Bátor gyerek vagy te, hogy egy 407 fórumra jössz fikázni a 407-et.
Lehet, hogy olyan kekec típus vagy, aki okosabbnak gondolja magát, mint ami valójában. Ez nem egy politikai fórum, ahol kinyilatkoztatod a tutit, aztán mindenkit lenézel. Ez olyan tipikus ...desz szerű. A másik, hogy egy vágyakozó típus vagy, aki kézzel tekeri az ablakot a hiteles Suzukiban, aztán így kompenzál. De azért üdvözlünk itt...
Egyébként tudja valaki, hogy mi lehet szilagyig nevű cimborával? Eltűnt innen is, meg mindenhonnan is. Emailt nem olvas, telefont nem vesz fel, vissza sem hív, sms-re nem válaszol... :(
Én tavaly szerettem bele a formájába, ebből következően szerintem nem fáradt, sőt. Máig egyedi a sok közös platformos márka és típus között.
A belseje gagyi? Hát... tudod az a kérdés, hogy a dizájnnal van bajod, vagy az anyagminőséggel. A dizájn izlés kérdése, a német funkcionalitáshoz képest rendben van teljesen, a japánok-koreaiak meg hasonló évjáratban nem tudtak jobbat rajzolni. Az anyagminőséget pedig nem érheti kritika. Lehet, hogy kevesebb a műfa, meg a pihepuha habműanyag, de az összeszerelési minőség és a tartósság teljesen rendben van. Nem véletlenül említettem példaként a BMW 530D-t. Ugyanannyi idős, mint az én SW-m, de ha összehasonlítom a kettő menetkomfortját, hát... a prémium BMW-től többet várnék, főleg úgy, hogy új korában két és félszer annyiba került, mint a 407 hasonló felszereltséggel.
Az abroncsméretezés dolgot nem értem. Ebben a ligában szinte mindegyik márka 17-es, 18-as felnikkel van szerelve, ezekre már semmilyen méretű gumi nem olcsó, nyári abroncsnál 225-ös szélesség alatt ne is gondolkodj.
A fenntartása egyelőre nekem nem fáj jelentősen többe, mint az előző autóm esetében. Olajcserénél a Nubirámra ott hagytam 25 000-et, a 407-re ott hagyok 34 000-et. Vezérlés cserénél a Nubirámra ott hagytam 70 000-et, a 407 92 000-ben állt meg. Fékbetét cserénél (körbe) a Nubiránál ott hagytam 18 000-et, a 407-nél 27 000-et. És elhiheted, hogy sem a Nubiránál, sem a 407-nél nem szarrágóskodtam az alkatrészeken-olajokon.
Lehet, hogy pár év múlva már másképp fogok beszélni, de amit leírtam, az 1 év tapasztalata, és egy hülye, idegesítő és nehezen felderíthető hibát leszámítva teljes megelégedéssel használom a 407-et. Hátul lehetne kicsit több hely, de mire a gyerekek akkorák lesznek, hogy esetleg nem férnek el, már a 407 helyett is egy huszonéves Lincoln Navigator lesz alattam... :)))))))))
Mindenkinek olyan a a kocsija mint a tulaja!! :) Semmi gond nincs velük! Oda kell figyelni rá !! 9 éve vezetek peugeotot de még soha nem fordult meg a fejembe hogy nem ezt a márkát kellett volna vennem! Nálunk a családban 4 db pug van de egyikkel sem volt semmi baj!! Az hogy az akksi kifingik meg hogy olajat cserélsz benne meg vezérlést az nem a kocsi hibája! Kopó alkatrészek minden kocsiba vannak!! Ennyit fűznék hozzá!!
A saját tapasztalatomat/véleményemet írom le, nem szeretnék általánosítani.
Nem egy 2006-os SW-m van, 2.0 16V benzines. Arany külső, bézs belső (mű)faberakással. Majdnem full felszereltség navit leszámítva. (tolatóradar, 8 hangszóró, kb ennyi légzsák, eső és fényszenzor, tempomat, beépített napellenzős hátsó ajtók, cd tár, mp3-as fej, elektromos fűthető ülések elöl, dupla digit klíma, kb ennyi)
103000 km-el vettem, szerintem kb reális, az első 3 év dokumentált, az alatt 60-at tettek bele, saccra jónak tűnik a 103000.
