Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 61
Vajon az nem okozna problémát a reménypusztai járatnál a 36-ossal való összekötés után, hogy most a 41-es vonalon számos járatot csuklós autóbusz végez? Továbbá teljesen más az említett járatok menetsűrűsége. A 36-os sok esetben egy gyenge midibusz-kihasználtságot hoz csak, a 41-es meg egy gyenge csuklóst.

A 37-42 téma szintén a követési idők kérdését veti fel.

A 60-14 (és a 60+113) összekötés is enyhén szólva aggályos. Azt a ziccert nem szabad feladni, amit a 60-as járat jelent Kertvárosban: a hurok leírásával most átszállás nélkül elérhető a Maléter, Aidinger, Nagy Imre utcák. Az Ön tervével ezt a lehetőséget kell majd kénytelen leépíteni.

A 4-es összeboronálása a 32, ill. 33-as járatokkal már az átszállási pontok átértelmezését hozza, de kezelhető módon, ezért elgondolkodásra érdemes az ötlet. Bár a Zsolnay-szobor elhagyása kicsit fájhat majd egyeseknek.

Egy kérdés:
Mi a véleménye a 33-as járat Ágoston tér felé való közlekedtetéséről? Nyilván ideiglenes jelleggel, amig a Széchenyi teret nem "rombolhatják" a buszok.
Előzmény: D55 (32)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 60
Nekem is vannak hasonló gondolataim :-)), de ennek a realitása jelen pillanatban nulla sajnos. Olyanban kellene elsősorban gondolkodni, ami nem kerül jelentős többletköltséggel. Amit felvázoltál a magyar viszonyokhoz képest olyan 4-5 milliárd lenne szerintem :-)) Továbbá a Pécs-Pécsvárad vonal hamarosan bezárásra fog kerülni.

"Alapfeltételezés, hogy a Szentlőrinc-Pécs vonal kétvágányúsításra kerül és Pécs állomás teljesen fel lesz újítva (mindkettő tervben van)"
Ezt már rég meg kellett volna valósítani úgy 2000 környékén. :-(

Villamost szeretnék látni Pécsen a következő 10 éven belül, nagy előrelépés lenne a városnak. Legfőképp a közlekedés számára.

Előzmény: D55 (59)
D55 Creative Commons License 2009.08.08 0 0 59

Egy kis olvasnivaló: http://www.veke.hu/index.php?fc=cikk&par=436

 

Szerintem ennek az S-Bahnnak nem csak Zürichben, hanem Pécsen is lenne realitása. Talán még csak nem is lenne annyira drága, főleg, ha hozzávesszük, hogy akkor kevesebb villamosvonalat kéne építeni.

 

Én ezt tudnám elképzelni Pécsre:

 

Alapfeltételezés, hogy a Szentlőrinc-Pécs vonal kétvágányúsításra kerül és Pécs állomás teljesen fel lesz újítva (mindkettő tervben van), a mohácsi vonal pedig villamosításra kerül (ez is tervben van), a 64-es pedig legalább Pécsváradig teljesen újjáépül, mégpedig villamosítva (ilyen középtávú tervről viszont nem nagyon hallottam :) ).

 

A Budai vámot, mint ráhordópontot be kéne kapcsolni a vasúti közlekedésbe, így az új 64-es nem kerülné meg a Budai vámnál lévő dombot, hanem átmenne alatta, egy alagútban és lenne benne egy megálló. Innen befelé kétvágányú lenne a vonal. A Mohácsi útnál lenne egy megálló,de a sorompó helyett közúti aluljáró lenne, mert sűrűn járnának a vonatok. A Mohácsi út után csatlakozna be Pécsbánya-rendező felől a 65-ös, majd a Balokány mögött lenne egy elágazás jobbra ágazna ki egy egyvágányú pálya. Egyenesen továbbmennve továbbra is a Főpályaudvarra vezetne a vonal, de a Kisállomás megszűnne. Az előbb említett kiágazó vonal pedig a kéreg alá menne, lenne egy megállója a 48-as tér alatt, majd a Rákóczi út alatt haladna. Épülne egy megálló az Árpád felüljáró lábánál is, ahol a 6-os út jobbra kanyarodik. A vasút átmenne a Vásárcsarnok alatt (szerintem le kéne bontani az egészet és egy újat építeni a helyére, így ott is felülről ki lehetne ásni a kéregvasútnak az alagutat), majd a Főpályaudvarnál a vonal a felszínre jönne (kb. ott, ahol jelenleg a kocsikat készítik felő) és a Főpályaudvarhoz csatlakozna.

