Keresés

Részletes keresés

AcidMan Creative Commons License 2008.11.14 0 0 15145
Semmi bajom az M9-cel, de úgy gondolom, hogy Kaposvár és NK között felesleges az új nyomvonal, mert (ezen a szakaszon) a 61-esnek tökéletes vonalvezetése van.
Előzmény: Aladár46 (15129)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15144
pont annyi lesz mint eddig :)
Előzmény: alibi-man (15143)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15143
Roppant kíváncsi leszek a Bécs-BP időre a szakadék vonalunkon.
Előzmény: Törölt nick (15141)
strangerr Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15142
Szia Gábor!

Annyit sikerült már elérni (hosszú évek alatt), hogy a négysávos utaknál már kezdik elfogadni a turbó köröket. Az első turbók mostanában épülnek az országban ((az algyői spirál hála RM-nek évekkel megelőzte a korát...épp h fel nem akasztották érte)).

De két 2x1 sávos út csomópontjánál még nem akarodzik elfogadni a 2 sávos kört, pedig hát... szóval a Szegedi nyugati elkerülő 3. ütemnél is csak azért sikerült végigverni, mert ugye engedélyes terv van az 5 sz. főút négynyomúsítására Szeged és az M5 között (nem szegedieknek: 2,5 km-nyi szégyen van az M5 és Szeged között, ekkora hosszon nem négysávos az 5ös szegedi bevezetője).

A turbokhoz még annyit, hogy jövőre Hódmezővásárhelyen a Kálvin téren épül turbó, 2010 után meg a 47 es 11,5 tonna keretében a 47-es egysávos MOL-os körforgalma is át lesz építve turbóvá.

str
Előzmény: ifj. Nagy Gábor (15131)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15141
Előzmény: alibi-man (15138)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15140

meg az is lehet, hogy a kapacitás miatt:

2x1es becsatlakozó utakon is lehet akkora forgalom, hogy a sima 1sávos körforgó torlódást okoz, ezesetben sokat segít egy spirálos kialakítás, járműosztályozós becsatlakozásokkal...

Előzmény: ifj. Nagy Gábor (15139)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15139
Húbazz', annyira nem értettem a dolgot, hogy közben a körforgalom sávszámát is összeadtam, mint az utakét. :-)
Előzmény: Törölt nick (15135)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15138
Nem megy a link
Előzmény: Törölt nick (15137)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15137
http://www.railjet.at/
Előzmény: alibi-man (15132)
RadiX Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15136
lehet hogy turbo :)
Előzmény: ifj. Nagy Gábor (15131)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15135

négysávos körforgalom?? elég lesz az 2-nek is... :-)

 

lehet, hogy mégse tettek le az 5ös 2x2esítéséről...

Előzmény: ifj. Nagy Gábor (15131)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15134
>a terepjáróból lexarják, hogy milyen a zaszfalt?

Azokkal pont szar ilyen utakon járni.
Előzmény: Törölt nick (15133)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15133

fákat is elég lenne kivágni első lépésben...

 

mégegy fagyilkos!

hát te sem tudod, hogy a fáknak fontos optikai vezetési funkciója van?? :-))

 

a panaszáradatodról jut eszembe, hogy budán (és ezexerint a környékén is) kegyetlen xarok az utak...

pedig meglehetősen sok fejes lakik arra, akiknek módjában állna ezen változtatni...

 

vagy a terepjáróból lexarják, hogy milyen a zaszfalt?

 

 

(a problémádra amúgy az M0Ny lenne a legcélravezetőbb megoldás...)

Előzmény: Törölt nick (15128)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15132
>ÖBB RailJet

Ez micsoda? Hol fog járni?
Előzmény: Törölt nick (15127)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15131

Ha már vidéki elkanászodottság, meg amúgy is körforgalom volt ma a téma:

 

Befejeződhet a szegedi nyugati elkerülő út

A harmadik ütemben 1,3 kilométer hosszú, 2 forgalmi sávos elsőrendű főút épül, amely kétsávos körforgalmú csomóponttal csatlakozik az 5-ös főúthoz.

 

Ha az 5-ös is kétsávos, meg az elkerülő is, akkor a körforgalom miért négysávos? Flancból? :-)

 

Illetve voltak itt olyan nagyratörő tervek, hogy az 5-ös az északi autópályacsatlakozásig négysávos lesz, mire elkészül az autópálya, ami persze nem valósult meg azóta sem, de lehet hogy ahhoz szabták ezt a körforgalmat? Másra nem tudok gondolni...

