nem spriccel vizet. Mit tegyek?

És nagyon kellene egy gépkönyv, vagy használati útmutató legalább egy másolás erejéig.

almaata66 Creative Commons License 2014.12.22 0 0 12841

Én újonnan vettem az autót és 2-3 évente cseréltettem, vagy cseréltem a hűtőfolyadékot. Ezért nem értem a dolgot, mert ha egy elhanyagolt gép elfogadom, hogy ez van. De nem az....sőt! 

Előzmény: DelSonar (12840)
DelSonar Creative Commons License 2014.12.22 0 0 12840

Amikor megvettem a 10 éves Kalosom, nagyon neki buzdultam, hogy frankón rendbe rakom, folyadékcserék stb. A szerelő azt mondta, ha ez egy 10 éves autó és nem volt rendszeresen cserélve a hűtőfolyadék, akkor ahhoz jobb nem nyúlni, mert az eredeti folyadék már kialakított egy "mikroklímát" a rendszerben és együtt öregedett vele, és amikor a friss, új anyag belekerül, az hajlamos a korróziókat felszakítani és elindulnak a részecskék a maguk útjára, onnantól kezdve várható hűtőlyukadás, stb... Úgy hogy maradok az utána töltögetésnél, de mivel jó a fagyáspontja és gyakorlatilag nem is fogy belőle, nincs vele problémám.

Előzmény: almaata66 (12838)
Ken_Block Creative Commons License 2014.12.21 0 0 12839

Az a baj, hogy ezt így nem tudni. Ha a folyadék csere során teljesen el volt színeződve, esetleg leeresztés után, leülepedett részecskék vannak benne, akkor talán, de nem valószínű. Általában anyagában szokott lenni a hiba, vagy összeszereléskor kici kínainak nem úgy jöttek össze a dolgok ,aztán a "jó'van az úgy" kategóriával kikerült a közszemléletbe. Hűtőtisztítóval nincs tapasztalat, soha nem használtam, de valaki azt mondja ,hogy jó, valaki meg azt mondja ,hogy dobozon keresztül se mutatná meg a hűtőnek.

Előzmény: almaata66 (12838)
almaata66 Creative Commons License 2014.12.21 0 0 12838

Az a gyanúm, hogy nem véletlenül ment gallyra a vízpumpa. Okozhatta ezt a rendszerben esetleg felgyülemlő vízkő vagy rozsda? A kiegyenlítő tartályt kiszedtem és kitakarítottam mert tele volt a folyadékcsere után dzsuvával. Tavasszal kitakarítom az egészet hűtőtisztító folyadékkal. Van ezzel kapcsolatban tapasztalat? Milyet érdemes használni?

Előzmény: Ken_Block (12837)
Ken_Block Creative Commons License 2014.12.18 0 0 12837

Mondtam ,hogy vezérlésnél lesz valami.

Én láttam olyat, hogy kb 100km múlva szétesett.

Előzmény: almaata66 (12836)
almaata66 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 12836

A vízpumpa volt. Élete 2,5 év és 40ezer km. elteltével véget ért. A gyártó bekaphatja...

Érdemes fülelni mert az autó értékét is meghaladó kárt tud okozni.

Előzmény: Ken_Block (12835)
Ken_Block Creative Commons License 2014.12.16 0 0 12835

Majd ha megvan, oszd meg velünk. Kíváncsi vagyok mitől volt.

Előzmény: almaata66 (12834)
almaata66 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 12834

220ezer. Le is álltam vele, mert rám ijesztettek. Csak a szerelőig gurulok és otthagyom. Pont jókor jött karácsony előtt.....

Mindegy ez van. most raktam el télire a motoromat de szedhettem elő, merthogy ingázok minden nap. remélem megúszom csapadék nélkül amíg el nem készül a kalóz.

Előzmény: Ken_Block (12833)
Ken_Block Creative Commons License 2014.12.15 0 0 12833

Ez a legnehezebb így, mert ugye mindenki, minden hangot máshogy ír, jellemez. Mennyi van most km-ben benne amúgy? Lehet a vezérlésnél fáradt el valami...láttam már ilyet, fél szíjat meg is ette.

