Keresés

Részletes keresés

gma Creative Commons License 2005.03.27 0 0 497
"Viszont a marketing-terveken és a követő beszélgetéseken nem nagyon szokták elmondani, hogy az, aki Magyarországon szeretne nagy üzletet építeni, illúziót kerget."

De személy szerint Te honnan tudhatod előre, hogy épp nem az lesz a "kiválasztott" akinek épp elmeséled a dolgot? Ez itt a nagy kérdés...

Üdv,
gma
Előzmény: Albertinka (496)
Albertinka Creative Commons License 2005.03.26 0 0 496

Tisztában vagyok én azzal, hogy a telítődésre vonatkozó feltételezésem kicsit ingatag, mivel kizárólag matematikailag bizonyítható, és a külföldi piacok folyamatos nyitása miatt ez a mi életünkben valószínűleg nem fog bekövetkezni. De azt változatlanul fenntartom, hogy Magyarországon semmi jelen nincs annak, hogy pl. az Amway 30 ezres létszáma belátható időn belül a duplájára nőjön. A hazai hálózat nem nő hanem csökken, gyakorlatilag  az emberek cserélődnek benne - ezért fedezhető fel a stagnálás vagy apadás közepette is néhány látványos egyéni karrier. Viszont a marketing-terveken és a követő beszélgetéseken nem nagyon szokták elmondani, hogy az, aki Magyarországon szeretne nagy üzletet építeni, illúziót kerget.

 

A létszám minőségi cseréjére vonatkozó érveket elfogadom, hiszen a forgalmi adatok növekedéséből ez valószínűsíthető.

 

Én is kellemes ünnepeket kívánok minden vitapartneremnek. :)

 

(Zoli, nem felejtettem el, hogy adós vagyok még egy-két válasszal, de rövidesen visszatérek rá.)

Előzmény: TaKy99 (495)
TaKy99 Creative Commons License 2005.03.26 0 0 495

"aki nem képes itthon sikeres üzletet építeni, az külföldön sem fog tudni, hiszen a távolság, a nyelvi nehézségek, az idegen szokások miatt ott a nehezebb. "

 

Ha belegondolsz van benne valam, és mégsem.

 

Távolság -> magasabb utiköltség, telefon, stb., vagy odaköltözöl. Pl.: James Vágyi ausztráliában kezdte, magyarországon lett gyémánt.

 

Nyelvi nehézségek -> általában akkor építesz külföldön, ha tudsz komunikálni. Pl.: Albert Schermacher osztrák üzletember kb most 200 szót tud magyarul, de elöbb lett gyémánt magyarországon, mint ausztriában.

 

Idegen szokások -> Hát? lehet. Szomszéd országnál még nem gond. De ha egy magyar kinában próbálkozik, van benne valami.

 

Egy biztos, sokaknak nehezebb, valakinek egyszerűbb.

 

 

A telítődéssel az a gond, hogy már 95-ben is ez volt a fő probléma, mindenki azt mondta, hogy telítődni fog. Úgy látszik most is. :-))

 

1. Sokan próbálkoznak többször. Valakinek 2.-ra bejön, valakinek 3.-ra, valakinek 10.-re sem. Egy biztos! Akinek elég erős célja van, így van kitartása is, az megcsinálja.

 

2. Már nem csak magyarország, hanem keleteurópai régió van. Így nem 10 millióval kell számolni. Külföldi vonalak általában úgy lesznek, hogy azok mennek ki, akinek kint van ismerőse, vagy külföldi itt dolgozik, majd hazamegy üzletet építeni. Ez a két tipikus eset.

 

3. Ja és itt vannak a fiatalok! (25-22 alatt). Sokan azt sem tudják mi az az Amway. Csak ha megkérdezik a szülőket, akkor azt mondják neki, hogy ja az az erőszakos, házalós, piramisjáték, szekta... (csak, hogy a negatívakat említsem. :-)) Pozitív általában a termékekre van.

Mostanában azt veszem észre, hogy azok, akik régen benne voltak, azok dícsérik a termékeket, és nem azt mondják, hogy rossz a rendszer, hanem, hogy nem volt kitartásunk... Vagy a másik, amikor elkezdi keresni, miért nem sikerült neki, de akkor is általában a rossz szponzorra fogják(A lényeg, hogy nem őmiattuk, Ők a szenvedő fél!).