Meglepően jó állapotban sikerült megvenni (több szerelő is ezt mondta), de mind egyik autó sem, ez sincs el úgy hogy ne kelljen rá költeni.
Eddig ezeket költöttem:
- vásárláskor: szűrők (olaj, levegő, benzin, pollen), olaj, mivel nem volt még vezérlés cserélve, ezért azt is letudtuk, plusz a vízpumpa, mert az ildomos együtt cserélni. két első keréknek volt egy kis játéka, valamit ott is cseréltek (nem vagyok szaki, elnézést)
- következő tél elején aksi, mint kiderült még a gyári volt benne, a 7 év az azért már sok volt neki. Mivel ennyire sok elektromos cucc van benne, plusz sose vennék tesco-s szart, az aksi is volt kb 35000.
- mivel leginkább Budapesten használom napi 2x10 km-re, valami lerakódás miatt folyton sípol, de egy kis autópályás etap eddig mindig rendbe hozta.
- hátsó lámpáknál gyárilag gyér a földelés, ezért folyton azt jelezte, hogy nem ég valamelyik izzó. ezt egy extra föld kábel megoldotta, önköltségen kb 200 ft lett volna ha értenék hozzá.
- most téli gumit kell vennem mert még a gyári volt hozzá, 8 évesen már erősen repedezett, és még 16-osban sem olcsó mulatság.
- a nyárim sem biztos hogy kibír még egy szezont, a 17-esnek meg kb 40 darabja.
- ja és egyszer tönkre ment az egyik tolatószenzor, bontottan 6000 plusz aki beteszi.
- most még az egyik keréknyomás szenzor veszekszik, valószínűleg kerékcserénél megmakkant, de ahogy egyesek mondják "egy férfi tudja mikor lapos a gumija" :) szóval lehet hogy kikapcsoltatom szoftveresen.
Fogyasztás:
ilyen rossz számokat itt mástól nem fogsz hallani. én mivel csak bp-en használom az esetek 90%-ban, így a városi fogyasztásom 11-12 liter, évszaktól és klímától függően.
90 tempónál viszont 6,5-el is elvan. 130-as utazásoknál pedig kb 8-cal (na jó lehet hogy 140-el megyek).
Szerintem ezek egyike sem halálos, mással is lenne ennyi dolog.
Ha a mérete nem rettent el, meg hogy ezzel azért parkolni sem olyan mint egy xarával, mert akkora ívben fordul mint egy csuklós busz, akkor én ajánlom neked.
Ár ügyben viszont nem hiszem hogy jó felé tippelsz. én 1,7 millióért vettem.
Benzinest alig lehet kapni, ha jó állapotút akarsz, akkor lehet hogy te sem fogsz találni. De legyen szerencséd!!!
Hát ha a kényelmet szereted akkor jó választás. A nejemnek vettem de elég sűrűn használom én is.A6-osom van de az ehhez képest fapados esztétikailag és kényelmi szempontbol is.
Viszont egy év után most van pár nyűgje amit 2-án betq mester megnéz majd. Ez csak 1.6 hdi, a mostani kis köhögését leszámítva 12 hónapon keresztül hibátlanul ment.
Egyébként semmivel nem kerül többe a javítása ,alkatrésze mint más hasonló komfortos tipusé. Az audiba többször kell motort cserélni mint ebbe lendkereket DD
De a mai világban mindegy mit veszel előtte át kell nézetni egy komoly hozzáértővel .
Objektív véleményezést csak számokkal lehet adni. :-)
- A formán nem vitatkozok, szerintem már a múlté. Annak idején én is abba szerettem bele: fekete, nagy felnik, hatalmas, lapos szélvédőn keresztül nézni a világot
- Szerintem a belseje gagyi, ehhez aztán végképp soha nem értett a Pug.
- A futóműve valóban jó. Sőt, szerintem ebben a kategóriában és magyarországi utakra feleslegesen jó és költséges.
- Hogy a szervizelése, fenntartása költséges, erről meggyőzhetetlen vagyok - ha már csak a futóművet nézzük ismét, vagy az abroncsméretezést, az 1.6HDi FAP-nál az olajcserére meg nem is akarok visszaemlékezni
Sokat használom az autót, így rá kellett jönnöm, nem szabad érzelmileg kötődni hozzá, mert drága buli lesz. Pedig foglalkoztatnak a járgányok. Így azt hiszem, hiába is vitatkozok fanatikusokkal.
