Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Ki lenne egészítve az utazási feltételek című cucc :-))) pl. túlsúlyos-nyugdíjas, túlsúlyos-diák, nyugdíjas-diák, túlsúlyos-dolgozó, dolgozó-diák, dolgozó-nyugdíjasoknak az egyik közül választani kell, ha nem akkor kizárhatók a közlekedésből :-)))
Ám, ha tényleg bevezetnék, akkor az ombudsmanhoz fordulnának, és akkor kellene külön hely az időseknek, diákoknak, a dolgozóknak..... Ja és mi lenne, ha felszállna egy túlsúlyos nyugdíjjas?:))
Az Ön által 200x xx xx napján tett panaszt kivizsgáltuk. A munkatársunk elismerte, hogy foglalta a helyet és önt felállította onnan. Megjegyzem, hogy az autóbuszon helyfoglalási lehetőség nincsen.
Ezért a járművezetőnek a figyelmét felhívtam a körültekintőbb-pontosabb munkavégzésre. Mivel a járművezetőre ez az első panasz, ezért nem szankcionáltam.
Továbbá ő és én is elnézését kérjük az önt ért kellemetlenségek miatt.
"Az autóbuszvezető gondolataiból kiolvastam, hogy legközelebb inkább a 10 perccel későbbi járattal menjen, vagy inkább ő vele beszélje meg a problémáját és ne írjon panaszlevelet, emrt annak csúnya vége lesz!"
Üdvözlettel XYZGH
Na ilyen a panaszlevél. Ezzel semmit nem fogsz elérni, csak azt, hogy legközelebb még a pályaudvarról is kinézzenek.
Úgy hogy azt ajánlom a sofőrnek mondjad továbbra is a problémáidat, bele a szemébe. És felőlem fel is húzhatod, hogy üvöltsön, akkor is neked lesz igazad. Ezért meg nem fogtok neki menni a fának.
phontanka: Vannak ilyen stílusú sofőrök, de te sem a legjobban reagáltad le a dolgot. A legjobb amivel ilyenkor tudsz védekezni, hogy mondod neki, hogy majd felállsz ha mutatja az elővételi jegyét az emberke akinek ide szól. /garantálom, hogy az első két sorba nem lesz ilyen/ Ezek után ha nem tetszik akkor amit a többiek ajánlottak, rendszám, járat megjegyzés, aztán panaszlevél, majd ők kivizsgálják az ügyet. Általánosítani meg ebből ne próbálj, ez csak egy ember volt a maradék több száz dolgozóból. Inkább maradj a busznál, mintsem az autóddal szennyezd a környezetet!
"de fizetek eleget azért, hogy ne ezt kapjam" Majd eljön az-az idő, mikor a nyugdíjas be fog szólni neked, hogy neki alanyi jogon jár az ülés még ha ingyen is utazik így add át neki a helyedet, pedig lehet csak 3 megállót utazik össz-vissz. De amikor mellette ott a hely elküld hátra "jobb" hely keresés címen...
P a P: "A sofőr meg makogjon amit akar, mert neki a vezetés a feladata és az, hogy biztonságban elvigyen A-ból B-be." Meg a jegykezelés, meg a csomagkezelés, meg az utasok kívánságának teljesítése. De tényleg jobb lenne ha csak a vezetéssel kellene foglalkoznia. :-))
P a P: A sofőr meg makogjon amit akar, mert neki a vezetés a feladata és az, hogy biztonságban elvigyen A-ból B-be.
Na épp ez az. Mennyire fog tudni biztonságosan vezetni, ha felidegesíted? Akármennyire is Neked van igazad, nem érdemes egy járművezető idegeit piszkálni, vezetés előtt, illetve vezetés közben, mert még fának megy. Föl lehet írni a rendszámát, panaszt lehet tenni, de ha nem muszáj, akkor nem kell vele konfliktusba kerülni.
Így volt ez a bányában is: a gépész (aki a kast kezelte) csak nyugodt idegállapotban tudott biztonságosan dolgozni, emberi életek voltak a kezében, úgyhogy tilos volt neki beszólogatni, vagy bármivel is idegesíteni.
Szia Phontanka! Javaslom írj a Zöld buszos szolgáltató weboldalán található fórumba, ott az utas panaszokat olvassák és elég gyakran szoktak is intézkedni az ügyben korrekten.
Ne húzd fel ilyenen magad. Mindig előfordulnak efféle bunkó gépészek. Hozzá tartozik a buszközlekedéshez. Meg kell nekik mondani, hogy te nem ismersz olyant, hogy a helyet le lehetne foglalni és leülsz. A sofőr meg makogjon amit akar, mert neki a vezetés a feladata és az, hogy biztonságban elvigyen A-ból B-be.