 

4. Kicsit átalakult, legalábbis azon a vonalon, ahol én vagyok. Már nem igazán termékforgalmazókat keresünk, hanem családokat, akik ebbe az áruházba "járnak" vásárolni. Eladni, csak én is úgy adok el, ha kérnek. pl.: HTT-n kiderül, hogy érdekli valamely termék, ha olyan, akkor egyeztetünk egy termékbemutatóra, vagy ott elmondom a saját tapasztalataimat, az árat és ha kell neki, akkor kér. Én meg hozok. Ezt azért nem nevezném klasszikus eladásnak, bár valahol az. De a lényeg, hogy vagy egyből, vagy a 10-20. kipróbált termék után beregisztrál, és használja az áruházat. (nem épít hálózatot.) Így nem nekem kell ellátnom termékekkel.

Így egyszerre van időm és pénzem is.

 

 

"ugyanannyi az esélyed, mint a 30 ezer hazai termékforgalmazónak a 10 milliós Magyarországon"

 

Hát egy kicsit sántít.

A 30.000 tag 80%-a csak magának vásárol, nem épít hálózatot!

 

Egyébként már nem szabad csak magyarországgal számolni. Ha neked nincsenek is a régióban ismerőseid, az ismerősöd ismerősének, honnan tudod? Vagy ő már eleve külföldi? De minha ezt már írtam volna.

 

Mindenkinek kellemes Husvéti ünnepet!

Előzmény: Albertinka (492)
rali Creative Commons License 2005.03.26 0 0 494
Az a jó a te oldaladban, hogy becsületes - nem ígér a levegőbe.
Előzmény: Zoli_az_oktato (493)
Zoli_az_oktato Creative Commons License 2005.03.25 0 0 493

pyrotax!! Végre itt!! Már azt hittem eltemetted ezt a topicot! :-)))

Kérlek, nézz már rá Te is a weboldalamra, szeretném ismerni a véleményedet! rali már volt oly kedves, és foglalkozott vele, de a Te véleményed is fontos a számomra!

Előre is köszi a "munkát"! :-)))

Albertinka: tartozol még néhány válasszal! :-))

 

 

Előzmény: Törölt nick (489)
Albertinka Creative Commons License 2005.03.25 0 0 492

:) Csupán azért forszíroztam a hazai létszámadatokat, mert a kazettákról azt hallottam, hogy aki nem képes itthon sikeres üzletet építeni, az külföldön sem fog tudni, hiszen a távolság, a nyelvi nehézségek, az idegen szokások miatt ott a nehezebb.

 

Másrészt ez egy adott nagyságú halmaz. Építs fel sikeres MLM-üzletet egy olyan utcában, amelynek 300 lakosa van! Rövidesen telítődni fog, mert elfogynak az utcában a belépni szándékozó lakosok. Pedig ugyanannyi az esélyed, mint a 30 ezer hazai termékforgalmazónak a 10 milliós Magyarországon. (Remélem, nem számoltam el a nagyságrendeket.)

Előzmény: TaKy99 (485)
gma Creative Commons License 2005.03.25 0 0 491
Ja, ez itt félig tele vagy félig üres pohár kérdése...
Előzmény: TaKy99 (490)
TaKy99 Creative Commons License 2005.03.25 0 0 490

De jó neked!

 

Nekem a 28 év alatt csak 2x mutattak MLM-et.

(A többit már én kerestem, amiről infóm van.)

 

Neked naponta 3x felkínálják a lehetőséget.

Milyen sok ismerősöd lehet! Hatalmas tőke!

Előzmény: Törölt nick (489)
TaKy99 Creative Commons License 2005.03.25 0 0 488

Albertnika!

 

Aki azt keresi, hogy az MLM miért működik, miért működne neki, az azt fogja megtalálni.

Aki azt keresi, hogy az MLM miért nem működik, miért nem működik neki, az azt fogja megtalálni.

 

Viszont az talál, aki keres!

 

Jó keresgélést! :-)

Előzmény: Albertinka (478)
TaKy99 Creative Commons License 2005.03.25 0 0 487

"Így kellene mindenkinek"

 

Isten ments!!!! Telítődne a piac! :D)

Előzmény: gma (486)
gma Creative Commons License 2005.03.25 0 0 486
Egyetértés és nagy respect.
Így kellene mindenkinek, csak vannak sajnos, akik képtelenek elfogadni ezeket a dolgokat.
Előzmény: TaKy99 (485)
TaKy99 Creative Commons License 2005.03.24 0 0 485

Sziasztok!

