Semmi bajom az M9-cel, de úgy gondolom, hogy Kaposvár és NK között felesleges az új nyomvonal, mert (ezen a szakaszon) a 61-esnek tökéletes vonalvezetése van.
Annyit sikerült már elérni (hosszú évek alatt), hogy a négysávos utaknál már kezdik elfogadni a turbó köröket. Az első turbók mostanában épülnek az országban ((az algyői spirál hála RM-nek évekkel megelőzte a korát...épp h fel nem akasztották érte)).
De két 2x1 sávos út csomópontjánál még nem akarodzik elfogadni a 2 sávos kört, pedig hát... szóval a Szegedi nyugati elkerülő 3. ütemnél is csak azért sikerült végigverni, mert ugye engedélyes terv van az 5 sz. főút négynyomúsítására Szeged és az M5 között (nem szegedieknek: 2,5 km-nyi szégyen van az M5 és Szeged között, ekkora hosszon nem négysávos az 5ös szegedi bevezetője).
A turbokhoz még annyit, hogy jövőre Hódmezővásárhelyen a Kálvin téren épül turbó, 2010 után meg a 47 es 11,5 tonna keretében a 47-es egysávos MOL-os körforgalma is át lesz építve turbóvá.
2x1es becsatlakozó utakon is lehet akkora forgalom, hogy a sima 1sávos körforgó torlódást okoz, ezesetben sokat segít egy spirálos kialakítás, járműosztályozós becsatlakozásokkal...
A harmadik ütemben 1,3 kilométer hosszú, 2 forgalmi sávos elsőrendű főút épül, amely kétsávos körforgalmú csomóponttal csatlakozik az 5-ös főúthoz.
Ha az 5-ös is kétsávos, meg az elkerülő is, akkor a körforgalom miért négysávos? Flancból? :-)
Illetve voltak itt olyan nagyratörő tervek, hogy az 5-ös az északi autópályacsatlakozásig négysávos lesz, mire elkészül az autópálya, ami persze nem valósult meg azóta sem, de lehet hogy ahhoz szabták ezt a körforgalmat? Másra nem tudok gondolni...
Mire megépítesz minden kis elkerülőt a 61-es úton Kaposvár és Dombóvár között már ott vagy, mintha megépítenéd az M9-et félpályán. Dombóvár és Szekszárd között kell az M9 (félpályán!), mert ez egy hiányzó elem a hazai hálózatból. Kaposvár és Nagykanizsa között elég lenne elkerülőket építeni, de utána a Nagykanizsa-Zalaegerszeg-Szombathely tenelyre újra érdemes lenne az M9 koncepciót elővenni (félpályán!).
A 61-es megerősítve, megspékelve pár elkerülővel évtizedekre egy fiók aljára száműzhetné az M9 nevű felesleges tervet. Igaz Dombóvár-Szekszárd/Bonyhád között hiányzik valami.
Amit úgy hívnak, hogy M9 autóút!!! Igazából ellentétet veszek észre az "élménybeszámolódban". Egyszer támogatod a 2x1sávos gyorsforgalmit, mint pl.610 út, következő sorban meg száműznéd az M9-et? Hogy is van ez? Nem értem mi bajod van az M9-cel? Az egyik legértelmesebb útfejlesztés volt az elmúlt 10 évben. Mind céljában, mind műszaki megoldásában. Végre oldja budapest centrikusságát, amire már nagy szükség lenne.
