Keresés

Részletes keresés

10350cm3 Creative Commons License 2009.08.11 0 0 153
Üdv mindenkinek!
PÉCSi tömegközlekedéssel kapcs. kérdezném, hogy pénteki napon, 18óra után hol lehet a városban napijegyet venni? Vagy legalábbis elővételi menetjegyet...
Előre is köszönöm a segítséget! (a válasz jöhet E-mailben is)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.10 0 0 152
Vonalhálózat Szeptember 1-től:

István-akna - Hősök tere - Budai állomás - Árkád - Uránváros - Szentkút
Előzmény: Törölt nick (151)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.10 0 0 151
Nem tudtad, hogy megváltozik szeptember 1-től? :)

Ötletelgetés szinten mozog a dolog. Még nincsen semmi konkrét.
Előzmény: D55 (150)
D55 Creative Commons License 2009.08.10 0 0 150
És ezek milyen tervek? Ötletelgetés, hivatalos terv, vagy tulajdonképpen micsoda?
Előzmény: Törölt nick (149)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.10 0 0 149
Reggeli csúcsban a 4,6 helyett 5 perc. A délutáni csúcsban 7-8 perc. Viszont sűrítve a Budai-állomásig.
Előzmény: D55 (148)
D55 Creative Commons License 2009.08.10 0 0 148

P a P: Csúcs 7-8perc csúcson kívül 10 perc. Bőven elég a Komlóinak, ha van plusz járat még a Főpályaudvarról a Budai állomásra.

Csúcsban is csak 7-8 perc? Jelenleg kb. 4 perc a követés csúcsban... :)

 

A Főpályáról a Budaira pedig maradna a 43-as, nem?

 

Abból viszont nem tudom mekkora probléma lenne, hogy ha a Komlóiról nem menne a Főpályára közvetlen járat.

Erre már én is gondoltam, mert sokan laknak Meszesen, de szerintem ez még belefér.

 

A menetrendi midő 40 perc. Ez persze nem felel meg a valóságnak, csak egy köztes. Völgyidőben 37 perc, csúcsban 42 perc. Ez sajnos ilyen.
Szerintem nem Fehérhegy és a Hősök tere között fogja összeszedni a késést, sőt, talán még be is tud valamennyit hozni. Ugyanez igaz a Fehérhegy-Szabolcsfalu szakaszra is (persze, ez csak az én véleményem).

Előzmény: Törölt nick (140)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.10 0 0 147
Ajánlom, hogy ne legyen több 42 percnél....
Előzmény: Törölt nick (146)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.10 0 0 146
Szerintem nagyobb lesz a völgyidő javára, csúcsba meg még a 45 perc is kevés lehet majd. Ehhez jó lenen tudni, hogy a 2-esek mennyit szoktak késni egy tanítási napon.
Előzmény: Törölt nick (145)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.10 0 0 145
A menetrendi midő 40 perc. Ez persze nem felel meg a valóságnak, csak egy köztes. Völgyidőben 37 perc, csúcsban 42 perc. Ez sajnos ilyen.
Bár még lehet nagyobb a különbség is.
Előzmény: Törölt nick (144)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.10 0 0 144
Kicsit soknak tartom, főleg ha az egész napra ezt a menetidőt akarnák alkalmazni, akkor már jó lenne a 40 perc.
Előzmény: Törölt nick (143)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.10 0 0 143
Legfrissebb szerzett adataim szerint 42 perc csúcsban.
Előzmény: Törölt nick (142)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.10 0 0 142
Ilyen téren kellene tovább gondolkodni? Menetidőt csak saccoltam nem néztem utána, de úgy gondolom ennyiből meg lehetne oldani.
Előzmény: Törölt nick (139)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.10 0 0 141
Gondolni nem elég, ki kell dolgozni.