 

Ez azért lenne jó, mert az elővárosi vonatokkal el lehetne jutni az Árkád és a 48-as tér környékére és a Budai vámtól is kb. 5 perc lenne az Árkád. A Szentlőrinc felől érkező vonatok a Budai vámig közlekednének (az ottani alagútban lenne nekik egy csonkavágány). A Főpályaudvar és a Budai vám között 10 perces követés lenne (ha erre nem elegendőek az elővárosi vonatok, akkor ezen a szakaszon betétjáratok is közlekednének).

 

Persze, nem lenne olcsó mulatság, de nem szabad elfelejteni, hogy:

  • Ezzel megspórolnánk a Belváros és a Budai vám között építendő villamosvonalat (vagy vonalrészt) és az ahhoz szükséges villamoskocsikat.
  • Az említett elővárosi vonalakat úgy is fel kéne újítani, tehátez nem pluszköltség.
  • A Belváros alatti alagút megépíthető felülről való kiásással is, hiszen csak kéregvasút lenne és csak egyvágányú
  • Nem csak Pécsnek biztosítana jobb közlekedést, hanem az egész környéknek.
  • A budai városrésznek jobb közlekedése lenne így, mint ha villamos épülne.

Ettől függetlenül a Belváros-Kertváros és az Uránváros-Belváros (akár Uránváros-Belváros-Kertváros) villamostengelyre ugyanúgy szükség lenne, de szerintem sokat segítene a városnak, ha közelebb vinnénk a városközponthoz a vasutat.

D55 Creative Commons License 2009.08.08 0 0 58
Nem tudom, mit akarnak a 2-21-el, de majd talán leírja az olvtárs :)
Előzmény: Törölt nick (57)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.08 0 0 57
Petrosz84:
"hogy a csuklós busznak túl nagy a súlya az új burkolathoz, akkor gondolom egy emeletesbusznak is van akkora súlya"
Ikarus E97 Össz gördülősúly: 24000 kg.
Ikarus E99 Össz gördülősúly: 24000 kg.
Mercedes O345G Conecto: Saját tömeg 16544 kg Menetkész össztömeg 28000 kg

Akkor legyenek kizárva a buszok a Széchenyi térről mikor rendezvény van, de egyébként nyugodtan közlekedhetnének. Turisták meg szálljanak le távol a buszaikról és szépen vagy tömegközlekedéssel, vagy gyalog gyalogoljanak be a térre, nem kell oda a turista busz, nem fognak belerokkan. Sőt legalább jól fog esni nekik a fincsi ebéd ha előtte mozognak egy kicsit :-))

D55:
Úgy értettem, hogy rendbe tenni, hogy a graffititől megszabadítani őket. Elég gyalázatos állapotban van némelyik. :-(
Az sem rossz ötlet amit mondasz egyre több társaság használja a buszait fel donor busznak, már merciket is van ahol felhasználják.

2-21-es sűrítés? Akkor mi lesz ritkítva? Vagy honnan lesz ezekre busz? Ha már valamibe belekezd a topic társunk akkor az egészet tessék felvázolni ne csak egy apró részletet. :-))
Előzmény: Petrosz84 (56)
Petrosz84 Creative Commons License 2009.08.08 0 0 56
Én mondjuk a turistabuszokat egyátalán nem engedném be a Széchenyi térre, szerintem az sem oda való, ha arról beszélünk, hogy a csuklós busznak túl nagy a súlya az új burkolathoz, akkor gondolom egy emeletesbusznak is van akkora súlya. Szerintem a belváros szélén kellene valahol kialakítani számukra egy parkolót, infóponttal, ahol a turisták megkaphatnának egy csomó információt a városunkról, vehetnének térképet, és majd visszautazás előtt, kimondottan pécsi ajándékokat is beszerezhetnének. És én innen indítanám a városnéző kisvonatot, ami mondjuk megállna a Széchenyi téren, hogy akik nem akarnak odáig gyalogolni, kényelmesen bejussanak a központba. Vagy hát, akár egy midibusz is indulhatna innen a belvárosba.
Viszont, a hétvégi helyi buszok kizárása csak részlegesen jó megoldás persze, ha rendezvények vannak, akkor nem annyira jó ott a busz, de hétvégén sokan járnak a belvárosban Szentmisére, akiknek jelentős része idős, nem tudom, most hogy oldják meg, de azért szükséges lenne a busz.
D55 Creative Commons License 2009.08.08 0 0 55