Előzmény: almaata66 (12832)
almaata66 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 12832

Üdv! Hidegen  valami kerregést hallok elölről ami nem folyamatos, hanem lüktetésszerű./eddig nem hallottam, mert elnyomta az ac szivattyú.../ szervízben megvizsgálták műszerrel /fejhallgató+pálca/  szerintük a hosszbordás szíjfeszítő csapágy kopott. vettem egyet és ma kicseréltem. a hang változatlan sajna. egyébként a cserélt csapágy valóban kopott egy picit. levettem a hosszbordás szíjat és így beindítva is kerreg ütemesen. mi a fene lehet, ha a vezérlés 180ezer-nél cserélve volt, kuplungot kinyomva semmi változás. előre is kösz

almaata66 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 12831

Természetesen most csak magamat minősítem, de ezen a fórumon pillanatnyilag Te vagy legközelebb a megoldáshoz......;-)

Előzmény: Ken_Block (12830)
Ken_Block Creative Commons License 2014.12.08 0 0 12830

Ha már itt tartunk. Nem tudja valaki, hogy féltengelyt ki lehet szedni anélkül, hogy a váltóból az a 12 éves, 1,5-2l olaj ne terüljön el 5nm-en? 

Ken_Block Creative Commons License 2014.12.08 0 0 12829

Vezérmű t. jeladót azért írtam ,hogy attól nem igen áll le, mert sógoromnak vezeték baja van. Alapjáraton megmozgatom azt a 2-3 szál vezetéket, és a 750-es alapjáratból csinál 2.2-2500-at, de lefele soha nem megy. Volt hibaolvasáson, folytonos meg szakaszos hibának is beírja. Ezen felül iskolai tanulmányok alatt mintha azt mondták volna, ha azt a stekkert széthúzom, beindul, jár, és használható az autó.

Nekünk igen jó pár éve, 4-5, alapjárati léptetőmotor csinálta. Álltam lámpánál, és ő magát takarékra tette (leállt), visszaindít, jó volt. Következő lámpánál húztam volna vissza 3-ba, és kis karácsonyfa a műszerfalon...leállt megint. 1,5 hétre rá totál meghalt a léptetőmotor.

1.2-es motorokat viszont nem ismerem, lehet teljesen más irányú a hiba forrása.

bodoght Creative Commons License 2014.12.08 0 0 12828

Ja és még annyi, hogy ha sikerül megoldani a problémát, írd majd le légyszi, kíváncsi vagyok, mi lehet a baja.

bodoght Creative Commons License 2014.12.08 0 0 12827

Köszönöm a tanácsokat, ez így elég egyértelmű volt, sokat segített.

A motorleálláshoz csak annyit szólnák hozzá, hogy szerintem erre a hibára egyértelmű választ így billentyűzet mellől nem fogsz kapni, nagyon-nagyon szerény véleményem szerint valami zárlatos, de ez tényleg csak találgatás. Sokkal-sokkal egyszerűbb jármű, úgyhogy ne vonj le belőle messzemenő következtetéseket, lehet hogy teljesen más a hiba, de: robogóm nyáron ugyanezt csinálta, minden előjel nélkül leállt, kiderült hogy a gyújtáskapcsoló kábelt a kormány mozgás közben valahogy kidörzsölte, és néha-néha, amikor a vezeték úgy ért a vázhoz, leolvasztotta a biztosítékot. Mondom, nem ugyanaz a kettő, de érdemes először a vezetékeket átnézni-átnézetni, lehet hogy ott lesz a hiba.

Előzmény: Ken_Block (12825)
Ken_Block Creative Commons License 2014.12.08 0 0 12826

Üdv.

 

A motortartó bakot célszerű hely miatt kiszerelni, de nem lehet rosszul visszarakni, maximum pár mm-t tud elmozdulni. Ezen felül a féltengelycsuklók szögelfordulása ezt küszöbölné, ha az lenne. Szerintem más probléma van.

 

A leálláshoz meg. Nehéz a táv "gyógyítás", de legjobb tudomásom szerint vezérműtengely jeladó hibával nem szoktak leállni, mert van egy alapméretezett beállítás rá, ha nem működne megfelelően. Az is lehet, hogy sérült valahol a vezetéke, és külső behatás segítségével generálja a hibát. Ezt úgy lehet kideríteni ,hogy menni vele, megáll, hibakód olvasás, ha azt írja újfent, vagy 1 másikat bele próbának ,vagy megmozgatni vezetékét.

