Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 93
Azt viszont még mindig nem mondta senki, hogy mi akar lenne ez a 2-21-es sűrítés? Mi rovására fog ez megtörténni? Pécsen szerintem 3 fő vonal van ahova kell a sűrítés és a többit erre kellene ráhangolni. E három vonalon meg biztosítani kellene forgalomtechnikai eszközökkel is az autóbuszok előrehaladását, nem csak a sűrítésen gondolkodni. Mert oké, hogy ~5 percenként megy a busz, de nincs értelme ha a Budaitól az Árkádig a jelenlegi 10 busz helyett 20 fog rostokolni a dugóba. Erre senki sem gondol? Vagy ehhez olyan mindenkinek a hozzá állása, hogy ne bántsuk mert rossz lesz az autósnak?
Széchenyi teret meg egyszerűen meg lehetne szerintem oldani. Sok videón láttam, hogy használják más városokban akkor akár ezt Pécsen is lehetne. Mégpedig azt, hogy az elzárt területre csak úgy tud bemenni a gépjármű ha megvan hozzá a megfelelő súly. pontos nevét nem tudom, de automatikusan az aszfaltba süllyeszthető oszlopra gondolok. Így még engedéllyel sem kell babrálni, ha megvan a busz súlya akkor mehet, ha nincs akkor ciki van. :-))
hungeri Creative Commons License 2009.08.09 0 0 92
Ha jól értem, ugyanúgy látjuk, csak máshogy tálaljuk :)

Nem gondolom, hogy egy ITF-fel, egy kínálati menetrenddel, alacsonypadlós, szőnyeges, légkondis, fiatal lányos kiszolgálószemélyzettel ellátott plazmatévés kocsiparkkal kétszer akkorára ugrik az utasszám, vagy a modal split 1 lesz. Ellenben minden tény azt mutatja, hogy az emberek, főleg vidéki kisebb városokban, a sarki piacra is kocsival járnak és még sehol sem annyira elviselhetetlen a dugó, hogy kiszálljanak az átkozott kocsiból. De amit látok, hogy pár nagyvároson kívül az összes többi szarik a közösségi közlekedésre. Ékes példa Pécs, ahol a főtérről kitiltják az autót, piros pont, kitiltanák szőröstül-bőröstül a buszokat, fekete pont, rájönnek, ez gáz, hoznak egy még gázosabb döntést félmegoldásról, fekete pont törölve, ámbár piros ezért nem jár. Aztán kitalálják, hogy az autók azért bejöhessenek, s egy keskeny, csillapított forgalmú úton meg kijöhessenek. A széles bevezető út nem jó kivezetésre, csak a hosszú és keskeny út a kivezetésre. Sőt. Jobbat is mondok, a budapesti székhelyű parkolótárasággal kötött paktum miatt e forgalomcsillapított utca már nem az többé, mert a téren felszámolt parkolóhelyek itt lesznek kialakítva, hogy szegény, városidegen rabló cég nehogy kevesebb pénzt tudjon kivenni a zsebünkből. Tehát a városunk nem csak a közösségi közlekedésre szarik, hanem a lakókra is, legalábbis egy budapesti parkolási cég fontosabb nekik. Itt jegyezném meg, hogy a mai állás szerint hétvégén nincs közösségi közlekedés, ámbár a turista buszok bejöhetnek akkor is...
Előzmény: Törölt nick (89)
hungeri Creative Commons License 2009.08.09 0 0 91
"nyugodtan járhatna gyorsjáratként a nyugati városrészben is: Urán-Egyetemváros-Kórház tér-Zsolnay-szobor-Árkád megállókkal"

Zseni, ezt hívják úgy, hogy 27-es..................... :S

"Az utasok többsége Urán és a Belváros között utazik, nem?"
Kérdezed? Miért, ezek szerint nem tudod, hány utassal indul egy urános járat, majd hány utassal folytatja útját mondjuk Tüzér utcától?! ÁHÁ! Akkor jól megalapozottak lehettek eddig is a 102-es mellett szóló érveid. Szóval a fától az erdőt eset...

"Tény, hogy az általam leírt (...) 3+30 összevonással meg lehetne spórolni valamennyi járműkm-t, mert a Belvárosban nem mászkálnának annyit a buszok,(...)"
vesd össze korábbi HSZ-eddel (#32)
"Kertváros-Keszüi út-Bőrgyár-Árkád(dél)-Főpályaudvar-Zsolnay-szobor-Kórház tér-Petőfi utca-Kürt utca. Lehet, hogy érdemes lenne levinni a Kürt utcán, majd a Szigeti úton elvinni Uránvárosig"
Szóval nem mászkálnának annyit a buszok?! Pedig az útvonalad tökéletesen definiál egy jó nagy amplitúdójú négyszögjelet...