Attila0929: Többiek nem tudom, hogy állnak hozzád, de engem érdekelnek a gondolataid.
Engem is érdekel minden topiktárs javaslata :)
 
Jó lenne ha lenne valaki vagy valakik akik hetente rendbe tennének egy buszt ingyen.
Szerintem ehhez nem csak munka kell, hanem alkatrészek is, ez pedig már pénzbe kerül. Aztán mely buszokat tennéd rendbe? Az Ikarus 200-as sorozat lassan már leselejtezésre kerül, a Mercedes 0345 és a Conecto eleve vacak...
Talán a 400-asokkal lenne érdemes foglalkozni :)
 
inkább kevesebb busszal kellene megoldani teljesítmény csökkenés nélkül
Szerintem ez megoldható lenne: kevesebb végállomási tartózkodással talán el lehetne érni, hogy kevesebb busz kelljen és akkor néhány buszt le lehetne állítani és alkatrészbányaként használni. Talán nem is lenne annyi probléma a régi Ikarusokkal, ha kevesebbet kéne belőlük fenntartani és lenne néhány forgalomból kivont busz, így alkatrészek is.
 
Talán erre is jó lenne a 102-es gyorsjárat: ha a jelenlegi járatoknak egy bizonyos százaléka kevesebb helyen állna meg, akkor csökkenne a fordulóidő, így kevesebb buszra lenne szükség.

P a P: Ha a tervek szerint haladnak a dolgok, akkor sűrített 2-est és 21-est kell elképzelnetek és nem 102-est.

Ezek milyen tervek és konkrétan miről lenne szó?

 

Merre vinnéd.
Ezt most kérdezed? Leírtam, hogy merre menne a busz. Szerintem senkinek nem okozna nagy visszalépést, viszont a régi Kertvárosnak lenne közvetlen kapcsolata az Egyetemváros északi részével.

 

Lehetséges hibák: Mostani útvonal az árkádig, amjd Kórház tér, Petőfi, Kürt utca. Ellenkező irányból indulna a 3-as Kertváros felé vissza irányba. Nem érintené a Főpályát.
Ez tényleg hiba lenne, én viszont konkrétan leírtam, hogy merre vinném és márpedig érintené a Főpályát :)

 

Másik lehetséges útvonal: Árkád dél(Mint régen) - Vásár - Főpálya - Zsolnay - Kórház - Petőfi - Kürt
Mint régen? Régen a 3-as szerintem nem arra járt, hanem lement az Ipar utca felé. Amúgy, én is ezt az útvonalat írtam le. Mi lenne vele a gond?

 

Sokkal több várakozás a Csontváry lakóinak az Árkád Észak megállóban.
Most mire gondolsz? Arra, hogy a Várkonyi és a Csontváry utcai megálló és Árkád-észak között (mint régen) csak a 6-os járna? Hát, ez van. A lakótelepen a többi környéki megállóból is csak vagy a 6-os, vagy a 7-es megy az Árkád-északhoz és a 3-as sem a Várkonyi és a Csontváry kedvéért jár arra, hanem az új végállomás miatt.

Előzmény: Törölt nick (49)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 54
"Milyen ötvenezer embernek és mi lenne a gond ezzel az összekötéssel?"

Merre vinnéd.

Lehetséges hibák: Mostani útvonal az árkádig, amjd Kórház tér, Petőfi, Kürt utca. Ellenkező irányból indulna a 3-as Kertváros felé vissza irányba. Nem érintené a Főpályát.

Másik lehetséges útvonal: Árkád dél(Mint régen) - Vásár - Főpálya - Zsolnay - Kórház - Petőfi - Kürt

Sokkal több várakozás a Csontváry lakóinak az Árkád Észak megállóban.

