Én megpróbálnék egy a apermérőt ráakasztani az akksira. Ennek mutatnia kell a fogyasztást.
Na ja. Ha éppen "folyik az áram"
És ha éppen nem? Éjjel nappal nem figyelheted a műszert. Egy tárolós szkóp a megoldás, ahol több nap "eseményét" tudod nyomon követni.
Ezután egyenként kivenném a biztiket. Ahol megszűnik az áram mérése, azon a körön kell tovább keresni. Ezzel szűkítheted a kört.
Logikus, csak hosszadalmas. Tovább bonyolítja a dolgot, hogy egy-egy biztosíték jó néhány fogyasztót kiszolgál, mire ezeket az ágakat teszteled, lemegy a nap, esetleg többször is.
Az 1-2 hetente lemerülő akku témájához:
Nem biztos, hogy bármi "leszívja" az akksit.
Télen, alacsony hőmérsékleten az akkuk kapacitása lecsökken. Az akkuk átlagos életkora 3 év, ekkorra már egyébként is lecsökken a tárolókapacitásuk. Ehhez a gyenge állapothoz hozzájön a hideg okozta kapacitás csökkenés. És még valami: 1% / nap körüli önkisülés.
Számolj: adott egy 70 Ah-s akku, 3 évesen már csak (mondjuk) 70%-ot tud, ez annyimintannyi kb. 50 Ah. A hideg miatt ebből is 10% csökkenés, már csak 45 Ah. 2hét alatt durván 15% önkisülés, már úgy 38 Ah körül járunk a 70 helyett. Vannak ki nem kapcsolható, kis áramfelvételű fogyasztók, (óra, stb...) ezek is terhelik valamelyest az akksit, a vége az, hogy a gyári kapacitás fele áll rendelkezésedre, ami karcsú.
Hidegben a motorodat jóval nehezebb körbeforgatni, a rozzant állapotú akksi megadja magát. Megoldás: új akksi. Ha végignyűglődöd a kapacitás vesztett akkuval a telet, árpilistól jobb a helyzet.
Nekem 1-2 hét alatt szívja le valami nullára. Próbálták kimérni, de gyors ellenőrzéssel csak azt állapították meg, hogy kb. 1 perc után lekapcsol az autó minden fogyasztót, nincs mérhető fogyasztás, hosszabb vizsgálatra meg még nem vittem el.
Amúgy én hosszabb időre leválasztom az akkumulátort (van beépítve egy "battery isolator": http://www.homasita.hu/product/10172047 ), és nekem nem kapcsol be a riasztó (2003 1.8t).
Én megpróbálnék egy a apermérőt ráakasztani az akksira. Ennek mutatnia kell a fogyasztást. Ezután egyenként kivenném a biztiket. Ahol megszűnik az áram mérése, azon a körön kell tovább keresni. Ezzel szűkítheted a kört.
Típushiba, hogy lemerül? Hát eddig nem csinálta, és biztos, hogy valami okozza, csak azt lenne jó tudni mi, mert ez így baromi idegesítő, még a sarut sem tudom leszedni éjszakára, mert egyből riaszt.
A ventilátor valóban nem okozhatja ezt, de azért ha már gond volt, az is ki lett cserélve, természetesen az alapprobléma ettől nem oldódott meg.
A diagnosztika néhány hibát kimutatott, de többen egyöntetűen kijelentették, hogy ezek sem okozhatják.
Központi zár(bal hátsó ajtó nem mindig nyit-zár (húszból egyszer), kormányzár(ez nem működik), illetve az anyósülés biztonsági öve, ami ha jól tudom egy rendszer a légzsákéval diagnosztika téren.
Nos ezek a hibái, de egyik sem indokolja a 20 óra alatti lemerülést.
Fehérváron nem találok senkit, aki megtudná mondani mitől merül le a vadi új aksim egy nap alatt.