Abból viszont nem tudom mekkora probléma lenne, hogy ha a Komlóiról nem menne a Főpályára közvetlen járat.
Előzmény: D55 (132)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.10 0 0 140
2-21-31A

Csúcs 7-8perc csúcson kívül 10 perc. Bőven elég a Komlóinak, ha van plusz járat még a Főpályaudvarról a Budai állomásra.

haladunk, haladunk. Lesz ebből még gyerek.
Előzmény: D55 (131)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.10 0 0 139
Kezded kapizsgálni. Végre vannak érdemi hozzászólások. Bár a menetidőt szűkre vetted.
Előzmény: Törölt nick (129)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.10 0 0 138
Off:Hogy azt is mi a .... a városközpontba tették, azt még azok sem tudják akik lenyúlták a pénzt érte. De ha már meg lesz építve, akkor akik a térre kapnának engedélyt a behajtásra, azok mehetnek a parkolóházba parkolni.:On
Előzmény: Törölt nick (121)
BPO-105 Creative Commons License 2009.08.10 0 0 137
Basszus..nem tudok egyszerűen válaszolni egy hsz-re! Így itt írom meg. (via ironia, 98)
Köszönöm az adatot, az ABE-375 pedig nekem is idegen rendszám, de ezt találtam csak az általam említett JLZ előző rendszámára. Ha van valami ehhez hasonló rendszámú Ikarus 260.32-es, ami 1987 terméke, akkor vegyük úgy, hogy arra gondoltam. Érdeklődni szeretnék ezenkívül még a BY 45-41, 43, 49, 50, 60 felől.
BPO-105 Creative Commons License 2009.08.10 0 0 136
Kösz az adatokat!
ABE-375-nek nincs valami elírt változata a Pannonnál? Pl. ABF-375, ABE-357, AEB-375, stb. Mert azt megkérdezném az ABE-375 helyett (mondjuk én is csodálkozom, mert szerintem nem pannonos rendszám, de ezt találtam JLZ-950 előző rendszámára). Emellett szeretnék még BY 45-43, 49 és 50 felől érdeklődni.
Előzmény: Törölt nick (98)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.10 0 0 135
"De én csak a helyközi buszokra engedném fel a városi bérletes utasokat, mert a távolsági járatokon zsúfoltság lehetne emiatt."

Ezért írtam, hogy környéki járatokra. :-) Távolságira semmi kép nem engedném fel őket. Max. 40-50 km-es sávon belül utazókra gondolok elsősorban. pl. Komló, de egy Pécsváradit Bonyhádnál tovább menő Pannonos buszra már nem engedném fel ezzel a bérlettel.
Előzmény: D55 (134)
D55 Creative Commons License 2009.08.10 0 0 134

Attila0929: Ennyire nem ismerem a komlói buszok kihasználtságát. :-)
Szerintem annyira  nem zsúfolt, hogy azt a "hatalmas" forgalmú Árpádtetőt ne bírná el :)

 

Egy ötletem viszont mindenképp lenne, ehhez mondjuk egy megállapodásnak kellene létre jönnie a PK Zrt és a Pannon Volán között.

Jó ötletnek tűnik :)

De én csak a helyközi buszokra engedném fel a városi bérletes utasokat, mert a távolsági járatokon zsúfoltság lehetne emiatt.

Előzmény: Törölt nick (133)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.10 0 0 133
Ennyire nem ismerem a komlói buszok kihasználtságát. :-)
Egy ötletem viszont mindenképp lenne, ehhez mondjuk egy megállapodásnak kellene létre jönnie a PK Zrt és a Pannon Volán között. A lényege annyi lenne, hogy ugyan drágább bérletet kell venni az utasnak, de használni lehetne mind a PK Zrt, mind a Pannon Volán járművein. Ez pl tökéletes lenne az Árpádtetőieknek, de szerintem még sok-sok embernek, legfőképp a bejárósoknak. Így azonos útvonalon közlekedő helyi és környéki járatokat jobb el lehetne osztani és optimálisabb lenne a kihasználtságuk is.
Előzmény: D55 (132)
D55 Creative Commons License 2009.08.10 0 0 132

Ez elég kézenfekvőnek tűnik és én is gondoltam már rá. Az árpádtetői buszt továbbra is feleslegesnek tartom, mert így nem lehet ütemes fordákat tervezni. Anélkül pedig szerintem nem lesz optimális a járműkihasználás. Árpádtetőnek pedig ott van a komlói busz.