Gondold végig a dolgot, mielőtt leírod.
Előzmény: D55 (41)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 53
Mondjuk a 21-est kicsit más vonalon.
Előzmény: Törölt nick (52)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 52
Ha a tervek szerint haladnak a dolgok, akkor sűrített 2-est és 21-est kell elképzelnetek és nem 102-est.
Előzmény: D55 (47)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 51
Ilyen fákra van példa Szekszárdon az Arany János utcába, ott még a gyalogosokat sem kíméli.
A Pannon Volán vagy a PK Zrt előbbi a decemberi, utóbbi az elkövetkező időben tervez valami nagyobb menetrendi átalakítást?
Előzmény: Törölt nick (50)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 50
"Milyen fákat akarnak ezek ültetni, hogy csak a magasabb buszokat akadályozzák? :)"
.
Olyan fákat, amelyek az emeletes, a félemeletes és a földszintes buszokat is akadályozzák. :)
Előzmény: D55 (47)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 49
Többiek nem tudom, hogy állnak hozzád, de engem érdekelnek a gondolataid.
Szólóval is vigyázni kell, főleg a legutóbbi eset miatt :-( ha a maradék pár darab is így jár vmi ok folytán... No meg arról sem szabad megfeledkezni, hogy - BOCS MINDEN PÉCSITŐL - de Pécsen vannak az egyik legleharcoltabb buszok (tekintsünk el a BKV-tól és csak a Pécs lakosságához hasonló városokat nézzünk). Jó lenne ha lenne valaki vagy valakik akik hetente rendbe tennének egy buszt ingyen. Akár én is részt vennék egy ilyenben :-)) Na de vissza térve amiből kiindultam, vigyázni kell, hogy ne keljen túl sok szóló és csuki sem, inkább kevesebb busszal kellene megoldani teljesítmény csökkenés nélkül, hogy legyen mihez nyúlni ha ott marad egy-egy körben pár busz.
Előzmény: D55 (47)
BPO-105 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 48
Üdv mindenkinek!

Az alábbi buszok régi rendszámáról szeretnék kérdezni:

ABE-375->JLZ-950
ANS-652->JOB-421
AOB-631->JOB-416
BPT-432
BPT-437->JOB-453
BPT-438
BRZ-062

Választ (ha kapok) előre is köszönöm.
D55 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 47

BusRapidTransit: Azért mert te vasasi vagy? (voltál) :)
Voltam és vagyok is, de tettyei, szkókói, hirdi, bálicsi, donátusi, nagyárpádi és reménypusztai soha nem voltam :)
Még egyszer: leírtam, hogy mit miértkötnék össze. Ha van értelmes kritikád, azt szívesen olvasnám :)

via ironia: Hát az (emeletes) turistabusz sem fog tudni közlekedni (esetleg sövénynyíróval).
Te jószagú málnabokor...
Milyen fákat akarnak ezek ültetni, hogy csak a magasabb buszokat akadályozzák? :)
 
Az meg nonszensz, hogy a turistabusz mehet hétvégén, a közforgalmú meg nem.
Szerintem is, de ez remélhetőleg még nincs kőbe vésve, így talán még ki lehet majd harcolni, hogy mehessen hétvégén is busz (akkor úgy is ritkábban jár).

Attila0929: Betétjáratos megoldást tudnék itt is elképzelni, úgy ahogy most a 2-2A relációban van. :-)
Szerintem megvalósítható lenne, de én egy 102-es gyorsjáratot is szívesen látnék.

 

Csuklós kocsikkal oda kell figyelni, hogy a jelenleginél ne tervezünk többel, mert mint te is értesülhettél a sajtóból nem lesz mostanság új busz :-( A mostaniak meg elég megbízhatatlanok gépészetileg.

Tudom, de szerintem én inkább szólóból használnék fel többet, ha a 4-es megszűnne, helyette pedig a (szóló) 32-es és 33-as menne ki Uránvárosba :)

Előzmény: Törölt nick (42)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 46
Na végre egy jó hír! :-) Digitális táblák is lesznek? :-))))
Előzmény: Törölt nick (45)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 45
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 44
"Ez megmaradna: olvasd el, leírtam az útvonalat :)"
Oké most már megvan :-))

"Éppenséggel lehetne, csak akkor ott is kéne valamelyik végállomásra tartózkodóhelyiség és WC, na meg a követési időket is össze kéne egyeztetni, mert gondolom, nem járatnál a II-es rakodóhoz 10 percenként buszt :)"
Betétjáratos megoldást tudnék itt is elképzelni, úgy ahogy most a 2-2A relációban van. :-)

Csuklós kocsikkal oda kell figyelni, hogy a jelenleginél ne tervezünk többel, mert mint te is értesülhettél a sajtóból nem lesz mostanság új busz :-( A mostaniak meg elég megbízhatatlanok gépészetileg.
Előzmény: D55 (41)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 43
Hát az (emeletes) turistabusz sem fog tudni közlekedni (esetleg sövénynyíróval). Az meg nonszensz, hogy a turistabusz mehet hétvégén, a közforgalmú meg nem.
Előzmény: D55 (41)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 42
Azért mert te vasasi vagy? (voltál) :)
Előzmény: D55 (41)
D55 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 41