nap mint nap teszem meg a hidegkút-budakeszi-budaörs szakaszt
ma elfogyott a türelmem és üvöltenem kellett a kocsiban,
1. hidegkúton egy rövidke szakaszon (körforgalomtól befelé) olyan matyóhímzés az aszfalt, hogy a kólát felrázza az ülésen
2. a hidegkút-budakeszi szakasz kritikán aluli, kb. 1.5 sáv széles felfestés nélkül, szerpentin, beláthatatlan (fákat is elég lenne kivágni első lépésben), ráadásul matyóhímzés az aszfalt
3. budakeszin átvezető főútra nincsenek szavak, az aszfalt már töbszörösen 'megolvadt', felhólyagosodott, kb. 2 kilométeren át dobál, ráz, szaggatja a felfüggesztést. ez az ország egyik leggazdagabb városa, nem fussa 2 km betonútra??? ráadásul itt nem is demszky a pógármester (habár itt lakik)
4. budakeszi-budaörs legalább nyugis, mert 4-5-ösben lehet 60-80-nal menni a folyamatos forgalomban, előzés lehetetlen. csak arra kell figyelni hogy az út szélén már teljesen feltöredezett és behorpadt fekete lyukak nehogy elrántsák a kormányt egy ónoseső során
5. budakeszi út-1-es út kereszteződés aszfaltja hányadék (itt van ugye a szellem-vasúti átjáró is), konkrétan 10-15 centiméteres kráterek és puklik
6. az összes lámpánál fel van rongyozódva (nem tudom a szakszót) az aszfalt, sírnom kell amikor átzötyög rajta a honda :(
Elég rövid időn belül elég sok "másodrendű" főúton volt szerencsém hajtani a dél-dunántúlon. 66-os Pécs-Sásd szakasz kimondottan izgalmas. Jó sok szerpentin, jó sok átkelési szakasszal, néhány újraszőnyegezett és/vagy épp' szönyegezés előtt álló szakasszal. Alapvetően a burkolat nem rossz (ahol új, ott értelemszerűen szintén nem rossz :-)), de nagyon kanyargós. Kicsi forgalommal. 611. Sásd-Dombóvár. Teljesen újraszőnyegezett. Isteni. Asszem 2 faluban folyt még a munka, a kamionlassítókat építették. 61. Ezen már korábban is jártam, de mindig elfelejtem, hogy milyen faszán autózható. Relatíve kicsi forgalom, de pl. Kaposvár és Iharosberény között olyan többkilóméteres egyenes szakaszok vannak, hogy öröm rajta vezetni. Kaposvártól Kiskorpád irányába, és a zalai szakaszt is épp' most szélesítik. Egyébként a többi szakaszon sem tűnt kényelmetlenül szűknek (lehet, hogy azok alapból kicsivel szélesebbek?), és az út minősége is kiváló - ahhoz képest, hogy nem új. 65-61-es átkötés (fogalmam sincs, hogy híjják) Hiányzik a két sáv közt a felfestés, és asszem sötétben az út szélét jelző kis prizmák még jobban... Egyébként a burkolat jó. 65 Siófok felé: a legkevésbé nyerte el a tetszésemet. Igazándiból nem a komfort/biztonság szemponjából, inkább szemre volt szar. Egy hatalmas puzzle benyomását keltette, viszont a foltozásokon relativ simán lehet átsiklani. Sokkal jobb mint egy átlagos városi kátyúzás. A 610-est a végére hagytam: 2x1 sávos gyorsforgalmikat a népnek! :-) Már ahol elég a 2 sáv... Összegzés: pest megyében nincsenek ilyen jó utak. (értelemszerűen a DD-n nem kell olyan terhelést elbírnia az utaknak, de a tény az tény marad) A 61-es megerősítve, megspékelve pár elkerülővel évtizedekre egy fiók aljára száműzhetné az M9 nevű felesleges tervet. Igaz Dombóvár-Szekszárd/Bonyhád között hiányzik valami.
A szóhasználatban ezzel az algyőivel kapcsolatban én mindig mint "spirális" találkoztam. Mondjuk a belinkelt anyag alapján az is, a turbóhoz kéne a sávelválasztó, geometriailag meg lényegében ugyanaz a kettő.
az alárendelt 2x1es utak becsatlakozásánál akár van, akár nincs járműosztályozó, ott mindenképp 2 (kör)forgalmi sávnak is elsőbbséget kell adni, ha a 2. v. 3. kijárat felé tartunk...