Érdekes egyébként találkozni a mostani éneddel, mert nem is oly rég Dominoék 55. tagja volt hangos attól, hogy az emberek tudnak sétálni, mi az nekik. Erre D55 mindenhonnan mindenhová vonalakat tervezget és élesen kiáll a Széchenyi téri közlekedésért, azért a két megállóért, amit 200 méteres sétával meg lehet közelíteni - szerinte. Hát, mindig van új a nap alatt.
Előzmény: D55 (88)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 90
"60+14, illetve 60+113: Kertváros-Csontváry utca-Krisztina tér-Táncsics Mihály utca-Bőrgyár-Budai vám-Petőfi-akna/Hird. Ezzel Vasasnak és Hirdnek közvetlen belvárosi kacsolata lenne. "

A Vásárcsarnokba járó, nemfizető nyugdíjasoknaknak.

Miért pont a 60-assal kötnéd össze? Miért nem a 2-esel? Lenne egy fasza Bimbamláb utca-Vasas-Patacs vonal :) Hol lenne a végállomás ahol a sofőrbácsi eszik, iszik, pisil?
A város szélére lehajított bódévégállomás, amit a BKV alkalmaz nem biztos, hogy a legjobb megoldás. Milyen forgalom szervezés kell oda, hogy egy ilyen hosszú vonalat kiszolgáló egysofőrös végállomásra mentesítő járatot küldj, ha gáz van? Ez a kapcsolat most is létezik, csak vár az utas a budain néhány percet. Milyen utasszámlási adatra hivatkozol, ami ezt az igényt támasztja alá? Tipikusan laikus elgondolás. A lakhelyedet összekötöd a fő uticéloddal. Az indok meg annyi, hogy szerinted erre van igény, mert neked vagy az ismerőseidnek ez lenne a legjobb. A cégnek nem érdeke, hogy egy jeggyel, vagy vonalbérlettel utazzon ekkora távot az utas.
Előzmény: D55 (32)
D55 Creative Commons License 2009.08.09 0 0 88

P a P: Az, hát nem gondolod, hogy majd a jó ötleteimet ingyen kirakosgatom ide :))
Nem értem...
Valami híres szakember vagy, aki ebből él meg és nem hajnaldó ingyen "dolgozni"?
 
Lehet csökkenteni a km-t úgy, hogy még adunk is bőven mellette pluszt-pluszt.
Ez már nekem magas :)
Tény, hogy az általam leírt 4+32/33 és a 3+30 összevonással meg lehetne spórolni valamennyi járműkm-t, mert a Belvárosban nem mászkálnának annyit a buszok, de szerintem ez nem jelentős.

via ironia: Ha szinten tartjuk a km-et, az miért főnyíró elv?
Az még nem az, de ha ezt a szintentartós logikát követjük (miszerint lekövetjük az igényeket és nem próbálunk keresletet generálni), akkor abból előbb-utóbb járatritkítás lesz, ha feltételezzük, hogy továbbra is csökken az utasok száma.
 
Egyedül??? Hát nem sok sikere lesz akkor benne. Jó esetben is ez egy csapatmunka. Valakik nem csak beszélnek róla, hanem csinálják is. Na ez a nemmindegy...
Jelenleg dolgoznak ilyenen bárkik is Pécsen? Én már próbáltam utánanézni...
 
hungeri: Azt az átkozott 102-est meg felejtsd már el. 1000 ész érvvel leírtuk Neked 600-szor, hogy miért nem lehet a K-Ny tengelyen gyorsjárati rendszert bevezetni...

Talán pont ugynennyiszer írtam le, hogy miért lehet mégis :)

Szerintem még akkor is megérné, ha Urántól az Árkádig nem közlekedne gyorsjáratként, csak az Árkád és a Budai között nem állna meg. Amúgy, nyugodtan járhatna gyorsjáratként a nyugati városrészben is: Urán-Egyetemváros-Kórház tér-Zsolnay-szobor-Árkád megállókkal nem hiszem, hogy nem lenne rá igény, amikor Uránváros decentrum. Az utasok többsége Urán és a Belváros között utazik, nem?

Előzmény: Törölt nick (76)
hungeri Creative Commons License 2009.08.09 0 0 87
"Utasvesztés van (nem a szolgáltatás alacsony minősége miatt, hanem országos tendencia az esemény, még ott is ahol korszerűbb buszok közlekednek), tehát nem növeljük a kilométert, hanem jó esetben is szinten tartjuk."