 

Jut eszembe miért is kellenek a Magyarországi létszámadatok.

Akkor inkább már a keleteurópai régiót kellene megtudni.

 

Hogy miért?

 

Magyarország már nem önnálló régió!

Mindegy, hogy az üzlettársad a 9 ország melyikében van.

Mondok egy közvetlen pédát: a szponzoromnak van 2 platinája szlovákiában. Az üzlet elött nem ismerte őket. Amíg nem mutattak fel eredményeket, nem is dolgozott velük.

 

A lényeg: tök mindegy, hogy a forgalom a 9 ország melyikében van!

Nincs külföldi ismerősöd? És az ismerősöd ismerősének az ismerősének?

Ez az MLM lényege!

 

Albertnika ne vedd személyesnek! Kicsit ki kellene lépnünk már magyarországról, elvégre európában élünk, az unió tagjai vagyunk. "Nincsenek már határok!"

 

Egyébként én elfogadom azt a létszámadatot, hogy 30.000-en vagyunk most, de mi van akkor ha 10.000-en?

Engem az érdekel, hogy "alattam" mennyien vannak!

 

Én most vagyok bent másodszor. Személyesen ismerek olyanokat, akik nem először próbálkoznak. Ja a lényeg személyesen ismerek olyat, aki harmadszor van bent és most keres először pénzt! (platina szinten van).

 

Kevés most a taglétszám. Akkor több az az ember, aki potenciális a számomra.

 

Erről eszembejutott egy sztori:

A tapasztalt róka cipőügynököt elküldik afrikába, hogy adjon el cipőket!

Kiutazik, Majd hazaír:

- Itt olyan meleg van, hogy az emberek nem hordanak cipőt. Itt nem lehet eladni. Hazamegyek.

Pár év múlva (elfelejtették, hogy az országot már tesztelték) kiküldenek egy ifjú titánt. Másnap írja a levelet:

- ITT SENKI NEM HORD CIPŐT! Mekkora piac!

Majd 2 oldalon keresztűl taglalja, milyen reklámpolitikát fog folytatni.

(Forrás: Gidófalvi Attila)

Előzmény: Albertinka (483)
gma Creative Commons License 2005.03.22 0 0 484
"Éppen azért nem ír soha összehasonlítható létszámadatokat, hogy ne kelljen hazudnia."

Ez nyilvánvaló.
Előzmény: Albertinka (483)
Albertinka Creative Commons License 2005.03.22 0 0 483
Nem hinném, hogy az Amway megengedheti magának, hogy az eredményéről hazudjon a honlapján. A forgalomra vonatkozó adatait elfogadhatjuk. Éppen azért nem ír soha összehasonlítható létszámadatokat, hogy ne kelljen hazudnia.
Előzmény: Törölt nick (482)
gma Creative Commons License 2005.03.21 0 0 481
Big Brother is watching you.... :D
Előzmény: Albertinka (480)
Albertinka Creative Commons License 2005.03.21 0 0 480
:))) Bocsánat, nem akartam újra aktív lenni, csak elsült a kezem.
Előzmény: gma (479)
gma Creative Commons License 2005.03.20 0 0 479
Te meg itt? Tessék átjönni az Amway topikba is, na! :D
Tisztára megdöglött szegényke :D


Ja egyébként szép estét Mindenkinek! ;)
Előzmény: Albertinka (478)
Albertinka Creative Commons License 2005.03.20 0 0 478

Ezekkel az állításokkal nem is vitatkozom, meggyőzőnek tűnnek, nekem a létszám forszírozása az erősségem. :-)

Szerinted mi az oka, hogy a hazai éves átlaglétszám hétpecsétes titok? Üzleti titok nem lehet, az teljesen abszurd.

Előzmény: TaKy99 (477)
TaKy99 Creative Commons License 2005.03.20 0 0 477

Szia

Ha figyelmesen... (csak finoman) :))

 

A lényeg az, hogy nem kell nagy hálózat, ugyanahoz a pénzhez, amihez régen nagy kellett.

A pénz nem a regisztrációs díjakból van! (Akkor pilótajéték lenne!)

Hanem a forgalomból. Többet vásárolnak. Szuper! Több a foprgalom,-> a jutalék, -> a pénz, kevesebb emberre elosztva.