Attila0929: Ezzel az össze kötéssel majdnem teljesen egyet értek, nekem csak olyan gondom lenne vele, hogy a 14-esnek órás ill. félórás követése van míg a 60-asnak 20 perces.
Nem gond: a 60-as jelenlegi vonalán csúcson kívül elég lenne a félórás követés, de csuklóssal. Így óránként járna a hirdi és a vasasi busz is, felváltva. A délutáni csúcsban pedig a vasasi 20 percenként járna, a hirdi pedig szintén, vagy úgy is lehetne, hogy 40 Hirdre percenként járna és és lenne egy betétjárat 40 percenként a Budai vámig (vagy ugyanez, betétjárat nélkül).
 
Ezt én kevésbé támogatom. :-) Az elgondolás jó, viszont a vasút fele is kellene kapcsolat a "hegyekről".
Ez megmaradna: olvasd el, leírtam az útvonalat :)
 
Viszont én amit eltudnék képzelni interkontinentális vonalként az vagy egy 26+21 vagy 26+2 össze kötés. Szerinted? :-))
Éppenséggel lehetne, csak akkor ott is kéne valamelyik végállomásra tartózkodóhelyiség és WC, na meg a követési időket is össze kéne egyeztetni, mert gondolom, nem járatnál a II-es rakodóhoz 10 percenként buszt :)
 
 
P a P: 3+30-at add be 50 ezer embernek
Milyen ötvenezer embernek és mi lenne a gond ezzel az összekötéssel?
 
Hol lesz a decentrum, ahol a sofőr pisil, kakil, eszik, iszik?
Nem lenne sem centrum, sem decentrum: végállomási tartózkodó és WC lenne (ahogy leírtam), mint a BKV-nál.

via ironia: Itt el tudsz képzelni buszközlekedést?
Hát, ha a turistabusz tud közlekedni, akkor szerintem a helyi busz is :)

Hát az emeletes buszokkal érdekes dolog lesz ez.
Miért?
 
BusRapidTransit: Na meg azt, hogy ezeknek mi értelme lenne?

Minden összekötési javaslatomhoz leírtam, hogy konkrétan mi értelme lenne. Lehet kifogásolni, de csak konkrétumokkal :)

Előzmény: Törölt nick (33)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 40
Még 50 km-er alatt lenne nem? Akkor meg had dolgozzon szegény ember 9-10 órákat :-))
Előzmény: Törölt nick (39)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 39
Kettőt fordul a pilóta, azt már mehet is sörözni, mert lejárt a műszak. :)
Előzmény: Törölt nick (37)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 38
60+14, illetve 60+113
4+32 és 4+33
Aztán ezeket miért? Csak úgy?
Miért nem Pécs Uránváros - Debrecen Doberdó utca. Erre is lenne igény :)
Előzmény: D55 (32)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 37
Ezt akartam én is kérdezni. Na meg azt, hogy ezeknek mi értelme lenne?
Előzmény: Törölt nick (36)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 36
Bocs, rosszul írom.

3+30-at add be 50 ezer embernek


ÉS ez mi?
41+36: Reménypuszta-Árkád(dél)-Főpályaudvar-Zsolnay-szobor-Bálicstető

42+37: Nagyárpád-Árkád(dél)-Főpályaudvar-Zsolnay-szobor-Donátus

Hol lesz a decentrum, ahol a sofőr pisil, kakil, eszik, iszik?
Előzmény: Törölt nick (35)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 35
30+30?
Ezt add be 50 ezer embernek....
Előzmény: D55 (30)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 34
Itt el tudsz képzelni buszközlekedést? Az Irgalmasok utcájába még fát is ültetnek. A buszok csak "laposkúszásban" tudnak közlekedni. Érdekesség, hogy hétvégén a térre csak a turista buszok hajthatnak be (a helyi menetrendszerinti járatok nem). Hát az emeletes buszokkal érdekes dolog lesz ez.



Előzmény: D55 (30)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 33
Hm :-) Van pár jó kis elgondolásod összekötögetés terén.