10 hónapja vettem, eddig ezt nem csinálta. Autóvillamossági meg azt mondja ő nem talál semmit, ami leszívná. Mondom könyörgöm, de attól még leszívja, 24 óra sem kell.
Hát most baromira "örülök", ez kész horror! Nem semmi vagy kolléga! Én egyedül biztosan nem állnék neki egy ilyen projektnek! Most már csak reménykedhetek,hogy ne kelljen kivenni a műszerfalat,hátha megy a dolog úgy is,de így sem valami bíztató! :( Elvileg,akkor először a szélvédő koszorúnál kell szétnézni ezek szerint,az expanziós szelepnél? Köszönöm a segítségedet! Hogy mi vár még rám...........
Én most jöttem be az autótól. Akku tálca csere művelet volt. Vettem akkumulátort... Az EPC szerint 85Ah 800A hidegindítás paraméterekkel bíró akku kellene bele. Hát elmentem, megvettem. Cserénél feltűnt hogy mintha egy kicsit nagyobb lenne a 74Ah-s akkutól és éreztem hogy nem lesz jó vége. Hát nem fért be a tálcába, kicsit a beugró részen igazítottam flexxel, hogy átmenetileg is valahogy benne legyen. Ezután beszéltem É. Ákossal és kiderítette hogy a 85Ah-s akkuk a Skandináv országokba szánt 1.9-es autókba voltak szánva ahol volt/van állófűtés. Mivel ismét nem akartam akku-t venni, így elkezdtem kerseni az ottani akku tálcát, de Ákos jelezte hogy nekik van. Jelentős engedményt kaptam Tőle a tálcára, így most az új tálcával a 85Ah-s akkuval faljuk tovább a kilométereket. A csere szép km állásnál történt, 215555 km. : )
Az ilyen, nagylélegzetű melók komoly kockázatot hordoznak. Főleg korosabb autókon gyakran bejön előre nem látható hiba, hiába ad árajánlatot a műhely a várható 15 órára (ami nagyobb szervizekben 150+ ezer Ft), nagyon könnyen rárakódhat plusz 5-6 óra, vagy akár több. A már eleve húzós költség így már fájdalmas lesz, és nincs boldog szereplője a történetnek. A szerviz nem tehet róla, mégis kellemetlen az ügy, néhány órát esetleg elenged a valós munkaidőből, már veszteséget termelt, jobban jártak volna, ha ehelyett inkább udvart takarítanak. Az ügyfélnek sem tetszik az ügy, van úgy, hogy átkozza a pillanatot, amikor betette a lábát a "lehúzós, béna tökfejekhez".
Ha vkinek van ideje, helye, szerszámai, rátermettsége, akkor a legjobb megoldás a saját, ha saját maga nekiáll, szvsz.
Én egy 9.5-ből szereltem ki a műszerfalat fűtésblokk csere miatt.
Csak egy utalást találtam a műveletre egy amerikai oldalon, ott 15 munkaórát írtak rá, (műszerfal, keresztmerevítő,váltóbox, majd a teljes fűtőegység) nekem 16 órámba telt, de azóta is tökéletesen működik.
Ebben az esetben inkább kérj másik szakvéleményt, mielőtt kiszerelnéd a műszerfalat. Ettől óva intek minden amatőr szerelőt (én is az vagyok!)