 

Nézd, régen volt 16 belépőm, abból 14 nem csinált semmit. Nem is vásárolt.

Ma van 4 abból 4 vásárol magának :) Na jó, ez 2 hónap eredménye:

A mostani nagy átlag az 5 emberből 1 lesz tényleg aktív.

 

Viszont régen a 16 emberrel voltam 3%-os, ma egyedűl az vagyok. a törzsvásárlókkal együtt már 6%

 

Egyébként:

 

A forgalmi adatok növekedésének sokféle oka lehet:

• áremelés (azt mondod, ez nem jellemző)

- 98 óta nem volt (98-ban is 3%-os)

• külföldre, még meg nem nyílt piacokra történő áruáramlás

- Nyitott Ukrajna, igaz lehet.

• nagyobb vulomenű céges megrendelések, vásárlások

- kétlem. Saját felhasználásra senki nem vásárol 10.000 évnyi általános tisztítószert. Az amway meg tiltja (kizárással) a hagyományos (bolti) értékesítést!

• áruválaszték növekedése

- 98-ban 500 termék volt. ma olyan 700 körül, de nem a napi használatú termékek az újak. (ha belenéztél az mlm-be, tudod, hogy napi használatos "muszáj" termékek adják a forgalmak 80%-át) A Vebso partnercágeinek forgalma, akik adják a többi 100.000 terméket nincs benne a 12 milliárdban!

• egy hazai termmékforgalmazóra jutó nagyobb forgalom, ami lehet növekvő

vásárlóerő, stb.

Na, ezt mondtam én is!

 

úgyhogy marad az illegális piac + a vásárlóerő növekedés.

Előzmény: Albertinka (475)
TaKy99 Creative Commons License 2005.03.20 0 0 476

Na még ami eszembe jutott az előbbi gondolatmenethez:

 

Arra emlékszem, hogy régen nagyon könnyű volt munkatársakat, hálózatépítőket találni, de senki nem akart vásárolni, Vagy legalábbis keveset. igy volt egy nagyon jó klubbom, de pénzt nem kerestem.

 

Ma meg munkatársat nehéz találni, igazi "A" kategóriást még nem is találtam. viszont olyat aki vásárolna:

- vevők: Jó volt ez régen, még ma is van? Kérlek hozz, nekem ezt meg azt! (A katalógust szinte meg sem kell mutatnom.)

- törzsvásárlók: - Bent voltam, régen, de nem ment, mert... - És a termékek? - Hát jó volna, ez+az megint. - Milyen áron, vevői vagy törzsvásárlói? (És regisztrálunk)

Így a mostanában "rajzolt" körökön található 200 Pontot nagyon könnyű teljesíteni. Emlékszem, 95-ben az 50 pontért megszenvedtem.

- Természetesen vannak olyanok is akik: - Amway? ÁÁÁ (és még a katalógust sem hajlandó megnézni.) Valószínű nekik ezt az üzletet anno "letolták a torkán".

Előzmény: TaKy99 (474)
Albertinka Creative Commons License 2005.03.20 0 0 475

A forgalmi adatok növekedésének sokféle oka lehet:

• áremelés (azt mondod, ez nem jellemző)

• külföldre, még meg nem nyílt piacokra történő áruáramlás

• nagyobb vulomenű céges megrendelések, vásárlások

• áruválaszték növekedése

• egy hazai termmékforgalmazóra jutó nagyobb forgalom, ami lehet növekvő vásárlóerő, stb.

 

Viszont egy kezdő, most belépő egyetlen reménye a meggazdagodásra, ha nagy hálózatot tud kiépíteni. Őt nem vigasztalja, hogy egyre kevesebben lépnek de, de azok aztán sokat vásárolnak. Egyébként egyetértünk, én is kb. azokat az adatokat ismerem, amiket írtál.

Előzmény: TaKy99 (474)
TaKy99 Creative Commons License 2005.03.20 0 0 474

Szia Albertinka!

 

Figyelem, hogy hónapok szorgos munkájával próbálod kideríteni az Amway taglétszám adatait. Sajnos ebben én sem tudok segíteni. De szerintem senki nem fog tudni.