Nekem volt, de az én pénzemen többet nem lesz, de még hasonló sem.
Elmondhatom, hogy közel 6 gyártmányú és ezen belül minimum 15 típusú autóhoz volt szerencsém (Laguna 3.0, Megane coupe, saab 9-5 250 LE)
nem tudnám megmondani melyiknek nincs valami típus hibája ami egy vagyonba kerül...
A mai autókat nem "örökre" tervezik a mai napig is boldog tulajdonosai a baráti körömben egy Mercedes coupénak és egy Opel calibra coupénak mind 2 bőven 20 év felett, mind2 tökéletes állapotban van még mindig típushiba mentesen... Nekem 5 évig volt Calibrám hajtottam amit kibírt 10.000 km olajcsere és a többi sallang soha semmikor semmi...
Na, jönnek a hasznos infók is, köszi szépen! :) Nekem nagyon tetszik a forma, szerintem nagyon eltalálták és bőven jó még ma is a szögletes és íves formák keveredésével. Most akkor a belső zörög vagy sem? :D
Kisebb javításokat házilag ezen is el lehet végezni (Map szenzor tisztítás, pillangószelep tisztítás, gyertyacsere, ÉGŐCSERE, ilyesmik)? Hülye megoldásból a Xsarán is van bőven, de ott sok a típushiba is, sajnos. Itt?
A ilyen "objektív" írások láttán én is kezdem menekülőre fogni... Szerintem meg pont a 407 formája az, ami a kortársak közül a legkevésbé fáradt el, ráadásul úgy, hogy a modellfrissítés mint olyan, gyakorlatilag 4 krómozott díszléc és a hátsó lámpabúra cseréjében merült ki.
Gagyi anyagok? Mihez képest, csak mert az istenített BMW és VW-hez képest egyáltalán nem gagyik, lévén, hogy egy 2009-es 530D bele zörög, egy 2009-es 407 bele pedig nem. Volt a TC-n használtteszt, amiből a 407 toronymagasan kiemelkedett a többiek közül.
Költséges futómű? Amelyik autó alatt OLYAN futómű van, mint a 407 alatt, ott mindegyiknél költséges a javítás.
A szerviz pedig semmivel sem drágább sem munkadíj, sem alkatrész tekintetében, mint a kategóriatársainál.
1.5 évig volt 407-em. Pont elég volt, ha nem sok. Szerintem a maga idejében szép autó volt, mint közel minden francia, de mára elfáradt.Az elmúlóban levő szépségén kívül más érdeme nincs. Gagyi anyagok, költséges futómű, túlmisztifikált megoldások - persze az itteniek szerint mindegyik a praktikusság netovábbja :-) ...
Megfűszerezném, hogy nekem 1.6HDi volt, ami friss korában egy jó motor, de ezek mára közel járnak a 10 évhez és a több százezer km-hez.
Persze, szervizelni kell minden autót, csak a kérdés, hogy mennyiért.
Ok. De nem ezért jöttem ide, hanem, hogy infót kapjak a kocsiról. Ne azon lovagoljunk, hogy hány km-el akarom azt megvenni, hanem hogy milyen lesz, ha megvettem. :) Peace!
Köszi! :) A kombi csak a (tervezett) gyerekek miatt jönne jól. És a típusról úgy nagy általánosságban? :)
A 100.000km-hez nem ragaszkodom, csak arra céloztam, hogy 250-300.000-t futott példányok már messze kívül esnek abból a halmazból, ahol keresnék. Abból indulok ki, hogy bár a Xsarám már betölti a 200-at de nyugodt szívvel adnám el akárkinek, nem minden tulaj olyan gondos, mint én.
Nem jársz messze a valóságtól 1.5M ért egy 407 sw 2.2 i 2005-2007 egész biztosan belefér full extrásan. A 100.000 km az necces évi 10-12.000 km futásteljesítmény ezeknél az autóknál nem sok ha ezt úgy 10 X az 120.000 minimum és akkor nagyon normál használatban ment, azért ezt csak nagy utakra, szállításra tervezték és annak is vásárolják nem "tipikus" városi autó.
Vicces, de a csaladon beluli 4db auto 2000-2004 kozotti gyartasu es mindben 140-150e kozotti km (valos) van... :-) Ki lehet fogni, csak nem mindig egyszeru.