Ma sikerült összetalálkoznom a Kapos Volán krémjével a cég Szombathely-Kaposvár járatán. Felszállás után rögtön jobb oldalt elöl ültem, az egyik ülésen volt egy mappa (ez ugye kódnyelven olyasmit jelent, hogy hülyegyerek ne üjjé má ide me foglalt), a másik ülés szabad volt, hát odaültem. Egyszer csak hallom, hogy a sofőr elkezd mormogni: "Bepréseli magát, bepréseli magát, há bepréseli magát". Megkérdeztem, hogy mi a gond. Erre mondja, hogy "Bepréseli magát, há bepréseli magát, ott a karfa, há bepréseli magát." Megkérdeztem, hogy a karfa ottléte volános szaknyelven azt jelenti, hogy nem szabad leülni? Mert akkor azon a buszon szinte minden utas szabályt szegett, lévén, hogy a karfák közül mindössze egy volt felhajtva. Reakció: "Há nem láttya, nem láttya" - és veszettül mutogatott a mappára. Jeleztem neki, hogy az csak a két ülés közül az egyiket foglalta le az általam egyébként nagyrészt ismeretlen volános kódnyelv szerint. Így érdeklődtem, hogy a másik ülés valamilyen szent tehén-e vagy hasonló, mert ebben az esetben természetesen felállok onnan. Nem volt szent tehén, de jött azért építő jellegű reakció is a díszes szakembertől: "Ugyis háttu kő leszáni, mennyen hátra". Erre az udvarias kérésre aztán felálltam, röviden jeleztem neki, hogy mennyire vagyok elégedett a szolgáltatásával és a busz hátuljába mentem. A következő megállóban le is szálltam. Én ilyen tetvekkel nem utazok.
Ez volt azt hiszem a második alkalom ebben az évben, hogy buszra szálltam, de garantálom a zöld buszostársaságnak, hogy az utolsó is. Amíg van vonat és autó, addig én ilyen gazemberekkel nem utazom. Persze ennek a csürhének akarják a mellékvonalakat is átadni.
Nyilván tudtok erre hozni ezer ellenpéldát, én is tudnék, de fizetek eleget azért, hogy ne ezt kapjam. Meg hát még tudnék is írni hasonló történeteket az elmúlt három évtizedből.
A Citaronak akkor is forr a vize, amikor áll... Szemléltető túlzás. Szekszárdon jócskán kaptunk meleget a Citaroktól. Hideget még nem igazán, csak amikor szakadó esőben beáznak a szigetelésnél...
Nem kell ahhoz hegy, hogy kigyulladjon valami, még meleg sem. Lásd GSG-332 4 éves korában hullott ki (2002.01.18, IK 395) Kép sajna nincs róla. PK Zrt. meg szerencsétlen, hogy nála gyulladnak ki a buszok, persze ez vissza vezethető a hanyag karbantartásra is akár.
Szerinted van olyan busz, amelyik non-stop hegyet jár? Annyira vegyesek a fordák az érintett állomáson, hogy nem győz táblázni a GPS minden forduló után. A Citaro például nem is mehet 36-37-es járatba. Az hisztériakeltés (és dilettantizmus), hogy azért ég ki egy busz, mert nem bírja a hegymenetet. Az okok között csak a sokadik helyen szerepel. Főleg a Citaro esetében, amikor 15 perces pihenő után a járat 2. megállójánál, hegymenetet nélkülözve gyulladt ki.
Hát nem égett ki, de ha nem a Nádor szállónál, akkor a Hunyadi úton a Pálosok után "dobták" ki a vizet az általam nagyra becsült Ik-620-asok. A nagyon egyszerű technika nem volt "alkalmas" arra, hogy kiégjen üzemanyagfolyás vagy villamos zárlat miatt. Tehát összehasonlításuk a mai Citárokkal vagy Conektókkal olyan, mintha egy Trabant egy Mercedessel szeretne gyorsulási versenyen indulni.
Tanár Úr! A hozzászólását ugye csak viccnek szánta? :)
Szerintem felesleges felhúzni az orrunkat: ilyen buszok vannak, ezekkel kell közlekedni. Bele kell törődni, hogy ezek nem bírják a hegymenetet. Ha erre megoldás az, hogy hegymenet után síkvidékre küldjük őket (nem vagyok benne biztos, de Te sem győztél meg az ellenkezőjéről), akkor ezt kell tenni.
A Citaro 33-asba ment (és előtte is ott volt kétszer reggel) amikor leégett az Irgalmasok utcájában. Az a busz, amelyik nem bírja a hegymenetet, az nem alkalmas a közlekedésre. Nem a 60-as 70-es években vagyunk.