Nahát-nahát, pedig egyrészt ez nem ok-okozati összefüggés kell legyen, másrészt szerintem nagyon rosszul látod. Utasvesztés van és bizony a szolgáltatás alacsony minősége miatt. Amikor kitört a válság, csökkentek a dugók Budapesten, egy csomóan BKV-ra szálltak. Ma már ez nincs így, mert kezd normalizálódni a helyzet, a balga társaságok (meg az ármegállapító hatóság, természetesen) meg árat emel, miközben a benzin ára, ha ingadozva is, de egyre kedvezőbbé teszi az egyéni közlekedést. Az autógyárak kitalálnak fűt-fát, hogy eladják termékeiket, az eladások 40%-ot estek egy év alatt, mégsem lett több utas a közösségi közlekedési járműveken, ez vajon mi másért lenne, ha nem a piszok gyenge minőség miatt??? Sír a budapesti is, mint a záporeső, pedig Budapesten és vonzáskörzetén kívül nincs az országban normálisnak mondható rendszer, de a fővárosi is több sebből vérzik. És akkor nem az alacsony minőség miatt nincs utas. HÁH. Nem bírja ezt már az én gyenge szívem. :p
Előzmény: Törölt nick (69)
MC Szasza Creative Commons License 2009.08.09 0 0 86
1000 ész érvvel leírtuk Neked 600-szor, hogy miért nem lehet a K-Ny tengelyen gyorsjárati rendszert bevezetni...

Á, volt az már több is. :)
Előzmény: hungeri (85)
hungeri Creative Commons License 2009.08.09 0 0 85
"Szerintem ennek az S-Bahnnak nem csak Zürichben, hanem Pécsen is lenne realitása. Talán még csak nem is lenne annyira drága, főleg, ha hozzávesszük, hogy akkor kevesebb villamosvonalat kéne építeni."
+
"Persze, nem lenne olcsó mulatság"

HA-HA, vesztettél !!!

Azt az átkozott 102-est meg felejtsd már el. 1000 ész érvvel leírtuk Neked 600-szor, hogy miért nem lehet a K-Ny tengelyen gyorsjárati rendszert bevezetni...
Előzmény: D55 (59)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.09 0 0 84
Mi máshoz....
Előzmény: Törölt nick (83)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 83
Hát a 36-os és a 41-es, ill. a 42-es és a 37-es összekötésére. Ez nem lehet kérdés. :)))
Előzmény: Törölt nick (82)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 82
Az már más tészta, hogy hova adunk a lecsökkentett km-ből :)))
Előzmény: Törölt nick (81)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 81
Na most kell a mosolyjel. :)))
Előzmény: Törölt nick (80)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 80
Lehet csökkenteni a km-t úgy, hogy még adunk is bőven mellette pluszt-pluszt.
Előzmény: Törölt nick (78)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 79
Jajj. Tényleg. Biztos.
Előzmény: Törölt nick (78)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 78
Mosolygás nélkül jobb lett volna az a mondat!
Előzmény: Törölt nick (76)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 77
"Ez a fűnyíró-elv. Az integrált, ütemes menetrend (kínálati menetrend) azonban másról szól."

Ha szinten tartjuk a km-et, az miért főnyíró elv? Vannak akik a meglévő "alapanyagokból" (ami nem kevés) főznek, nem is akárhogyan. Szóval az csak duma, hogy csak több km-rel lehet kínálati ütemes menetrendet kreálni.

"Tudom. Én egy új pécsi autóbuszhálózatban gondolkodom, de a jelenlegiből indulna ki."

Egyedül??? Hát nem sok sikere lesz akkor benne. Jó esetben is ez egy csapatmunka. Valakik nem csak beszélnek róla, hanem csinálják is. Na ez a nemmindegy...
Előzmény: D55 (75)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 76
D55
"Nem értem. Mi ez, rejtvény? :)"

Az, hát nem gondolod, hogy majd a jó ötleteimet ingyen kirakosgatom ide :))
Előzmény: D55 (75)
D55 Creative Commons License 2009.08.08 0 0 75

BusRapidTransit: A hosszú vonal baromi zavarérzékeny.
Ez a 14+60-ra nem igaz: a jelenlegi 14-es vonalán nem szoktak zavarok lenni. A jelenlegi 60-asnál más a helyzet: 46 percet kell egyhuzamban haladnia a városban és néha elég sokat késik emiatt. Ha viszont Kertvárostól a Budaiig össze is szedne 4-5 perc késést, abból szerintem 2-3-at a Petőfi aknáig behozna, majd visszafelé a Budaiig a maradékot, így Kertávorig újra csak 4-5 percet késne.

via ironia: Azért, mert az a két járat nincs összenőve. Nem kell, hogy az alagútig egy útvonalon közlekedjenek.
Nem kell, de nem is tilos.
 
