Nem szeretnék vitatkozni, de szerintem apósodnak nincs igaza. Ha menet közben elengedné a túlnyomást, akkor menne vele a folyadék is, ami mivel mérgező, nem túl környezetbarát dolog. A haynes könyv azt írja, hogy ne próbáljuk levenni a kupakot meleg motornál, mert égési sérüléseket okozhat. Ráadásul mivel meleg a folyadék, nem is azt a szintet mutatja, mint hidegen. Feltölteni pedig kihűlt állapotban javasolják a Max és a Min közé. Nekem eddig még nem kellett két csere között utántöltenem. Azt írják, hogy ha gyakori újratöltés szükséges, akkor ellenőrizni kell a hűtőt, a csöveket és a csatlakozókat, hogy nem ereszt-e valahol.
Az a vélemény hogy az apósod biztos négylábút hajtott előtte vagy kispolszkit. Minden motorban ahol vízhűtéses TÚLNYOMÁS van azért sziszeg különben a hűtővíz már nyolcvan foknál "buborékosodik" ezzel elveszítené a hűtőképességének nagy részét! Nyomás alatt viszont 120 fokon sem forr! Ezt az elvet használják az összes turbinameghajtású rendszereknél lásd Paks! Bocs a kitérőért.
Ha megelőlegezzük, hogy tényleg ennyi km van benne, akkor megérdemel vmi jó fajta 10W-40-et. Utána figyeld, hogy van e olaj fogyasztás, és ha esetleg van (nem lesz), akkor majd lehet okoskodni tovább.
Téli indítás, ha az autó rendben van, nem lehet gond.
Kezdd mindenképp egy olaj, olaj szűrő, levegőszűrő, hűtőfolyadék és fék folyadék cserével, ízlés esetén megfejelve gyertya cserével és egy futómű beállítással.
Üdv!Kérdésem lenne,ne nevessetek ki.:) Ha meleg a motor,de már nem jár,le tudom csavarni egyből a hűtőfolyadék-kiegyenlítő tartály kupakját?Mert az enyémről nem lehet,picit lazítani kell rajta,és még sokáig sziszeg amíg le tudom venni.Az Apósom szerint rossz a tartály kupakja,mert szerinte az egyből le lehetne venni,mert menet közben el kéne engednie a túlnyomást.Mi a véleményetek a dologról?Köszi a segítséget!
Azokon a kapcsolókon nincs gomb, csak egy piros háromszög. Azt kell rögtön megnyomi, amikor ráteszed az akkusarut.
Az még egy új autó! Ha jó az ára, akkor nem szabad kihagyni:)
A téli indítással nem lesz gond szerintem. Legalábbis én még ilyen hibáról nem hallottam ennél a típusnál.
Az ilyen "papós" autóknál az szokott csak gond lenni, hogy spórolnak az olajcserével és a fagyálló is bele szokott savanyodni, mert "nincs rá ok", hogy lecseréljék. De ezt majd úgyis meglátod...
Üdv! Nem kötekedni akartam, csak eladásnál érdemesebb egy friss képet kirakni, mert ugye a vevők gyanakodnak általában...;) vagy legalább a dátumot töröld ki róla. Bár nyár végén a téli vagy kora tavaszi kép is gyanús... Na, de biztosan érted mire gondolok. Elhiszem, hogy megér az autód annyit, egyébként vannak vevők, akik nem az olcsóságra mennek, hanem a megbízhatóságra. Csak így tovább tart eladni...
Hidegbe is jól indulnak (értsd télen) ezek a 1.3 központisak? Mert ez a félelmem van még. Töredelmesen bevallom, hogy most egy 1996-os 'jól' felszerelt suzuki swift tulaj vagyok, csak hát kapott már szegény az élettől, meg jött ez a felicia lehetőség és ezért gondoltam hogy váltok. Csak nem ismerem a feliciat családba soha nemvolt senkinek még sose vezettem azért teszek fel ennyi buta kérdést, hogy tudjam mire számíthatok! :)
Köszönöm szépen az információt! Most délután még meglátogatom szerintem a tulajt azt kipróbálom amit bevágtál nekem. Apropó, van hozzá kapcsoló csak én nem jöttem rá, hogy hogy működik mert nincs rajta gomb... aztán lehet valamit benéztem, majd ma kiderül! :)
Egyébként a kocsi sötétzöld és sikerült 14 év alatt 37213 km-t beletenni maminak papinak - kizárólag telekre jártak vele. :) Az állapota pont ezért makulátlan kívül belül!
XIV. kerületben vagy környékén lenne szükségem valakire, aki vállalja egy vízcső cseréjét, ill. hegesztését (elfolyt...) a Feliciámban. Holnap délután már kellene az autó, az autóklub sem tudja vállalni hétvégén. Válaszokat köszönöm!
Tisztelt Stemplis.Igaz hogy a képek régebbiek de az autó ma is ilyen szép állapodban van,mert vigyásztam rá.Az autóval soha semmi baj nemvolt,nemúgymint a többi felicia tulajdonosnak akik szoktak irni az oldalra .Ezért kerül ennyibe. A téligumi is új felnire szerelve és anyári gumi is.üdv.