Talán csak annyit, hogy szponzorom (smaragd szint, így ő közvetlen kapcsolatban van a céggel) mondta, hogy ma kb 30.000 tag van abból kb. 80% csak törzsvásárló (csak magának vásárol, nem épít hálózatot. Ebből kifolyólag 20% az aktív tagok száma ebből kb 20% sikeres az az össz létszám 5%-a. Teljes mértékben paretoarány. Csak megjegyzésképpen a 80% közt is vannak sikeresek, de ők ma  már inaktívak, így törzsvásárlónak számítanak. (adatom nincs) Ja aktívnak az számít, aki üzleti éven belül legalább 1 tagot regisztrál frontra. Ja, sikeresnek meg az számít, akinek sikerült elérni a "jogdíjas" szintet.

 

Közben megkerestem a régi papírjaimat (95-ben is tag voltam, és én olyan ember vagyok, aki semmi iratot nem dob ki. Látnád a szekrényem :-)) ) a 94-es hivatalos magyar forgalom 3,3 milliárd Ft volt az Amway bevallása szerint.  Mostani adat: 2004-es évet 12 milliárdos forgalommal zárták.

 

Ha elfogadjuk azt az állítást, amit máshol közöltél, hogy az 94-es évben 100.000 volt a taglétszám, most meg 30.000, akkor az keményen csökkenő. Viszont, ha mellé teszed a forgalmi adatokat, akkor az meg négyszerese az akkorinak. Hogyan is van ez? Egyébként igaz, hogy 95-ben egy stabil "jogdíjas" szinthez 200-250 család kellett, ma elég 100-120. Nem a rendszer változott, hanem a vásárlóerő. Ja meg hozzá kell tenni, hogy az Amway 1998-óta nem emelt árat! (dollárelszámolás miatt)

 

Mondjuk ez meg is látszik. Tele van a szinpad új eredményekkel.

 

Ja és ami fontos lehet, bár ez nem hivatalos és állítólag igaz mindegyik mlm cégre, hogy az egy éven belüli fluktuáció szintén pareto, azaz 80%-os.

Egyébként ez igaz lehet, mert az általam megkeresett emberek kb 30%-a volt tag valamilyen mlm rendszerben. cca. 10% meg tagja valamelyik rendszernek most is.

Bár ebben meg az a furcsa, hogy ismerőseim nagy részét több mint 5 éve ismerem és 96 óta most kerestek meg 2. szor mlm-el. Így az a 40% akibe belebotlottam, hogy tag valahol, vagy volt, nem tudom mennyire volt aktív.

 

Tehát SZVSZ a kutya ott van elásva, hogy az emberek kudarc tűrő képessége alacsony. Kap 5-10 nemet egymás után és már nem is csinálja, mert neki nem megy, vagy mert rossz a rendszer... meg még 1000 kifogás. Aztán még bent van egy évig, amig a regisztrációja le nem jár. És azt mondja, hogy csináltam 1 évig és nem ment... Mint ahogy én is 95-96-ban.

 

Egyébként úgy néz ki, mintha most jönnének ki egy mélypontból. Látom azokat az embereket, akik 95-ben is sikeresek voltak, meg azokat akik az elmúlt cca. 2 évben lettek azok. A köztes időszakból szinte senkit. Igaz én egy kisebb szervezetnek vagyok a tagja, akik 3 éve váltak ki a N21-ből. Lehet ez is az oka. Passz.

 

Előzmény: Albertinka (473)
Albertinka Creative Commons License 2005.03.19 0 0 473

A manipuláció az életünk része. Mi is manipulálunk, minket is manipulálnak. Aki ismeri ennek a módszereit, az tudatosan, saját előnyére "keverheti" ezeket a furcsa emberi játszmákat.

 

Csak az Amwayt figyeltem, mert engem onnan szoktak megtalálni. Sok kazettájukat meghallgattam, és először az tűnt fel, hogy a tíz évvel ezelőtti kazikon milyen büszkén beszélnek a létszám dinamikus emelkedéséről, a hálózat pár éven belüli felfutási terveiről, az új kazikon meg szó sincs arról, mit is értenek dinamikus hálózatépítésen.

 

Van egy kicsit sarkos gondolatom: hazánkban, és minden országban véges azoknak az embereknek a száma, akik erre a munkára alkalmasok, illetve akik ilyen munkát akarnak végezni. Ha ez igaz, akkor a telítődés közeledtével csatlakozó legszélesebb tömeg már maximum törzsvásárló lehet, a hálózatszervezés esélye illúzió. Feltételezésem szerint az Amway Magyarországon elérte ezt az állapotot, legalábbis a folyamatosan csökkenő létszám ezt jelzi. (Az országhatáron túli terjeszkedés lehetősége nem mond ennek ellent, csak árnyalja a képet.)