Előzmény: tibor0629 (12824)
Ken_Block Creative Commons License 2014.12.08 0 0 12825

Azért mondtam, hogy mindenki azt rak bele, amit jónak érez, meg tud fizetni, de 10/40-en bőven jó bele.

Előzmény: almaata66 (12823)
tibor0629 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 12824

Sziasztok!

12793-as hozzászólásomban feltett kérdésemre nem válaszolt még senki.Fontos lenne, mert tegnap is kétszer állt le a forgalomban (60km/h) . Nagyrészt a feleségem jár a kocsival és nem szeretném ha baj lenne. Elviszem szerelőhöz a napokban, de nem lenne jó ha átvernének.

Válaszotokat előre is köszönöm.

almaata66 Creative Commons License 2014.12.08 0 0 12823

Tudtom szerint az 1.4 8v a régi Corsa-ból származó őskövület. /persze ettől még jó/ Teljesen felesleges drága fullszintetikus olajjal etetni ráadásul ilyen sűrű csereperiódussal...de kinek a papné, kinek a paplan :)

Előzmény: Ken_Block (12820)
Ken_Block Creative Commons License 2014.12.07 0 0 12822

Nem káros, van gyári előírás is rá. 5/30-10/30-15/40.

Nem rád gondoltam amúgy, csak sokan mondják, hogy az meg az az olaj jobb. Hőmérséklet alapján vannak sorolva. A 10/40-es: -10-től+40 fokig jó. Mivel nálunk nem olyan gyakori jelenség a -20 vagy több, ezen oknál fogva nem sok értelme van az 5/30(40)-nak. Mert az -30-tól van +30-ig elvileg. Mostanában meg rá vannak állva a 10/60-as olajra.  Elméleti síkon ennek sincs sok jelentősége, ezen felül mindenki azt rak bele, amit jónak gondol, vagy ki tud fizetni. Meg akkor szoktak "sűrűbbet" bele rakni, ha sok km van benne, vagy kopott a motor esetleg, és kezdi enni az olajat. Kicsit sűrűbb olajat még nem tudja annyira, halasztható a felújítás.

Igen, minimális eltérés van viszkozitásában mint írtad, hidegen kicsivel jobban ken. Ha normálisan van használva az autó ez kb több 100e km alatt lehet észrevenni.

Előzmény: bodoght (12821)
bodoght Creative Commons License 2014.12.07 0 0 12821

Nem vagyok nagy okos olajtémában, szóval akkor az 5w40-es olaj tulajdonképpen káros a motorra nézve, vagy pedig csak feleslegesen drága?

Olvasgattam utána, nekem abból annyi jött le, hogy az 5w40 olaj szimplán annyira más, mint a 10w40, hogy hidegen egy kicsit jobb a kenése.

Mint mondtam, erről a dologról nem sokat tudok, ha van internetcímed erről a témáról, elküldenéd a linkjét?

Előzmény: Ken_Block (12820)
Ken_Block Creative Commons License 2014.12.07 0 0 12820

Azt nem értem ,hogy minek rakosgatják az 5 meg 15/40-et ilyen motorokba. 220e+-os Ibizába 10/40 van és csodálatosan elvan vele, Kalos szintén, bár abba csak 150e körül van.

almaata66 Creative Commons License 2014.12.07 0 0 12819

Ez jól hangzik, de ehhez a motorhoz a 10w-40-es félszintetikus olaj jobban illik  150ezer km után. 

Előzmény: bodoght (12818)
bodoght Creative Commons License 2014.12.07 0 0 12818

Az olajcserét betartom, 10e km-enként motul 5w40 fullszintetikust kap.

 

Előzmény: almaata66 (12817)
almaata66 Creative Commons License 2014.12.06 0 0 12817

Az enyém 220ezrett futott, de nem kopognak hidegen sem a hidrotőkék. /kopp-kopp...:)/ szerintem egy oilcserével kéne először próbálkozni. hozzávaló jó minőségű. pl. mobil 10w40

Előzmény: bodoght (12816)
bodoght Creative Commons License 2014.12.06 0 0 12816

Köszönöm a válaszod, annyi kérdésem lenne még, hogy ez az alkatrész kb ennyit szokott kibírni, vagy esetleg sokkal többet kellene neki.

A kellemetlen hangon kívül ebben az állapotában okozhat valami problémát a motorban?

Előzmény: Ken_Block (12815)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!