Előzmény: Törölt nick (129)
D55 Creative Commons License 2009.08.10 0 0 131

OFF

hungeri: Ó, nagyon is tévedsz.

Abban, hogy csuklóshiány van? Igaz, mostanában nem sokat utazom a reggeli csúcsban,d e az elmúlt években számtalanszor láttam szóló b uszt a 2A-n, 27-esen, de a napokban valamelyik kertvárosi járaton is (nem az 50-esen). A csuklóshiány tényét pedig nekem Pk Zrt.-sek is mondták már.

 

23-0 nekünk.

Nekünk? Miért, ki az a nekünk?

 

Ellenben én biztosan befejeztem az itteni részvételt, neked mondhat az ember bármit, nem vagy képes sem elfogadni, legtöbbször úgy látszik, felfogni sem.

Egyetlen olyan példát mondj erről a topikról, amikor valamely észérvedet nem fogadtam el és nem is írtam rá ellenérvet!

 

A saját észrevételeidet reprezentatív felmérésnek veszed, de amint valaki más ellenpéldát hoz fel, az biztosan kiragadott példa.

Ne haragudj, de ez csúsztatás. Eddig csak a Budai-48-as tér menetidőkre mondtam, hogy kiragadott példa. Annyit pedig talán mondhatok, hogy a 14-es busszal kapcsolatos "felméréseim" reprezentatívnak minősülnek. A legtöbb vonalra ez nem igaz - el is fogadom az észérveket, például azt, hogy a 2/21/31A-ra csúcson kívül tényleg elég lenne a 7-8 perces követés.

 

A topik indításával pedig az volt a célom, hogy újra legyen Pécs közlekedésének és egyúttal az egész Dél-Dunántúlnak egy topikja. Sajnos az előzményeket nem ismerem és nem tudom, hogy miért törölték az eredeti pécsi topikot, aztán azt is, amelyet Te nyitottál.

ON

Előzmény: hungeri (130)
hungeri Creative Commons License 2009.08.10 0 0 130
"úgy is csuklóshiány van"

Ó, nagyon is tévedsz. 23-0 nekünk.

Ellenben én biztosan befejeztem az itteni részvételt, neked mondhat az ember bármit, nem vagy képes sem elfogadni, legtöbbször úgy látszik, felfogni sem. A saját észrevételeidet reprezentatív felmérésnek veszed, de amint valaki más ellenpéldát hoz fel, az biztosan kiragadott példa. Akkor az, akkor tervezd csak a pécsiek ezreit megmozdító 42+36-ot továbbra is............
Előzmény: D55 (128)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.10 0 0 129
Ha már annyira ragaszkodva van az összekötéshez, akkor a 2A és a 31A-t érdemesebb össze kötni?.
31A-nak kimarad a Főpályaudvar, a A2 meg a 2-es számot cserélne. Az a napi 9 31-es járat meg megmaradhat, ahhoz nem kell hozzá nyúlni. Így már a Hősök tere-Urán kapcsolat lenne meg. így jobban lehetne hangolni egymásra, a 2-2A-21 járatokat. A Hősök teréig a menetidő ~35-36 perc lenne.
D55 Creative Commons License 2009.08.10 0 0 128