 

Minden mlm-cégnél a hazai lészámadatok évenkénti alakulása érdekelne, de ezek hétpecsétes titkok. Gondolom, komoly oka van.

 

Előzmény: Zoli_az_oktato (472)
Zoli_az_oktato Creative Commons License 2005.03.19 0 0 472

"Viszont mivel az egész pályára rálátásom van, hamarabb veszem észre, hogy az Amway csapatába hiába küldi be az edző az újabbnál újabb játékosokat, mégis egyre kevesebben bóklásznak a pályán."

Az mit jelent, hogy az egész pályára rálátásod van? Kinn ülsz a nézőtéren a magasban, és onnon látod, hogy mi történik? Vagy mindíg megnézel bizonyos oldalakat, ahol az mlm cégek lejelentik a gazdasági adataikat, és így látod, hogy ma Mo-n melyik cég hova tart? Tehát az összes céget nézed, vagy csak az Amway, és a hozzá tartozó cégeket? Ha mindet, akkor milyen szempontokat figyelsz?

És a legfontosabb kérdésem: miért? Mi izgat? Mi mozgat? Kinek szurkolsz, és miért annak az oldalnak?

Hogy őszinte legyek, engem csak annyira érdekelnek más cégek eredményei, hogy tudjam, ki mivel foglalkozik, és hogy ez mennyire érinti az én üzletemet. ( pl:vízszűrő)

 

 "Érdekes kívülről megfigyelni, mennyi apró trükkje, pszichológiai módszere lehet a jelölt vagy az új munkatárs befolyásolásának"

Ez mindenhol így van, nálam is. És mindenhol máshol, ahol emberek kommunikálnak, és együtt dolgoznak. Téged is manipulálnak, engem is, mindenkit. Véleményem szerint, ha valakinek a fejében, a gondolatai nincsenek rendben, és nem tud arra fókuszálni, amit el akar érni, azt mindíg manipulálni kell..

Valaki biztosan Téged is manipulál, hogy elérje, azt hogy csinálj meg valamit.

 

Előzmény: Albertinka (470)
Albertinka Creative Commons License 2005.03.19 0 0 471

Ez természetes, hiszen a flutuációs adatok naprakész nyilvántartása nem lehet egy hálózatépítő profilja, főleg cég szinten.

 

Nem naprakész adatai nincsenek az Amway termékforgalmazóinak, hanem semmiféle adatai nincsenek. Mindenki csak a saját csoportját ismeri. A topicban 21 százalékosok csináltak úgy, mintha az országos adatokról (nem napiról, hanem pl. az előző éviről) fogalmuk sem lenne. És talán még igazat is mondtak, mert a hazai központból se tudtam kicsikarni semmiféle létszámstatisztikát, pedig levélben és telefonon is megpróbáltam.

 

Na mármost ha egy hálózatépítő cégnél kideríthetetlen, hogy valójában épül-e vagy töpörödik a hálózat, akkor ott valami nagyon nagy gáz van.

Előzmény: Zoli_az_oktato (469)
Albertinka Creative Commons License 2005.03.19 0 0 470

Azért itt érzek egy jó nagy adag ellentmondást.... valami olyasmi, mint a szurkolók a nézőtéren, akik mindent jobban tudnak, mint a versenyzők. A munka lélektanát nem lehet másként tapasztalni, csak belülről... de gondolom, azt már néhányan elmondták.

 

Én nem látok ellentmondást. Ha olyan szurkoló lennék a nézőtéren, aki valójában focista szeretne lenni, igazad lenne. De én úgy szurkolok, hogy nem vágyom a játékosok közé. Viszont mivel az egész pályára rálátásom van, hamarabb veszem észre, hogy az Amway csapatába hiába küldi be az edző az újabbnál újabb játékosokat, mégis egyre kevesebben bóklásznak a pályán.

 

A munka lélektana... Érdekes kívülről megfigyelni, mennyi apró trükkje, pszichológiai módszere lehet a jelölt vagy az új munkatárs befolyásolásának. Én ezt manipulációnak hívom, de nem pejoratív, hanem tárgyszerű értelemben. Aki benne van, már nem veszi észre, hogyan történik az ő manipulációja, mert a lelkesedése többnyire nagyobb, mint a szemlélődés iránti vágya. (Most is az Amway-ről beszélek, a Ti munkamódszereteket nem ismerem. És hiába Vebso meg egyéb elnevezésbeli trükkök, attól az még ugyanaz marad.)