Előzmény: Törölt nick (15124)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15130
Mire megépítesz minden kis elkerülőt a 61-es úton Kaposvár és Dombóvár között már ott vagy, mintha megépítenéd az M9-et félpályán. Dombóvár és Szekszárd között kell az M9 (félpályán!), mert ez egy hiányzó elem a hazai hálózatból.
Kaposvár és Nagykanizsa között elég lenne elkerülőket építeni, de utána a Nagykanizsa-Zalaegerszeg-Szombathely tenelyre újra érdemes lenne az M9 koncepciót elővenni (félpályán!).
Előzmény: AcidMan (15123)
Aladár46 Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15129
A 61-es megerősítve, megspékelve pár elkerülővel évtizedekre egy fiók aljára száműzhetné az M9 nevű felesleges tervet. Igaz Dombóvár-Szekszárd/Bonyhád között hiányzik valami.

Amit úgy hívnak, hogy M9 autóút!!!
Igazából ellentétet veszek észre az "élménybeszámolódban". Egyszer támogatod a 2x1sávos gyorsforgalmit, mint pl.610 út, következő sorban meg száműznéd az M9-et? Hogy is van ez?
Nem értem mi bajod van az M9-cel? Az egyik legértelmesebb útfejlesztés volt az elmúlt 10 évben. Mind céljában, mind műszaki megoldásában. Végre oldja budapest centrikusságát, amire már nagy szükség lenne.
Előzmény: AcidMan (15123)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15128
nap mint nap teszem meg a hidegkút-budakeszi-budaörs szakaszt

ma elfogyott a türelmem és üvöltenem kellett a kocsiban,


1. hidegkúton egy rövidke szakaszon (körforgalomtól befelé) olyan matyóhímzés az aszfalt, hogy a kólát felrázza az ülésen

2. a hidegkút-budakeszi szakasz kritikán aluli, kb. 1.5 sáv széles felfestés nélkül, szerpentin, beláthatatlan (fákat is elég lenne kivágni első lépésben), ráadásul matyóhímzés az aszfalt

3. budakeszin átvezető főútra nincsenek szavak, az aszfalt már töbszörösen 'megolvadt', felhólyagosodott, kb. 2 kilométeren át dobál, ráz, szaggatja a felfüggesztést. ez az ország egyik leggazdagabb városa, nem fussa 2 km betonútra??? ráadásul itt nem is demszky a pógármester (habár itt lakik)

4. budakeszi-budaörs legalább nyugis, mert 4-5-ösben lehet 60-80-nal menni a folyamatos forgalomban, előzés lehetetlen. csak arra kell figyelni hogy az út szélén már teljesen feltöredezett és behorpadt fekete lyukak nehogy elrántsák a kormányt egy ónoseső során

5. budakeszi út-1-es út kereszteződés aszfaltja hányadék (itt van ugye a szellem-vasúti átjáró is), konkrétan 10-15 centiméteres kráterek és puklik

6. az összes lámpánál fel van rongyozódva (nem tudom a szakszót) az aszfalt, sírnom kell amikor átzötyög rajta a honda :(
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15127
hah, itt van 160 kph-s vasút, autópálya, főút, minden

habár, decembertől az ÖBB RailJet-jét majd a hegyről fogom fényképezni amint a 40-es lassújelnél tökölődik :)
Előzmény: Törölt nick (15126)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15126
csak nem egy elkanászodott vidékihez van szerencsém? :-D
Előzmény: Törölt nick (15125)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15125
csak dobálózni ne kezdjetek, mint a majmok :-D
Előzmény: Törölt nick (15124)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15124

Összegzés: pest megyében nincsenek ilyen jó utak.

hát ja.

pémegyéből a dunántúlra kiruccanva én is mindig elcsodálxom, hogy arrafele mennyivel jobbak a zutak...

 

a vidékiek amúgy nagyon el vannak kanászodva: nekik egy jó főút mán smafu, nekik pálya köll! punktumm!