Nem ér annyit (nekem).
Több ezer embernek meg igen :)
 
Továbbá nem fekszik bele az álomkoncepciójába, amelyben kéregvasútról beszél. Vagy pedig csak átmeneti lenne?
A 14+60 és a 113+60 attól még maradhatna.
 
Akkor má' ne zavarjuk össze a lakosságot, arra a kis időre.
"Kis" időre... :)

Utasvesztés van (nem a szolgáltatás alacsony minősége miatt, hanem országos tendencia az esemény, még ott is ahol korszerűbb buszok közlekednek), tehát nem növeljük a kilométert, hanem jó esetben is szinten tartjuk.
Ez a fűnyíró-elv. Az integrált, ütemes menetrend (kínálati menetrend) azonban másról szól.
 
Sok-sok dologba belekapott, koncepcióban nem próbált gondolkodni? A sok egymásrahatás miatt nem szabad vonalakat kiragadni a hálózatból, csak komplexen szabad vizsgálni a rendszert.
Tudom. Én egy új pécsi autóbuszhálózatban gondolkodom, de a jelenlegiből indulna ki.

P a P: Ennél összetettebben gondolkodjatok. Tengelyben. Többet nem segítek.

Nem értem. Mi ez, rejtvény? :)

Előzmény: Törölt nick (67)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 74
Ennél összetettebben gondolkodjatok. Tengelyben. Többet nem segítek.
Előzmény: D55 (66)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 73
Oda se kívánom senkinek! :-)
Előzmény: Törölt nick (72)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 72
Rémálom. :)
Előzmény: Törölt nick (65)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 71
Viccnek is rossz lenne :-)))
Hál' istennek...
Előzmény: Törölt nick (70)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 70
JLZ-s rendszámo(ka)t ha lehet itt ne emlegess! :)
Előzmény: BPO-105 (48)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 69
"Miért?"

Azért, mert az a két járat nincs összenőve. Nem kell, hogy az alagútig egy útvonalon közlekedjenek.

"De a menetidő szerintem rövidebb, mert ha a Kórház tér felé megy, akkor kerülni kell egyet, hogy a Vásárcsarnok ne maradjon ki."

Hosszabb az út, a menetidő meg nem rövidebb (lásd 44-es valós menetideje a Főpályaudvartól az alagútig).

"De, márpedig ér annyit. Nem visszalépés :)"
Nem ér annyit (nekem). Ön pedig haza beszél. :)

"Hosszú, de miért túl hosszú? Mi lenne vele a gond?"

Zavarérzékeny. Persze, lehet jönni az időkiegyenlítő pontokkal, meg a többi zablával. Továbbá nem fekszik bele az álomkoncepciójába, amelyben kéregvasútról beszél. Vagy pedig csak átmeneti lenne? Akkor má' ne zavarjuk össze a lakosságot, arra a kis időre.

"A járatkm tényleg több lenne, de ez nem olyan vészes. Az pedig korántsem biztos, hogy több busz kéne, ugyanis kevés hosszú vonalhoz kevesebb busz kell, mint sok rövidhez, ugyanis kevesebb a végállomási holtidő."

Utasvesztés van (nem a szolgáltatás alacsony minősége miatt, hanem országos tendencia az esemény, még ott is ahol korszerűbb buszok közlekednek), tehát nem növeljük a kilométert, hanem jó esetben is szinten tartjuk.

Más:
Sok-sok dologba belekapott, koncepcióban nem próbált gondolkodni? A sok egymásrahatás miatt nem szabad vonalakat kiragadni a hálózatból, csak komplexen szabad vizsgálni a rendszert.
Előzmény: D55 (64)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 68
No igen az a fránya járműkilométer. De talán ha a 4-es 20-25 perces követéssel menne? Vagy az már túl nagy ritkítás lenne? jelenleg ~13 perces a követés.
Tettye-Szentkút? :-)) Ezzel a 22-23-24-32-33-as összekötéssel az lenne a baj, hogy sofőröknek kell biztosítani az alapvető higiéniai és tartózkodási feltételeket. Egyszerűbb lenne egy vadi új vonalhálózatot kitalálni!
Előzmény: D55 (66)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 67
A fő csapásirányokat nem veszed figyelembe. Ha Uránban és a Budain oszlik szét a nép a különböző uticélok felé, akkor fölösleges csuklósokat járatni sűrün egy baromi hosszú vonalon, ami mondjuk 20km és ebből csak 10 km-en van igény csuklósra sűrítve. A többin üresen szaladgál? Pazarlás. A hosszú vonal baromi zavarérzékeny. Elég egy koci vagy útfelbontás és már borul minden, főleg ha feszített a forda. (ehhez még a szakszervezetnek is lenne egy két szava) Az ilyen össze vissza /A-s járatok meg fölöslegesek, mert az utas nem tudja és nem akarja fejben tartani. Rossz az egész koncepciód. Halgass "via ironiára". Ő tudja mit beszél. ;)
Előzmény: D55 (66)
D55 Creative Commons License 2009.08.08 0 0 66