Előzmény: Zoli_az_oktato (469)
Zoli_az_oktato Creative Commons License 2005.03.19 0 0 469

"Az én mlm-hez való furcsa viszonyom az Amway-topicban követhető nyomon. Természetesen nem várom el, hogy az ottani mintegy 300 hozzászólásomat elolvasd, ezért itt összefoglalom."

Köszönöm.

 

"Időnként megkeresnek engem az Amway N21 módszerét követő termékforgalmazók a marketingtervvel. Intelligenciája, gyakorlata, embersége kinek milyen, de abban egységesek voltak, hogy sose tudtak válaszolni a kérdéseimre."

Ma már ez nem divat, már a Vebso megy, de az Amway felvásárolt több céget, így már több név mögött is ott vannak.

 

 " legfontosabb kérdésem az volt, hogy a piacnyitástól napjainkig melyik évben hány hazai termékforgalmazója volt az Amwaynek. Erre szinte soha senki nem mondott számokat, hanem meg akartak győzni arról, hogy engem nem ez érdekel, hanem valami olyasmi, amire ők szívebben válaszolnak. Én meg annál jobban ragaszkodtam ehhez a kérdésemhez, minél több lekezelő kioktatásban vagy mellébeszélésben részesültem"

Ez természetes, hiszen a flutuációs adatok naprakész nyilvántartása nem lehet egy hálózatépítő profilja, főleg cég szinten. Pláne egy ekkora cégnél. Az, hogy én naprakész vagyok, az csak a saját csoportomra érthető. A céges adatokat azért tudom, mert a szponzorom a cég egyik tulajdonosa is, és Ő bármikor lekérdezheti az irodavezetőtől.....

Egyébként a naprakészséget fontosnak tartom, főleg a statisztikákat, mert csak így lehet a forgalmat figyelni, ami a csoporton belüli változások legjobb tükre.

 

"Úgy gondolom, egy mlm-hálózat fejlődésének dinamizmusát az mutatja legszemléletesebben, hogy a forgalmi adatok mögött milyen tendenciájú fluktuáció és létszámváltozás áll. Az Amway hazai létszáma évről évre csökken, és ezt az adatomat senki sem cáfolta, pedig még az Amway Hungária Kft.  marketing vezetőjét is meghívtam a topicba, mint a legilletékesebbet."

Ebben igazad van. A hazai lehet, hogy csökken, de a környező országokban pedig nő... főleg a vebso miatt.

 

"

A honlapodon lévő motivációs rész azért tűnt nekem soknak, mert a logikája, a gondolatmenete ismerős volt nekem kazettákról, könyvekből, vagyis engem nem ez érdekelt, hanem itt is a számok."

Igen, gondoltam. Viszont szeretnék azoknak is segíteni, akik még nincsenek ennyire benne az mlm világában.

Azt meg kifejezetten gyűlölöm, amikor valaki elkezd számolgatni, hogy ha Te beléptetsz ennyi embert, akkor Ők beléptetnek ennyi embert...stb. Na ettől a világ végéig tudnék futni... Miért kellene az embereket rögtön az elején miliomossá számolni, mikor még be sem lépett? Inkább bemutatom személyesen azoknak a munkatársaimnak, akik már eredményesek.  

 

"Az mlm iránt nem azért érdeklődöm, mert ilyen jellegű munkát szeretnék végezni, hanem azért, mert logikusnak tartom az elszámolási rendszert és nagyon izgalmas a munka lélektana."

Azért itt érzek egy jó nagy adag ellentmondást.... valami olyasmi, mint a szurkolók a nézőtéren, akik mindent jobban tudnak, mint a versenyzők. A munka lélektanát nem lehet másként tapasztalni, csak belülről... de gondolom, azt már néhányan elmondták.

Várom a további élményeidet, és remélem sikerül az ilyen irányú kiváncsiságodat valamelyest kielégíteni.

DéZé 

 

 

 

 

Előzmény: Albertinka (468)
Albertinka Creative Commons License 2005.03.19 0 0 468

Az én mlm-hez való furcsa viszonyom az Amway-topicban követhető nyomon. Természetesen nem várom el, hogy az ottani mintegy 300 hozzászólásomat elolvasd, ezért itt összefoglalom.

