Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
A Citaro 33-asba ment (és előtte is ott volt kétszer reggel) amikor leégett az Irgalmasok utcájában. Az a busz, amelyik nem bírja a hegymenetet, az nem alkalmas a közlekedésre. Nem a 60-as 70-es években vagyunk.
Lefelé minimális a motor terhelése? Fékezésnél is?
Én csak azt tudom, hogy a Citaro is hegyi vonalon volt, amikor kiégett, meg a HCL-098 is, de a Pesten, a Ferenciek terén is egy 178-as füstölt, ami valószínűleg aznap már felment párszor a Naphegy térre...
Hogy a tegnapi (?) pécsi busztűt melyik vonalon volt, azt nem tudom...
Nem kell ismerni ahhoz semmiféle fordát, hogy megállapítsuk: a hegyi vonalaknak van egy olyan sajátossága, hogy felfelé a dombnak meredek az út, viszont lefelé ugyan olyan leejtős. Ebből következik: a motor terhelése lefele irányba minimális. Pl. a 35-ös járatban visszafelé a Dömörkapunál már le is van hűlve az autóbusz motrorja, hát még mire a Főpályaudvarra ér. A felvetésed egy kicsit fájt...
persze, meg nyári melegben vizet is osztani kellene a buszoknak nem? Minden sarkon friss hideg Szentkirályi ásványvizet kellene önteni nekik a tartályba.... :-))
Nem nagyon ismerem a fordákat, de szerintem jó lenne, ha 34-35-36-37 után másfelé tenne a busz egy kanyart. Persze, nem biztos, hogy annyi idő alatt kellőképpen lehűlne a motor...
"Azért nyilván a szekszárdi vasút valamiért fontos, ha nem írták oda, hogy ezt is be akarják zárni."
Persze nyilván vmiért fontos lehet, de a felsoroltak között, szvsz van amit még fontosabb lenne megtartani. Meg persze az is nyilván való, hogy ez kacsa hír, de a végső döntés ezekből a vonalakból megszülethet meg.
"Te is tudod, hogy milyen adatok szerepelnének ezekben a táblázatokban."
Tudom há', de had legyen már egy kellemes 5 percem. :-))
Félreértés elkerülése véget, nem akarom a két települést összehasonlítani egymással, mert nem is lehet, csak kíváncsi lennék, hogy vajon mennyien használják.
Azért nyilván a szekszárdi vasút valamiért fontos, ha nem írták oda, hogy ezt is be akarják zárni.
Te is tudod, hogy milyen adatok szerepelnének ezekben a táblázatokban. Új információt max. a pontos számok nyújtanának, de te is jól tudod, hogy Szekszárdon jobb a busz, ezért többen buszoznak, Pécsett pedig fordítva van.
Attól mert megyeszékhely mehet, ez nem kizáró ok, szvsz. De ha nem megy akkor legyen rajta megfelelő vasúti szolgáltatás! Így a legtöbb ember a buszt választja, ha a fővárosba szeretne utazni.
Szívesen látnék egy táblázatot arról, hogy Szekszárdról hányan utaznak a fővárosba vonattal s mennyien busszal. Ha véletlenül van valakinek akkor megdobhatna vele, plusz egy ugyan ilyet szívesen látnék, Pécs-Budapest viszonylatra is.
Most ez komoly, hogy ennek is olyan hátsó lámpája van, mint a MAN, Volvo megfelelő típusainak? (Ja, és a Peugeot Boxer-Citroen Jumper-Fiat Ducato hármas előző generációs kocsijainak is...)
"Utaztam a tesztbusszal is, egy megállót. Hát, nem vagyok elragadtatva tőle..." Ennyire rossz az a busz, hogy senkinek sem tetszik? :-))
"Nem tudom, hogy ez vasárnap mennyire megszokott, de szinte alig volt utas a buszokon. A 23-ason alig néhányan utaztunk, de a szembejövő járatokon sem voltak sokan. Szerintem ezzel kéne kezdeni valamit. Én ebbe bevonnám az orfűi buszokat: vagy a Volán-járatok állnának meg az Urán és Szentkút közötti megállókban, vagy Orfűre helyi busz menne (persze, a városhatáron túl más díjszabással). Szerintem ezzel meg lehetne oldani, hogy viszonylag jó kínálat legye és ne legyenek üresek a buszok." Dobj meg egy mail címmel privátba ha lehetséges!
Mellékvonalak bezárásához: Jövőre a 46-os is megy a levesbe??? Mert ha így folytatják akkor menni fog.