Lenne egy kérdésem. Az oldalsó indexet, hogy lehet kicserélni (ami a kocsi oldalán van az ajtónál). Nem az égőt akarom kicserélni, hanem az egész cuccot, a burával együtt. A választ előre is köszönöm!
Pedig van különbség. Alapjáraton a benzinmotor az ideális 1:16-os benzin-levegő keveréktől is dúsabb arányt igényel(ugyebár ez akkor kell, ha üresben gurulod ki a lámpáig a távot mondjuk) tolóüzemben pedig gyakorlatilag semmit sem ad a motornak, hiszen a lendület egyenletesen forgatja és lassítja az autót, és még a fék alkatrészei is kevesebb terhelést kapnak, ergó fajlagosan is kevesebb bekerülési árral közlekedsz.
Izitok izitanak e mind. oksor nem vesik fidelembe hod a tarternak ninč meg a sukege fordulat e nem roban a henger. Vad nem jol porlast (čepen)a tryska. Mukodik-e a duito. Rengeteg oka lehet. Probalj ed batrit e nezd meg a tater elejen a bendixen van ed perej az ha ki van akor nadon čoken a inditai fordulat. Minden D-nek a elô jo lôket indit.
Helló Mindenki! Lenne egy olyan problémám , hogy vettem egy Skoda Felicia 1.9 D-t de mostanában már elég nehezen indul ha áll mondjuk 5-6 vagy annál több órát és nincs beinditva ! A probléma a következő: indítom és kb. 3.ra indul be !Artikával viszont rögtön beindul! Az adagoló most lett szakszervizben beállítatva ,kompreszió tökéletes !Akkor mi lehet a hiba? Mi még mindig adagolóra gyanakszunk de azon kívül mi lehet még hiba? Vagy adagolón belül mi lehet még rossz? Előre is köszönöm!
Szia! Hogy van-e benne hangszóró, azt könnyen meg tudod nézni. Az első ajtók alsó részén (az ajtózsebnél) van a hangszórók helye, egy kvázi kör alakú (kb 15 centi átmérőjű) műanyag rács takarja. Azt óvatosan ki tudod pattintani a helyéről pl.: egy csavarhúzóval. Egyúttal ha ott jársz, és nem lenne benne hangszóró, akkor is meg tudod nézni, hogy kábelek vannak-e hozzá, mert ott fityegnek, ha van. És 13-as hangszóró kell bele (az enyémben legalábbis ez van, a héten vettem :) ).
Amúgy nekem is '96-os a gépem, és ez nem MPi-s még. Azok picit későbbi évjáratúak (javítsatok ki ha tévedek). Amúgy szerintem ez is megbízható autó, nagyon szeretem. Nem igényel sokmindent, persze csak ha jó állapotú, ezt meg kell nézni. Javaslom a hőgombát megnézni (filléres alkatrész), mert szeret tönkremenni, aztán megfő a motor a kocsiban (az már nem filléres).
A riasztó bekapcsol azokon az évjáratúakon. Egy kis info, a kezelési könyvből, talán segít megoldani a problémát.
A rádióhoz nem tudok hozzászólni...
Ha nincs rajta, hogy MPi, akkor valószínűleg központi befecskendezéses. De azzal sincs baj, nagyon jók azok is.
Ami lényegesebb, hogy azt nézd meg, hogy hány LE -s. De ha nem akarsz vele "versenyezni" , akkor a kisebb teljesítményűek is nagyon jól megfelelnek a céljuknak.
Ha kifogástalan állapotban van és az ára is jó, akkor nyugodtan belevághatsz. Bár az fura, hogy a riasztóhoz nincs meg egyik kapcsoló sem.
Lehetséges... bár szerintem az alapjárati keveréket kapja. Én is próbálgattam már ezt, és azt tapasztaltam, hogyha motorfék helyett üresbe rakom és úgy gurulok, akkkor kevesebbet eszik.
Eszembe jutott még egy kérdés. Ha motor műanyag borításán nincs rajta, hogy 1.3 MPI akkor az azt jelenti, hogy a motor még a régebbi fajta ugye? Ha így van akkor ez a régi motor is jó és megbízható? Rosszabb mint az MPI?
Több kérdésem lenne hozzátok. Lenne egy lehetőségem vásárolni egy 1996-os 1.3 Felicia LX -et. Teljesen fapad szegényke, de makulátlan állapotú.
Kérdéseim: - Le volt véve az aksiról a pozitív saru és amikor visszaraktam rá elkezdett riasztani, van hozzá egy immobiliser de nem tudom, hogy hol kell 'lehúzni' vagy ilyesmi, mert nem gombos és az öreg mami meg nem tudja?!
- A másik mivel nincs benne rádió (szerintem gyárilag, mivel fapad) akkor ez azt jelenti, hogy hangszóró sincs benne? Kábelek attól még lehetnek a hangfal helyekhez vezetve vagy még az se és akkor nekem kéne bekábelezni??
Válaszaitokat előre is köszönöm, mert dilemmázok, hogy megvegyem e, vagy nem és ha meg is veszem, mit kell ráköltenem a hang miatt! Jelzem, hogy nem komoly hangcuccot szeretnék bele hanem két hangfalat meg egy rádiót.