 

Időnként megkeresnek engem az Amway N21 módszerét követő termékforgalmazók a marketingtervvel. Intelligenciája, gyakorlata, embersége kinek milyen, de abban egységesek voltak, hogy sose tudtak válaszolni a kérdéseimre.

A legfontosabb kérdésem az volt, hogy a piacnyitástól napjainkig melyik évben hány hazai termékforgalmazója volt az Amwaynek. Erre szinte soha senki nem mondott számokat, hanem meg akartak győzni arról, hogy engem nem ez érdekel, hanem valami olyasmi, amire ők szívebben válaszolnak. Én meg annál jobban ragaszkodtam ehhez a kérdésemhez, minél több lekezelő kioktatásban vagy mellébeszélésben részesültem.

 

Úgy gondolom, egy mlm-hálózat fejlődésének dinamizmusát az mutatja legszemléletesebben, hogy a forgalmi adatok mögött milyen tendenciájú fluktuáció és létszámváltozás áll. Az Amway hazai létszáma évről évre csökken, és ezt az adatomat senki sem cáfolta, pedig még az Amway Hungária Kft.  marketing vezetőjét is meghívtam a topicba, mint a legilletékesebbet.

 

A honlapodon lévő motivációs rész azért tűnt nekem soknak, mert a logikája, a gondolatmenete ismerős volt nekem kazettákról, könyvekből, vagyis engem nem ez érdekelt, hanem itt is a számok.

 

Az mlm iránt nem azért érdeklődöm, mert ilyen jellegű munkát szeretnék végezni, hanem azért, mert logikusnak tartom az elszámolási rendszert és nagyon izgalmas a munka lélektana. (A hírlevélre jelentkeztem, de azóta netközelbe is alig kerültem, még nem mélyültem el benne annyira, hogy részletes véleményt írhatnék a honlapról vagy a hírlavélről.)

 

:)

Előzmény: Zoli_az_oktato (467)
Zoli_az_oktato Creative Commons License 2005.03.19 0 0 467

Ez most nem kritika, hanem mesélem a tapasztalataimat. A "rábeszélő", motivációs részt egyébként soknak tartom. Aki hajlandó elolvasni az oldadat, az valószínűleg nyitott annyira a hasonló üzleti lehetőségek iránt, hogy kevesebbel is beéri.

 

Rendben, de mit tartasz soknak, talán ismétlem magam? És ha olyan olvassa, aki csak keres valamit, de nem tudja, hogy miaz, vagy tudja, hogy valami ilyesmit keres, csak még nem tudja, hogy kihez csatlakozzon, azoknak is "sok" lehet?

Te személy szerint csatlakoznál ezek alapján a csoporthoz? Jelentkeztél a hírlevélre? Ha igen, akkor mit vársz ettől? Ha nem jelentkeztél, akkor Te nem vagy még elég nyitott, vagy esetleg több információ kellene?

Köszi a válaszokat...

DéZé.  

Előzmény: Albertinka (450)
Zoli_az_oktato Creative Commons License 2005.03.19 0 0 466

Szia!

KÖszi a segítséget, a kép feltöltést illetően!:-)))

Én pedig üdvözöllek a volt szkeptikusok nevében! Tudod, ma Mo-n szinte kivétel nélkül mindenki szkeptikus. Én speciel abban vagyok szkeptikus, hogy egyszer majd jobb lesz az adórendszer....

De ne térjünk el az alaptémától, és hagyjuk a politikai gazdaságtant!

Szal, maint írtam én magam is valahogy így kezdtem mlm-ezni. Ha valaki 13 évvel ezelőtt azt mondja nekem, hogy így fogok élni, hát bizony furcsán néztem volna rá......

OK. Leállítom magam, nem fogok a "rutin" dumával jönni :-))))

Tehát a kérdésem a következő: miért érdeklődsz a cégek után? Mit akarsz megtudni? És végül, a már leírtakon kívül mi a véleményed a weboldalról, hatott-e rád, vagy közömbös maradtál, vagy nem ez volt, amit kerestél...

Kérlek légy őszinte, mert így nagyot segítenél.....

Ja, és mivel hálálhatom meg a "munkád"?

DéZé

Előzmény: Albertinka (461)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!