 

mi meg az "agyondotált", vidékszipolyozó bp+pémegyében mán egy jó kis főutacskának is örülünk, mint majom a farkának... :-))

Előzmény: AcidMan (15123)
AcidMan Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15123
Elég rövid időn belül elég sok "másodrendű" főúton volt szerencsém hajtani a dél-dunántúlon.
66-os Pécs-Sásd szakasz kimondottan izgalmas. Jó sok szerpentin, jó sok átkelési szakasszal, néhány újraszőnyegezett és/vagy épp' szönyegezés előtt álló szakasszal. Alapvetően a burkolat nem rossz (ahol új, ott értelemszerűen szintén nem rossz :-)), de nagyon kanyargós. Kicsi forgalommal.
611. Sásd-Dombóvár. Teljesen újraszőnyegezett. Isteni. Asszem 2 faluban folyt még a munka, a kamionlassítókat építették.
61. Ezen már korábban is jártam, de mindig elfelejtem, hogy milyen faszán autózható. Relatíve kicsi forgalom, de pl. Kaposvár és Iharosberény között olyan többkilóméteres egyenes szakaszok vannak, hogy öröm rajta vezetni. Kaposvártól Kiskorpád irányába, és a zalai szakaszt is épp' most szélesítik. Egyébként a többi szakaszon sem tűnt kényelmetlenül szűknek (lehet, hogy azok alapból kicsivel szélesebbek?), és az út minősége is kiváló - ahhoz képest, hogy nem új.
65-61-es átkötés (fogalmam sincs, hogy híjják) Hiányzik a két sáv közt a felfestés, és asszem sötétben az út szélét jelző kis prizmák még jobban... Egyébként a burkolat jó.
65 Siófok felé: a legkevésbé nyerte el a tetszésemet. Igazándiból nem a komfort/biztonság szemponjából, inkább szemre volt szar. Egy hatalmas puzzle benyomását keltette, viszont a foltozásokon relativ simán lehet átsiklani. Sokkal jobb mint egy átlagos városi kátyúzás.
A 610-est a végére hagytam: 2x1 sávos gyorsforgalmikat a népnek! :-) Már ahol elég a 2 sáv...
Összegzés: pest megyében nincsenek ilyen jó utak.
(értelemszerűen a DD-n nem kell olyan terhelést elbírnia az utaknak, de a tény az tény marad)
A 61-es megerősítve, megspékelve pár elkerülővel évtizedekre egy fiók aljára száműzhetné az M9 nevű felesleges tervet. Igaz Dombóvár-Szekszárd/Bonyhád között hiányzik valami.
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15122
igen, se az 1-es nincs még leaszfaltozva, se a 8119 nincs még befejezve...
Előzmény: Törölt nick (15113)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15121

Jól.

Előzmény: elemes2 (15120)
elemes2 Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15120
jol sejtem, hogy ez a "demszkibogyo" a villamospalyak menten es meg par helyen az aszfaltba epitett beton melltartokat jelenti...?
Előzmény: Törölt nick (15118)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15119
A szóhasználatban ezzel az algyőivel kapcsolatban én mindig mint "spirális" találkoztam. Mondjuk a belinkelt anyag alapján az is, a turbóhoz kéne a sávelválasztó, geometriailag meg lényegében ugyanaz a kettő.
Előzmény: Törölt nick (15118)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15118

jé, ez az algyői olyan turbóféle...

 

a járműsoztályozó burkolatijel hiánycikk, meg lehet, hogy nincs demszkibogyós fizikai sávszeparácijó, de geometriailag turbónak tekinthető...

 

Előzmény: Törölt nick (15117)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15117

nem.  ( :-))

 

jól monta az olvtárs:

az alárendelt 2x1es utak becsatlakozásánál akár van, akár nincs járműosztályozó,  ott mindenképp 2 (kör)forgalmi sávnak is elsőbbséget kell adni, ha a 2. v. 3. kijárat felé tartunk...

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (15115)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.13 0 0 15116

ja, jómúltkorában már volt szó erről...

 

ugyanazt kellett volna csinálni, mint röszkénél: megépíteni a pálya 6árkeresztezést, és oda az új átkelőt...

 

nyilván itt a mura komoly akadály volt, mert híd kell rá, soksok pízé... :-)

 

ígymeg műxik a tékozló kódis effekt.... (há nekünk nincs arra pézünk, hogy spóroljunk... :-)

Előzmény: AcidMan (15111)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!