Idén nyáron ugyanígy jártam. Nálam is a klímás megállapította hogy a szélvédő alatt de valószínű belülről engedi el a gázt. A műszerfal kivételét nem vállalta ezért én nekiálltam és kivettem az egész műszerfalat Nem semmi mutatvány volt. Visszamentem nyomás próbára, mert nekem gyanús volt. A nyomáspróba megmutatta hogy nem az utastérben engedi a gázt, - tehát fölöslegesen szedtem ki - hanem a szélvédő alatt a csövek ahol csatlakoznak a táguló (expanziós) szelephez. Imbusz csavarok rögzítik a csöveket. Nekiállt a klímás de ki forgatta az imbuszkulcsot a csavarból, ezután széttette a kezeit hogy nem tudja szétszedni. Hazamentem és le fúrtam az imbuszcsavar fejét de akkor sem jött le mert össze volt oxidálódva az acél csavar az alumínium szeleppel, ezért le kellett fúrnom az egész szelepet amit ezután ki kellett cserélnem Kb 15 - 20000 Ft a szelep. A 4 darab gumis alátét 11000 Ft volt. Összeraktam nyomáspróba de még mindig eresztett kicsit. Ezután vettem klíma tömítő pasztát azzal újra összeraktam és így lett jó. Nagyon nagy szívás volt nem férni hozzá sehogy se A lefúráshoz is egy derékszögű fúró adaptert kellett használnom hogy hozzáférjek. Mindenképpen a táguló szelepnél keresd a hibát, ott van négy darab alátét 2 az elején 2 a hátulján nagy valószínűség szerint ott van a baj. A műszerfal kiszerelése...... hát arról inkább nem mesélek vannak fényképeim róla. Pffff. Az enyém 2008 as 9-3 de szerintem a tied is ugyan ez.
Először is Kellemes Karácsonyi ünnepeket szeretnék kívánni mindenkinek.
A másik csupán annyi lenne röviden:
Na,szóval a nyár elején feltöltettem a klímát,mert már szinte csak "pihegett" 18.000 Ft-ért. Nagyon jó volt,tolta a hideget rendesen!
Majd,bő két hónapra rá,augusztus végén egyik nap már semmi nem jött,vissza a klímáshoz,aki megállapította,a motortérben UV lámpa segítségével az elfolyás útját,ami a szélvédő alatti részhez vezetett,vagyis a koszorú alatti részhez! Azt mondta két lehetőség van: Vagy ott lesz a koszorú alatt egy kb. 1000 Ft-os gumialkatrész,és csak azt kell kicserélni,vagy pedig műszerfalbontás!!!!!!!! Sok pénzért,mert más baj lesz! Nem mentem már vissza,elhalasztottam,de nyílván azért zavar a dolog,mert jövőre úgysem úszom meg a javítást,de bárcsak az előbbi dolog lenne! Valakinek ismerős a dolog? Járt már hasonlóképpen? Ja,az autó 9-3 2004-évjárat
Sziasztok! Nincs Saabom, bár régebben szemezgettem a márkával, de az én fizetésemhez kicsit drága a fenntartása. Valójában csak egy kíváncsiskodó kérdésem lenne, mert szoktam olvasgatni a fórumot, és feltűnt, hogy többen is azt írtátok, hogy macerás a vezérlés csere a 9-5-ösöknél a 2.3t motoroknál (motor kiszerelés stb.). Megnéztem az autodataban (ill. youtoubon is láttam videót) nem ír semmi extrát, nem írja a motor kiszerelését sem, ha jól láttam. Pontosan miért kell kivenni a motort és miért lehet még macerás a vezérműlánc cseréje? A kiegyenlítő tengelyek lánchajtása miatt? Köszönöm előre is az infókat, bocs a kíváncsiskodásért :)
Mintha egy ilyen cikket olvastam volna már, szintén Olaszországban történt az eset. Talán év elején vagy tavaly olvashattam egy ehhez hasonló cikket, ott szintén azt írták hogy az utolsó új példány.
Szia! Egy motordiagnosztika sok mindent elárul! A motorolajszintet nézd meg, ha sok van benne az DPF hibára utal. Én így jártam mikor vettem tavaly az enyémet (ugyan ezt a típust) klímával volt kis gondom még ezen kívül semmi. 327000km-rel vettem most 367000van benne. Előző tulaj cserélte a kettős tömegűt meg a kuplungot. Jaaaa! Meg 1 kutyacsontot, 2 hátsó stab szilentet cseréltem. + chippelve lett még.