A 4/32 és a 4/33 összekötési lehetőségről nem sokat beszéltünk. Szerintem azért lenne indokolt, mert Tettyéről és Szkókóról közvetlen eljutás lenne Uránvárosba, Uránvárosnak pedig közvetlen kapcsolata lenne a Széchenyi térrel. Ez lenne az útvonal: Uránváros-Mártírok útja-Főpályaudvar-Vásárcsarnok-Kossuth tér-Havihegyi út/MTA-székház, körjárat. Szóló buszok járnának (úgy is csuklóshiány van), a Mártírok útján kínálatnövekedés lenne. Csúcsban lenne egy kis probléma, mert a Mártírok útján 5 percenként járatni a buszokat nem biztos, hogy megérné, de ha 7-8 percenként járnának, akkor a nem közös szakaszon 15 perc lenne a követés a jelenlegi 10 helyett, ami lehet, hogy túl kevés lenne (a napokban utaztam a 32-esen, a csúcsban és elég üres volt - szerintem iskolaidőben is elég lenne a 15 perceskövetés, de ez nem biztos). Lehetne esetleg 6/12 perces követés is. Csúcson kívül pedig szerintem elég lenne a 15/30 perces ütem.

D55 Creative Commons License 2009.08.10 0 0 127

P a P: 41-42. Kinek teszel jó, hogy ha összekötöd a 36-37-el? Csak veszteséget termelsz, és bonyolítod a rendszert pl.: ez a Főpályáig közlekedik, mert a Sanyinak pihenő idő kell, vagy WC-t építesz ki stb.

Miféle veszteségről beszélsz? A végállomási tartózkodó kiépítése egyszer költség, fenntartása olcsó.

 

Mi értelme? Mert Nagyárpádról egy ember Bálicsra jár a szőlőjébe?

Úgy látszik, hiába írtam le, de akkor még egyszer: Bálics és Donátus felől jelenleg nem érhető el átszállás nélkül az Árkád. Reménypuszta és Nagyárpád felől pedig szintén át kell szállni, ha valaki a Zsolnay-szobor és a Kórház tér környékére megy. Az ilyen utasoknak lenne jó ez az összekötés.

 

A Csontváry utcára, de a Várkonyira és a stb. stb.-re csak negatív hatással lenne, hiszen dupla annyit kellene várnod egy helyen, ha a Csontváry utcához mész, mint most.

Mivel nem írtad le, hogy most konkrétan miről beszélsz, megpróbálom kitalálni: arról van szó, hogy a belvárosi megállókból kevesebb busz lenne a Várkonyi és a Csontváry utcához? Erre csak azt tudom mondani, hogy az új végállomás átadása előtt sem volt több busz és a 3-as nem a Csontváry és a Várkonyi utca környékén élőknek lett kitalálva. Szerintem ez nem szempont, ezzel nem kell foglalkozni.

 

Én is összekötöttem volna, de Via Ironia érvei meggyőztek.
Milyen érvei?

 

A 48-as térnél leszálltam és ugyanaz a busz, ami 2A-ban érkezett a Budaira még az előbb, már állt is be a helyi megállóba. Na ezért nem kell gyorsjárat.

Nem a nyári forgalmat kell nézni, ez pedig szerintem egy kirívó eset volt: biztos a Te buszod sofőrje nem nyomta annyira a gázt, a 2A vezetője pedig lehet, hogy jobban sietett, talán nem is kellett megállnia a Balokánynál.

Törölt nick Creative Commons License 2009.08.10 0 0 126
Mondok én még valamit.

A 2A 7:20 körül ért be a Budai-állomásra. Akkor jöttem be Pécsre a Gemences busszal, ami egy helyen állt meg út közben a 48-as térig. A 48-as térnél leszálltam és ugyanaz a busz, ami 2A-ban érkezett a Budaira még az előbb, már állt is be a helyi megállóba. Na ezért nem kell gyorsjárat.

2A-t meg kell szüntetni, ki kell találni a 2-es vonalcsoportra egy új rendszert,
Előzmény: D55 (124)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.10 0 0 125
"Ez csak akkor lesz igaz, ha leírod, hogy az én összekötési javaslataim miért értelmetlenek :)"

Én elmondtam, hogy mi miért nem jó. Te az összese ellenérvemet elbagatelizáltad. Nem is lehet veled érdemben hálózatot tervezni.