Ahogy írod villamosra az elkövetkező 10 évben még nem kell számítanunk sajna :-((

"60+14, illetve 60+113"
Ezzel az össze kötéssel majdnem teljesen egyet értek, nekem csak olyan gondom lenne vele, hogy a 14-esnek órás ill. félórás követése van míg a 60-asnak 20 perces. 13+113-as meg órás ütemben délután vagy egy kis eltérés mikor 40 percenként jár. Tehát ezzel vagy sűrítjük az új járatokat Vasas és Hírdnek vagy a 60-as jelenlegi menetrendje lenne beritkítva egy picit :-))) Ezzel én nem értenék egyet. Akkor inkább járjon 40-40 percenként az új járatok, avagy csúcsidőbe legyenek rövidített járatok ami csak a Budaiig közlekedik. Mondjuk az is igaz, hogy nem teljesen vagyok képben, hogy mekkora lehet a 14+13-as utasforgalma egész nap. Amit láttam belőlük az számomra "meglepő" volt.

"4+32 és 4+33:"
Ezt én kevésbé támogatom. :-) Az elgondolás jó, viszont a vasút fele is kellene kapcsolat a "hegyekről". No meg azért az ember tömegre is gondolni kell, (elég kihasználtak szvsz külön-külön is a járatok, igaz a legkihasználtabb a 30-as).

"41+36; 42+37"

Na ezekkel a járatokkal meglőttél, még életemben nem mentem szerintem a 41-42-vel :-)) Így nem tudok erről véleményt kifejteni.

Viszont én amit eltudnék képzelni interkontinentális vonalként az vagy egy 26+21 vagy 26+2 össze kötés. Szerinted? :-))
Előzmény: D55 (32)
D55 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 32

Attila0929: Egyébként te a jelenlegi 3-as követési idejével szolgálnád ki az új 3-as járatot vagy esetleg módosítanád azt is?

Valószínűleg módosítanám. Teljesen új menetrend kéne az egész hálózatra.

 

Illetve ha jól gondolom, akkor az Árkádig a jelenlegi 3-as útvonalon közlekedne és utána menne tovább a 30-as útvonalán vagy valami más vonalvezetést találtál ki rá?

Nem, nem arra menne. Ha már úgysem engedik a Széchenyi tér felé menni, akkor így járatnám: Kertváros-Keszüi út-Bőrgyár-Árkád(dél)-Főpályaudvar-Zsolnay-szobor-Kórház tér-Petőfi utca-Kürt utca. Lehet, hogy érdemes lenne levinni a Kürt utcán, majd a Szigeti úton elvinni Uránvárosig, hogy onnan is legyen közvetlen eljutás az Ifjúság útja, Alkotmány utca környékére.

 

Más összekötési gondolataid is vannak?

Vannak :)

60+14, illetve 60+113: Kertváros-Csontváry utca-Krisztina tér-Táncsics Mihály utca-Bőrgyár-Budai vám-Petőfi-akna/Hird. Ezzel Vasasnak és Hirdnek közvetlen belvárosi kacsolata lenne. Kérdés, hogy érdemes-e a külső részekről közvetlen belvárosi kapcsolatot adni, ha előbb-utóbb amúgy is lesz villamos és akkor viszont a villamosra való ráhordás lenne a jobb. Mivel azonban egy darabig valószínűleg nem lesz villamos, én öszekötném ezeket a vonalakat :)

Felváltva menne a vasasi és a hirdi busz.

 

4+32 és 4+33: Uránváros-Mártírok útja-Főpályaudvar-Kossuth tér-Havihegyi út/MTA-székház, körjárat. Ezek szóló buszok lennének, felváltva járnának. Ezáltal a 4-esnek nem kéne megkerülnie a Belvárost, Tettyéről és Szkókóról lenne közvetlen uránvárosi eljutás, Uránvárosnak pedig közvetlen kapcsolata lenne a Széchenyi térrel.

 

41+36: Reménypuszta-Árkád(dél)-Főpályaudvar-Zsolnay-szobor-Bálicstető

42+37: Nagyárpád-Árkád(dél)-Főpályaudvar-Zsolnay-szobor-Donátus

Szerintem ez azért lenne jó, mert így Reménypuszta és Donátus felől lenne közvetlen eljutás a Zsolnay-szobor és a Kórház tér környékére, Bálicstető és Donátus felől pedig nem kéne átszállni, ha valaki az Árkádba, vagy a Vásárcsarnokba megy. Ehhez viszont mindkét vonal valamelyik végállomásán a sofőrök részére pihenőhelyiséget és WC-t kellene létesíteni: Be kéne osztani ezt a két vonalat valamelyik forgalmistához, szerintem maradhatna a főpályaudvari irányítónál.

Előzmény: Törölt nick (31)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!