Ilyenre már én is gondoltam, de szerintem ez már túl sok járműkm-t jelentene és nem mennének bele...

 

Esetleg úgy, hogy a 32/33 maradna a Főpályán és a 22/23/24 váltaná ki a 4-est. Vagy úgy, hogy a 22/23/24 össze lenne kötve a 32/33-mal :)

Előzmény: Törölt nick (65)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 65
22-23-24-es járatok áthelyezése a főpályára? Milyen ötlet lenne ez? Ezzel Uránváros-Belváros kapcsolat tovább nőne, kisebbek lennének a zsúfoltságok a csúcsban.
A három járat a főpályáról való indulásával ~15 perces követési időt tennének ki, így az Árkád-Uránváros reláció elég szépen ellene látva busszal, főleg ha a többi járatot is figyelembe vesszük. Vélemények D55, via ironia?
D55 Creative Commons License 2009.08.08 0 0 64

via ironia: Pont úgy lenne értelme a 33-as Ágoston tér felé való vitelének, ha a 32-es marad a Kórház téren.

Miért?

 

Ráadásul az Ágoston tér felé hosszabb az út.
De a menetidő szerintem rövidebb, mert ha a Kórház tér felé megy, akkor kerülni kell egyet, hogy a Vásárcsarnok ne maradjon ki.

 

Hát nem ér annyit. Visszalépés.

De, márpedig ér annyit. Nem visszalépés :)

 

Túl hosszú az a vonal.

Hosszú, de miért túl hosszú? Mi lenne vele a gond?

 

A vasasi és a hirdi ugyanúgy átszáll, mint eddig.

Pedig, sokaknak meg lehetne spórolni egy átszállást, pl., aki az Árkádba, vagy a Vásárcsarnokba, vagy a távolsági buszállomásra megy.

 

Adok is meg el is veszek = inkább nem csinálok semmit.
Pedig, szerintem ezzel többet lehetne adni, mint elvenni.

 

A kilométer több lenne, mint most. Több busz is kellene, ez ellenkezik a korábban felvázolt buszkiadási koncepciójával.

A járatkm tényleg több lenne, de ez nem olyan vészes. Az pedig korántsem biztos, hogy több busz kéne, ugyanis kevés hosszú vonalhoz kevesebb busz kell, mint sok rövidhez, ugyanis kevesebb a végállomási holtidő.

Előzmény: Törölt nick (63)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 63
"Szerintem jó ötlet, de akkor a 32-est is érdemes lenne arra vinni."

Pont úgy lenne értelme a 33-as Ágoston tér felé való vitelének, ha a 32-es marad a Kórház téren. (Vagy a két járat össze van nőve?) Ráadásul az Ágoston tér felé hosszabb az út.
-
"Lényegében csak az Aidinger utcai megálló maradna ki. Ehelyett Vasas és Hird közvetlen belvárosi és kertvárosi kapcsolatot kapna. Szerintem utóbbi többet ér."

Hát nem ér annyit. Visszalépés. Túl hosszú az a vonal. A vasasi és a hirdi ugyanúgy átszáll, mint eddig. Adok is meg el is veszek = inkább nem csinálok semmit.
-
"Ha a 36-os szóló, de sűrűbben jár, a 41-es pedig csuklós, de ritkábban jár, akkor elképzelhető, hogy kb. azonos férőhelykínálatra van szükség. Ha egy csuklóson 150 ember fér el, egy szólón pedig 100, akkor ez még stimmel is, legalábbis a délutáni csúcsban: a 36-oson és a 41-esen is 300 férőhely/irány/óra a kapacitás."

A kilométer több lenne, mint most. Több busz is kellene, ez ellenkezik a korábban felvázolt buszkiadási koncepciójával.
Előzmény: D55 (62)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!