41-42. Kinek teszel jó, hogy ha összekötöd a 36-37-el? Csak veszteséget termelsz, és bonyolítod a rendszert pl.: ez a Főpályáig közlekedik, mert a Sanyinak pihenő idő kell, vagy WC-t építesz ki stb. Mi értelme? Mert Nagyárpádról egy ember Bálicsra jár a szőlőjébe?

3+30. A Csontváry utcára, de a Várkonyira és a stb. stb.-re csak negatív hatással lenne, hiszen dupla annyit kellene várnod egy helyen, ha a Csontváry utcához mész, mint most. Nem is emelem ki a többi hibáját, mert ez talán egy fatális baki...

60-14. Én is összekötöttem volna, de Via Ironia érvei meggyőztek.

60-113. Ua.
Előzmény: D55 (124)
D55 Creative Commons License 2009.08.10 0 0 124

hungeri: Nem nyert ! Tudtommal Budán !!!!!!!!!!!!
De precíz vagy... :)
Ezt csak akkor fontos megkülönböztetni, amikor a közgázosokkal kevernek össze :)
 
Jajj ne viccelj már!!! Összesen okoz az a három megálló 45 másodperc kiesést, ha egyáltalán tényleg megáll ott a busz.
Meg szokott állni és a látszat csal - egy megállás szerintem inkább fél perccel növeli meg a menetidőt, de ezt is csak akkor, ha nincs jelzőlámpa, ahol lekési a zöldhullámot.
 
Ugye nem 45 másodperces menetidőkülönbségre tervezel gyorsjáratot ?!
Nem és tulajdonképpen nem is a gyorsaság miatt lenne az a gyorsjárat, hanem azért, hogy az Uránváros-Belváros utasokat ne kelljen az Építők útja felé körbevinni. Jelenleg elég sokan a 2/2A-val utaznak, mert az jár sűrűn. Így viszont a 102/27 is sűrűbben járna, tehát valószínűleg kevesebb Urán-Belváros utas használná a 2/2A-t. Cserébe a jelenlegi 2/2A vonalán csúcsban sem kéne 5 percenként járni, hanem mondjuk 7-8 percenként, a 102-es pedig 15 percenként járna. Tulajdonképpen az óránkénti 12 járatból 4 átmenne a 27-es útvonalára, így ennyivel kevesebb lenne a járműkm, na meg ennyivel gyorsabb lenne a fordulóidő.
 
Senki nem fog a 3+30-asoddal labirintusost játszani a városban.
Félreértesz. Nem miattuk lenne a 3+30, azért is hoztam a 6-os villamos példáját. Viszont a régi Kertvárosból Egyetemvárosba utazóknak már jó lenne, nem? Arról nem is beszélve, hogy közvetlen eljutás lenne a Kórház tér környékére is.
 
A másik témában, amiben nem velem vitázol, ott tévedsz, hogy ugyan Kertváros az egyik végállomás, de Kürt utca a másik.
Nem egészen értem, hogy most miről van szó. A Kürt utcához nem terveztem 45 perces menetidejű vonalat. A 60+113 és a 60+14 lenne ilyen, de nem értem, hogy másfél órát miért nem lehet egyszerre levezetni, ráadásul nem is végig városi forgalomban.
 
A fedélzeti számítógépnek tehát lövése sincs, hogy adott pillanatban merre is kellene járnod, ennél fogva azt sem adja tudtodra, késel-e, sietsz-e.
Most vagy Neked, vagy nekem nincs lövésem a fedélzeti számítógép funkcióiról :)
Én biztos, hogy láttam már rajta K, meg S betűt és mellette egy számot, ami néha változott. Ha ez nem a késés-sietés, akkor mi lehet?

P a P: Szóval semmi értelmes összekötési javaslat?

Ez csak akkor lesz igaz, ha leírod, hogy az én összekötési javaslataim miért értelmetlenek :)

Előzmény: hungeri (120)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!